Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:38

mbkaatje schreef:
xxLady schreef:
Aaah ik ben er 2 jaar geleden geweest, we waren op vakantie vlakbij Parijs, een uurtje rijden van Disneyland af.
Ben er maar 1 dag geweest en daarvoor is het veel te klein.We waren een halfuur voor officiele openingstijd al binnen en toen stond er voor een saaie treintjesachtbaan (die niet over de kop ging) al een halfuur wachtrij, en toen we daar uitkwamen was de wachtrij al veranderd in 50 minuten..
In Disneyland zijn 2 parken, ik weet niet precies hoe ze heten, dat ene is iets met moviepark ofzo?
Wij zijn in die andere geweest. (dat park waar je ook die parade etc hebt..)
Er was 1 achtbaan die helemaal geweldig was, weet niet precies meer hoe die heet, volgens mij iets van space mountain mission 2 ofzo, dan werd je ineens weggeschoten!
Achteraf bleek volgens mij dat het andere park leuker was, met meer achtbanen enzo, dat hoorden wij van vakantievrienden etc. Maar we hebben wel een leuke dag beleefd!
Het is alleen superduur.... Maar mn ouders hadden het er voor over, normaal gaan we nooit naar zulke dure dingen en volgensmij konden we via het vakantiepark ook nog klein beetje korting krijgen?
Het was echt geweldig! Zou zo nog een keer willen, en dan een heel weekend in beide parken!

Bedoel je hiermee dat het park veel te klein is voor 1 dag?
En heb je de achtbaan die niet over de kop gaat wel gedaan? Die vind ik, ondanks dat hij misschien niet zo spannend is, wel heel leuk.

ohja sorry ik bedoel dat het park te groot is voor 1 dag en dat je te weinig tijd hebt ;p oepss.
& ja we hebben die achtbaan wel gedaan, was niet heel veel aan vond ik, maar dat is persoonlijk.. ik hou zelf heel erg van die enge dingen die allemaal over de kop gaan enzo!

Samy

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:42

Die achtbaan is juist leuk :) Zeker omdat het aan de waterkant is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:00

Wij zijn toen in geen enkele achtbaan geweest haha alleen in die Nemo achtbaan maar die vond ik vreselijk. Denk dat we dit jaar ook niet in achtbanen gaan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:05

Ik hou ook wel van een beetje een spannende achtbaan, en Big Thunder Mountain vind ik ook leuk. Hij is wel niet super spannend, maar er is onderweg ook nog wat te zien.

Mijn vriend gaat ook nergens in. Hij zegt dat hij het wel durft, maar hij doet het niet ..... ja ja.

Jildau, in die "Nemo" ben ik ook nog niet geweest. Er staat altijd een enorme wachtrij en ik moet dus in mijn eentje én het draait en ik ben bang dat ik daar misselijk van wordt. Misschien de volgende keer eens. Dan gaan we als het goed is met nog een ander stel, die volgens mij wel overal in gaan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:12

Mbkaatje nou het viel mij enorm tegen. Ik dacht leuk allemaal vissen zien onderweg en weet ik veel wat maar het is gewoon een achtbaan in het donker die inderdaad ook nog eens misselijkmakend draait. :P Dus als er een lange rij staat zou ik het niet doen.

Edit: http://youtu.be/FrrOdXGXf2c

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:17

Mijn man kan inderdaad ook niet in de "Nemo" zijn er een keer in geweest, hij heeft daarna een half uur op het bankje bij de uitgang gezeten om bij te komen, zo misselijk was hij.... Space Mountain doet hem dan weer niets... ToT wordt hij ook misselijk van.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:47

Je hoor er hele verschillende verhalen over. Je leest ook hele goeie/leuke ervaringen. (Crush Coaster heet de attractie trouwens officieel, kon er net niet opkomen.)

Jes, daar ben ik dus ook bang voor, dat ik niet tegen dat draaien kan. ToT ging bij mij wel helemaal goed, nergens last van gehad. Geweldige atractie trouwens.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:01

Oooooh leuk dit topic!

19 t/m 22 december staat er voor mij Disneyland op de planning!
Leuk om al die verhalen hier te lezen zeg.
Heb net het topic al doorgespit, en ben compleet op de hoogte bij welk restaurantje ik moét zijn
geweest, waar ik het beste heeeeél ver vandaan kan blijven & alles ins en outs over de attracties haha!
Helemaal handig *\o/*

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:06

De crush coaster ben ik de vorige keer ook in geweest maar meeeeeeen daar werden manlief en ik misselijk van, echt nooit meer! Tower of Terror vond ik wel super gaaf, hahaha :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:21

Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar Crush Coaster, maar ik twijfel heel erg. Ik kijk wel de volgende keer.

