[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manja39

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 16:29

Ik hou er ook wel van. Go for it zou ik zeggen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-25 16:33

ik heb haar een verzoek tot reserveren gestuurd, maar ja, dat duurt weer even voor ze erop reageert... Ik denk trouwens dat ze Duits is.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 16:43

Leuk filmpje, Monique! En kan het zijn dat Erwin hem ook wel keuk vindt? :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-25 16:56

Veldbloem schreef:
Leuk filmpje, Monique! En kan het zijn dat Erwin hem ook wel keuk vindt? :j

Ik denk huh, wat weet Veldbloempje dat ik niet weet, toen viel het kwartje er moet een commentaar staan bij het filmpje. En ja, hij vindt Malik ook mooier dan Meilleur de Merens.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 17:00

Deze kon je toch ook inspannen?
Kun je nog met hem gaan " werken" op jullie " farm"!
Mennen is trouwens ook superleuk om te doen. Jaren met veel plezier gedaan.
Ook te doen als je lijf niet meer wil of kan bijvoorbeeld.
En je zou dat ook samen met Erwin kunnen doen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-25 17:05

manja39 schreef:
Deze kon je toch ook inspannen?
Kun je nog met hem gaan " werken" op jullie " farm"!
Mennen is trouwens ook superleuk om te doen. Jaren met veel plezier gedaan.
Ook te doen als je lijf niet meer wil of kan bijvoorbeeld.
En je zou dat ook samen met Erwin kunnen doen.

Ik heb ook in NL gemend, 3x clubkampioen geweest. Ik vind mennen superleuk om te doen. Grappig dat jij dat ook zo leuk vindt!
Ik heb tuigage voor te mennen voor Maliks afmetingen.
Ook alle sleepspullen heb ik. Dat hebben we omdat we in het vorige huis niet met de tractor het bos in konden en we dachten dat we dat wel met Callas konden gaan doen. Toen we hier kwamen dachten we dat nog steeds. Toen we Prisca kochten ook, maar puntje bij paaltje, hebben we geen tijd ervoor.
Ik denk niet dat ik het met Malik ga doen voorlopig, maar hij is jong, je weet het maar nooit.

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 17:08

Leuk om te lezen dat jij het ook zo leuk vindt!
Wie weet idd wat de toekomst nog brengt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 17:17

Leuk dat je nog wat opties hebt Mo.. Ik zou hem lekker takken laten slepen ofzo, lichte maar irritant volumineuze dingen. Blijft hij eraan gewend, heb je wat te oefenen en heeft Erwin er ook nog een klein beetje baat bij ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-25 17:49

Prairy schreef:
Leuk dat je nog wat opties hebt Mo.. Ik zou hem lekker takken laten slepen ofzo, lichte maar irritant volumineuze dingen. Blijft hij eraan gewend, heb je wat te oefenen en heeft Erwin er ook nog een klein beetje baat bij ;)

Nou, nu ik hem wil reserveren komt ze ineens met dat er een andere dame is die in de komende dagen gaat zeggen of ze hem wil. Die is dus voor mij.

Ik baal natuurlijk als een stekker. Duimen jullie voor me?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 18:26

Monique1963 schreef:
Tinka schreef:
Die Malik klinkt dan wel goed hoor.
Je staat in uitgelicht

Ja ik ben al vanaf, heb het ff nagekeken, 13 november met haar bezig. Maar ze is niet zo snel met antwoorden ;-) maar toch krijg ik om de paar dagen weer een filmpje of foto's van Malik. Ze zijn echt wel serieus. En ze zet ook veel op fb, dus ze is er wel open over. En met de merens Meilleur, zie ik dat niet op hun site.

Hahaha, "ik" sta in uitgelicht, KAAT je staat via mijn topic in uitgelicht! Hoe leuk!

Ik laad zo even een filmpje van Malik op.

Hahaha wat grappig dat mijn foto in uitgelicht staat. Heeft niet eens echt iets met het topic te maken. Nou Mo, gratis reclame. :')

Malik is leuk, ik ben ook fan.

Jammer dat er iemand voor je is. Ik ga duimen. Anders was het toch niet meant to be..

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 18:26

Zekers duim ik mee.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-25 18:29

Dank voor het duimen, dames.

En ja, not meant to be.

We gaan het zien.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 19:06

Jammer Mo, hij lijkt mij wel heel leuk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-25 19:09

Tinka schreef:
Jammer Mo, hij lijkt mij wel heel leuk.

Yep baal er erg van. Ik kan alleen maar afwachten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 20:31

Ook ik duim voor je mee!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-25 20:47

Jet schreef:
Ook ik duim voor je mee!

Dank je.
Het is wel weer een eyeopener.

Met het springpaardje was ook iemand me voor. Ik was op dag 2.
Met de dure aangespannen comtois, is kennelijk ook iemand me voor anders zou die meneer wel reageren.
Ik was op dag 3.
Met Malik, was ik op dag 1 ...

Paarden gaan kennelijk als warme broodjes over de toonbank.

Gelukkig zijn ze nog paard en niet de salami op het broodje.

We hebben zo'n digitaal fotolijstje waarop random foto's voorbijkomen en dat al van 40 jaar. Wat opvalt is dat ik op vakanties altijd wel paarden fotografeer in weides. Vaak met veulen. Het zijn bijna zonder uitzonderingen ... Comtois.
De vorige zoektocht naar een paard heb ik ook van alles geprobeerd had ik blinde Ilan en daarna Prisca.

Dus, ik weet nu zeker. Ik wil een comtois.

