USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:29

Afbeelding
levend en niet op de weg zijn ze wel mooi :j

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:42

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:47

Die link kan ik hier niet zien :P Hij laadt alleen maar xD Wasberen zien er schattig uit, maar geloof dat ze dat in het wild niet echt zijn xD

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:02

Iehh zo'n gordeldier is inderdaad niet echt een sexy beest!
Ben benieuwd wat voor dieren ik dit jaar tegen kom, wij brengen ook een groot deel van de vakantie door in de auto
Hihi Debbie de wasbeer aan het lokken, ik moet bij wasberen altijd aan the sims denken haha.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:25

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 22:28

Oeh.. klinkt fijn! haha

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 03:13

Ik zag laatst twee wasberen in New York!

Ze zaten net naast Central Park op 5th avenue.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 03:34

ondanks dat het lastpakken zijn, vind ik ze schattig :))

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:40

*\o/* *\o/* Whoehoe reisje new York staat in optie! Nu even nog op het werk wachten op de goedkeuring van het verlof en dan kunnen we boeken ;-)
We gaan begin oktober en hebben het roosevelt hotel geboekt!

Nu nog even achter die new york passen aan (die konden we meeboeken bij het reisbureau maar dat was volgens mij een andere dan dat ik hier gezien had).. Ik kan niet wachten :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:41

Nog 2 weekjes voordat wij naar Amerika gaan :D
Heb er zin in!!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:39

haflingertje schreef:
*\o/* *\o/* Whoehoe reisje new York staat in optie! Nu even nog op het werk wachten op de goedkeuring van het verlof en dan kunnen we boeken ;-)
We gaan begin oktober en hebben het roosevelt hotel geboekt!

Nu nog even achter die new york passen aan (die konden we meeboeken bij het reisbureau maar dat was volgens mij een andere dan dat ik hier gezien had).. Ik kan niet wachten :D

De Roosevelt hotel is een prima hotel! Je kan er perfect ontbijten en je zit in Manhattan.
De 'dollar' shops zitten er bijna naast. Ook de echte winkels zitten redelijk dichtbij,
je hebt dus geen taxi nodig.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:30

HolyPope dat is echt super om te horen! Op Zoover scoort het hotel ook echt hoog ;-)
Ben je er zelf al eens geweest?
Voor mij wordt dit de eerste keer NY.. Ben erg benieuwd!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 19:27

Ja, ik heb er eerder verschillende keren gelogeerd. Het was toen het crew hotel van de klm. Ik weet niet of dat nog zo is. Is alweer een jaar of drie terug.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 01:01

Leuk, haflingertje! Voor hoe lang gaan jullie?

1234, veel plezier alvast! Jullie route klinkt echt leuk :j

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 11:38

We gaan 5 nachten! En we hebben ze al bijna helemaal volgepland :')

marle_sheila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:37

Vanaf september zal ik een half jaartje studeren aan Eastern Michigan University (uitwisseling). Ik heb tot ergens halverwege december colleges en heb daarna dus nog ongeveer een maand 'vrij' voordat mijn colleges in Groningen weer beginnen. In die maand tijd wil ik heel graag meer van de VS zien maar wat is het moeilijk om te besluiten wát precies!

Natuurlijk zal het ook liggen aan de mensen die ik daar ontmoet, waar ik op dat moment zin in heb etc., maar ik vind het toch fijn om al een paar min of meer uitgewerkte ideeën te hebben van tevoren - naast het feit dat het natuurlijk ontzettend leuk is om over na te denken!

New York staat sowieso op nummer 1, maar dat wil ik toch vooral al proberen te bezoeken in de eerste vijf maanden.

Verder heb ik met een Amerikaan gesproken afgelopen week en zijn tips waren California, Miami, Virgin Islands, Caribbean of New Orleans. Het liefst zou ik twee plekken bezoeken die dus een beetje op elkaars route liggen aangezien mijn budget natuurlijk ook niet oneindig is, haha. Bovendien zal ik daar ook oud&nieuw vieren en is het dus in de winter...

Ik ben heel benieuwd naar plekken die ik volgens jullie ábsoluut zou moeten bezoeken! :)

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:32

@marle_sheila, leuk zeg! Helemaal lastig om een reis te plannen daarna..
De VS is zo mooi en ik heb zelf maar een klein deel gezien. Ben in NY geweest en dat is natuurlijk een must, en verder in California, Arizona en Nevada enzo. Daar ga ik binnenkort ook weer heen.
Dat is wel een ontzettend mooi stukje Amerika en leent zich ook goed voor rondreizen, dus uit eigen ervaring zou ik dat aanraden.

