Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 12:23

Wat brak wakker geworden vanmorgen gisteren vrees ik teveel gedaan. Rustige klusjes vandaag. Het maaien is al klaar overal. Planten planten vandaag en de camper leeghalen. Dat lijkt me wel genoeg. Morgen tenzij het weer te slecht is gaan de buurkinderen klusjes doen

De offerte voor de keuken muur is echt ok te doen. Voor dat geld ben ik een week aan het worstelen met behang. Misschien kunnen ze zelfs vrijdag al beginnen dat hing wat af van hun huidige opdracht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 20:15

Het rustig aan doen heeft geholpen waardoor ik me uiteindelijk best fit voelde en meer heb gedaan dan verwacht en nog een fijne avond wandeling helemaal maar boven het einde van het dorp. Die straat had ik nog niet gehad.

Het gereedschap van de dag een grasmaaier een spitvork en een alleschattigste maar niet minder gevaarlijke mini kettingzaag, die voor kleinere onhandige plekken net wat praktischer is. En ja het werd iets meer dan alleen maaien en planten :+

Maar alles zit in de grond wat moest. En meteen wat snoeiwerk verricht. Een paar half dode conifeertjes zijn nu weg. Sorry Y;( maar ze waren raar gepland en half afgestorven al. En een begin gemaakt van de pruimenhaag achterin wat inkorten. Daar durfde ik niet verder mee in mijn eentje, deze takken gingen nog goed. Er zal ook wat stookhout van gemaakt kunnen worden denk ik. :j

En de wandeling na het eten was heerlijk met mooi uitzicht. Alles bij elkaar ruim 200 m hoger dan mijn huis. Ook wat nieuwe herdenkingsborden gezien van de lokale verzetsheld

Klein maar venijnig rechts op de foto
Afbeelding

De beplante plekken

Afbeelding

Afbeelding

De ingegraven rijplaten werken goed

Afbeelding

Het snoeiwerk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat fotos van de wandeling

Uitzicht

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Herdershuisje met een enorme noodvoorraad bluswater erachter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een wasplaats vol met stookhout

Afbeelding

Nog wat fotos

Afbeelding

Herdenkingsborden, en het huis van een van de borden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 20:58

Veel gedaan dus zo te zien

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 08:48

Wat leuk de foto's van de omgeving. En ik ben benieuwd hoe je tuin wordt, je bent er maar druk mee :-)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 13:28

De bedoeling is waar ik mee bezig ben is soort van een voedselbos te maken, een mix van fruit/noten bomen fruit struiken, en bomen en struiken die nuttig zijn voor mij de vogels en insecten. De bloembollen zaadjes en kleinere vaste planten zijn ook bedoeld als diervriendelijk. Maar ook geschikt voor eventuele kleinere tenten als er behoefde aan is en een mini zwembadje gewoon opbouw dus niks duurs groots of wat ook. Dus ook een gebruikstuin. :D

Deels groenblijvend voor mijn aanzicht en beschutting voor beestjes ook. Beshoudende struiken en boompjes voor vogels. Oa gister gepland hondsroos, wilde lijsterbes en een duindoorn. Hibiscus ook wildopschot uit de tuin van gv. Magnolia, camelia. Er stond al sinds vorig jaar verschillende kleuren vuurdoorn.en de vlinderstruiken staan overal en nergens.

Er staan wat essen en zwarte els in mini versie afkomstig van een bomenhub, oftewel stekjes die gered zijn uit de natuur voor een tweede leven. Dit wordt aangevuld met nog een paar wilgjes die ik in knotvorm wil gaan houden die me met snoeien van aanmaak hout kunnen gaan voorzien als ze ooit groot zijn, nu mini stokjes van nog geen cm breed. :+ heel veel van de fruitstruikjes komen daar ook vandaan, idem de hazelnootjes.

En wat struiken die ook in de winter decoratief zijn door takkleur vorm of schors, er is een ginko onderweg, ook een mini stokje nu nog. <3 ooit als alles groot is dan hoop ik een mooie mix te hebben van kleur, structuur, beschutting en functie.

Maar even wat anders aaarrrrgggghh wat een stress ochtend die zo anders loopt dan gepland. De man was er even na 9. Problemen met zijn graafmachine gehad die vanmorgen pas gerepareerd was en nog geladen moest worden. De betonbak is verschoven naar eind van de middag,

Daarna is de rioolbuis onvindbaar -O- die liep toch anders dan we dachten. De grote schuurdeur moest open, dus alles wat vast geschroefd was moest weer los, en dat wilden sommigen niet, daarna brak er een bitje af, en heb ik handmatig dingen moeten losschroeven om de deur open te krijgen. Anders kande pomp niet geinstalleerd worden.

