Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:31

Ja dat was rond 8 uur pas voorbij volgens nu.nl
Als ik half uurtje later weg was gegaan vanuit Arnhem, dan was ik in Utrecht gestrand, had ik daar heel lang moeten wachten tot de treinen weer reden, want dan was het iets lastiger voor mn moeder om me 'even' op te komen halen :+ Dus ergens had ik geluk dat ik nog in Gouda ben gekomen (ook na uur wachten in de trein, maargoed, was iig warm) :')

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:45

idinn schreef:
Ik let even niet op en kom allemaal berichten tegen dat Fyra verboden is in Belgie vanwege de veiligheid :')

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 8_00438028

Citaat:
Het verbod van de DVIS kan enkel worden opgeheven als de NMBS aantoont dat de treinstellen opnieuw betrouwbaar zijn.

Weer betrouwbaar ... zijn ze dat al geweest dan :D

Ja, lekker verhaal weer, hè. Komen ze er eens goed achter dat ze die benelux nooit hadden moeten afschaffen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 23:52

__Martine__ schreef:
Ja, lekker verhaal weer, hè. Komen ze er eens goed achter dat ze die benelux nooit hadden moeten afschaffen.

Tja, als prestige belangrijker is dan betrouwbaarheid, dan loop je risico's..........

MarrieLeen

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:47

Ben benieuwd morgen! :=

Vandaag nog een bizarre situatie meegemaakt op Utrecht CS. Kan er nog niet over uit..
Ik had de gewone trap genomen, en bovenaan de roltrap viel een oudere vrouw met kleinkind. Echt languit,
net wel/net niet op het hoofd. Kindje huilen, mevrouw ook geschrokken en bleef in eerste instantie liggen.
En hoeveel mensen er wel niet langs haar liepen, gewoon door liepen, voor ik bij haar was hè! :oo :n
Haar geholpen met opstaan, was verder niks aan de hand, kwam ook nog een machinist even kijken, maar bah, wat een egoistische mensen.. :n

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:49

Oh bah wat erg dat al die mensen doorliepen! :oo nou, hoeveel haast ik ook zou hebben, als ik iemand onderuit zie gaan op/ bij een trap, zeker nu met die koudheid/ gladheid ik ga erheen om te kijken/ vragen of ik iets voor diegene kan betekenen.. Jeetje wat erg zeg, dat mensen gewoon langs haar heen liepen..!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:52

Ja, precies! Had m'n trein ervoor laten gaan hoor! Ook een jongen, handen in de zakken, keek er naar en liep weer door.. :n

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:04

Mèn ik kan daar zo verschrikkelijk boos om worden he.. Ik denk altijd in zo'n situatie hoe ik mezelf zou voelen. Dan ga ik er altijd maar automatisch heen, lijkt me verschrikkelijk om daar te liggen en niemand komt je helpen of vraagt even of het wel gaat met je..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 02:13

Jemig ik snap dat niet :n

Wij hebben hier geen lift en wel trappen, en als ik een oudere man of vrouw zie met een koffer vraag ik altijd of ik hem even boven moet zetten, er is nooit nee gezegt ze zijn er altijd blij mee.

Dinsdag van goes naar nieuwe kerk a d ijssel ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:59

Wat ga je doen in mijn ouderlijk gehucht? :+ station nieuwerkerk wil je echt niet zijn met deze kou :') en dan rijdt dat treintje ook maar twee keer per uur :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:01

Ik heb wel eens geroepen toen er iemand viel (ikzelf) en iedereen doorliep dat ik die mensen het van harte gunde om onder een trein te komen, stelletje egoisten := (later de dag liep ik met krukken want ik kon dus niet meer lopen, enkelbanden aan gort, laatste twee treden van de trap gemist)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:22

Jans schreef:
Ik heb wel eens geroepen toen er iemand viel (ikzelf) en iedereen doorliep dat ik die mensen het van harte gunde om onder een trein te komen, stelletje egoisten := (later de dag liep ik met krukken want ik kon dus niet meer lopen, enkelbanden aan gort, laatste twee treden van de trap gemist)

Zo en dat is veel minder egoïstisch ?? Je kan ook vragen of iemand even kan helpen...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:24

Babsiej schreef:
Jans schreef:

Zo en dat is veel minder egoïstisch ?? Je kan ook vragen of iemand even kan helpen...

Ik kan me heel goed voorstellen dat je zoiets zegt als je met pijn op de grond ligt en mensen te belazerd zijn om te helpen.. Helemaal als eerste (schrik)reactie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:28

Laatst op station Hoorn zag ik een vrouw vallen en ik wilde haar helpen, ze leek ook heel paniekerig, maar toen ik haar overeind wilde helpen kwam haar man er woest aangerend en vroeg waar ik in godsnaam mee bezig was, en wat ik daar nou stond te kijken, en dat ik maar heel snel moest maken dat ik wegkwam.

Dat deed ik dus ook maar :=, ik was doodsbang voor die man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:40

Misschien dat ik eerst al wel vriendelijk had gevraagd? Maar kennelijk ben je voor 99% van de Nederlanders vuilnis als je op de grond ligt.

