[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:12

Mooi Carcasonne. Beter in de winter om daar naar toe te gaan zie ik. Was er ooit in de zomer. Niet te doen qua toeristen. Zoooo druk!
Het is nog lekker weer bij jullie zo te zien.
Heel veel succes met het kopen van een " nieuw" paardje.

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

Mooi filmpje weer ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:59

balance schreef:
Mooi filmpje weer ;)

Dank je, jullie hadden vorige week niets gehad en nu weer een kort filmpje, sorry, maar ik ben zo weinig thuis door het paarden kijken.

manja39 schreef:
Mooi Carcasonne. Beter in de winter om daar naar toe te gaan zie ik. Was er ooit in de zomer. Niet te doen qua toeristen. Zoooo druk!
Het is nog lekker weer bij jullie zo te zien.
Heel veel succes met het kopen van een " nieuw" paardje.

Ja Carcassonne is echt geweldig. Ik vind het in de zomer ook heel fijn, het bruisende met alle toeristen vind ik ook gezellig. Maar in de zomer kan ik niet met Erwin gaan, die gaat daar niet heen met zoveel mensen. En het weer was toen goed, we hebben nog een dag regen erna gehad nu gaat het weer erg mooi worden.

De spoeling is ernstig dun aan het worden van paardjes die ik wil, rondom mij. De comtois-man reageert helemaal niet. Ik heb een merens op het oog, die reageert ook al niet.

Erwin stelde wel wat interessants voor. Het 1e paardje Livaï beviel me eigenlijk nog het meest. Maar ik vond hem nog te groen. Erwin stelde voor: een lagere prijs te bieden en het paardje voor het verschil bij een trainer te zetten om hem door te laten rijden. Is ook nog een idee vind ik. Dus daar ben ik nu over aan het nadenken.
Hij zat namelijk het lekkerst, ik zat er lekker breed op, niet zo dun als die halfarabier, hij was wel vrij introvert (Vergeleken bij de tinker bijv) maar hij ging wel door. Het was het onopgevoede, van mij omver lopen en niet te sturen op de hackamoor waar ik op afknapte. Hij zou zijn wolfstandjes nog moeten laten trekken. Kan ik ook vragen in de prijs.

Dus ik zit daar nu op te broeden.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:17

Net effe bijgelezen, sorry tis er druk qua werk en dus wat weinig tijd om echte volg topics goed bij te houden.

Ik vind dat best een goed voorstel van Erwin.. maar jij moet je natuurlijk wel prettig en comfortabel voelen bij dat paardje.

Overigens nog een tip.
Als ik kijk naar de rassen die je overweegt zou een freiberger (franche montagne) mss ook nog wat voor je kunnen zijn. In Nederland bijzonder populair bij oudere paardenmeisjes.
Nuchter ras.. en afhankelijk van het percentage fremdblut meer het koudbloed dan wel het warm bloed type.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:18

Mhm op zich niet zo'n gek idee van Erwin. Zeker als de eigenaresse best wanhopig was en verder wel een fijn gevoel bij je had, lijkt er ruimte voor discussie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:30

Kaatastrof schreef:
Mhm op zich niet zo'n gek idee van Erwin. Zeker als de eigenaresse best wanhopig was en verder wel een fijn gevoel bij je had, lijkt er ruimte voor discussie.

SjonnieZ schreef:
Net effe bijgelezen, sorry tis er druk qua werk en dus wat weinig tijd om echte volg topics goed bij te houden.

Ik vind dat best een goed voorstel van Erwin.. maar jij moet je natuurlijk wel prettig en comfortabel voelen bij dat paardje.

Overigens nog een tip.
Als ik kijk naar de rassen die je overweegt zou een freiberger (franche montagne) mss ook nog wat voor je kunnen zijn. In Nederland bijzonder populair bij oudere paardenmeisjes.
Nuchter ras.. en afhankelijk van het percentage fremdblut meer het koudbloed dan wel het warm bloed type.

@Kaat en Sjonnie, Ja ik begin ook wel warm te lopen voor het voorstel van Erwin. Ja ik voelde me goed bij het paardje, hij zat lekker. Wat opgepakt zou moeten worden, is sturen, voetje geven, meer respect tonen met meelopen en stilstaan bij opstijgen en hij moet zekerder worden van zichzelf.

Franche Montagne had ik wel eens van gehoord, ik zal er eens naar gaan kijken. Ze zien er lekker stevig uit. Wel mijn typjes ja.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:39

En ik krijg nu toch antwoord op de Merens. Ik ga die dinsdag om 11u proberen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Heb je een foto of linkje van de Merens? Spannend, straks nog keuzestress ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:48

Tuurlijk heb ik die Kaat, voilà : Afbeelding

maar niets ohz of zo.

En supergrappig. Hij staat vlak bij mij. Dus ik vraag waarom hij niet in de bergen staat. Dat is alleen in de zomer en in de winter staan ze in weides in het dal. En zijn pa heeft grond vlak bij ons vandaar. En grappig, daar zit een pakzadel-zadelmakerij bij. En nog grappiger, die is van een Nederlandse! Hoe klein is de wereld.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:04

Monique1963 schreef:
Tuurlijk heb ik die Kaat, voilà : [ Afbeelding ]

maar niets ohz of zo.

