Het gereedschap van de dag een grasmaaier een spitvork en een alleschattigste maar niet minder gevaarlijke mini kettingzaag, die voor kleinere onhandige plekken net wat praktischer is. En ja het werd iets meer dan alleen maaien en planten
Maar alles zit in de grond wat moest. En meteen wat snoeiwerk verricht. Een paar half dode conifeertjes zijn nu weg. Sorry
maar ze waren raar gepland en half afgestorven al. En een begin gemaakt van de pruimenhaag achterin wat inkorten. Daar durfde ik niet verder mee in mijn eentje, deze takken gingen nog goed. Er zal ook wat stookhout van gemaakt kunnen worden denk ik.
En de wandeling na het eten was heerlijk met mooi uitzicht. Alles bij elkaar ruim 200 m hoger dan mijn huis. Ook wat nieuwe herdenkingsborden gezien van de lokale verzetsheld
Klein maar venijnig rechts op de foto

De beplante plekken

De ingegraven rijplaten werken goed

Het snoeiwerk

Wat fotos van de wandeling
Uitzicht

Herdershuisje met een enorme noodvoorraad bluswater erachter

Een wasplaats vol met stookhout

Nog wat fotos

Herdenkingsborden, en het huis van een van de borden

ooit als alles groot is dan hoop ik een mooie mix te hebben van kleur, structuur, beschutting en functie.
die liep toch anders dan we dachten. De grote schuurdeur moest open, dus alles wat vast geschroefd was moest weer los, en dat wilden sommigen niet, daarna brak er een bitje af, en heb ik handmatig dingen moeten losschroeven om de deur open te krijgen. Anders kande pomp niet geinstalleerd worden.
) en we raken aan de praat over klassieke autos. Hij ziet mijn dak rent naar zijn auto en drukt me een folder in de handen. Hij is dakdekker, en ivm een operatie over twee weken heeft hij geen klussen nu. En gaf na check van alles me een heel aantrekkelijke offerte.
tenminste eerst zien uiteraard, ik juich pas als het klaar is en de rekening klopt
Maar hij wordt dan wel met stip de oudste patient ooit als ze ermee moeten starten. Eat that meneer de eerste zaalarts 

damn dat is niet even 2 min graven geweest. 

!
ik heb voldoende palen en een grondboor en heel wat paarden weides afgezet. Dus hop de juiste palen uit mijn stookhout stapel gevist. Gaatjes maken palen erin aan timmeren en aanstampen.