Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:39

ClauH schreef:
Gaan of niet gaan...

Wij hebben aankomende zaterdag 2 weken Texel geboekt. Nu word ik van mijn weeronline bericht erg verdrietig....

Veel regen en rond de 20 graden. Wij worden allebei erg chagrijnig als onze zomervakantie in het water valt...

Dus we zitten al 2 dagen in dubio. Toch gaan op hoop van zegen dat het overwaait. Of ons verlies nemen en richting de zon rijden.

Wat zeggen de texel kenners?

Gaan! Mijn ervaring is dat het eigenlijk wel snel overwaait en meevalt met wat er nu staat.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 18:40

ClauH schreef:
Gaan of niet gaan...

Wij hebben aankomende zaterdag 2 weken Texel geboekt. Nu word ik van mijn weeronline bericht erg verdrietig....

Veel regen en rond de 20 graden. Wij worden allebei erg chagrijnig als onze zomervakantie in het water valt...

Dus we zitten al 2 dagen in dubio. Toch gaan op hoop van zegen dat het overwaait. Of ons verlies nemen en richting de zon rijden.

Vaak waait het wel over, alleen is het nu wel heel droog dus als het gaat regenen kan er zomaar veel vallen. Alleen over het algemeen regent het in deze tijd van het jaar niet de hele dag. Een bui en dan daarna weer zon!

Siers83

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:01

Alwiene zou leuk zijn jullie weer eens even te zien! Kom je echt 2 maanden? Zijn jullie van het voorjaar niet geweest dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 20:37

Ik vond het strand echt heerlijk vandaag! Zaten bij de Koog, lekker windje en onder zo'n tentje maar heb de hele dag garnalen gevangen :')

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:22

Urbanus schreef:
Ik vond het strand echt heerlijk vandaag! Zaten bij de Koog, lekker windje en onder zo'n tentje maar heb de hele dag garnalen gevangen :')

Eet smakelijk!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:24

ClauH schreef:
Gaan of niet gaan...

De berichten van de texel kenners stemmen mij iets gerust. Ik heb er vannacht gewoon van wakker gelegen. Hard gespaard om met mijn kinderen op vakantie te kunnen en nu zag ik idd ook deze voorspellingen.

Ik ben er van 20-8 tm 31-8 en met een vouwwagen. Ik vind het al spannend om hem alleen op te zetten, maar het lijkt me vreselijk als dat moet in fikse regenbuien. Wij gaan sowieso en ik hoop idd dat het meevalt.

Het viel mij wel op dat weeronline echt dramatische voorspellingen gaf en buienradar al een stuk minder. Ik ga duimen voor mooi weer!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 21:56

Siersma schreef:
Alwiene zou leuk zijn jullie weer eens even te zien! Kom je echt 2 maanden? Zijn jullie van het voorjaar niet geweest dan?

Yep, we zijn van het voorjaar wel geweest hoor, 4 weken. Maar een naseizoensplaats van 2 maanden was goedkoper dan 4 weken in het naseizoen dus tja dan is het snel bekeken haha. Althans voor mij dan, de vrouw moest nog even overtuigd worden, maar ik heb gewonnen haha.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 21:57

Vayo
Wij hebben net ook besloten om gewoon te gaan.
Wij staan op de landal camping, ik wil je gerust helpen met opzetten als je daar ook staat.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 22:12

Alwien de vrouw kan je ook thuis laten hoor! 4 weken Texel kan je ook best alleen :D

Het weer zal wel meevallen hoor. Idd geen hele dagen regen door de wind, het meeste waait over

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 22:16

Siersma schreef:
Alwien de vrouw kan je ook thuis laten hoor! 4 weken Texel kan je ook best alleen :D

Het weer zal wel meevallen hoor. Idd geen hele dagen regen door de wind, het meeste waait over

Dat wordt verrekte onhandig, ik heb geen rijbewijs, geen auto, en de vrouw kookt en leegt de plee. Neuh, gewoon meekomen hoor. Ze moet niet zeuren met haar 'Texel nu wel gezien' tssss ze moet dr mond gaan spoelen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 22:24

ClauH schreef:
Vayo
Wij staan op de landal camping, ik wil je gerust helpen met opzetten als je daar ook staat.

