Griekenland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:00

Neeeeee :oo

Ja is ook heel erg leuk natuurlijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:53

O, echt?
Ik kan me daar nu helemaal niets bij voorstellen.
Wij zijn ook dol op de USA maar qua sfeer vind ik Griekenland toch vele malen sfeervoller. Dus ik wil ieder jaar in ieder geval ook naar Griekenland.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:02

Griekse sfeer is zeker heerlijk.....

Maar in maart is het weer er niet zo mooi ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 09:41

Nee, dat is zo. Daarom gaan wij in maart naar Florida :P

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:51

De gemoedelijke ongedwongen sfeer is inderdaad wat erg prettig is in Griekenland.

En het feit dat je daar heel makkelijk zonder enige hulp van reisorganisaties rond kan zwerven maakt dat Griekenland voor ons gezinnetje wel heel prettig is.

En dat er zo veel te zien is.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:03

Hoi! Ik kom even binnenvallen. Is het weer in Griekenland te doen eind mei/begin juni? Ik wil na mijn examens met mn vriend op vakantie en we hadden Turkije uitgekozen, maar daar mag hij niet heen. Nu hebben we iets moois gevonden in Griekenland, maar als t weer daar net niet is kunnen we beter verder zoeken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 11:08

Waar heb je wat uitgezocht?
Over het algemeen is het goed weer dan in Griekenland, maar wij hebben ook wel eens een halve week regen gehad. Het weer blijft helaas onvoorspelbaar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:28

Mei/juni is het nog niet zo warm.
Water kan soms nog wat fris zijn.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:30

Had iets gevonden in Malia op Kreta. Maar wil wel lekker kunnen zonnen en zwemmen enzo dan ..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:34

Kreta zal dan al een stuk warmer zijn.
Daar kan je dan echt wel zonnen en zwemmen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 11:56

Op Kreta lijkt me dit idd geen probleem. Dan is het daar echt al warm zat.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:17

Oh top bedankt!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:44

Ha jullie hebben er ook weer zin in zie ik.
Wij willen naar kefalonia begin mei. Zou dat een beetje te doen zijn?? Hoeven niet alleen strand en zwembad te zien, maar gewoon lekker buiten wat dingen bekijken en evt een duik in het zwembad....
Dus is er genoeg te zien/ doen als het niet elke dag zonnig is???

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 14:13

Begin mei is natuurlijk qua weer heel tricky en ik denk ook nog erg rustig. Vraag me af of alles al open is, 'onze' taverna iig niet.
Ik vind Kefalonia een mooi eiland waar je je zeker een week kunt vermaken. Wij gaan er nu voor de derde keer heen. Ik zou wel een auto huren want de afstanden zijn best groot. Maar misschien is een scooter ook te doen als je midden op het eiland gaat zitten. Naar welke plaats zou je gaan? Lassi is de meest toeristische plaats van het eiland.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:49

Helaas zitten we wel erg vast aan de periode, ik heb nu een appartement vlakbij Lassi op het oog. 4 kilometer en we hebben fietsen bij het hotel.
Auto huren hadden we al rekening mee gehouden. Dan zit je ook minder vast aan excursies die dan nog helemaal niet zijn....
Het is wel lastig en ik realiseer me dat dan nog echt het voorseizoen is. Het is dan ook pasen, dat is misschien ook wel leuk mee te maken.

Maar we zijn nog aan het oriënteren. Het is in ieder geval goed om te horen dat je je wel kunt vermaken ook met minder weer. We hadden afgelopen jaar op Lesbos ook 2 dagen regen, op zich jammer. Maar we hebben die dagen genoeg bekeken en tussen de buien door op terrasje kunnen lunchen etc.. Het is ook maar hoe je met tegenslagen omgaat. Keertje uitslapen of boekje blijven lezen is ook prima. Volledige vakantie regen zou weer wel zonde zijn.

