[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-23 21:52

Kan je je bed niet meer naar de kant schuiven? Of staat ie al tegen de muur aan? Wel balen hoor al die lekkages

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 22:57

Helaas, zo groot is de kamer niet ;)

Het lekken is alweer gestopt, het is alweer goed onder 0 dus morgen weer verder. Kunnen wij in elk geval droog slapen :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:54

Da's dan wel weer handig dat het vriest, dan is al het lekwater bevroren. }:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 21:02

Ik moest meteen aan jullie denken daarstraks :D
Een belg en zijn spaanse vriend zijn vandaag langs de top van de K2 in Pakistan gevlogen met de parapente :wow:
7000 meter hoogte en -30 graden :brr:
Aan de beelden te zien, vonden ze het magnifique !

Deze zomer doen ze ook mee aan één of andere challenge van Red Bull. Te voet en te parapente over de Alpen.
Even opgezocht, deze dus
https://www.redbullxalps.com/the-race/about

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-23 21:29

Wajooo dat meen je! De Redbull X Alps is echt mega bekend. Ontzettend zware wedstrijd, echt diep respect voor iedereen die daar zelfs al aan meedoet. Dat is geen kwestie van inschrijven en gaan namelijk, alleen de echte diehards mogen daaraan meedoen. 10 dagen hardlopen en vliegen door de Alpen, echt ontzettend zwaar. Van elk jaar zijn daar documentaires van te vinden. Dan zie je ook duidelijk hoe belachelijk zwaar het is. Je mag als je meedoet al blij zijn dat je de finish haalt, laat staan op tijd!
Diep respect, eerlijk waar.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-23 10:09

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 13:06

Ah ja die hebben we wel eens gezien inderdaad. Volgens Wilco doet die elk jaar mee aan de X Alps :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-23 19:11

Er is een wonder gebeurd... :oo

:oo

:oo

Wilco heeft eindelijk zijn Carte Vitale ontvangen! Woehoe!!!
Typisch gevalletje de aanhouder wint :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 08:04

Weer een mijlpaal, gefeliciteerd!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 10:50

+:)+
Volledig volgens de franse slag, beter laat dan nooit :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 12:18

Zo echt hoor. Die van mij heb ik vorig jaar rond deze tijd ontvangen. Bij Wilco werd steeds zijn geboortecertificaat afgewezen. Geen idee waarom. Zelfs nog een nieuwe aangevraagd maar ook die werd afgewezen. Dus nu in de Cantal gewoon de hele merde opnieuw opgestuurd alsof het een compleet nieuwe aanvraag was en voila, in 1x voor elkaar.

Straks nog even kijken of ik een zeil voor het gat in het dak van de aanbouw kan krijgen. Met de storm afgelopen week is een stuk golfplaat weggewaaid en komende week staat er flink regen in de voorspelling.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 14:36

En dan zul je zien dat je er over een paar weken nog een ontvangt. of twee. of drie. Wij hebben ook trouwens jarenlang de kaart niet gehad. Alles was verder wel in orde, maar die groene pas kwam maar niet. Dus altijd veel zuchten bij voornamelijk de apotheek, we kwamen er altijd wel uit. Toen kreeg Erwin een pas en ik niet. Bizar. Maar al een grote verbetering. Toen kreeg ik ook een pas, maar die was verder helemaal hetzelfde als die van Erwin ook het nummer. Waren ze weer verbaasd dat ik een eigen pas wilde. En toen hadden we eindelijk ieder een eigen pas, ga ik een bedrijfje beginnen, hahahaha, alles overhoop. En toen was dat allemaal net weer up-to-date, bleek na 1.5 jaar dat mijn zzp'tje hier in Frankrijk geen inkomen ging opleveren, dus weer opgeheven, moest weer alles terug naar het oude. Hahaha, die arme dames zullen wel gezucht hebben.

Succes met je dak verder, hoop dat je het drooghoudt.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 14:09

Het stukje zeil wat ik provisorisch in elkaar had geknutseld voor het missende dak van de aanbouw, lijkt zijn werk best aardig te doen. Met regen en wind hou je natuurlijk niet alles tegen, daarvoor staat er nog een speciekuip onder die toch nog best wat water had. Maar, we hebben gisteren 26 mm gehad dus het valt me niet tegen!
Het zal overigens ook nog wel een deel sneeuw zijn van eergisteren.

We hebben dus echt heel veranderlijk weer momenteel haha.
Vorige week nog nachten met -8 en nog dagen met best wat sneeuw. Eergisteren dus ook sneeuw, maar de temperatuur begon al snel weer boven 0 te komen overdag. Gisteren steeg dat door naar +7. Het heeft wel vrijwel de hele dag geregend, erg lekker voor de natuur! Je ziet het gewoon groener worden. En de rozen tegen het huis aan zijn al begonnen om de nieuwe blaadjes uit te vouwen.
En nu de vorst weer even voorbij is, heb ik het erop gewaagd om de voorjaarsknoflook te gaan planten. Het eerste heuvelbed is hiermee ontmaagd! Nu hopen dat het allemaal een beetje gaat lukken. Ik ga in Excel per soort goed bijhouden hoe en wat zodat ik weet welke soorten het hier wel doen en welke niet.

