Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 00:49

Afbeelding

Deze toch? (Alleen dan de 2-wagons versie)
Die rijden op mijn traject de stopdienst en doen het 's winters langer dan die grote monsters :P

Alleen bij die daar bij jullie zijn de wc's afgesloten... Ik was toen zo boos, moest zoooooooo nodig plassen verdorie! :')

MarlindeRooz

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:00

Ja, maar de wc's zijn niet afgesloten hoor?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 01:14

Haha, misschien had ik dan gewoon pech, allebei de wc's in die van mij waren toen afgesloten... :')

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:47

Afgelopen maandag zat ik te genieten in mijn eentje in de voorste coupe op spoor 13a van Amsterdam CS in trein dat naar Den Haag CS moet gaan. Trein had 10-15 minuten vertraging zag ik op mijn NS app op mijn telefoon, achfijn ik was alsnog optijd op school. Lekker genietend zat ik daar, tot de lampen ineens uit gingen!! Toen ging ik maar even op onderzoek uit; aangezien de trein na 25 minuten nog steeds niet weggereden was. Blijkt dat de trein gewoon uitgestorven was en de deuren niet meer open gingen... :7
Dus ik ging maar naar achteren; daar was het in ieder geval drukker op de perron (bij de trappen) en dan kon ik mensen waarschuwen dat ik nog in de trein zat maar niet eruit kon. Maar gelukkig kwam ik al veel eerder de conducteurs tegen, wie 'wandeling' aan het maken waren op de perron. Die hebben mij maar even 'bevrijd' uit de trein; wel kreeg ik nog een kleine snauw van waarom ik niet gelijk uit ben gestapt toen er omgeroepen was. Ik antwoorde; Ja dat had ik ook gedaan als ik kon horen, want ik ben doof en omroepen werkt dus niet voor mij. Zij beetje beduusd en verontschuldigd; Ach, kan een keertje gebeuren.

:roll:

Zo word het wel beetje pijnlijk om te zien dat de systeem van NS niet zo goed toegankelijk is voor mensen met beperkingen. Al heb ik geen beperking hoor! Kan alleen niet horen. :))

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:50

Woow das even schrikken!
Ik zou dan ook in de stress schieten als k daar in mn eentje zit en de lampen ineens uitgaan :')
Beter dat er nog een conducteur rondwandelde!
Ze zouden eerder even een rondje door de trein moeten maken als ze eruit zouden moeten. Voor t zelfde geld ligt iemand heerlijk te pitten xD Of iemand die het niet kan horen zoals jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:53

In het spoor van *\o/*

Oooh dat vond ik zo leuk he :+:

Szan schreef:
Een trein kan door een defect al snel niet rijden hoor :) Inoterry heeft geloof ik laatst in dit topic daar wat over uitgelegd. Als er bijvoorbeeld een sluitprobleem met de deuren is, dan is het al onverantwoord om een trein te laten rijden. Da's immers ook een defect wat verkeerd af kan lopen.

Ik geloof niet zo in vallende blaadjes op het spoor :D Wel in sneeuw op het spoor. En vastgevroren wissels. Maar niet in blaadjes.

Er is ook een heule tijd geleden een programma geweest over treinen, dat was zo leuk :D Het staat nog op YouTube, maar ik weet niet meer hoe het heet. Dan liep de cameraploeg een dag mee met een machinist of conducteur, of deden ze weer wat anders. Daar werd bijvoorbeeld ook een nieuw remsysteem (met zand strooien voor remmen) uitgelegd en getest. Echt leuk :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:25

Pino, dat zou ik echt eng vinden of nouja van in de stress schieten. Maar gelukkig kwam je idd nog de conducteur tegen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:29

Dat wat Pinootje is overgekomen is mij ook wel eens overgekomen. Gelukkig maken de conducteurs meestal ook wel een wandeling door de trein heen.
Ik wacht nog steeds op lichtbalken/schermen o.i.d in treinen ter ondersteuning van gesproken omroep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:32

MoonChloe schreef:
Dat wat Pinootje is overgekomen is mij ook wel eens overgekomen. Gelukkig maken de conducteurs meestal ook wel een wandeling door de trein heen.
Ik wacht nog steeds op lichtbalken/schermen o.i.d in treinen ter ondersteuning van gesproken omroep.

