USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:37

Ja, ik heb het ook eens gehad, $250 borg (omdat mijn kaart niet werkte) voor een overnachting van $20 :') Het is idd wel handig om dat op voorhand te weten, anders sta je daar zonder cash.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:43

wat goedkoop zeg die overnachtingen :oo
Ik was in Colorado Springs aan het kijken naar de prijs voor overnachting en dat is 45 dollar tot 60 dollar, hangt af van de dag dat je komt (doordeweeks of weekend)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:50

Ik wil ook heeeel graag weer terug naar New york... zit te overwegen als het financieel lukt om volgend jaar terug te gaan.. maar dan gaat mijn zoon ook mee.. :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:57

Met die borg had ik ook een leuk grapje :roll:

Wij bleven 10 nachten met 2 personen in ons hostel, prive kamer, dus was een bedrag van rond de 550 euro.
Aangekomen in het hostel vroegen ze hoe ik wou betalen, nou met creditcard. Prima. Halverwege ons verblijf hadden we een briefje op onze deur of we bij de receptie langs wouden komen. Betaling met creditcard was niet gelukt, dus we moesten cash betalen. Dezelfde dag nog contact opgenomen met het thuisfront, die weer met de bank, en die vertelden dat er wel degelijk een bedrag van mijn creditcard was afgehaald van iets meer dan 500 euro.

Dus ik balen.. grote stress, had ik twee keer betaald ^) Maar bank zei dat als ik bewijs meenam van contante betaling ik het andere bedrag terug gestort kreeg. Bleek na thuiskomst dat het hostel eerst een borg van 550 euro van mn cc had gehaald en vervolgens de overnachtingskosten van 550 eraf wou halen. Maar aangezien ik een limiet van 1000 euro per maand heb lukte dat niet. Boirg werd na vertrek uit hostel direct teruggestort.

Alle stress voor niks geweest dus.. was op dat moment even niet grappig :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:54

Dat is echt stress, Debbie. Ik heb ook van die vervelende voorvallen gehad met mijn credit card toen ik in Canada woonde en daarna rondreisde in Amerika voor een maand. Autohuur die ik niet kon betalen omdat een ander hotel "per ongeluk" 2x de overnachtingen van mijn kaart had geboekt enz := Gelukkig waren wij wel met 5 op reis dus kon er altijd wel iemand voorschieten als het nodig was. Ik kon wel extra geld overmaken naar mijn visakaart om over mijn limiet heen te gaan, maar er zat ook 4 dagen vertraging op mijn kaart. Dus als ik zag dat ik aan mijn limiet zat en ik geld bijzette, had ik nog 3 of 4 dagen geen geld _-:( Ik mis het helemaal niet, die stomme visakaart :n

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:46

Oeps, dus wel even oppassen met die dingen. Ik zal sowieso goed overal bonnetjes (ook van gepind geld) bewaren.. Wordt sowieso administratief leuk met alle reserveringen, informatie, visa en andere papieren die ik per se bij me moet dragen..

Ik ga over anderhalve week al weg. het gaat ineens zo snel nu! Ik vind het best wel eng, en ik moet ook best wel veel regelen nog voor mijn idee. Het belangrijkste is inschrijven voor m'n vervolgstudie hier in NL voor september, maar daarvoor moet ik eerst alle resultaten terug hebben van mijn huidige studie en die heb ik nog niet. Aaah stess!

Zijn er verder dingen die ik niet moet vergeten? :P ik kan me daar zo druk om maken, dat ik alles wel mee heb en dat ik niks ben vergeten te regelen..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 21:57

Ik maak een hele klapper waar ik alle papieren in doe. Hotelbevestigingen, autoreservering, routebeschrijvingen enz enz. Handig om bij je te hebben voor onderweg.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 00:00

Ja, inderdaad. Een mapje bijhouden en daar duidelijke onderverdelingen in maken. Ik had een ringmap met een afdeling autohuur, gedetailleerd reisschema (welke dagen zijn we waar en hoeveel uur moeten we rijden), afdeling hotelafschriften/reservaties, een voor al mijn vluchtinfo (waren er ook 5) en dan een google maps kaartje met de route afgedrukt. En dan nog een stuk met visa papieren enz.

Overigens is het ook handig om 2 identieke mappen te maken, dus steeds alles 2x af te drukken. Bewaar ze op 2 verschillende plaatsen, bv handbagage en ruimbagage, zodat je niet in een keer alles kwijt kan zijn.

En alleen ergens gaan studeren is erg spannend! Maar je leert daar zoveel mensen kennen die in dezelfde situatie zitten en iedereen is supersociaal. Gewoon niet bang zijn om vreemden aan te spreken en dan kom je er wel :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:55

Ja ik neem ook een mapje mee met alle hotelreserveringen en excusies, telefoonnummers en de route enzo erin.
Maar de laatste keer op vliegveld Brussel kwam ik bijna niet door de controle heen omdat ze mijn zelfgemaakte document ontzettend verdacht vonden. Ze moest zelfs aan haar meerdere gaan vragen of het wel mee mocht het vliegtuig in.