Waarvoor de electricien weer moet langskomen, geen rekening gehouden met stroom daarvoor oepsie :+ ik ga een week zonder pomp zitten dan. Maar dat kan wel

Vervolgens komt er een meneer aan de deur die de caravan wilde kopen van de overbuurvrouw (alweer een :') ) en we raken aan de praat over klassieke autos. Hij ziet mijn dak rent naar zijn auto en drukt me een folder in de handen. Hij is dakdekker, en ivm een operatie over twee weken heeft hij geen klussen nu. En gaf na check van alles me een heel aantrekkelijke offerte.

Oftewel maandag komt er ook iemand mijn dak doen, voor de irritante lekkage fixen (het is idd wat ik al dacht, de schroefkapjes missen). Deze zorgen voor waterdicht maken, een klusje van niks maar op die hoogte kan ik het zelf niet oplossen, :n tenminste eerst zien uiteraard, ik juich pas als het klaar is en de rekening klopt :P

achter schoonmaken controleren en repareren waar nodig. Ik heb kom ik achter nog genoeg reserve pannen, en zo op het oog is alles heel maar wat bemost en hier en daar verschoven. En meteen mijn slaaphuisje voorzien van eenzelfde dak als voor. En de lekke dakgoot repareren. Alles bij elkaar hooguit twee dagen werk maar mogelijk binnen een dag klaar. En dan is dat hoofdpijn dossier ook opgelost,

Maar pffff ik ben zo moe en mijn hoofd loopt over van de chaos. Maar even volhouden en dan heb ik tegen eind april alles voor elkaar en zijn de rotste belangrijke dingen ook gedaan. Dak, vloer, stroom, septic tank, isolatie.

En goed nieuws, zolang mijn papa stabiel blijft mag hij reizen. Bij klachten gaan ze over op dialyse. Zijn conditie en gezondheid zijn er goed genoeg voor om dat aan te kunnen. *\o/* Maar hij wordt dan wel met stip de oudste patient ooit als ze ermee moeten starten. Eat that meneer de eerste zaalarts :evaw:

De graafmachine wordt afgeladen

Afbeelding

Waar zit die rioolbuis nu toch. Pas na heel veel graafpogingen vonden we hem. De twee andere buizen zijn glasvezel en de stroom. Een vlinderstruik is voor de zekerheid even uitgegraven

Jaaaa we zien een grijze plastic buis *\o/*
Afbeelding

Langzaam wordt het gat groter en groter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 17:23

Jemig wat een enorme klus, maar je bent lekker bezig Karuna. En van je vader is TOP nieuws!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 19:42

Gelukkig wordt het schepwerk door anderen gedaan. De man is net weg. Morgen verder. Ik had gelukkig nog een hap in de vriezer. Ik ben uitgeput en heel veel pijn. Ik maakte een verkeerde beweging met een tak verslepen

De hulp doet wat anders dan gepland maar hij is handig met de kettingzaag.

Dus de pruimen wal is klaar alleen het hout nog verwerken in stookhout versnippering en rest.

Ook wordt een andere oude pruim iets gekort een tak is aangetast door schimmels zag ik. Ik hoop de rest van mijn mirabel daarmee te kunnen redden

Fotos komen vanavond

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:29

Wat fijn dat het met je vader weer beter gaat! En oef... Ik kan mij nog die foto's herinneren van hoe je daar bezig bent geweest met onkruid weghalen, en dan komt er even een machine en die graat het hele stuk naar jee deur weg. Is dat nog iets wat daarna te repareren valt, dat paadje naar je deur?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 20:34

Fotos

De tank wordt getakeld,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De stand voor vanavond, helaas zijn de sleutels mee :+ en ik heb zelfs eigen bordjes aan de weg aan twee kanten :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het werk achter. Meer uitzicht en de bomen die er nu staan zijn gezond, recht en hebben meer ruimte nu. Alles dat aangetast was, krom, scheef,ziek of zelfs dood is nu verwijderd. :j de komende dagen gaat de jongen verder met de grote zaag. Ik ga met mijn kleuterzaagje de kleine dingen doen.

Maar grappig. Zijn ketting liep eraf. Dus verder hanteerbaar maken met dat mini ding. Hij eerst kijken mmmm gaat dat wel werken, na een paar minuten grote grijns. En nog eens een paar minuten verder heee deze wil ik ook. Dat ga ik voor mijn verjaardag vragen dit is wel heel erg fijn werken voor de kleinere dingen. _O-

We hebben een gezamelijke interesse gevonden. Hij spreekt goed engels, studeert biologie en wil maritiem bioloog worden. Oftewel zeebeestjes waar ik ook gek op ben <3

Zo veel meer uitzicht nu *\o/*

Afbeelding

Deze twee moeten met de grote mensen zaag ingekort worden :')
Afbeelding

De enorme stapel takken.
Afbeelding

Ik moet even afwachten wat er precies komt. Dat weet ik eigenlijk ook niet. Hij had nu een enorme bult grind mee en er ligt een bescheiden hoopje zand wat over is. De rest is afgevoerd.