Verder zou ik goed bedenken wat je zelf wil en waar je van houdt. Steden? Bergen? Woestijn? Strand?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 17:00

Het is helemaal afhankelijk van jouw interesses. Wil je zon en strand, ga dan richting Florida en de Keys in die periode. Wil je natuur dan zou ik richting Las Vegas gaan en daar een tal nationale parken bezoeken, zoals de Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley, Yosemite enz.
Je kunt ook nog gaan snowmobilen in Yellowstone of skiën in Colorado. Kortom, er is van alles mogelijk.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 18:00

Virgin Islands en Caribbean zou ik niet doen met een beperkt budget. New Orleans is heel mooi, dat zou je evt in combinatie met Florida kunnen doen en is vanuit New York makkelijk te doen. Maar als je graag Californie wilt doen, zou ik dat vanuit New York doen en dan het 'rondje' maken, ook heel erg mooi! LA en Vegas in combinatie met geweldig mooie parken.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:46

Fitzroy schreef:
Het is helemaal afhankelijk van jouw interesses. Wil je zon en strand, ga dan richting Florida en de Keys in die periode. Wil je natuur dan zou ik richting Las Vegas gaan en daar een tal nationale parken bezoeken, zoals de Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley, Yosemite enz.
Je kunt ook nog gaan snowmobilen in Yellowstone of skiën in Colorado. Kortom, er is van alles mogelijk.

Hier ga ik in mee, miss is het handig om een paar opzetjes te maken voor eventuele reizen (of kant en klare reizen te vergelijken) en dan op het laatst als je een wat beter beeld hebt `1 route kiezen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:51

Grand Canyon lijkt me wel een echte must see als je de optie hebt :D

Ik ben mijn plannen voor Colorado even aan het uitwerken. Er is een rodeo in Pretty Prairie (KS) de 16e tot 21e als ik het goed heb, ik kan dus meteen na de rodeo door gaan naar Wichita, dara overnachten en volgende ochtend vertrekken naar Colorado met het vliegtuig :j Dan ga ik de mustangs bezoeken,. Pikes Peak en nog wat dingen en dan uiteindelijk de 25e van julie zal ik weer terugkeren naar Wichita in de middag/avond en de volgende ochtend vertrek ik naar Nederland -O- Nog maar 1 maandje in Kansas voor mij dus...

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:26

Wat gaat dat snel hè Lifaya!! Zo ben je je nog aan het voorbereiden voor een heeeeeel lang verblijf in Amerika en zo komt het einde al weer in zicht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:42

Vreselijk is dat! De tijd gaat echt veel te snel :( Ik heb nog wel 3 rodeo's te bezoeken :P dus dat is fijn! :P en een County Fair :D en dan daarna naar Colorado.

Ik zal wel een nieuwe suitcase moeten kopen als Carry on luggage, want ik heb teveel spullen gekocht :')
\

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 06:18

Ik heb een geweldige carry-On koffer gevonden! Nog niet gekocht omdat ik over het formaat twijfelde, maar het formaat is 21" x 14" x 7,5" en het toegestane formaat is 22" x 14" x 9" :D Dus als ik weer naar de Walmart ga, koop ik die beslist want zelf mijn laptop kan er in :oo koffer is wel 43 dollar, maar ik hoef dan niet extra te betalen en ik hoef minder te sjouwen, want de laptop weegt 5 kilo :') ! Veel betere oplossing :') Dan kan ik alles nog meenemen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

iets als dit
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:57

marle_sheila schreef:
Vanaf september zal ik een half jaartje studeren aan Eastern Michigan University (uitwisseling). Ik heb tot ergens halverwege december colleges en heb daarna dus nog ongeveer een maand 'vrij' voordat mijn colleges in Groningen weer beginnen. In die maand tijd wil ik heel graag meer van de VS zien maar wat is het moeilijk om te besluiten wát precies!

Natuurlijk zal het ook liggen aan de mensen die ik daar ontmoet, waar ik op dat moment zin in heb etc., maar ik vind het toch fijn om al een paar min of meer uitgewerkte ideeën te hebben van tevoren - naast het feit dat het natuurlijk ontzettend leuk is om over na te denken!

New York staat sowieso op nummer 1, maar dat wil ik toch vooral al proberen te bezoeken in de eerste vijf maanden.

Verder heb ik met een Amerikaan gesproken afgelopen week en zijn tips waren California, Miami, Virgin Islands, Caribbean of New Orleans. Het liefst zou ik twee plekken bezoeken die dus een beetje op elkaars route liggen aangezien mijn budget natuurlijk ook niet oneindig is, haha. Bovendien zal ik daar ook oud&nieuw vieren en is het dus in de winter...

Ik ben heel benieuwd naar plekken die ik volgens jullie ábsoluut zou moeten bezoeken! :)

Ik heb hetzelfde gedaan, mijn semester in Vancouver was in december gedaan en ik begon in Belgie pas in februari. Ik ben met 4 vriendinnen die ik daar had leren kennen een maand gaan rondreizen. San francisco, LA, Vegas, Grand Canyon, Santa Fe, San Antonio, Austin, New Orleans dsn naar Miami gevlogen en nog Key west, Everglades, Orlando en Fort Myers gedaan.
Mijn ervaring is dat zowat alle uitwisselingsstudenten na hun uitwisseling reizen, je ontmoet zoveel mensen en welke plannen je al maakt zullen sowieso overhoop worden gegooid :D maar maak je geen zorgen, die dingen komen allemaal op hun pootjes terecht. Wij hebben ook pas alle vluchten, hotels en auto's in november geboekt en dat ging allemaal prima. In de meeste delen van Amerika is het dan toch laagseizoen (behalve Florida) dus je kan overal vrij last minute boeken. Dus maak je er nog niet teveel zorgen over. Eerst lekker van exchange genieten, kijken met welke mensen je het goed kan vinden en je vindt vast wel enkele reismaatjes :j