Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:59

ZusJacobs schreef:
Wie in/uit Canada wil mij helpen met het plannen van een mooie reis van zo'n 6 maanden? Met een grote periode van werken en een deel reizen. En dan ben ik vooral op zoek naar locaties, plekken die sowieso bekeken moeten worden, organisaties die betrouwbaar zijn e.d. Canada is echt groot (zoals jullie weten) en ik zie door de bomen het bos niet meer. Datum vertrek staat nu wel vast (1 maart) en het liefst zou ik op een/twee ranches willen werken waar veel met vee gewerkt wordt, dus geen guest ranches.

Wie oh wie helpt mij uit de brand :Y)

:D

www.helpx.net heeft meerder plekken met o.a. cattle ranches die jij zoekt en die mensen voor zo'n korte periode tegen kost en inwoning aannemen. www.winningways.ca is een plek ten noorden van saskatoon die altijd wel reizigers hebben om hun te helpen. En als ze al genoeg help hebben, dan heeft de buren vaker wel iemand nodig.
Guestranches zoeken vaak mensen om te helpen omdat er diverse werkzaamheden zijn die ieder persoon wel kan doen. Op een werkende cattle ranch is het moeilijker een plek te vinden als je geen ervaring met cattle hebt. Op een melkboerderij vind je waarschijnlijk sneller een plek.

ZusJacobs

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 08:56

Nou ik ben net 10 minuutjes bezig met kijken op de eerste site en heb al twee locaties wat mij zeker leuk lijkt! Helaas nu werken maar vanavond ga ik weer opzoek! Super bedankt voor die linkjes!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:30

Doubtless schreef:
Kleinvosje wat balen dat dat appartement niet doorging zeg := Hoe lang blijven jullie daar?

Niet lang haha, we zijn alweer terug! Zijn 1 week daar geweest en hebben zo veel gedaan en gezien dat het voelt als veel langer. Uiteindelijk hebben we in twee verschillende B&B's gezeten, 1 in hartje Calgary en 1 in de Foothills. We zijn de Rockies ingeweest, een dagje richting Drumheller geweest en veel in debuitenwijken en voorstadjes van Calgary rondgereden om een idee te krijgen van het soort huizen en de winkels daar. Daarnaast hebben we een bezoekje gebracht aan Spruce Meadows waar we met Nederlanders hebben gepraat die een jaar of 20 geleden al ge-emigreerd waren, en verder nog een stuk of 7 stables bezocht.

Nu alles even laten bezinken, we zijn vanmorgen geland in Amsterdam, en dan nadenken over het hoe en wat betreffende emigratie!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:33

Spannend zeg :):)

Wij gaan morgen boeken! Via Philadelphia naar Toronto & vanuit daar naar Peterborough. We blijven daar 6 dagen & gaan dan van Montréal naar New York :) Daar blijven we 2 dagen en op de 3e dag weer naar huis!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 22:10

_Linda schreef:
ZusJacobs schreef:
Wie in/uit Canada wil mij helpen met het plannen van een mooie reis van zo'n 6 maanden? Met een grote periode van werken en een deel reizen. En dan ben ik vooral op zoek naar locaties, plekken die sowieso bekeken moeten worden, organisaties die betrouwbaar zijn e.d. Canada is echt groot (zoals jullie weten) en ik zie door de bomen het bos niet meer. Datum vertrek staat nu wel vast (1 maart) en het liefst zou ik op een/twee ranches willen werken waar veel met vee gewerkt wordt, dus geen guest ranches.

Wie oh wie helpt mij uit de brand :Y)

:D

http://www.helpx.net heeft meerder plekken met o.a. cattle ranches die jij zoekt en die mensen voor zo'n korte periode tegen kost en inwoning aannemen. http://www.winningways.ca is een plek ten noorden van saskatoon die altijd wel reizigers hebben om hun te helpen. En als ze al genoeg help hebben, dan heeft de buren vaker wel iemand nodig.
Guestranches zoeken vaak mensen om te helpen omdat er diverse werkzaamheden zijn die ieder persoon wel kan doen. Op een werkende cattle ranch is het moeilijker een plek te vinden als je geen ervaring met cattle hebt. Op een melkboerderij vind je waarschijnlijk sneller een plek.

Ontzettend jammer dat HelpX wel geld kost, ik ben nu gewoon lid maar je kunt dan dus naar niemand mailen.. En dat werkt niet -O-
(help wel al een heleboel leuke hosts!)
Toch maar 20 euro dokken dan..

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 00:53

Ik heb toen ook de lidmaatschap betaald, het is het waard.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:04

We hebben gisteren geboekt :D
We vertrekken 2 november naar toronto & blijven daar tot 8 novemver. Dan vliegen we door naar new york.

