Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 14:39

Zwaait even terug. Hoe is het verder?

Ik heb geluk gehad de dichtbij supermarkt had een lader die paste voor nog geen 10 euro, niet orgineel maar voor nu heb ik zelf weer iets om te laden ipv dat ik het moet lenen

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 15:09

Doet denk ik ook wonderen voor de waarde van het huis, wat je er allemaal mee aan het doen bent?
Het ziet er echt een stuk beter uit, maar dit is ook allemaal structureel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 15:46

Ja dat zeker. Wat ik er aan geld instop geeft meer waarde aan het huis dan het mij kost. Stel ik moet verkopen dan is het daarom al beter verkoopbaar. En geeft meer opbrengst dan kosten. Dat was ook mijn insteek. Mijn budget is zeer beperkt en elke cent moet ik heel nuttig gebruiken. En wat ik laat doen of doe is geen luxe maar soort van noodzaak. Ik heb ook echt niet de financiële middelen om me luxe extras te veroorloven :')

Wat ik me vanmorgen bedacht. Als idd ook het dak gedaan wordt dadelijk zijn ook alle duurdere noodzaken gedaan en kan ik financieel mijn wonden likken voorlopig en op adem komen. De bovenverdieping vloer niet meegerekend. Die heb ik voor nu maar even opgegeven. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 20:01

De zwaarste rotklus is gedaan. Al het snoeihout is gesorteerd op stookbaar en de rest, en het ligt nu niet in de weg. Ik kan het voorlopig niet verwerken of wegbrengen dus dan moet het maar even zo. Gelukkig heb ik in principe niks zwaars meer te doen, mijn lijf is ook echt niet blij met me. Echt even een paar dagen weinig tot niks "nuttigs" doen

Ik heb bij de greppel achter voorlopig even volgelegd. Vanavond pootjes hoog en film kijken. Met de lader nu kan dat weer.

Afbeelding

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 20:08

Weer veel gedaan deze week. +:)+
Hopelijk lukt het je om op een fijne manier een paar dagen 'niets' te doen. Even rust voor je lijf.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 23:56

kun je met die takken niet een vlechtscherm maken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 11:05

Dat heb ik al geprobeerd, en vanmorgen een andere variant ook getest maar de takken zijn te stug en te grillig.

Maar op dit moment wordt zelfs mijn schuurvloer opengeschept :oo geen idee waarom maar het moet. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-03-24 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:12

Gewoon een paar palen in de grond zetten en ze daar tussen stapelen. Ideaal en de beestjes zijn je dankbaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 11:18

Dat was de versie die ik vanmorgen had geprobeerd. -O- Maar helaas heb ik daar ook te weinig ruimte voor lijkt zo op het eerste gezicht. De grond is nogal taai voor de grondboor. En dichter bij het huis kom ik er niet meer doorheen (vanmorgen getest) en verder naar buiten kom ik op gemeente grond uit. op zich heb ik palen genoeg liggen ervoor. Ik heb feitelijk daar een strook van 30 cm die ik ervoor kan gebruiken, met dunne soepele wilg lukt dat wel maar deze stugge kronkel takken werken niet mee. En ik zie het niet zitten om elk takje te moeten afknippen :n dat vinden mijn handen ook niet echt tof, :(:)

Achter wil ik dat wel gaan toepassen. Of ik laat de stapel liggen deels waar het nu ligt en ben ik dat stuk afgeschuinde niet te maaien stukje grond kwijt. Het is niet zichtbaar voor de achterburen omdat zij daar een enorme heg hebben staan.

Er ligt daar wel al een enorme takkenwal tegenover bij de zijtuin en nog een gestapelde muur van oud stookhout. In die takkenwal nestelen ook vogels. :D voor nu ligt er een stapel aan de binnenkant van het restje schutting.

Dit is de ruimte die ik nu heb

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de al aanwezige wallen :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn schuurvloer nu -O-

Afbeelding

Afbeelding

De buiten werkzaamheden schieten al op of zijn klaar en de gravel die gebruikt wordt. Helaas grijs net als mijn parkeerplaats maar de lichtere kleur was op

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 12:57

Ah en inmiddels met video bellen een halve bomenhub leeggehaald. Helaas waren de bessen allemaal op al -O- Maar een mooie mix van eetbaar, kleurig en vogelvriendelijk. *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:18

Jemig wat een werk is er weerverzet :D ben je ooit klaar :D :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 16:51

Nope :P mijn rustige dag was niet zo rustig. _O- De septic tank meneer was pauze houden dus even pootjes hoog na het vullen van de laatste bak met de rest van de kleine planten die van schrale grond houden.

Ik was net bezig met een stuk stokbrood met gerookte zalm. Klop klop drie verwachtingsvolle hoofden (oudere broer was ook opgetrommeld en zusje stond klaar voor het raapwerk) in klus outfit klaar om aan de slag te gaan. *\o/* De kettingzaag was soort van even weer functioneel. Even :+ de ketting blijkt op en de nieuwe ligt in de auto van mams die een dag weg is. :')

Maar de aangetaste tak van de mirabel is al weg en deels ook al in brandhout maat en gestapeld. Echt alle snippers meuk aan kapotte dakpannen, stukken cement, resten ijzer zijn verzameld overal vandaan en op een hoop gegooid.

De schuttingen en palen zijn naar achter verplaatst waar ze niet zo in de weg liggen. De plek bij huis is nu klaar voor een of twee tuinkassen. *\o/* En het smal geworden looppad naast de parkeerplaats is nu ruimer omdat een stapel hout is verplaatst.

Alleen het snoeihout wordt nog verkleind en gestapeld. Daarvoor is een vloertje gemaakt van alle betonblokken die overal en nergens lagen.