En supergrappig. Hij staat vlak bij mij. Dus ik vraag waarom hij niet in de bergen staat. Dat is alleen in de zomer en in de winter staan ze in weides in het dal. En zijn pa heeft grond vlak bij ons vandaar. En grappig, daar zit een pakzadel-zadelmakerij bij. En nog grappiger, die is van een Nederlandse! Hoe klein is de wereld.

Leuk hoofdje, maar oogt nog super puppy qua lijf vind ik. Mist echt nog body, maar 4 is best jong.

Ik zag nog een leuke Merens op facebook namelijk, maar vrees dat die erg duur gaat zijn (en wellicht ben je hem al tegen gekomen):
https://www.facebook.com/share/p/17UttLhXT3/

Overigens heb ik ook al enkele keren met Merens of kruisingen ervan gereden. Mijn beste vriendin had er. Een dame in de Ardennen organiseert buitenritten en kampen. Daar ging zij als kind heen en zodus kocht ze er uiteindelijk twee paarden van. Het zijn fijne paardjes, heel robuust en bewust waar ze hun voeten zetten. Op die ritten klouteren we zo complexe boswanden op. Maar toch met best wat pit en de nodige koppigheid wel. Zeker geen beginnerspaardjes eigenlijk. De merrie die ik reed recent was ook best rillerig/kijkerig. Wel fijn te rijden verder.

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:12

Hi Kaat, je hebt dezelfde smaak als ik, die merens is vlakbij mij, daar heb ik contact mee gehad, althans met de eigenaar, maar dat is een dekhengst geweest, dat paard niet die eigenaar, of misschien die ook, dat weet ik natuurlijk niet en is nét gecastreerd, dat paard alweer niet die eigenaar ;-) . Dat zie ik niet zitten bij mij. Dan moet ik minstens een half jaar wachten tot ik hem in kan scharen bij mij. Ze hebben nóg een ruin, 1 jaar jonger en die moet ook nog worden gecastreerd.

Gave foto's van jouw rit.

Ik hoor verschillende dingen van merenzen. Ik hoor dat ze flight zijn, terwijl andere juist weer zeggen dat ze freeze zijn. Ik hoop maar op het laatste.

Maar wat ik me wel realiseer is dat inrijden in fr heel wat anders is dan in NL, want deze wordt 5 en staat nu dan al sinds de zomer bij die zadelmaker in het land, wat betekent dat er dus alleen in de zomer wat mee gedaan wordt. Dus dan is hij maar 2 zomers of zo ingereden en in de winters niets. Dus veel uren aan rij-ervaring heeft hij niet. Dat is wel iets dat ik in mijn achterhoofd ga houden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

Bergpaardenras met flight ligt onderaan de berg. Echte zullen dus meer naar freeze neigen, net als ezels.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:18

Hah, ik vond al dat hij er zo hengst-achtig uitzag. Wel een knap paard maar snap dat je een net-gecastreerde hengst ook niet zo maar in je kudde wilt smijten.

Mijn ervaring is dat het toch eerder flight is. Maaaaaar ik denk niet dat je mag veralgemenen. Het is en blijven individuen. Ik kan mijn twee Tinkers namelijk ook absoluut niet vergelijken. Dat zijn echt elkaars tegenpolen.

Ik had ook wel nog gedacht dat ik gerust wel in België voor je naar paarden wou kijken en testen. Maar zonder rijbewijs en wagen wordt dat 'm sowieso niet. En dan zou het al een hele mooie deal moeten zijn dat het de transportkosten en alle andere ellende waard is natuurlijk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:22

tamary schreef:
Bergpaardenras met flight ligt onderaan de berg. Echte zullen dus meer naar freeze neigen, net als ezels.

Dat stelt me idd wel gerust. En het grappige is, ze hebben ook pakezels in de fok.

Kaatastrof schreef:
Hah, ik vond al dat hij er zo hengst-achtig uitzag. Wel een knap paard maar snap dat je een net-gecastreerde hengst ook niet zo maar in je kudde wilt smijten.

Mijn ervaring is dat het toch eerder flight is. Maaaaaar ik denk niet dat je mag veralgemenen. Het is en blijven individuen. Ik kan mijn twee Tinkers namelijk ook absoluut niet vergelijken. Dat zijn echt elkaars tegenpolen.

Ik had ook wel nog gedacht dat ik gerust wel in België voor je naar paarden wou kijken en testen. Maar zonder rijbewijs en wagen wordt dat 'm sowieso niet. En dan zou het al een hele mooie deal moeten zijn dat het de transportkosten en alle andere ellende waard is natuurlijk.

Nee idd ver weg is echt geen optie, maar het is wel een leuke gedachte die je had over België en uitproberen.
Het zou geweldig zijn als deze merens het zou kunnen zijn. Die kan ik in een dagtocht zelf naar huis rijden.

Ja het is wel echt een beauty, die andere die je zag, maar idd omdat hij nog hengst toont.