Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sokje_6 schreef:Misschien niet het mooiste, maar wel het meest uitgestrekte en dat vind ik heel gaaf. Overigens is Kruger voor jullie wel uit de richting misschien, of willen jullie naar Kruger en van daaruit richting Kaapstad?
sureido schreef:Ik meld me! Ik ga 26-06 t/m 17-08 naar Zuid - AfrikaWe vliegen op Johannesburg.
Willen richting Kaapstad en dan weer terug naar Johannesburg. Zijn wel allemaal +/- 20 jaar, (drie meiden) maar willen wel een auto huren aangezien dat gewoon het praktisch mogelijk is. Weet iemand tips daarvoor? En wat voor auto is aan te huren - We willen ook niet té duur.
En wat is aan te raden kwa safari's? We hebben al wat voorwerk gedaan hoor, maar we hebben gelezen dat het Kruger park niet het mooiste park is.
Iriscope schreef:Je kunt op zondag makkelijk nog wel iets meer doen inderdaad! Zelf vind ik het altijd leuk om een drankje in Camps Bay te doen op zondag. Of om de zonsondergang te bekijken vanaf signal hill.
Verder zijn er op zondag concerten in Kirstenbosch, weet alleen zo uit mijn hoofd niet wat er dit weekend te doen is. Winefarms moet je eigenlijk niet overslaan
Als je lekker en betaalbaar wilt lunchen in de Waterfront dan is Quay4 heel erg leuk. Voor goede sushi, service en hoge prijzen ga je naar Sevruga (meer dan alleen sushi trouwens)
Simpele steak en een leuke kroeg vind je bij Van Hunks, Kloof Street. Verder eet ik graag lekker simpel Mexicaans eten bij de Fat Cactus, kun je bij Sotano bij de vuurtoren ook geweldig lekker eten en zo kan ik nog wel even doorgaan haha.
Voor een echt Afrikaanse sfeer moet naar Mzoli's waar ze je vlees vers braaien voor je en je de township sfeer kan proeven. Echt heel gaaf om heen te gaan, maar hou je spullen goed in de gaten want dit is een hotspot voor zakken rollers.
Ben helemaal enthousiast voor je, je gaat een super tijd hebben! Waar ga je na Kaapstad naartoe?
Iriscope schreef:Sureido, ik heb de trip die jij wilt maken ook gedaan en dat in 3,5 week en het was best wel veel. Je zult er van uit moeten gaan dat de tijden die Google aangeeft qua reistijden langer zijn in realiteit omdat je minder snel kunt rijden hier dan in Europa.
Het is wel te doen, maar je moet bereid zijn om veel te rijden en niet overal heel veel tijd te hebben. Mocht je interesse hebben wil ik je wel even PBen over hoe ons reisschema is geweest en wat we waar hebben gedaan, heb je gelijk een overzichtje.
xLoki schreef:Echt super handig jullie tips!!! Ik ben al een heel draaiboek aan het maken van waar ik allemaal heen wil.We zitten in Kaapstad vlakbij Kloof Street, dus willen daar ergens ook eten denk ik. Had Arnolds, Mama Africa en Kloofstreet House op internet al gevonden als leuke restaurantjes, kennen jullie die?
Na Kaapstad reizen we voor 1 nachtje naar Stellenbosch (willen onderweg dan een winefarm meepakken) en dan gaan we naar Swellendam voor 2 nachten. Daar hopen we een dagje naar Bontebok NP te kunnen!
Dan gaan we door naar Wilderness, vooral lekker relaxen en wat wandelen daar denk ik.
Dan door naar Paterson (kleine township ten oosten van Addo NP) in een familieboerderij voor 2 nachten, gaan daar paardrijden en een dag naar Addo!
Dan vliegen we van Port Elizabeth naar Johannesburg en rijden dezelfde dag gelijk naar Sabie voor een overnachting. Dan via de panoramaroute naar Phalaborwa, daar 2 nachten en dus eerste safari in het Kruger. Dan 2 nachten het Krugerpark in (Letaba) en dan nog 2 nachten in Hazyview om het zuiden van het Krugerpark te zien! En dan gaan we weer via Johannesburg naar huis.
Dus voor al deze plekken zoek ik nog naar leuke tips!
Nog vraagje over Kaapstad trouwensKan je daar 's avonds wel over straat als je bijvoorbeeld uit eten wilt? Of moet je echt voor het donker terug zijn? Zit dus in de wijk Gardens.
anthea_naomi schreef:Wat een prachtige foto's zag ik voorbij komen zeg! Heb ook al helemaal zin om in september die kant op te gaan.
Vinden jullie het echt een must om in Addo in een rondavel met waterhole view te verblijven of is het een beetje overrated en kun je beter buiten het park verblijven?