En de septic tank is klaar en de schuurdeur alweer vastgeschroefd. Ik moet alleen nog water zinloos laten lopen. Er moet meer water in de tank als bodeml ik ben te zuinig -O-

En nu de fotos

Deze bak kwam ik nog tegen. Geen bodem maar goed genoeg voor de schrale planten (die stonden nog in de wacht), op west met resten grond van voor

Afbeelding

De septic tank klaar en mijn voortuin weer aardig op orde

Afbeelding

Afbeelding

Arme boom, hopelijk voelt hij zich later wel beter zonder zieke arm :knuffel:

Afbeelding

De schuttingen op hun plekje en een lege muur. Alles waar geen gras groeit lag vol met meuk :oo

Afbeelding

Afbeelding

Een nog grotere stapel stookhout te zagen. Alles ligt nu bij elkaar

Afbeelding

En de grotere doorgang

Afbeelding

Alles moet nog wel gevlakt worden en aangestampt. Maar het regent nu dus dat wordt hem niet. Vandaag nog even gras zaaien en dan is het wel weer best.

Ik kreeg wel een beetje op mijn kop :+ waarom ik het hout had gesorteerd dat zouden zij toch doen. :P Ach ja.
Laatst bijgewerkt door karuna op 02-03-24 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 16:54

Deksels open laten bij volgende regenbui?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 17:07

Nee dat mag absoluut niet :n en daarnaast die krengen zijn loodzwaar. Ik mocht er een sluiten na uitleg van het filterstuk. Dat ging eh niet helemaal goed. :x Hij schoot los van het scharnier en mijn tenen zaten er bijna onder %)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 08:56

Waarom zijn die kinders zo enthousiast eigenlijk vraag ik me af :+

Lekker wat werk verzet wel +:)+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 09:07

Hihi ze weten waarvoor ze de klusjes moeten doen en het zijn gewoon goed opgevoede mensen die hoe dan ook vraag helpen. En misschien ook wel blij met hehe we zijn er dadelijk van af. Geen idee maar ze waren blij.

Mijn lijf is echt stuk alleen die verkeerde beweging van mijn linker schouder au. Ik sliep gister om 1930 al. De pijn en stijfheid en ontbrekende motoriek negeer ik nu maar even. -O- gelukkig is het tegen de verwachting in droog en de vogels zijn goed aan het fluiten/tjilpen. En ik zag een hop de straat over vliegen. Het voorjaar komt eraan

Vandaag alleen lichte beweging gras zaaien en wat harken. Hopelijk gaat de stijfheid dan weg. En ik wil wie is de mol kijken :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 15:01

Gras zaaien is gelukt. Harken heb ik na twee keer opgegeven het wil niet vandaag. Ook geen ramp
En hoezee de dakman belde hoe laat hij zou komen morgen ochtend ik ben benieuwd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 09:31

Gaap nog steeds fysiek brak. De rem.moet er even goed op

De nieuwe lichting werkmannen staat alweer te trappelen. Ze waren er om 8.15

Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn nu de materialen aan het ophalen. Dat de gordijnen nog hingen was geen probleem. Ze vonden me er wat brak uitzien ook. Dan moet ik er wel aardig bleee uitzien

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 10:32

En inmiddels loopt er iemand over mijn dak heen.

En groot nieuws de groenteboer is gestopt. Met excuses omdat hij dacht dat ik zwaaide omdat ik zijn vader kende. Hij neemt het nu over langzaam aan maar kennelijk zie ik er dan niet zo toeristerig uit dat hij me aanziet voor een vaste klant van zijn vader Hihi

hij verkoopt naast groente en fruit ook gewone boodschappen als een srv wagen. Alleen geen zuivel.

Kortom.heel moe veel mijn maar weer twee hobbels genomen *\o/*
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-03-24 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:36

karuna schreef:
En inmiddels loopt er iemand over mijn dak heen.

En groot nieuws de groenteboer is gestopt. Met excuses omdat hij dacht dat ik zwaaide omdat ik zijn vader kende. Hihi ik

Je bent heel vlot ingeburgerd :+ .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 10:39

Ik had wat aanvulling geplaatst ik zie er dan kennelijk niet toeristerig uit maar als een vaste klant van zijn papa

Over papa gesproken die zit alweer te trappelen om deze kant op te komen. Maar zonder woonkamer kan dat niet nog.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 11:23

Op zoek naar een zijplaat voor het dak vond ik wel wat anders verstopt onder een laar ladders en andere nieuwe meuk achtergebleven van de vorige eigenaar

Het lijkt compleet maar de maat geeft me vraagtekens. Loodzwaar haam. Hoofdstel voor een lang groot hoofd maar een bit voor een pony. Ik schat 11/12 cm hooguit.

Nu de eerste schoonmaak

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:51

<3

Nostalgie ben benieuwd hoe het schoongemaakt eruit ziet . :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 12:28

Het leer is in goede conditie. Een stukje los dat is het. En ik heb een merk of maker gevonden op de haam <3

Mijn achterdak twee pannen stuk.die zijn vervangen de rest in heel goede conditie veel mos en wat verschoven dat was het.

Voor kan niets gedaan worden helaas. De bescherming is er wel maar er mist een onder laag. Nu slaat de wind er onder. Dat komt later wel

Vanmiddag wordt mijn slaap huisje van een dakje voorzien en de dakgoot gerepareerd

Binnen wordt hard gemeten.een muur was zo scheef dat bij 90* Hoek mij halve kamer weg zou zijn. Dan maar geen rechte hoek.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:21

Dan maar geen rechte hoek is dan ineens een gemakkelijke keuze :)