Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:52

Als je bij een waterhole kunt zitten, altijd doen wat mij betreft. Ik zat een halfjaar met een waterhole in mijn achtertuin, en ik heb daar bijna meer dieren gezien dan op de game drives :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 20:08

Ik vind het alleen al heerlijk om in een park te zitten vanwege de geluiden. Leeuwen, hyena's etc. Love it!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:03

Ja, ik heb ergens nog een heerlijke opname van een hyena, nu je het zegt. Zal 'm eens hier neer zetten!

Edit: heb 'm al. <3

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:21

anthea_naomi schreef:
Ah okee wel echt een aanrader dus. De recensies op internet zijn zo wisselend namelijk. In zon tent heb je geen uitzich op een waterhole maar toch kan je vanaf je plateau wilde dieren zien ?

Ik vond Addo heel leuk, maar we hebben daar dan ook zo ontzettend veel geluk gehad qua dieren. Kon ik van het Kruger niet zeggen. Maarja, dat is wildlife ;)
Zo'n safaritent staat op een plateautje, met een tafel en stoelen voor je tent. Savonds ging ik lekker fotos bewerken en zag ik vanalles langslopen. Staat idd niet bij de waterhole maar kijkt uit op een stukje park. De waterhole hide ligt op loopafstand.

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:24

Sokje_6 schreef:
Ja, ik heb ergens nog een heerlijke opname van een hyena, nu je het zegt. Zal 'm eens hier neer zetten!

[ Video ]

Aah ik heb precies zo'n opname op mn telefoon, de hyenas liepen naast mn tentje in Hluhluwe. Op het moment zelf was het wel een beetje spannend, ik luister het bijna elke avond terug en dan krijg ik weer kippenvel!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:52

Sokje_6 schreef:

[ Video ]

Waaauw dit is zo awesome!! <3 <3

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 01:34

Okee jullie hebben me overtuigd haha! Echt de moeite waard dus. Thanx !

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:08

Sokje_6 schreef:

[ Video ]

OMG <3 <3 echt zo vet!

Net voor mijn moeders verjaardag een super toffe lunch + winetasting bij Delheim in Stellenbosch geboekt voor aanstaande maandag. :):)

Nou jongens ik ga morgen dus vertrekken. Vinden jullie het leuk om op de hoogte gehouden te worden met foto's? :D

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:17

Jaaa foto's zijn gaaf !!!
Veel plezier en gefeliciteerd met je mams

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:23

Uiteraard willen we foto's zien haha.
Hou er overigens rekening mee dat zaterdag morgen de Cape Town cycle tour is, dus dat er wegen afgezet zullen zijn en het druk kan zijn. Meestal is die rond 11 uur alweer afgelopen, maar dan weet je het in ieder geval!

Verder wilde ik even melden dat ik vanavond een verjaardagsdineetje heb bij Van Hunks <3

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:25

Oh bedankt voor de tip! We komen pas 11:30 aan zaterdag dus dat zal wel goed komen. :)
En voor degene die de wildcards tipte, super bedankt! Heb ze aangeschaft en scheelde inderdaad toch wat.

Iriscope, veel plezier bij je verjaardagsdiner! :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 12:33

xLoki schreef:
Oh bedankt voor de tip! We komen pas 11:30 aan zaterdag dus dat zal wel goed komen. :)
En voor degene die de wildcards tipte, super bedankt! Heb ze aangeschaft en scheelde inderdaad toch wat.

Iriscope, veel plezier bij je verjaardagsdiner! :D

Top! Graag gedaan! Behalve dat het kosten scheelt kan het je ook een wachtrij schelen bij de gates van het Kruger (is er niet altijd, maar wij hadden in oktober echt drukte aan de gate).

Veel plezier!! Ben super jaloers!! Delheim is trouwens heel leuk!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:30

Heeeel veel plezier Caroline!! Benieuwd naar jouw verhalen en foto's :D Ik ben in ieder geval ver-liefd geworden op het land haha.

