Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
balance schreef:Mooi filmpje weer
manja39 schreef:Mooi Carcasonne. Beter in de winter om daar naar toe te gaan zie ik. Was er ooit in de zomer. Niet te doen qua toeristen. Zoooo druk!
Het is nog lekker weer bij jullie zo te zien.
Heel veel succes met het kopen van een " nieuw" paardje.
Kaatastrof schreef:Mhm op zich niet zo'n gek idee van Erwin. Zeker als de eigenaresse best wanhopig was en verder wel een fijn gevoel bij je had, lijkt er ruimte voor discussie.
SjonnieZ schreef:Net effe bijgelezen, sorry tis er druk qua werk en dus wat weinig tijd om echte volg topics goed bij te houden.
Ik vind dat best een goed voorstel van Erwin.. maar jij moet je natuurlijk wel prettig en comfortabel voelen bij dat paardje.
Overigens nog een tip.
Als ik kijk naar de rassen die je overweegt zou een freiberger (franche montagne) mss ook nog wat voor je kunnen zijn. In Nederland bijzonder populair bij oudere paardenmeisjes.
Nuchter ras.. en afhankelijk van het percentage fremdblut meer het koudbloed dan wel het warm bloed type.

Monique1963 schreef:Tuurlijk heb ik die Kaat, voilà : [ Afbeelding ]
maar niets ohz of zo.
En supergrappig. Hij staat vlak bij mij. Dus ik vraag waarom hij niet in de bergen staat. Dat is alleen in de zomer en in de winter staan ze in weides in het dal. En zijn pa heeft grond vlak bij ons vandaar. En grappig, daar zit een pakzadel-zadelmakerij bij. En nog grappiger, die is van een Nederlandse! Hoe klein is de wereld.

. Dat zie ik niet zitten bij mij. Dan moet ik minstens een half jaar wachten tot ik hem in kan scharen bij mij. Ze hebben nóg een ruin, 1 jaar jonger en die moet ook nog worden gecastreerd.tamary schreef:Bergpaardenras met flight ligt onderaan de berg. Echte zullen dus meer naar freeze neigen, net als ezels.
Kaatastrof schreef:Hah, ik vond al dat hij er zo hengst-achtig uitzag. Wel een knap paard maar snap dat je een net-gecastreerde hengst ook niet zo maar in je kudde wilt smijten.
Mijn ervaring is dat het toch eerder flight is. Maaaaaar ik denk niet dat je mag veralgemenen. Het is en blijven individuen. Ik kan mijn twee Tinkers namelijk ook absoluut niet vergelijken. Dat zijn echt elkaars tegenpolen.
Ik had ook wel nog gedacht dat ik gerust wel in België voor je naar paarden wou kijken en testen. Maar zonder rijbewijs en wagen wordt dat 'm sowieso niet. En dan zou het al een hele mooie deal moeten zijn dat het de transportkosten en alle andere ellende waard is natuurlijk.