Als Malik het nu niet kan worden. Kan ik wel op zoek gaan naar een comtois-ruin van 3,5 jaar die ik dan bij hun kan laten inrijden.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 15:53

Er staan er zat op le boncoin toch ?sauvetages au galop bied ook veel slacht reddingen aan (op Facebook) .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 15:55

Bieden schreef:
Er staan er zat op le boncoin toch ?sauvetages au galop bied ook veel slacht reddingen aan (op Facebook) .

Er is vrijwel altijd een heel goede reden om een paard naar de slager te sturen. Die "redden" levert zeker geen geschikt rijpaard op.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 16:00

Bieden schreef:

tamary schreef:
Bieden schreef:

Er is vrijwel altijd een heel goede reden om een paard naar de slager te sturen. Die "redden" levert zeker geen geschikt rijpaard op.

Hi Bieden, volgens mij heb ik je nog niet vaak hier gezien. Leuk dat je meedenkt. Maar ik zie op een normale rij-afstand van mij én hongre (ruin) comtois maar erg weinig staan. Zie jij meer dan ik zie? Hopelijk zie ik iets over het hoofd?

En ik kijk niet naar slachtreddingen. Dat heb ik min of meer gedaan met Prisca en ze blijkt gewoon met maagzweren te zijn verkocht aan mij.

@Tamary, ik denk dat in het geval van comtois slachtreddingen het wel meevalt met dat het geen rijpaarden kunnen worden. Het is een ras dat voor de slacht gefokt wordt normaal gesproken en die hebben verder geen gebreken of zo. Met 2 jaar of eerder gaan ze daar al heen.

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:11

Hey nee ik las toevallig mee.Een slachtredding kan ook gewoon doorverkocht worden en dan koop je die alsnog .En castreren is in één dag gedaan .Ik zie zat prachtige paarden staan bedoelde ik te zeggen .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 16:16

Bieden schreef:
Hey nee ik las toevallig mee.Een slachtredding kan ook gewoon doorverkocht worden en dan koop je die alsnog .En castreren is in één dag gedaan .Ik zie zat prachtige paarden staan bedoelde ik te zeggen .

Ja, dat is altijd waar natuurlijk, je weet niet wat voor paard je koopt als je bij een handelaar of zelfs particulier koopt.

Ik heb nu een kaart gevonden van een comtois vereniging en daar staan alle fokkers op. Dus kan ik nu zien welke bij mij in de buurt zitten en daar ga ik maar eens informeren naar of ze ruinen hebben.

Het is lastig om een comtoisruin te vinden want de merries houden ze voor de fok en ik wil ook geen merrie meer erbij en alles wat als hengstje geboren wordt gaat naar de slacht. Ze houden 1 hengst aan.
Dus het zijn over het algemeen allemaal merries en ruinen zijn zeldzaam.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:17

Zonder keuren en opleiden is dat niet te zeggen. Selectie op snel groeien en vet worden is ook geen goede basis voor een sterk lijf of lang, gezond leven.
We zien hier ook problemen met koniks vanuit ovp, rap bagger vet en 0 selectie op gebruikskwaliteiten.
En anders kijk maar eens naar verschil tussen melkkoeien, vleeskoeien en die paar oude rassen die voor geen van beide rendabel zijn maar wel gezonder.

Nee, het echt geen gok om te wagen als je nu eens echt een gewoon, gezond, simpel rijpaard wil hebben. Geduld hebben en blijven zoeken ipv compromissen sluiten en mogelijk een 5e ecograsmaaier kopen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 16:29

tamary schreef:
Zonder keuren en opleiden is dat niet te zeggen. Selectie op snel groeien en vet worden is ook geen goede basis voor een sterk lijf of lang, gezond leven.
We zien hier ook problemen met koniks vanuit ovp, rap bagger vet en 0 selectie op gebruikskwaliteiten.
En anders kijk maar eens naar verschil tussen melkkoeien, vleeskoeien en die paar oude rassen die voor geen van beide rendabel zijn maar wel gezonder.

Nee, het echt geen gok om te wagen als je nu eens echt een gewoon, gezond, simpel rijpaard wil hebben. Geduld hebben en blijven zoeken ipv compromissen sluiten en mogelijk een 5e ecograsmaaier kopen.

Zekers, daarom ben ik nu blij dat ik de kaart van fokkers heb gevonden. Wie weet hoe daar een balletje kan rollen.

Had ik nou al gezegd dat ik gevraagd had aan die trainster van Malik over die andere dame? Hoe die nou vóór mij kon zijn? Nou, simpel, die heeft heel lang geleden tegen die trainster gezegd, als je ooit een trekpaard hebt, dan wil ik eerste optie.

Helaas voor mij. Maar goed. We gaan het zien.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 17:10

OEF! Ik ben een beetje blijven zeuren bij die trainer van Malik, zo van maar wanneer moet die mevrouw dan beslissen etc en zo van ik wil maandag niet je tijd verspillen met te komen als hij al voor die mevrouw gereserveerd is en dus zeg ik de afspraak dan nu maar af.

En low and behold, nu hebben ze de andere dame gebeld en die heeft pech want de stal waar ze Malik ging willen stallen, zit vol.

Ik weet niet of ik het verhaal moet geloven allemaal, het kan gewoon pressure zijn, maar dat was helemaal niet nodig want ik ben al bijna een maand in hem geïnteresseerd.

Afijn, nu had ik logees gehad zullen hebben deze week en dat is afgezegd vanwege familieomstandigheden en dus kan ik nu al eerder naar Malik gaan kijken en ik ga dan eerlijkheidshalve de merens afzeggen.

Ze stuitert!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 18:51

Spannend zeg!!!
Op het filmpje lijkt het me een geweldig paard in ieder geval.
Ik ben benieuwd hoe je hem in het echt vindt.