Als ik half uurtje later weg was gegaan vanuit Arnhem, dan was ik in Utrecht gestrand, had ik daar heel lang moeten wachten tot de treinen weer reden, want dan was het iets lastiger voor mn moeder om me 'even' op te komen halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Ik let even niet op en kom allemaal berichten tegen dat Fyra verboden is in Belgie vanwege de veiligheid
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 8_00438028Citaat:Het verbod van de DVIS kan enkel worden opgeheven als de NMBS aantoont dat de treinstellen opnieuw betrouwbaar zijn.
Weer betrouwbaar ... zijn ze dat al geweest dan
Jans schreef:Ik heb wel eens geroepen toen er iemand viel (ikzelf) en iedereen doorliep dat ik die mensen het van harte gunde om onder een trein te komen, stelletje egoisten(later de dag liep ik met krukken want ik kon dus niet meer lopen, enkelbanden aan gort, laatste twee treden van de trap gemist)
Babsiej schreef:Jans schreef:Ik heb wel eens geroepen toen er iemand viel (ikzelf) en iedereen doorliep dat ik die mensen het van harte gunde om onder een trein te komen, stelletje egoisten(later de dag liep ik met krukken want ik kon dus niet meer lopen, enkelbanden aan gort, laatste twee treden van de trap gemist)
Zo en dat is veel minder egoïstisch ?? Je kan ook vragen of iemand even kan helpen...
Jans schreef:Wat ga je doen in mijn ouderlijk gehucht?station nieuwerkerk wil je echt niet zijn met deze kou
en dan rijdt dat treintje ook maar twee keer per uur
SimoneDV schreef:Ja wat dat betreft, t lijkt wel hoe meer mensen dan ergens lopen hoe minder mensen helpen. Snap wel dat je dat op een gegeven moment riep hoor Jans.
Maar ja als je voor de deur van een huisartsen praktijk onderuit gaat en naar binnen stompelt en tot 2x toe vraagt om een ice pack hoef je daar ook niet op te rekenen... Nee dan laten ze je 25 min wachten op een dokter en die ice pack krijg je niet. (toen had trouwens wel een mevrouw me geholpen overeind te komen). Was toen uiteindelijk na die 25 min maar naar huis gaan lopen (geen dokter gezien maar dat wilde ik ook helemaal niet) en toen maar thuis een icepack gepakt.
Heb ook een keer in een bomvolle trein gestaan toen ik helemaal naar werd, ging dus in t gangpad zitten, ook niemand die ff vraagt of het wel gaat. Al is dat misschien minder duidelijk dan iemand die echt lang uit is gegaan.
Oh trouwens ook een keer toen ik iets aan mn enkel had en een koffer bij me had en een trap op moest bij een perron, was er wel een jongen die meteen mn koffer over nam. Er was toen ook verder niemand. Maar vaak helpen mensen je dus eerder als er weinig mensen zijn.
Tiggs schreef:Ik kan me heel goed voorstellen dat je zoiets zegt als je met pijn op de grond ligt en mensen te belazerd zijn om te helpen.. Helemaal als eerste (schrik)reactie.