Jo_vales schreef:
Oooooh leuk dit topic!

19 t/m 22 december staat er voor mij Disneyland op de planning!
Leuk om al die verhalen hier te lezen zeg.
Heb net het topic al doorgespit, en ben compleet op de hoogte bij welk restaurantje ik moét zijn
geweest, waar ik het beste heeeeél ver vandaan kan blijven & alles ins en outs over de attracties haha!
Helemaal handig *\o/*

Er gaan best veel bokkers in die periode naar Disneyland. Leuk hoor.
Waar logeren jullie?

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:54

Weten jullie trouwens hoeveel je totaal kwijt bent aan tol?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:58

14,50 euro volgens mij!
Heen en terug ook 14,50 ;)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:18

Volgens mij klopt dat inderdaad!

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:20

We zitten in Santa Fe :)
Ik heb even zitten twijfelen welk hotel we zouden gaan, en las goede dingen over Santa Fe.
Niet heel luxe geloof ik, maar tenslotte hoeven we er alleen te slapen haha.

Disneyhotel lijkt me wel echt fantastisch, maar heb het geld er daarvoor echt niet over.

Zit nog even te kijken naar die tegoedbonnen voor een diner.
Heb jij daar ervaring mee? Ik las dat je die kan kopen bij de receptie van het hotel,
dan kan je daar ook gelijk reserveren neem ik aan?

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:23

Jes schreef:
Mijn man kan inderdaad ook niet in de "Nemo" zijn er een keer in geweest, hij heeft daarna een half uur op het bankje bij de uitgang gezeten om bij te komen, zo misselijk was hij.... Space Mountain doet hem dan weer niets... ToT wordt hij ook misselijk van.

Die spacemountain ofzo is echt geweldig ;d
Naja, misschien zijn er wel 2? Ik kan me herinneren dat ik in een space mountain mission 2 ofzo heb gezeten, maar misschien is het ook wel dezelfde?
Maar die was superleuk, er stond een best lange rij en mn broertje durfde niet dus ging ik met mn moeder. Mn moeder dacht dat het wel mee zou vallen maar toen ze er achterkwam dat we weg werden geschoten vond ze het doodeng. Ik vond het geweldig! Ik hou wel van die 'enge' achtbanen zegmaar ;p

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:50

Tol was in september 15 euro, wat het nu is kan ik je na het weekend vertellen :-)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:04

De tol ligt ook aan de grootte en gewicht van je auto ;)

Bedoelde eigenlijk dat mijn man van de Space Mountain (mission 2 inderdaad) niet misselijk wordt.

ToT vind ik ook helemaal geweldig, wilde de vorige keer proberen met losse handen te blijven zitten maar dat is toch nog niet gelukt, dat lukt wel in alle acht banen :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:39

Zijn jullie ook gecontroleerd op eigen consumptie meenemen in het park?

Ik krijg net te horen dat eigen dingen meenemen niet mag?

Zal wel meevallen toch?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 23:49

wij hadden redelijk wat eigen voedsel mee. (van broodjes tot chips tot snoep). zelfs drinken. (in mijn geval flesje in zijkant.backpack)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 00:48

Hier wel eens tas gecontroleerd maar consumptie is er niet uit gehaald :n

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 02:06

Space Mountain mission 2 heb ik gezworen niet meer in te stappen tot dat ze nieuwe treinen hebben. Kom er bekant met een hersenschudding uit en heb de rest van de dag kop pijn.. Bedankt...

Wij hebben trouwens alsnog Disneyworld bezocht (4 parken). De space mountain daar is echt uhm, apart... Had gewoon iets als Parijs verwacht maar is dus absoluut niet zo. De Tower of Terror daar is wel echt vetter als in Parijs. En Expedition Everest natuurlijk :).

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 07:30

Consumpties mag je gewoon meenemen! Wij hadden elke keer de hele kinderwagen vol met eten/drinken en was geen enkel probleem.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:07

Marjon, het scheelt serieus als je in het eerste wagentje zit! Hoe meer naar achter je zit hoe erger het schud.
Ik hou mijn hoofd trouwens ook echt niet tegen die hoofdsteunen, maar in geen enkele achtbaan, dan schud het ook meer.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:24

In september zijn we alle dagen gecontroleerd. Alleen de eerste dag broodjes mee eb die zijn eruit gehaald.... Chips etc mocht wel gewoon. En drinken ook.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:25

de crush coaster hadden wij wel 3/4 x gedaan geloof ik :') kregen de slappe lach :') als je daar in wilt kun je dat t beste meteen in de ochtend doen, dan is t wachten minder erg omdat je dan niet al de hele dag loopt :P