Ahh dat is lief, maar wij gaan naar de Krim. Mijn dochters zijn weer een jaartje ouder dus ik hoop dat het ons gaat lukken en anders hoop ik dat er op het veldje iemand is die heel even mee zou willen helpen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-22 22:27

Vayo schreef:
ClauH schreef:
Vayo

Ahh dat is lief, maar wij gaan naar de Krim. Mijn dochters zijn weer een jaartje ouder dus ik hoop dat het ons gaat lukken en anders hoop ik dat er op het veldje iemand is die heel even mee zou willen helpen.

Met binnenzwembad en de mogelijkheid tot glowgolf op eigen terrein is de Krim wel een fijne plek om te zitten als je toch wat dagen met minder mooi weer hebt!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 06:26

Vayo De Krim ligt naast De Sluftervallei ;)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 07:16

Citaat:
Vayo De Krim ligt naast De Sluftervallei

Dan wil ik ook wel even langsfietsen als er geen helpende handjes zijn. Geen probleem.
Ik heb toch niks te doen :D
Stuur me de 19e maar een PB met hoe laat je er ongeveer bent.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 11:50

Siersma schreef:
Vayo De Krim ligt naast De Sluftervallei ;)

Hey wat slim van je, ik had op de een of andere manier 'de landal camping' niet vertaald naar De Sluftervallei. Maar inderdaad dat zit heeel kort op elkaar!

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 15:39

Wij liggen nu op t strand bij Paal 9, hadden we gister ook moeten doen. Veel fijner dan in het Chalet of in Den Burg. Ook een lekker windje erbij. Wel veel kwallen in het water, dat was dinsdsag niet, dus vind dat niet zo fijn. :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 17:20

Oostenwind zorgt voor kwallen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 18:41

Bij Paal 20 alleen babykwalletjes gezien. Maar echt diep in de zee gaan we niet.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:20

Afbeelding

Bij ons zaten deze kwallen er, juist vooral in het ondiepe (tenminste wat we konden zien.) :+

Groep kinderen waren ze aan t pakken en in een plas water aan t leggen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:26

TessaxQuincy schreef:
Wij liggen nu op t strand bij Paal 9, hadden we gister ook moeten doen. Veel fijner dan in het Chalet of in Den Burg. Ook een lekker windje erbij. Wel veel kwallen in het water, dat was dinsdsag niet, dus vind dat niet zo fijn. :+

Ik lag eergisteren bij paal 9. Echt heerlijk. Bij Paal 9 een "Surfplankje" besteld. Mensen, een heel gezin kan hiervan eten. (Surfplankje is een borrelplank, die je met 2 man met moeite op krijgt en dan de hele dag niets meer hoeft te eten.)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:27

Urbanus schreef:
Bij Paal 20 alleen babykwalletjes gezien. Maar echt diep in de zee gaan we niet.

Veel he? zo'n 3 a 4 cm en helemaal doorzichtig.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:27

Urbanus schreef:

Oh van die kleine ronde, doorzichtige? Die overal in gaan zitten? Brrr die ken ik nog van vroegah. Trok je je badpak uit, kwamen er van die vieze minikwalletjes uit

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 19:57

rien10 schreef:
TessaxQuincy schreef:

Ik lag eergisteren bij paal 9. Echt heerlijk. Bij Paal 9 een "Surfplankje" besteld. Mensen, een heel gezin kan hiervan eten. (Surfplankje is een borrelplank, die je met 2 man met moeite op krijgt en dan de hele dag niets meer hoeft te eten.)

Wij lagen eergisteren ook bij paal 9! Nog niet daar gegeten, maar zo'n surfplankje klinkt goed!

Eerder gingen we altijd naar Paal 20, alleen je kan daar nu niet meer met de auto parkeren dus gaan we daar niet meer heen omdat m'n moeder niet meer zo'n stuk kan lopen. Dus gaan we vanaf deze vakantie vaak naar paal 9, of 17 maar 17 is vaak erg druk. Wel 1 nadeel is dat 9 nog best 'ver' is met de auto vanaf de Koog.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:12

rien10 schreef:
Urbanus schreef:

Veel he? zo'n 3 a 4 cm en helemaal doorzichtig.

Jaaa!

Siersma schreef:
Urbanus schreef:

Oh van die kleine ronde, doorzichtige? Die overal in gaan zitten? Brrr die ken ik nog van vroegah. Trok je je badpak uit, kwamen er van die vieze minikwalletjes uit

Hahaha ja :=

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 15:16

Wij zijn geïnstalleerd. Heerlijk plekje met vrij uitzicht.
Ik denk dat we zo naar Kaap Noord gaan. Hopelijk daar geen kwallen...