Ik wil graag binnen europa blijven, ben vorig jaar erg ziek geweest in het vliegtuig en ik knijp hem nu best een beetje.... EN met een 2 studenten in huis, in verschillende regio's is het haast onmogelijk tegelijk vrij te zijn. En op mijn werk kan vakantie in het hoogseizoen eigenlijk niet...
Nou ja gelukkig duren onze beider opleidingen nog maar 2 jaar, kunnen we gewoon weer in juni...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 14:54

Kun je dan niet beter naar Kreta? Ik denk dat de kans op goed weer in die periode misschien wat groter is. En Rhodos of Karpathos?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:02

Begin mei zou ik de Ionische eilanden ook te onzeker vinden qua weer.
Het zijn de groenste eilanden en dat komt omdat het met name in het voorjaar best veel regent.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:28

Alles weer geboekt voor Corfu, maar nu toch wel anders.
Hetzelfde aparthotel als altijd via de zoon van de zus van de eigenaar :roll: , vlucht apart en dit keer een huurauto erbij.
Transavia schijnt ook budget te gaan, dus die vluchten geboekt; voor het verschil bij boeken via een touroperator hebben we dus 2 weken een huurauto. :$
Mja, voor de zoveelste keer Corfu voor ons, maar er is daar ook zoveel te zien en te doen en met een fantastische 'thuisbasis' komen we die 2 weken wel weer door!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:02

Lekker weer hoor, al die plannen!
Wij hebben afgelopen week ook vliegtickets geboekt naar Athene, weer 2 weken naar ons vaste stekkie op Aegina met de fam!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:07

Wij moeten nog Tickets boeken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:03

Wij slaan misschien dit jaar over. Maar ik weet nog niet hoe ik het mijn schoonmoeder moet vertellen.
Of ik probeer in het najaar nog ergens een weekje te pakken. Ik ga volgende maand naar Tenerife en in juni zouden we gaan cruisen vanuit Miami, maar helaas hebben onze reisgenoten wat financiële tegenslag, dus nu gaan we in juni een keer naar Portugal. Nog nooit geweest, dus wel leuk.
Ik ga nu 35 jaar bijna jaarlijks naar Griekenland, dus af en toe eens wat anders tussendoor.
Al zag ik een heel leuk filmpje op FB voorbij komen over Xalkidiki, dat staat ook nog op mijn lijstje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:03

Leuk dat je weer naar Corfu gaat Marvantom.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 21:27

Wij hebben ook alles weer geboekt. De villa via Booking en de tickets via Sunweb. Rechtstreeks bij Transavia zelf was duurder en met onhandige tijden.

Jammer Electra, maar ja, je kunt niet alles.
Wij vliegen volgende maand op Miami. Maar we gaan niet cruisen, gewoon lekker genieten van hopelijk de zon, shoppen en lekker eten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:32

Fitzroy schreef:
Wij hebben ook alles weer geboekt. De villa via Booking en de tickets via Sunweb. Rechtstreeks bij Transavia zelf was duurder en met onhandige tijden.

Jammer Electra, maar ja, je kunt niet alles.
Wij vliegen volgende maand op Miami. Maar we gaan niet cruisen, gewoon lekker genieten van hopelijk de zon, shoppen en lekker eten.

Wij zouden een combinatie doen van cruisen en een week Miami... ach, eerlijk gezegd, had ik net zo graag weer naar Syros gegaan. Ik hou van de zon, zee en het Griekse eten, mijn vakantie is vooral om uit te rusten en te relaxen :D en op Syros zie ik dan gelijk familie en vrienden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:17

Voor mij ook geen Griekenland dit jaar. Was heel graag gegaan. Maar met 2 opleidingen en een baan in de verpleging alleen samen vrij begin mei.
Wij gaan ook naar Portugal, Costa lisboa. Genoeg te zien en te doen als het weer niet zeker is...
Maar ik was heel graag naar Griekenland gegaan.