Toronto tips zijn welkom!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:52

Heftige aardbeving geweest in West Canada.. Lees net op m'n Fb dat er een Tsunami warning voor BC geld

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:16

Ik hoorde zoiets ja, iets van gemerkt?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:18

Ik zelf niet, heb heerlijk geslapen voor het eerst :=.. Hoorde het vanochtend. Het is geloof ik ook in van die eilanden van Vancouver, maar best wel van geschrokken, zo dichtbij

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:06

De tsunami waarschuwing geldt voor Queen Charlotte Islands en de kant van Prince Rupert. Dat is aan de kant van Alaska. Gelukkig is het gevaar voor ons (lekker beschermd door Victoria Island) nihil. :) Pffffieuw. :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 01:24

Oeh wat eng... Gelukkig niet in jullie gebied maar kan me toch voorstellen dat het wat met je doet.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 02:25

@ Hippologic; Ik denk dat je Vancouver Island bedoelt ;) Wij waren op een Halloween party dus ook niets gemerkt haha

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 07:31

Ik hoorde op de radio dat de hoogste golf van de 'tsunami' .....69 cm was. Gelukkig maar.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 07:44

Goh.. Da's wel een hele hoge Tsunami :+ Gelukkig valt het allemaal mee. Heb er hier niet zo veel op het nieuws gezien, ze hebben het er over in 3 zinnen of helemaal niet en gaan dan weer door naar de orkaan in de USA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 13:38

69 cm :))

Zoals het er nu uitziet vlieg ik eind dec weer terug naar Calgary om daar oud en nieuw te vieren met mijn vriend.. En dan blijf ik er maar voor een weekje of 2. Man, excited en toch weer niet. Denk waarschijnlijk die 1-2 weken alleen maar dat ik over X dagen weer afscheid moet nemen van m'n vriend. :+ En ik kijk enorm op tegen 10 uur durende terugreis naar huis in m'n eentje terwijl ik verschrikkelijk emo ben. :=

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:18

Hallo Dames,

Ik heb een deel van jullie topic gelezen ( zijn zoveel blz :') )
Sinds kort ben ik gestopt met mijn opleiding , nu begint het toch weer te kriebelen om niet thuis te blijven zitten maar iets te gaan ondernemen.

Heb al op Yard and Room wat zitten kijken, maar hebben jullie nog adviezen ?
Wat zijn nou de echt mooie gebieden van Canada ?
Wat zouden jullie aanraden ? en tips die ik zou moeten weten ?

Alvast bedankt , en ik geniet heerlijk verder mee met jullie verhalen hoor :o :Y)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:43

Alberta en BC vind ik zelf het mooist. Alberta heeft een landklimaat en daar is het nu al koud (in sommige gebieden al sneeuw) en in de zomer droog, hier in het zuiden van BC is het subtropisch (lees: regen, regen, regen) hoewel we hier een droge zomer hebben gehad, wat uitzonderlijk is. Dus als je op korte termijn naar Canada wilt komen om met paarden te werken zou ik het klimaat zeker in overweging nemen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:49

klopt is begreep idd dat het op sommige plekken behoorlijk koud ook kon worden.
Mooiste zou dan januari zijn voor mij en dan een maand of 3. Dan heb ik thuis nog even tijd om wat voor mijn eigen dieren te regelen :Y)
Kou maakt me opzich niets uit, heeft ook zijn charme.
Regen ben in inderdaad iets minder van.

Ik zag op Room and Yard ook iets in Ontario.

Thanx voor je mening, ga me daar eens in verdiepen :D

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 04:39

Als je niet van regen houdt, zou ik naar de Yukon gaan in de zomer. Heb daar vorig jaar op een ranch gewerkt, geweldig!!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 08:45

Morgen gaan we *\o/*

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:02

Bij ons in Alberta ligt er al behoorlijk veel sneeuw! Maar wel veel zon :) en koud! Ik ben erg blij met onze heated barn en heated arena!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:59

Heated barn? Dus jullie stallen hebben zelfs verwarming nodig. Hoe warm wordt het dan op stal en in de bak?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:01

Ik heb een aantal stallen bezocht rondom Calgary twee weken geleden, en daar waren er ook een aantal met heated barn en arena, en zelfs 1 met een speciaal verwarmingsding voor laarzen, waar je ze aan ophangt zodat ze op kunnen warmen voor het rijden.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:03

klinkt wel heerlijk zo'n verwarmde arena !
Yard en Groom staat helaas niet echt heel veel in Alberta jammer.