Als er grond komt. Wil ik dat inzaaien met gras en een paadje maken naar de deur met grind denk ik. Ik heb nog genoeg worteldoek liggen. Maar voor hetzelfde geld komt er grind op. Ik had verwacht dat de beton bak de bovenkant zou zijn. Maar eh hij ziet er ietsje anders uit dan verwacht :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 21:45

Oef wat een werk en wat is dat gat GROOOOOOT waar die tank in is gegaan := damn dat is niet even 2 min graven geweest.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 12:40

Ik was er op voorbereid maar au. En arme boom.hij moet toch wat wortels kwijt. Helaas mag het niet in een gleuf of met een bocht. Hij heeft er nog over gebeld

Maar zoveel werk het leeg te maken en dan is je voortuin weg. Ik wist het maar nu denk ik vooral arme boom en hoe krijg ik dit weer strak.

Afbeelding

Afbeelding

Meer vanmiddag

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 13:51

Ik ben zelf fysiek niet veel waard vandaag. Beetje takken lopen. Verder niks lukt ook niet

Ik weet nu wat er op komt. Soort van hetzelfde als de parkeerplaats. Mogelijk iets andere kleur. Mooi terras dan.

Afbeelding

Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 14:46

wat een werk :wow: !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 15:18

Oef dat voortuintje is wel grondig overhoop gehaald zo :=

Nouja hopelijk dan in 1 keer ook dat toekomst-proof weer dichtmaken...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 16:37

Ik hoop het de arme man ziet er moe uit. Twee dagen verlies inhalen :(:)

Bak is ingewijd trouwens :D met afwaswater :P

Ik heb me net gestort op een klus die me irriteerde en een wat gevaarlijk werd. Een laatste stukje schutting stond ook op instorten. Die is ook flink ingekort

Daarna zag ik de oude weipalen. Oh wacht idee :)* ik heb voldoende palen en een grondboor en heel wat paarden weides afgezet. Dus hop de juiste palen uit mijn stookhout stapel gevist. Gaatjes maken palen erin aan timmeren en aanstampen.

Hier wil ik kastanje hek tegen aan zetten. Met eventueel een extra poortje. Ik denk dat dat er veel beter gaat uitzien dan die gammele lelijke moderne schutting. Zo nee dan hoor ik het graag en eventueel andere ideeën ook
Ik heb helaas geen oude planken die recht genoeg zijn om te gebruiken dat heb ik al gecheckt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 16:51

Kun je er geen klimmers tegenaan laten groeien? Klimop, clematis, Toscaanse jasmijn, passievrucht, druiven, kiwibes?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 17:32

Vol op de wind. Alles hoger of zwaarder waait om helaas

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 21:02

De man was om 1830 weg. Heel lange dagen om de achterstand in te halen. Het schattige kleine gravertje had bij mij zijn eerste klus vandaag, glimmend nieuw en schoon, helaas zijn de sleutels mee weer :P

zaterdag wordt het afgemaakt.

Het meeste is al weer soort van dicht achtig,

Afbeelding
Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 21:03

Nog best snel!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 21:14

Het dicht gooien ging inderdaad vrij vlot. Het is ook flink aangestampt en gereden. Hij moest alleen tussendoor steeds weg om nieuwe gravel te halen. Als alles helemaal klaar is worden de twee vlinderstruiken weer ingegraven. En ook de enorme ravage op de weg en de stoep zijn netjes schoon achtergelaten

Zaterdag moet de pomp aangesloten worden, nog geen stroom helaas omdat het kennelijk een eigen zekering moet hebben. En de ventilatie pijp moet het garage dak op. Daar komt dus nog een lelijke pijp zichtbaar, daar gooi ik wel een klimmer tegenaan als dat mag, :j een groenblijvende kamperfoelie of zo

Een heel groot verschil met Nederland/de grotere steden merk ik nu wel. Hij laat van alles staan. ook de wegwerk borden blijven staan en als de verkeerskegels. En ze blijven ook staan. Geen tuig dat er lollig mee aan de haal gaat. Geen vandalisme of diefstal daarin. Dat is best fijn om mee te maken.

Nu ben ik benieuwd of de isolatie mannen morgen beginnen of dat het toch maandag wordt,

Ik moet morgen wel even op pad voor eea.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 09:29

Afbeelding
Afbeelding

Zo ziet het er bij daglicht uit

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 11:08

Netjes!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:22

Ziet er weer netjes uit, snel gedaan zo allemaal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 13:51

Het is nog niet af hij komt morgen de rest afmaken. Alles wordt vlak, bij de pomp moet nog een verhoogd kijkluik komen en de ventilatie en de pomp moeten nog worden aangesloten

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:26

Oh wat goed! :wave: