Griekenland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 23:32

Ik kom even binnen vallen!

Bokker Ghostattack en ik gaan as donderdag voor 5 dagen naar Athene, wijk Psiri. Akropolis staat al op ons lijstje.
Heeft iemand nog andere tips wat echt de moeite waard is om te zien of heen te gaan, winkels of restaurantjes.
Wij hebben beide onze camera mee :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:01

Saaams schreef:
Ik kom even binnen vallen!

Bokker Ghostattack en ik gaan as donderdag voor 5 dagen naar Athene, wijk Psiri. Akropolis staat al op ons lijstje.
Heeft iemand nog andere tips wat echt de moeite waard is om te zien of heen te gaan, winkels of restaurantjes.
Wij hebben beide onze camera mee :)

Het Sintagmaplein is altijd leuk. De wijk Pireus met de haven Zea.

DewiRox

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:13

Mel, ik ben erg benieuwd naar jullie hotel. Heb je voor mij de naam?

Mijn ouders gaan begin mei naar Zakynthos, ze gaan het er op gokken qua weer. In juli gaan we nog naar Aegina, dan hebben we sowieso mooi weer.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:38

J.anno B.each hotel is het! :)
Afgelopen jaar hadden we trouwens heerlijk weer eind april/begin mei. Zo rond de 27 graden!

Dit jaar openen we al op 16 april, dus wij duimen allemaal voor lekker weer. Hebben een heel warme/droge winter gehad.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:51

_Mel schreef:
Afgelopen jaar hadden we trouwens heerlijk weer eind april/begin mei. Zo rond de 27 graden!

Dit jaar openen we al op 16 april, dus wij duimen allemaal voor lekker weer. Hebben een heel warme/droge winter gehad.

Ohh dan zal het water ook wel warm zijn tegen de tijd dat wij er zijn.

:oo Das een serieus groot hotel.

Mooi zwembad hoor.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:37

Wanneer komen jullie precies?

Wij hebben 42 kamers. Maar doordat er een hele persoonlijke sfeer hangt denkt iedereen altijd dat het er minder zijn. Kennen als onze gasten doordat wij zelf altijd aanwezig zijn. Het is geen luxe hotel, maar wel de perfecte plek voor een relax vakantie en goede uitvalsbasis om dingen te ondernemen!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:41

Mooi hotel hebben jullie Mel! Mooi plekje ook volgens mij!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:44

_Mel schreef:
Wanneer komen jullie precies?

Wij hebben 42 kamers. Maar doordat er een hele persoonlijke sfeer hangt denkt iedereen altijd dat het er minder zijn. Kennen als onze gasten doordat wij zelf altijd aanwezig zijn. Het is geen luxe hotel, maar wel de perfecte plek voor een relax vakantie en goede uitvalsbasis om dingen te ondernemen!

Half juli tot half augustus. Normaal is het water dan al warm. maar dan zal het nu echt warm zijn :')

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:11

_Mel schreef:

Wat ziet dat er leuk uit zeg!
Mijn ouders hebben al geboekt in een naast gelegen plaatsje. Maar misschien kan ik ze wel opzoeken en bij jullie een kamer boeken :). Zijn mooie prijzen voor begin mei zeg! Zoek alleen nog een reisgezelschap

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:12

Ja fijn plekje is het. Geen straf om er elke dag te werken haha. Flink door bikkelen gedurende het seizoen, maar je krijgt er wel veel voor terug. Ik werk samen met mijn vriend en schoonfamilie. Het zijn allemaal kei harde werkers, erg veel respect voor.

Half juli/augustus is het zeewater echt zo heerlijk!! Afgelopen juli 3 x in de nacht gezwommen omdat het zo heet was. Wij zijn pas rond 02:30 klaar met werk. Toen hebben we ook 2 x oog in oog met een schildpad gestaan. Hele bijzondere ervaring!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:16

_Mel schreef:
Ja fijn plekje is het. Geen straf om er elke dag te werken haha. Flink door bikkelen gedurende het seizoen, maar je krijgt er wel veel voor terug. Ik werk samen met mijn vriend en schoonfamilie. Het zijn allemaal kei harde werkers, erg veel respect voor.

Half juli/augustus is het zeewater echt zo heerlijk!! Afgelopen juli 3 x in de nacht gezwommen omdat het zo heet was. Wij zijn pas rond 02:30 klaar met werk. Toen hebben we ook 2 x oog in oog met een schildpad gestaan. Hele bijzondere ervaring!

Gaaf hoor!
Zoeken jullie niet toevallig nog personeel voor het hoogseizoen? :o

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:55

Ik kom ook even binnenvallen. :De

Ik ga zeker de zoekfunctie nog gebruiken maar zijn er hier mensen die ervaring hebben met Thassos? Collega van mijn vriend kwam ermee en het spreekt ons eigenlijk wel aan. Zijn op zoek naar een vakantie van 8 dagen waar we lekker bruin kunnen worden maar we houden ook erg van mooie natuur / dieren. Zouden graag naast het relaxen op het strand ook met een huurauto zelf willen rondrijden om mooie plekken te zoeken. Zijn niet echt van culturele dingen doen.