De nieuwe koplopers hebben dat, mits het werkt zegmaar :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 12:37

jep, is alleen niet ter ondersteuning van de omroep.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 14:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:42

Het eerste wat er keihard uitfloepte was G*DVERD*MME. En toen bedacht ik me dat ik daar niet meer woon :Y)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 14:46

Hahaha Jans. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:47

Volgens Ns.nl komt het alweer op gang :j

En ik ben niet eens met de trein vandaag.. de auto staat hierachter _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:49

Oei, Pinootje, daar zou ik ook wel even van schrikken! :=

Hahahahaha Jans :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:53

ah mn broertje moet via utrecht naar rotterdam en die gaat dus nooit met de trein.:(:) Zal hem wel ff bellen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:54

Het begint alweer te rijden dus de kans is groot dat hij wel weer kan :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:59

Ik vind dat altijd zo vervelend voor ouderen en voor van die dagjesmensen, als ze er niks meer van snappen door zo'n storing en falende voorlichting... :(:)
Ik kom meestal nog wel thuis, eigenwijs genoeg om een omweg te zoeken, maar dat is voor hen veel moeilijker...

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 14:59

ja hij moest nu nog instappen op amersfoort dus waarschijnlijk kan ie wel gewoon :P

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:00

Konstantine schreef:
Ik vind dat altijd zo vervelend voor ouderen en voor van die dagjesmensen, als ze er niks meer van snappen door zo'n storing en falende voorlichting... :(:)
Ik kom meestal nog wel thuis, eigenwijs genoeg om een omweg te zoeken, maar dat is voor hen veel moeilijker...

ja idd, ik vogel het dan wel weer uit, maar daarom belde ik mn broertje ff, naja gelukkig blijkt het nu weer bijna opgelost maar als het lang ging duren had ik hem een of andere omweg nog kunnen adviseren ofzo :P anders staat ie daar ook maar euhh.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 15:04

Ik zoek het dan inderdaad wel weer uit, weet een hoop omreis-mogelijkheden zeg maar, ook qua tijdsduur.

Pas was er ook een storing tussen Amersfoort-Deventer, alles moest toen via Arnhem.
Waren er op Gouda ook allemaal oude mensjes die naar Groningen moesten 's avonds,
paar keer extra overstappen en stampvolle treinen, echt zo sneu vind ik dat dan. :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:30

MarrieLeen schreef:
Jemig Pinootje, dat is ook wat.. :=

Konstantine, die Matjes zijn inderdaad vaak sterker dan de nieuwe sprinters en VIRMS enzo. :j

Ojee, hebben jullie dit al gezien?

http://www.nu.nl/binnenland/2670444/tre ... -brug.html

ohwjee :=
Maar goed dat ik vandaag niet naar huis hoef :+ (al zal het nu wel weer rijden denk ik, gezien het nieuwsbericht)
Anders zou ik niet echt thuis komen zonder enorme omweg. (moet altijd via Utrecht naar Den Haag)

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 15:53

Jans schreef:
MoonChloe schreef:

De nieuwe koplopers hebben dat, mits het werkt zegmaar :+

Was het maar waar. In die trein staat altijd een led bericht van de eindbestemming maar niet als het vertraging heeft of als iedereen uit moet stappen... :+

pfffffff veel vertraging nu. Zit wel nu in trein maar kom te laat. Tsja. Wel lekker choco gehaald bij starbucks en de nieuwe blauwe bord bekeken op UCS. Vind het 10x niks. Veel te klein, normaal kan ik aan de 'overkant' de tekst lezen, maar nu kan ik dat niet. :(

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:14

Hmmmm, Starbucks... Hoop dat die er op het nieuwe Rotterdam C ook komt! :+:
Ik vind die digiborden ook 3 x niks, op Rotterdam hangt al langer zo'n grote digitale, maar ik kan het ook pas lezen als ik er heeeel dichtbij stilsta, niet even snel in het voorbijgaan.
Meestal kijk ik gewoon even in m'n app terwijl ik op de roltrap sta. :j

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 16:17

vind die bordjes op de perrons ook veel minder goed te lezen idd net zoals het bord op utrecht centraal. Ja de borden zijn even groot als de oude, maar de letters zijn veel minder groot,logisch dat het dan minder goed te lezen is.

Als ik nu op de a kant van een perron sta kon ik vroeger vanaf daar het bord van de b kant lezen nu moet ik er echt helemaal naar toe lopen.

Oh en ze kloppen ook vaak niet, degene die dan niet op het perron hangen maar in de hal. Dan staat heel vaak de trein er nog op die allang weg is.