Ben uiteindelijk door een conducteur geholpen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:55

Een tijdje geleden was er in Nijmegen iemand achterover van de trap gevallen. Er stonden al aardig wat mensen omheen en ik was de eerste van de NS die er bij kwam. Doordat de man erg rustig en welbespraakt was en eigenlijk aangaf dat hij alleen maar naar huis wilde, leek het me in eerste instantie niet zo ernstig. Tot ik de achterkant van zijn hoofd zag, toen leek het me toch wel wijsheid dat de man even naar het ziekenhuis zou gaan, je kon zo op zijn schedel kijken :oo . Gelukkig was ik al vrij snel niet meer de enige NSer en kwamen er collega's met een verbandtrommel, die ik niet durfde te gaan halen omdat ik bang was dat de beste man hem zou smeren als ik even weg zou gaan :+ . Hij is, met enig gesputter, maar op aandringen van ons en zijn broer/vriend/whatever toch maar mee gegaan met de ambulance.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:00

Jans schreef:
Wat ga je doen in mijn ouderlijk gehucht? :+ station nieuwerkerk wil je echt niet zijn met deze kou :') en dan rijdt dat treintje ook maar twee keer per uur :')

Heb een klassen excursie naar vente paardenbrok :)
Enne dat.de Trein niet.meer rijd als 2x per uur is voor mij normaal....hier in zeeland is dat niet anders :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:02

Ja wat dat betreft, t lijkt wel hoe meer mensen dan ergens lopen hoe minder mensen helpen. Snap wel dat je dat op een gegeven moment riep hoor Jans.
Maar ja als je voor de deur van een huisartsen praktijk onderuit gaat en naar binnen stompelt en tot 2x toe vraagt om een ice pack hoef je daar ook niet op te rekenen... Nee dan laten ze je 25 min wachten op een dokter en die ice pack krijg je niet. (toen had trouwens wel een mevrouw me geholpen overeind te komen). Was toen uiteindelijk na die 25 min maar naar huis gaan lopen (geen dokter gezien maar dat wilde ik ook helemaal niet) en toen maar thuis een icepack gepakt.

Heb ook een keer in een bomvolle trein gestaan toen ik helemaal naar werd, ging dus in t gangpad zitten, ook niemand die ff vraagt of het wel gaat. Al is dat misschien minder duidelijk dan iemand die echt lang uit is gegaan.

Oh trouwens ook een keer toen ik iets aan mn enkel had en een koffer bij me had en een trap op moest bij een perron, was er wel een jongen die meteen mn koffer over nam. Er was toen ook verder niemand. Maar vaak helpen mensen je dus eerder als er weinig mensen zijn.
Laatst bijgewerkt door SimoneDV op 20-01-13 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:04

En dan te bedenken dat er in Zeeland nog 4 stationnetjes waren die in de oude dienstregeling maar 1 keer per uur een trein hadden :D .
Overigens stopt er op Oudenbosch, Zevenbergen buiten de spits nog steeds maar 1 keer per uur een trein en op Breda-Prinsenbeek in de avonduren ook.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:07

SimoneDV schreef:
Ja wat dat betreft, t lijkt wel hoe meer mensen dan ergens lopen hoe minder mensen helpen. Snap wel dat je dat op een gegeven moment riep hoor Jans.
Maar ja als je voor de deur van een huisartsen praktijk onderuit gaat en naar binnen stompelt en tot 2x toe vraagt om een ice pack hoef je daar ook niet op te rekenen... Nee dan laten ze je 25 min wachten op een dokter en die ice pack krijg je niet. (toen had trouwens wel een mevrouw me geholpen overeind te komen). Was toen uiteindelijk na die 25 min maar naar huis gaan lopen (geen dokter gezien maar dat wilde ik ook helemaal niet) en toen maar thuis een icepack gepakt.

Heb ook een keer in een bomvolle trein gestaan toen ik helemaal naar werd, ging dus in t gangpad zitten, ook niemand die ff vraagt of het wel gaat. Al is dat misschien minder duidelijk dan iemand die echt lang uit is gegaan.

Oh trouwens ook een keer toen ik iets aan mn enkel had en een koffer bij me had en een trap op moest bij een perron, was er wel een jongen die meteen mn koffer over nam. Er was toen ook verder niemand. Maar vaak helpen mensen je dus eerder als er weinig mensen zijn.

Niet in de laatste plaats omdat er ook nogal eens ervaringen zijn zoals Sheran beschrijft.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:23

In Friesland is er een station waarop 1 keer per spits een trein stopt :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:27

Achter de Hoven is geen gewoon station, er staat geen stationsgebouw of abri en ook is er geen kaartautomaat. Het was tot 2007 niet eens opgenomen in de gewone dienstregeling. De trein stopte er in 2011 desalniettemin drie keer per dag, eenmaal 's ochtends uit Groningen richting Leeuwarden, en 's middags twee ritten in de andere richting.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:34

Inoterry schreef:
En dan te bedenken dat er in Zeeland nog 4 stationnetjes waren die in de oude dienstregeling maar 1 keer per uur een trein hadden :D .

dat is toch nog steeds zo ofniet? :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:36

Nee, alle stations in Zeeland worden nu 2 keer per uur aangedaan. Erg fijn :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:57

Wij moeten straks dus nog Gouda-Almelo, zitten ons ernstig af te vragen of we al moeten gaan, of dat we het risico nemen en nog even wachten. :=

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 15:12

Tiggs schreef:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je zoiets zegt als je met pijn op de grond ligt en mensen te belazerd zijn om te helpen.. Helemaal als eerste (schrik)reactie.

Om iemand dan een afschuwelijke dood toe te wensen omdat je zelf op je plaatje gaat? Mensen zijn niet verplicht om te helpen hoor. Hoe vaak je geen snauw krijgt... Ik heb t nog niet meegemaakt maar zou denk ik toch hopen dat iemand anders te hulp schiet :+