Ik heb donderdag en zaterdag ook nog op de ski's gestaan. Het was donderdag echt absoluut geweldig! Bewolkt en sneeuw en de pistes waren echt fantastisch. Heel jammer dat ik die middag moest werken, anders was ik er de hele dag gebleven ipv alleen de ochtend. Zaterdag was het al fors warmer met de zon erbij en daardoor veranderden de pistes al vrij snel in snot. Dus tot een uur of 2 gebleven en toen weer huiswaarts gekeerd. Maar het is zoooo lekker om de flow weer te pakken te hebben en de vooruitgang ook echt te merken. Ik ben zelfs voor het eerst een rode piste afgegaan, twee keer zelfs. Die is enorm breed dus dat vond ik een goede om te gaan proberen.
Het was ook echt heerlijk rustig nu alle Parisiens weer huiswaarts gekeerd zijn.
Eindstand van de seizoenspas is geloof ik 8x. Dus net 2x te weinig om hem eruit te halen. Ach, sponsoring van de locals moeten we maar bedenken ;)
Volgend jaar gaan we wel voor dagkaarten, dat is wel handiger.

Ik ga straks een dikke rib uitgeven voor een enorme bestelling hout. Voor het dak van de aanbouw, incl platen, en de volledige zoldervloer van de aanbouw, balken en platen. Dat gaat even heel erg zeer doen op de rekening, maar goed dan kunnen we voorlopig weer even aan de gang. Als het weer goed genoeg is en we de tijd krijgen van ons werk om het te kunnen vervangen ;)

En ik ben enorrrm aan het aftellen. Nog anderhalve maand tot ik de pony's ga halen!

Het jachtseizoen is ook weer voorbij. Resultaat, we zien nu bijna dagelijks herten, reeën of moeflons. En de hermelijn zagen we vanochtend ook weer, die zit nu tussen de winter- en zomerkleur in. Zo grappig!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:16

Groeten uit wit Zuid Oost Brabant :P
Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:17

Is er bij jullie ook zoveel regen voorspeld morgen en overmorgen? Hier is de voorspelling 90 mm. Zal wel een zwembad worden bij de paarden, er is ook al best veel regen gevallen.
Leuk dat je nog even kon skiën.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:33

Hier ook regen voorspeld, nu stralende zon.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 14:40

Hier ook zon nu, regen vanaf vanavond.
Hier is het jachtseizoen ook al weer even voorbij, maar heb nog geen wild gezien.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 15:10

Haha leuk Prairy!

Hier staat er vooral zaterdag ernstig veel regen in de planning. Maar de voorspelling wijzigt ook steeds weer, elk uur dat je kijkt ziet het er weer anders uit.
We gaan het zien!
Vanavond verwachten we weer een gemeen koufront net als gisteravond, met onweer.
Gisteravond beste klappen gehad en binnenshuis resulteerde dat in knipperlichtrelaties met de elektra.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:27

Dat is hier ook, dat het weerbericht veranderd met het uur, heel irritant.
Gisteren hadden we overdag nog lekker zon, met hier en daar wat druppels regen, vannacht ging het wel los. Vanavond wordt er wel onweer voorspeld, dat wordt weer ern bange hond.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 12:41

Zet die wind maar weer uit, het is wel weer mooi geweest.
Afbeelding
Merde.

Iemand nog tips om dit dicht te krijgen zodat het niet teveel inregent, zonder een nieuwe plaat te moeten bestellen en wat niet wegwaait met windvlagen van 80-100 kmh? Dat kan namelijk alleen online door de idiote maat die uiteraard niet standaard is. En aangezien we binnen 2 tot 4 maanden het hele dak gaan vervangen, is dat ook gewoon weggegooid geld.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 12:42

Een stuk hout en flink wat kit of pur?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 13:28

We gaan het eerst maar weer even met een stuk zeil proberen. Het hoeft nog maar heel even te houden.... En anders inderdaad met een stuk hout. Kit of pur gaat het echt niet houden, het moet echt wel geschroefd/gespijkerd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:05

Stuk dakleer misschien? Dat is op maat te knippen/snijden en er is een soort reparatie teer spul voor om randen waterdicht te krijgen. Al is misschien zo'n blik reparatie spul zelf er op smeren ook een optie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 14:33

Oh jakkes.
Wat een optie is misschien en niet te gek duur is dakrubber met de bijbehorende lijm/kit. Daarmee heb ik snel en goed mijn schuurtje droog gekregen destijds na twee keer stormschade achter elkaar. Dat lijkt op dikke vijverfolie vast te plakken met een soort spuitbus met gifgroene plakslierten. Plakt op alles ook op ruwe bakstenen

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-23 15:38

Dank dames! Bokt, hulp in tijden van nood haha.
Dat vind ik zo leuk he, dat mensen dan zo meedenken :)

De waterschade valt gelukkig mee. Is op zich niet heeeeeel spannend, behalve dat mijn kippenhok in wording eronder ligt, die heb ik liever niet helemaal doorweekt. We gaan wat pogingen doen, maar niet vandaag want we hebben nog steeds standje orkaan. Al zakken de uitschieters al naar 88 kmh zie ik ipv rond de 100 kmh wat ze tot nu toe deden. 88 is nog steeds te hard om op een glad dak te gaan klimmen :')