USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:35

Dallista, ergens tussen LA en San Diego zit ook een grote outlet. Geen idee waar en hoe het heet, ik weet alleen dat mijn ouders daar geregeld heen gingen. Dus of je iets aan deze info hebt…. :+

Cillse, vorig jaar zijn we ook naar de Great Smokey Mountains geweest, hier staan de verslagen van die dagen, misschien heb je er wat aan. Gatlinburg vind ik wel echt het leukste plaatsje in deze omgeving;

http://vanmiaminaarboston.reisverslag.c ... -mountains

Dallista

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 19:54

Great Smokey Mountains zijn zo mooi! *hartje*

Grit: het is mogelijk dat we nog verder richting San Diego afzakken, maar dat weet ik dan pas. In elk geval bedankt voor de tip!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:06

Gaaf! We zijn twee jaar geleden naar het diepe zuiden afgereisd en enorm genoten. Hier is de link voor mijn blog.

Mijn aanraders:
- alles van New Orleans, vooral Jackson Square, de oude trams, Bourbon Street
- Laura Plantation tour
- Natchez Trace Parkway, vooral Mount Locust, Sunken Trace, Vicksburg NP (detour dus kost extra tijd), Cypress Swamp, Tishomingo SP, Colbert Ferry, Rocky Springs SP, Fall Hollow
- Nashville; Grand Ole Opry show bijwonen

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:26

Thanks voor jullie reacties en blogs! Ga gelijk even kijken :)

Is er nog iemand die mij kan helpen bij een keuze in de pretparken bij Orlando? Wij willen 1 dag besteden aan één van de parken, maar er zijn er zoveel! Voorlopig staat mijn keuze op Universals Island of Adventure, omdat ik niet zo van het soepsappige Disney ben. Nou begrijp ik dat je daar ook meerdere delen in hebt, maar UIA lijkt dan wat stoerder qua achtbanen enzo.. maar je hebt dan ook weer Bush Garden en pfff nou jullie snappen me wel, dat is nog best lastig! De overnachting ligt nog niet vast in Orlando, we moeten deze dagen wel gaan beslissen waar we heen willen en kunnen dan het gebied waar we willen overnachten ook uit gaan kiezen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:31

MacavityL schreef:
eilleen333 schreef:
Iemand ervaring met http://www.sandvalleyranch.com voor paardrijden in de Vegas area?

Enigste wat ik van deze ranch weet is random info: eigenaar is moeder van 'bekende' acteur (uit Criminal Minds). Daar heb je wat aan he? :P

Welke acteur? :P

Maar ik heb er denk ik wel wat aan hoor :) . De site ziet er best ok uit, ik moet nog even reviews opzoeken op internet. Maar ik neem aan, dat als het familie is van een bekend persoon dat ze best een beetje uitkijken dat ze geen gekke dingen doen daar, want daar zou de media wel eens op kunnen duiken ;) . Geen idee of het zo werkt ;)

Maar ik ga ze mailen en ik rij gewoon eerst een keertje langs om te kijken en dan boek ik daarna wel, als het er goed uitziet. T is maar een uurtje rijden vanaf Vegas dacht ik.

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:42

@Guinevere: wowie, ik zit even te googlen maar daar zitten inderdaad hele toffe dingen bij! Ik had ook al wat blogs gelezen op een amerikaforum, om ook juist de dingen die niet in boekjes en websites staan, te ontdekken!

Even praktisch gezien, aangezien dit de eerste keer is dat ik zo een grote reis maak die ik zelf heb gepland:
Hoe doen jullie dat met plannen? Zoeken jullie alles op online, en printen jullie dat ook uit? Ik heb zelf het idee om per plek dingen te verzamelen en uit te printen, om een soort van eigen reisgids samen te stellen om vervolgens daar te kijken waar we zin in hebben. Is dit handig? Ik vind het namelijk best lastig om in te plannen hoelang iets duurt. Kan natuurlijk wel zien hoelang een route duurt, maar je weet natuurlijk van te voren niet hoeveel je tegenkomt waardoor de route langer duurt. Pff wat een vragen :+ Ben ook zo zenuwachtig nu het zo dichtbij komt!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 20:44

Chillse, Bush Gardens is niet in Orlando dus daar zou ik dan niet voor kiezen. Als je van iets meer spanning houdt dan Disney is Islands of Adventure inderdaad een goede keuze. Daar staan een aantal leuke achtbanen. Maar je zou ook naar Seaworld kunnen gaan, dat is ook weer een ervaring op zich.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 20:49

Ik nam altijd de Capitool gidsen mee voorin de auto en idd ook andere informatie. Dan kun je snel schakelen als je meer tijd blijkt te hebben. Als jou dat handig lijkt moet je dat gewoon doen, enne, niet stressen hoor, geniet van je voorpret ;)

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:51

Bedankt voor je reactie! Nee dat weet ik, maar die overnachting ligt nog niet vast dus ik zou eventueel nog iets kunnen uitwijken, dacht dat het qua afstand wel meeviel. Bedankt voor de tip! Ja seaworld heb ik ook nog aan gedacht, maar ik vind dat persoonlijk zo sneu voor die dieren die daar zitten (en als ik daar nog meer over nadenk, dan valt bush gardens eigenlijk daarom ook al af).

