Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:24

Lezen jullie trouwens hartstocht in de trein op FB? Ik heb ook wat ingestuurd :')

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:26

Charles schreef:
Lezen jullie trouwens hartstocht in de trein op FB? Ik heb ook wat ingestuurd :')

Jaaaa echt vet leuk die verhalen! Is jouw verhaal al gepubliceerd? :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:27

Ik lees 't wel ja, heel stiekem hoop ik dat ik er ooit nog een keer in beschreven word :')
Hahaha, klink nu wel heel hopeloos.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:28

Nee heb hem net ingestuurd! Maar ze krijgen ongeveer 50 berichten per dag en publiceren niet alles jammer genoeg dus het is afwachten haha!

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:30

Ik moet morgen naar Amsterdam vanuit Hoogeveen, maar ik denk dat ik maar later ga of niet... Heb enkel hoorcollege gelukkig :)

ikke

"mijn" trein ligt er inderdaad ook al uit; even gecheckd op de site, naar aanleiding van de berichten hier. Hopelijk rijdt die andere teein wel gewoon op tijd en niet, zoals afgelopen maandag, dat ie een kwartier te laat komt!

tante_trien

Charles schreef:

Ik volg, ik flirt er op los in de trein in de hoop dat ik 's avonds lees dat er iemand naar mij op zoek is _O- maar nog niks. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:31

Met de arriva via geldermalsen zap? :P

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:32

Amsterdam is idd een chaos. Mijn broer woont in Amsterdam. Maar bij hem zijn bij het stoplicht aardig wat slip en glijpartijen. Dus de treinen en dergelijke zullen het ook wel moeilijk hebben.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:32

tante_trien schreef:
Charles schreef:

Ik volg, ik flirt er op los in de trein in de hoop dat ik 's avonds lees dat er iemand naar mij op zoek is _O- maar nog niks. :')

Hahaha idem _O-

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:35

Wat zouden jullie doen, met de berichten die je nu hoort?
Ik moet morgen Amsterdam Sloterdijk --> Utrecht en terug en we hebben nog lang niet alle sneeuw gehad.. :=
Ben zo bang dat ik strand.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:38

Ik heb mijn stage alvast gebeld dat ik niet weet of ik morgen kom... Voor mij zou het er vanaf hangen hoe belangrijk het is dat je er morgen bent. Als je vanuit huis kan werken of niks belangrijks op de planning hebt staan zou ik thuis blijven, MOET je morgen echt naar het werk dan 's morgens nog kijken hoe het er uitziet, als je strand hebben ze alsnog niks aan je ;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:39

AmyII schreef:
Ik moet morgen Amsterdam Sloterdijk --> Utrecht en terug en we hebben nog lang niet alle sneeuw gehad.. :=

Hoe belangrijk is het dat je heen gaat?
Als het belangrijk is: je goed aankleden, wat extra drinken / eten mee, en je niet te druk maken. :D Je kan je wel heel druk gaan lopen maken, maar uiteindelijk schiet je er niets mee op. De treinen gaan er echt niet sneller door rijden en je bent er zelf alleen maar gestresst door! :D

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:39

AmyII schreef:

Hopen dat je iig niet op Breukelen strand. :')

Ik zou gewoon gaan, ik reis nu ongeveer 5 jaar full-time met de trein en ik heb eigenlijk nog nooit echt dramatische vertragingen gehad. En er is gratis koffie en thee, ga ik van uit. :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:42

Die gratis koffie en thee is toch elke keer wel heel fijn inderdaad :')

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:45

Ik moet dagelijks naar Almere Oostvaarders (en weer terug), en daar is dus geen kiosk o.i.d. dus ook geen gratis koffie/thee -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:47

TessaVB schreef:
AmyII schreef:

Ik zou gewoon gaan, ik reis nu ongeveer 5 jaar full-time met de trein en ik heb eigenlijk nog nooit echt dramatische vertragingen gehad. En er is gratis koffie en thee, ga ik van uit. :D

Maar het maakt wel uit in welke hoek je zit.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:50

ikke schreef:
TessaVB schreef:

Maar het maakt wel uit in welke hoek je zit.

Ik heb ook een tijd lang Breukelen-Heerhugowaard moeten doen, en dat lijkt me toch wel een gevoelig stuk. :Y)

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:58

Ik vrees ook het ergste, morgenochtend vroeg tentamen..
Traject Anna Paulowna - Haarlem dus op zich geen heftige kwa storingen meestal, maar ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:02