Hoe paranoia kun je zijn.... Kijk, als ik er nou in had gezet hoeveel geweren ik in mijn koffer had zitten of op welke plek ik het vliegtuig wil laten neerstorten.....

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 14:04

Dat is heel bizar, Scum. Wij vliegen altijd vanuit Brussel (wonen zelf op 20min van Brussel), hebben altijd zo'n mapje dat we iedere keer bovenhalen en nog nooit een opmerking over gehad.

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:20

Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar ik heb een vraag aan de gene die nu in Amerika zijn of binnenkort gaan. Ik ben echt helemaal verliefd geworden op een bikini van de Victoria Secret, wilde deze online bestellen maar de bikini is pas weer 27/7 leverbaar en dan ben ik al op vakantie. Ik vroeg mij af of iemand heel toevallig nog in Amerika naar de Victoria Secret gaat en voor mij deze bikini wilt meenemen. Dit zou echt onwijs gaaf zijn. Alvast bedankt!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:02

Ik kom waarsch. wel bij een victoria Secret, maar 27/7 ben ik net alweer terug van de USA :+ Helaas xD

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:20

1234 schreef:
Ik kom waarsch. wel bij een victoria Secret, maar 27/7 ben ik net alweer terug van de USA :+ Helaas xD

Nee in de winkel is ie er wel gewoon maar online niet.. Wanneer ga je naar de USA?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:24

Ze hebben ook niet in alle winkels het volledige aanbod, dus dan moet je ook maar net een winkel vinden die hem heeft :)

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:34

Yasmine schreef:
Ze hebben ook niet in alle winkels het volledige aanbod, dus dan moet je ook maar net een winkel vinden die hem heeft :)

Het is wel echt eentje van de allernieuwste collectie dus de kans is heel groot dat ie gewoon in de winkel is. :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:37

Maaike__ schreef:
1234 schreef:

Nee in de winkel is ie er wel gewoon maar online niet.. Wanneer ga je naar de USA?

Ik ga 5 juli t/m 27 juli naar de USA xD
wel naar gebieden waar veel Victoria Secret winkels zijn. Bijv. Orlando ofzo.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 17:42

Ik kom niet in dat soort winkels :P weet niet eens of ze die wel in Kansas hebben :')

Een foto van wat je dagelijks tegen het lijf kan lopen hier:
Afbeelding

Wij hebben al een keer bijna een hert op onze auto gehad, hij stak over en we konden nét op tijd remmen en het hert schrok van het geluid van de remmen en rende weer terug. Als we niet hadden geremd hadden we een auto total los :+ De herten zijn erg suicidaal hier. Dus voor de mensen die een auto huren en gaan rijden, LET OP DE HERTEN! :')

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 20:59

Ik heb eens gehoord dat herten de dodelijkste dieren zijn in de VS, kan het me wel voorstellen, komt veel vaker voor dat zo'n beest door een voorruit vliegt of iemand wanhopig hem probeert te ontwijken..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:04

Ja, ze komen ook echt uit het niets he, Renee? := In de Grand Canyon reden we de bocht om, kwam plots een hert uit de struiken gesprongen. Ik was toen aan het rijden, schrok me kapot! Maar dat dier bleef dan stomverbaasd 2 minuten in het midden van de weg, recht voor onze auto staan, ons aanstarend, ipv gewoon door te lopen _O-

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:07

Gelijk een mooie foto gemaakt?
Lijkt me inderdaad wel schikken,z ijn best grote beesten!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:14

Ja, ik hoor te vaak over ongelukken met herten, echt ziek :') Ik dacht eerst dat ze een grapje maken maar heb al zoveel dooie herten aan de kant van de weg gezien :') net zoals dead skunks, armadillos en opossums :') iets wat je in NL nooit ziet. De dieren zijn hier gewoon zo stom en dom :')

Yasmine dat lijkt me echt doodeng idd :') Mijn eerste reactie was schreeuwen "STUPID DEEEEER" :') hahaha. Ik zag hem al een voet op de weg zetten, man wat een sensatie :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:16

Uiteraard een foto gemaakt :D https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 3151_n.jpg

Gadver Renee, possums zijn zo'n walgelijke dieren :r Net als wasberen, die vind ik ook zo vies. Van ver zien ze er misschien schattig uit maar op onze campus in Canada liepen ze 's nachts overal, zijn net grote ratten %)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:17

armadillos en opossums? wat zijn dat?
haha ze zijn daar gewoon levensmoe.
Oehh je avatar is pukje <3

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:22

Oei dat belooft wat tijdens onze reis xD We reizen daar vrijwel alleen maar met de auto xD Ik zal mn vader alvast waarschuwen, hahah Arme (en domme) beestjes!

armadillos (Gordeldieren, wat zijn die lelijk zeg!!!)
Afbeelding

opossums (buidelrat)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 1234 op 18-06-12 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 21:23

Omygod wat een schattige foto :)) Ookal zal de actie vooraf de foto toch wel doodeng zijn :')

Wij hebben hier een racoon die de hele tijd het kattenvoer plunderd, ook een skunk... poedersuiker :') Al vind ik racoons wel erg schattig <3

Armodillos zijn gordeldieren :P Opossums is een soort buidelrat :P
Jaaaaa Pukje <3