Als je naar de websites kijkt van die parken is het zo lastig om te kiezen! Dan doe ik ze het liefst allemaal :D maar mijn vriend is niet écht van de pretparken, dus hij vindt er eentje meer dan genoeg :)

Oh en ik heb de reisgids 100% florida en het diepe zuiden! Daar zwijmel ik al af en toe in weg ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 20:58

Islands of Adventure is wel echt heel leuk om naar toe te gaan. Vond dat in Florida wel een van de leukste parken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:22

Dat is juist het leuke Chillse, vooraf plannen verzamelen, een aantal eruit kiezen die je echt wilt doen/zien en verder gewoon kijken wat de reis je brengt. Ik had ook vooraf dingen verzameld :j , maar wilde niet teveel vast zitten aan dingen.

We hadden ook wegenkaarten bij ons (vind het leuk om op een kaart te kijken en daar nog eens iets opvallends uit te pikken), verder de Tomtom aan en we hadden internet, dus onderweg konden we iets opzoeken en kijken naar aanbiedingen van een leuk hotel in de buurt.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 01:07

Als je van achtbanen houdt is Island of Adventure een aanrader, de verschillende delen zijn in park zelf (heroes Island, jurasic park, Harry Potter enz). Als ik het goed heb gaat het nieuwe hp gedeelte in universal (het andere park) rond 20 juni open. Dan zou ik kiezen voor een park to park, dan kan je twee parken in 1 dag pakken. Dat gaat wij in oktober doen

Disney is niet zoetsappig te noemen, maar je moet van de sfeer houden. Ik hou enorm van Disney en de sfeer die er hangt. Veel attracties blijven geweldig

SeaWorld zou ik persoonlijk niet meer doen als je kijkt naar de leefomstandigheden van de dieren. Alhoewel ik er afgelopen oktober wel ben geweest (op uitnodiging van trainers) en moet zeggen dat ze wel willen verbeteren maar dat het niet kan

Echte achtbaan liefhebbers kiezen voor Bush Gardens in Tampa (30 min zonder file vanaf Orlando).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:24

Bush Gardens is super leuk!!

Ik zoek inderdaad alles op chillse en haal het beste uit boeken. Gebruik ook veel Yelp en Tripadvisor.
Dat document print ik uit en exporteer ik naar mijn telefoon.
Er staan per plaats meerdere restaurants in, dingen om te doen en vaak ook dingen die met slecht weer te doen zijn.

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:45

Oh god nou ga ik weeeer twijfelen :D Is bush garden leuker dan islands of adventure? Ik ben zelf echt een achtbaanfan, maar van mijn vriend mag het allemaal wel iets rustiger af en toe. Dus ik zoek eigenlijk iets er tussenin. Zo lastig te bepalen natuurlijk met al die verschillende meningen. We gaan maar 1 dag, dus ik denk dat 1 park meer dan genoeg is.. Wij zijn daar 15 juni dus we missen de opening van dat nieuwe deel dan helaas.
Bedankt voor de tips allemaal, ik heb al verschillende apps over de steden en gebieden waar we komen op mijn tablet gezet. Oa. van tripadvisor inderdaad! Wegenkaarten heb ik nog niet, maar ik denk dat ik die beter daar kan kopen toch? Fijn om alle ervaringen te lezen, dat geeft me toch wat meer overzicht en dat geeft me dan weer wat meer rust :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:55

Bush Gardens is geweldig qua achtbanen, maar ook met dieren. Het is echt een heel leuk park

Wegenkaart hebben wij de app navfree, ideale offline navigatie.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 12:03

Maar bij Islands of Adventure heb je dan ook weer leuke attracties voor je vriend...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:23

Bij Six Flags in SF zit ook een dierenpark. Dat is zoo leuk!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:03

Bush en Islands of Adventure zijn alletwee geweldig voor de waaghalzen onder ons. :-)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:55

Ik vind Island of Adventures de leukste omdat je daar Harry Potter World hebt. Maar ik ben dan ook gigantische HP fan :P

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:01

Ik ook Yasmine en doordat het nieuwe gedeelte open gaat, heb ik mijn moeder overgehaald om in oktober naar universal te gaan. Ben zo benieuwd naar Diagon Alley en de nieuwe attracties

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:07

Ik niet echt, maar heb er wel leuke herinneringen aan. Wachtrij van twee uur in het kasteel, maar ik was er in tien minuten in dmv single rider entry (single rider entry = best invention ever!). :-)

En de HP world was toen nog heel nieuw, wat zich uitte in het feit dat je daar over de hoofden kon lopen... maar de rest van het park een verlaten boel was (lees: nergens rijen). Heerlijk! Rustigste attractiepark ooit!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:10

Even een vraagje: Hoeveel uur moet je van te voren aanwezig zijn als je een binnenlandse vlucht gaat maken?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:27

Vaak adviseren ze 1,5/2 uur van te voren.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:34

Jemig zo vroeg?!

Ik ben er meestal 45min tot een uur van te voren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:39

En hoe zit het als je een overstap hebt op de terugreis. Ik heb een overstap op Chicago en vlieg om 08.15 vanaf SF. Moet je dan ook 3 uur van te voren aanwezig zijn?