MarrieLeen schreef:
Ben benieuwd morgen! :=

Vandaag nog een bizarre situatie meegemaakt op Utrecht CS. Kan er nog niet over uit..
Ik had de gewone trap genomen, en bovenaan de roltrap viel een oudere vrouw met kleinkind. Echt languit,
net wel/net niet op het hoofd. Kindje huilen, mevrouw ook geschrokken en bleef in eerste instantie liggen.
En hoeveel mensen er wel niet langs haar liepen, gewoon door liepen, voor ik bij haar was hè! :oo :n
Haar geholpen met opstaan, was verder niks aan de hand, kwam ook nog een machinist even kijken, maar bah, wat een egoistische mensen.. :n

gek hè, ik had laatste ook een bloedneus in een overvolle trein en was alleen. Echt een flinke (of naja, ik weet niet, want ik heb niet zo vaak bloedneuzen. Maar het was behoorlijk aan het stromen) en sommige mensen keken me aan alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Had maar 1 zakdoekje, en ondertussen kwam het ook op mijn kleding enzo, en pas na meer dan 5 minuten ofzo kwam iemand zakdoekjes aanbieden. Niet dat er complete massahysterie zou moeten uitbreken vanwege een bloedneus (jouw voorbeeld is een stuk kwalijker). Maar een 'Gaat het goed?' of 'wil je een zakdoekje' had ik wel verwacht. Het voelde heel raar iig om daar zo te zitten terwijl het bloed uit mijn neus stroomde terwijl niemand iets zei :+

Daar staat dan wel weer tegenover dat ik een keer mijn treinkaartje kwijt was, en dat er meteen al 3 mensen opstonden, om het voor op te nemen of met kaartjes van het werk (hoe dat precies zat weet ik ook niet :+ Maar ze haalde een zak met kaartjes tevoorschijn en zei 'Als je dalijk nou problemen krijgt met de conducteur heb ik nog wel een kaartje voor je')aankwamen . En ik had ook zitten socializen met het type opa-figuur die het ook meteen strijdig voor me opnam (terwijl 'ie helemaal niet kon weten of ik de boel zat de bedonderen of niet :+ ) .... Dat dan ook wel weer :)

Verder, dit weer + treinen is hel. Volgende maand ga ik op kamers en ik kijk er naar uit :+ .... Heb er Dinsdag, van deur tot deur, meer dan 4,5 uur over gedaan ( Utrecht > Leiden) . Nu blijk ik niet zo goed te zijn met een route kiezen om om te rijden. Want nadat ik had vastgestaan in Alphen kwam ik vast te staan in Gouda omdat ik er weinig vertrouwen in had dat er nog een rechtstreekse trein naar Leiden zou rijden (ze hadden het al 2x omgeroepen. En 2x weer ingetrokken, toen dacht ik... Nah, dan ga ik via Gouda. Uiteraard reed de 3e trein wel, en de trein vanaf Gouda/den Haag niet). En vrijdag heb ik er ook iets van 3 uur over gedaan omdat ik vanaf Leiden naar Den Haag was gegaan (ik had verkeerd gekeken en dacht dat de trein naar schiphol pas na 3 kwartier zou gaan. Het bleek echt nog de trein van het uur ervoor te zijn) waar dus ook geen treinen meer reden :') . En toen kon ik weer terug naar Leiden om alsnog via Schiphol te rijden _O- life's good :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:08

Mijn vriend staat op Amsterdam Zuid, arme jongen :(:)
Hij gaat nu eerst naar Amsterdam Centraal... Er gaat vanaf Schiphol een bus naar Alphen... Dus hij hoopt in ieder geval daar in de buurt te komen, en anders ook vanaf CS met de bus...

Morgen moet ik naar school maar ik heb maar 3 uurtjes, dus denk dat ik morgenmaar een dagje vrij neem :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:28

Ik ga extra vroeg.. En dan ook eerst alles peilen. Om 6 uur geen file dan pak ik denk ik de auto dit keer.. Moet wel naar werk morgen, eerste dag na vrije week en nogal belangrijke deadlines..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:39

Hier kan ik helaas niet extra vroeg, de bussen rijden niet eerder :+
waardoor ik niet eerder op het station kan komen dus ik zal helaas waarscheinlijk te laat komen :=

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:49

Haha ik krijg reactie van HIDT, of ik meer info heb over de desbetreffende jongen. Hoop dat ze het gaan plaatsen!!

Edit; Ja hoor, vanavond komt mijn bericht als het goed is online! Super leuk!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:39

Warbling schreef:
Mijn vriend staat op Amsterdam Zuid, arme jongen :(:)
Hij gaat nu eerst naar Amsterdam Centraal... Er gaat vanaf Schiphol een bus naar Alphen... Dus hij hoopt in ieder geval daar in de buurt te komen, en anders ook vanaf CS met de bus...

Morgen moet ik naar school maar ik heb maar 3 uurtjes, dus denk dat ik morgenmaar een dagje vrij neem :')

Als er van zuid geen treinen naar Schiphol gaan, lijkt het me sterk dat het dat het dan via CS wel lukt.

Afijn, ik heb vanavond een logee :+ Hij was al in amsterdam en treinen naar Enkhuizen reden niet meer, en hij heeft morgen om 8:30 een tentamen dus blijft hij maar in amsterdam slapen vanavond.