Andere Griekse eilanden mogen uiteraard ook aangeraden worden! Rhodos is de enige waar we geweest zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 09:59

Thassos is prima voor een vakantie van 8 dagen. Het ligt wel noordelijk dus ik weet niet wanneer je gaat, maar dat is wel iets om rekening mee te houden.
Verder mooi eiland maar heel enthousiast ben ik er ook niet over. Ik zou dan eerder naar Samos gaan, dat is echt een mooi eiland.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:11

Iemand nog aanraders voor een 4- of 5-sterren hotel op Kreta of Rhodos?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:43

Fitzroy schreef:
Thassos is prima voor een vakantie van 8 dagen. Het ligt wel noordelijk dus ik weet niet wanneer je gaat, maar dat is wel iets om rekening mee te houden.
Verder mooi eiland maar heel enthousiast ben ik er ook niet over. Ik zou dan eerder naar Samos gaan, dat is echt een mooi eiland.

We gaan laatste week augustus / eerste week september.

Samos ga ik dan ook even naar kijken! Zag ook hele mooie plaatjes van Kefalonia. <3

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:07

Wij zaten vorig jaar bij hotel Doryssa op Samos! Echt een absolute aanrader, appartement aan het strand. Mooi eiland!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:45

Hallo allemaal, mijn moeder en ik willen eind mei - begin juni een weekje Griekenland.
Alleen ik ben echt een miep met hotels, dus welke bokker weet een goed hotel?
We hebben echter wel een paar eisen; niet te ver uit de bewoonde wereld, mn moeder en ik hebben allebei geen rijbewijs dus 10 km lopen voor de dicht bijzijnde pin is niet handig
En op loopafstand van het strand (als ik even heel erg moeilijk mag doen namens mn moeder, een zand strand)

ik ben al eens op Kreta geweest, in de heuvels bij chersonissos, was een cadeautje voor het slagen van mn VMBO, liefst ergens anders dus :=

wie o wie weet een goeie?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:56

Ik kom ook even binnenvallen. :) Ik ga eind deze maand naar Kreta toe. :D Moet alleen nog even kijken of ik daar ook een buitenritje kan maken. :=

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:13

Bagheera_206 schreef:
Ik kom ook even binnenvallen. :) Ik ga eind deze maand naar Kreta toe. :D Moet alleen nog even kijken of ik daar ook een buitenritje kan maken. :=

Ik heb op Kreta hier gereden: http://www.horseriding.gr/ is een Nederlandse eigenaresse met een Griekse man. Ze organiseren paardrijvakanties, maar je kunt er ook los een rit boeken :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:17

Omdat ik dit jaar al vroeg zomervakantie heb gaan we naar costa lisboa. Maar zou ook graag naar Griekenland willen in augustus. Ik moet zeggen dat de prijzen meevallen.

Op Kos heb je zandstranden en genoeg te doen, en als je fietsen huurt kun je overal snel heen. Zakynthos heeft ook zandstranden, het is ook wel een beetje wat voor vakantie je zoekt.

Ik overweeg Kefalonia.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:22

x_spekkie_x schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ik heb op Kreta hier gereden: http://www.horseriding.gr/ is een Nederlandse eigenaresse met een Griekse man. Ze organiseren paardrijvakanties, maar je kunt er ook los een rit boeken :)

Dank je wel voor de tip Lisanka. +:)+ Eens kijken of dat haalbaar is. Ons hotel zit 20km noorderlijker aan de kust. Dan is het even uitzoeken hoe ik daar ga geraken. :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:23

ik ben echt op zoek naar een specifiek hotel, dit omdat je soms ontzettende zeikerds heb tussen de recensie's... :') iemand ervaring met Appartement Socrates Studios op kos?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:31

Bagheera_206 schreef:
x_spekkie_x schreef:

Dank je wel voor de tip Lisanka. +:)+ Eens kijken of dat haalbaar is. Ons hotel zit 20km noorderlijker aan de kust. Dan is het even uitzoeken hoe ik daar ga geraken. :D

Zit je in Chersonissos? :D
Ik zat daar ook in de buurt (Piskopiano) en kan me herinneren dat het een vergelijkbare afstand was. Maar ik had een huurauto, dus zo kon ik er makkelijk komen. Was trouwens via een lokaal bedrijf: http://www.justrentals.gr/ (wij betaalden toentertijd 140 euro voor een week, auto klasse B)
Anders een taxi of vragen aan het bedrijf of ze je willen ophalen en terugbrengen, maar ik denk dat beide duurder is dan een auto huren voor een dag :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:54

Ik ga het eens uitzoeken. :') Ik heb er nog niet goed naar gekeken. Mijn ouders zijn zoveel jaar getrouwd en we gaan paar dagen naar Kreta. Naast mijn ouders gaan natuurlijk ook mijn broertje en broer mee samen met hun vrouw/vriendin/kinderen. Dus ik wil denk ik een dagje vermaak te paard gaan zoeken. :=

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 18:08

Ik zat 2x in hotel nefeli op kos. Was ik heel tevreden over. Uit de drukte dus geen geluidsoverlast of feestende jongeren. 5 minuten fietsen naar Lambi en iets langer naar Kos stad. Eenvoudig maar net hotel. Mooi zwembad. Eenvoudig ontbijt, maar dat is altijd in Griekenland. Ik had het super naar mijn zin.