Iris veel plezier bij van Hunks! Altijd leuke mannen daar he <<) haha

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:56

O:) Als het goed is heb ik een date voor vanavond en zo niet, vind ik er wel een leuke kerel haha.
Sorry, terug on topic!

Ik heb een fijne camera gezien met een 70-300mm en 18-55mm lens, gaat om een NikonD5600
Wat denken jullie, voor in de bush?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 11:01

Goede reis xLoki!!!!

Was je date leuk Iris? :D
Ik ben niet zo thuis in Nikon, maar het bereik is wel prima voor de bush!

Ooooooh ik wil (mede door dit topic nu) weer zooooo graag terug!! Zag ook KLM-aanbiedingen voorbij komen *zucht*

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:52

Goede reis, xLoki! Geniet ervan! :D En post vooral foto's!

Hoe was je date, Iris?
En het bereik van deze cameraset is iig prima voor de bush. :j

Manzano. :(:) Ben je weer een reis aan het plannen of nog even niet?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:52

Dank jullie wel! <3
Volgens mij zit ik over de 7kg met handbagage met al mijn camerazooi, dat wordt even puppieoogjes opzetten bij het inchecken _O-

Iris, klinkt als een leuke set! Nikon is een fijn en niet al te ingewikkeld merk vind ik zelf :) hoe was je date? :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 13:02

Als je geen enorme hutkoffer bij je hebt en er geen aandacht aan besteed wegen ze je handbagage zelden is mijn ervaring. Komt vast goed!!
Waar vlieg je mee?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:25

Ik had een grote camerarugtas, met laptop en alle camerazooi, en een kleine weekendtas als handbagage _O- En ze hebben niet gewogen! (gelukkig)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:08

Gewoon stug langs alle weegschalen lopen. :)) Ik ben in 20+ jaar vliegen één keer gecheckt op handbagage en dat was in Auckland door een of andere azijnzeur bij de incheckbalie die ook al moeilijk deed over mijn tickets vanuit ZA naar Nederland (ze vond mijn rugtas en kleine open tasje zooooooo'n groot drama dat ik een uur op de grond heb gezeten om ál m'n bagage te verbouwen); op Schiphol heeft er werkelijk nog nooit iemand naar mijn handbagage gevraagd of gekeken.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:13

Wat ik vaak doe als mn handbagage echt veel te zwaar is, is mijn laptop en/of camera achterlaten bij mn familie. Dan inchecken, wegen ze je handbagage. Terug om gedag te zeggen en dan doe ik mn laptop/camera er alsnog in. Ik heb ALTIJD overgewicht want ik kan nooit genoeg spullen meenemen aangezien ik meestal zoveel mogelijk mee wil verhuizen.

Mijn date was onwijs leuk. Ik ken deze kerel al een paar maanden, hij komt uit Port Elizabeth. We hebben gegeten bij Van Hunks, zijn toen naar HQ geweest, vervolgens club 89 en uiteindelijk zijn we (voor de kenners hier :P ) zelfs met een groep in Mavericks beland. Ik lag er om 4.30 in.
Nu zit ik aan de Creme Soda om bij te komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:28

Ik kom hier even voorzichtig om het hoekje kijken. Heb te horen gekregen dat er een grote kans is dat ik in september een semester kan gaan studeren aan Rhodes university in Grahamstad, dus ben me een beetje aan het oriënteren op het hoe en wat!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 14:56

Bij ons werd in Brussel nog iemand aan de gate eruit gepikt, maar die had gewoon 2 trolleys mee als handbagage, dat viel wel ff op haha.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 16:10

_Summerly_ schreef:

Nee niet echt aan het plannen. Ben me wel aan het oriënteren wat zoal de mogelijkheden zijn aan fotoreizen die kant op.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 16:26

manzano schreef:
_Summerly_ schreef:

Nee niet echt aan het plannen. Ben me wel aan het oriënteren wat zoal de mogelijkheden zijn aan fotoreizen die kant op.

Ik zoek nog een reismaatje naar Kgalagadi voor 2018. Wil daar al een paar jaar heen maar de rest is te oud zeggen ze (70/80+).