Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Monique1963 schreef:En ik kwam ook deze adv tegen. Past ook in mijn lijstje, alleen de prijs is te hoog. Maar ik streep hem niet af: https://www.google.com/url?rct=j&sa=t&u ... 1v5fgLGW1u
Tinka schreef:Monique1963 schreef:En ik kwam ook deze adv tegen. Past ook in mijn lijstje, alleen de prijs is te hoog. Maar ik streep hem niet af: https://www.google.com/url?rct=j&sa=t&u ... 1v5fgLGW1u
Die lijkt mij ook erg geschikt
maar ik zie een paard wat niet alles snapt maar heel erg zijn best doet! Hij is al zo op jou gericht in het grondwerk!
tamary schreef:Jammer dat je verder moet zoeken, maar goed dat je inderdaad kritisch blijft. De juiste kom je echt wel tegen.
Tilmar schreef:Ik had een vreselijk filmpje verwachtmaar ik zie een paard wat niet alles snapt maar heel erg zijn best doet! Hij is al zo op jou gericht in het grondwerk!
En het rijden ziet er fijn uit. Helemaal niet dat je er als een beginner op zit![]()
Maar goed, als je gevoel niet goed is dan houdt het op. Ik hoop dat er wat leuks op je pad komt.
In Nederland zoeken wordt te ingewikkeld? Ik heb het idee dat hier meer geschikte te koop zijn dan in Frankrijk.
balance schreef:Goede keuze, ik had hem ook laten staan hoor. Ik kreeg gelijk het gevoel dat hij misschien wel problemen heeft met zijn maag omdat hij links zo sterk reageerde èn omdat hij wat vluchtig leek te worden.
Deze was het niet voor jou maar ik moet toegeven dat het wel een plaatje is om te zien. Ik heb het filmpje nog niet gezien, zal later even kijken.
Prairy schreef:Goed dat je weer naar jezelf geluisterd hebt.
Ik denk wel dat je met jouw eisen/wensen toch in een hogere prijsklasse terecht zult komen, gezien wat je nu steeds tegen komt?
Marilu schreef:Heb ik al vanalles getypt, druk ik op het verkeerde knopje ... alles weg ...
Ik wou zeggen, dat hij inderdaad een knappe jongen is en dat daar zeker geen discussie over kan zijn.
Verder lijkt hij me wat wantrouwig, schichtig in de omgang (reactie op het touw en bij het draven aan de hand). Misschien heeft hij in het verleden slechte ervaringen gehad met mensen of misschien is dat nu eenmaal zijn karakter. We hebben hier ook zo'n type paard, ons IJsje.
Daarnaast lijkt hij ook 'vluchterig' onder het zadel. Ik zie je niet ontspannen zitten. Er lijkt inderdaad geen duidelijke rem of afremming mogelijk te zijn.
Misschien is hij dus inderdaad niet het paard dat je zoekt.
Ik was me aan het afvragen of je al ooit nagedacht hebt over een quarter horse ? Zij zijn/hebben toch veel van wat je zoekt : brede borst en brede kont, vlakke gangen, schofthoogte valt in de range van wat je zoekt, doorsnee mensgericht en zacht karakter, cool in het hoofd zonder lui te zijn.
Uiteraard zijn de algemene kenmerken van een ras geen garantie voor élke quarter ... maar toch denk ik dat een quarter horse een geschikt paard voor jou zou zijn
tamary schreef:Quarters is vak apart tegenwoordig en dat is meer dan enkel koop er geen zonder negatieve 7 panel test. (incl. pssm 1 , 2 is onbevestigd en hypp dragers hebben ook symptomen en gras is trigger, net als de stress die verhuizen zou zijn). En qua controle op atrose of wat voor ellende dan ook is het ook gokken. Dus zeker zo met de categorie verkopers die nu langs komen is dat haal maar door volle keuring en dan nog is het opletten.
Niet alleen voor de besmettelijke kleur, maar ook vanwege de melanomen.
Tinka schreef:Heb je filmpje net gekeken, vind het wel een leukerd hoor. Sommige dingen is ie misschien ook gewoon niet gewend, zoals dat touw over zijn rug gooien. Angie en Rory flippen daar ook van. En galop is bij veel tinkers moeilijk, dat moet je ook trainen. Mijn eerste tinker had ook geen goede galop toen ik haar kocht, met veel oefenen, oa galop buiten op rechte stukken is ze heel veel verbeterd.
Maar je moet natuurlijk wel een klik hebben.
balance schreef:En deze? https://www.henson.fr/en/
Ik kijk weleens filmpje op YT van Feline, die heeft of had zo’n paard.
balance schreef:Het zou me niet verbazen als er iemand in Nederland is die zijn paard graag bij jou zou willen zetten in verband met het wolvenprobleem en die komt er ook nog bij jou afleveren ook nog.