Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 13:47

Afgelopen dagen erg druk rommelig en gebrek aan energie en slecht geslapen, niet de beste combinatie -O-

Maar mijn bus heeft de apk weer doorstaan met een kleine reparatie. Die is al aardig vol en gaat vanmiddag nog een beetje voller. De grasmaaier heeft zijn onderhoud gehad, noodzakelijk voor de garantie ook. En weer een mooi geslepen mes. Die is klaar voor de volgende ronde. Ze moesten wel lachen en heel droogjes hij is in ieder geval heel goed gebruikt afgelopen zomer :))

Alleen helaas een hapje uit mijn budget, scootmobiel gaf een tijd geleden kuren, accu of lader door een dak lekkage aan diggelen, banden op en meer ouderdoms dingen. Reparatie aardig duur, uiteindelijk met wat zoekwerk een tweedehandse kunnen vinden (de oude (erfenis van mijn peetoom ;( )nog best ok kunnen verkopen ondanks de mankementen, die wordt vanmiddag opgehaald, dat verzacht het leed een beetje :) )

en vanmorgen is mijn nieuwe tweedehandse weer gebracht, kleurkap stoel en alle extras zijn verwisseld. Maar er zit nu een veel minder kilometer basis onder, deze heeft echt alleen supermarkt en asfalt gezien afgelopen jaren. Net geen 800 km op de teller. Nieuwe zware accus erbij en garantie. Ik kan er weer even mee vooruit gelukkig. De eerste modder zit er al weer op _O- :D dit type komt zelden in de verkoop gebruikt.

En ook mijn papa heeft nu zijn onderhoudsbeurt doorstaan en mag vanmiddag naar huis, na een kleine extra hobbel *\o/*

Siers83

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 14:55

Wat fijn dat je paps weer naar huis mag!
Waneer ga je nu weer naar Frankrijk? En gaat je paps dan ook mee?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-24 14:57

Mijn papa gaat voorlopig alleen naar huis hij is ook echt niet sterk genoeg om mee te gaan.nu :(:) . Wij gaan met zijn tweeen morgenmiddag/avond en mijn bus richting frankrijk en vrij vlot weer terug ivm schaarse vrije dagen en een helaas weer op het laatst omgegooid werkschema van gv om wat noodzakelijke dingen te doen zodat het weer soort van bruikbaar wordt in mijn eentje. De camper staat nog bij de reparateur. Het kost nogal moeite een passende spiegel te vinden.

Daarna hangt alles af van hoe stabiel hij blijft, de isolatie meneer en wanneer ze precies aan mijn septic tank beginnen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 16:10

Wat fijn dat je papa weer naar huis mag, dat is wel het beste nieuws! De rest is fijn ook al is het auw in het budget := maar papa naar huis en opgeknapt is zooo fijn!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 01:58

Bedtijd laat pas kunnen vertrekken na 1800 bij mijn vader weggereden. Continue regen onderweg. Wel lekker rustig

Een snelle inspectie van de werkzaamheden. En oh beiden zijn Sprakeloos. 4 plekken om mij keukenlamp uit te doen. Twee lampjes bij het aanrecht. Twee lampen in de schuur met ontzettend fel licht. De nieuwe zekering kast jawel kast. Met een eigen knopje voor de boiler. Alles netjes gemarkeerd. Geen idee hoe hij kabels heeft weggewerkt bij de tafel maar hij verschijnt op magische wijze boven de tafel in de keuken

En zo mooi materiaal ook. Ik denk dat mijn papa in tranen gaat zijn. Hij maakte zich er zo n zorgen over. En de meeste muren zijn zo strak

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 06:37

Wat fijn *\o/*

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:16

Klinkt goed :j !

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:17

Wat goeoeoeoed!! *\%/*
:wave:

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 08:58

Klinkt goed!
Eindelijk weer iets dat meezit voor jullie

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 09:20

Gaap veel te vroeg maar al een werkbespreking gehad. Dat is het voordeel van een aannemer die gelijk met de bakker voor langs komt. Hij heeft een rendez vous gehad met de isolatie meneer van de week. Deze stuurt een offerte (hopelijk valt het mee) maar kan pas ergens in maart. Jammer maar het is volgende maand al. Daardoor ligt de rest stil dus pas op zijn vroegst april? Mijn woonkamer op orde? Zou wel fijn zijn met mijn verjaardag. Maar beter iets langer geen woonkamer maar de boel daarna fijn op orde

Nu nog even de oogjes dicht doen. Korte nacht zo en tegelijkertijd ook hopen dat er twee ouders stabiel blijven, de moeder van gv kwakkelt nu opeens ook, :knuffel: we mochten/konden wel gaan gelukkig

Maandag middag gaan we taart eten bij mijn papa, de basis gister al geproefd. Die zit nu in de vriezer..en ja mijn papa voelt zich weer goed genoeg om taart te bakken

Als verrassing voor hem voor morgen een verjaardag taartje besteld met kaarsje en even zien of ik hem zondag nog kan bij schuiven bij het zuurkool feestje dan wordt het zijn eerste franse dorpsfeest

Ja veel edits iets met slaap en typefouten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 14:40

Vanmorgen wat fotos gemaakt. Mijn papa een digitale rondleiding gegeven (en inderdaad natte oogjes)

en voor wie kamp van koningsbrugge heeft gezien met gaten graven op het strand. Wij hebben daar 45 minuten aan besteed, :)) en ja mopperen of bot stampen werkt niet. Zingeving wel. Iets met metalen platen 8 cm de diepte in aan graspol, rots, taaie klei weghalen plaat erop en de meuk weer erop. 2 platen gedaan, nog drie te gaan waarvan 1 al deels goed ligt.

Even rust nu over een uurtje weer door. Gv gaat zondag zijn eerste feest meemaken :Y) omkopen met zuurkool werkt :D (grapje :P hij wil graag zelf erheen)

Er hangen al twee gordijnen terug. Scheelt weer wat wind. Sorry wat wazige fotos hier en daar

De keuken deels

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Licht in de schuur

Afbeelding

De zekeringkast, alles netjes gemarkeerd.

Afbeelding

Afbeelding

De oude ziel

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:39

Nouja zeg, nou staat de parel van de keuken, je keukenlamp, er niet eens op :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 16:07

Het is een zelfde sexy peertje aan een paar draadjes :+ inmiddels gevonden hoe hij stroom krijgt trouwens, door de balk heen met een heel donkere draad subtiel weggewerkt :D

Het stortregent en stormt, en we moeten eigenlijk gaan graven -O- ik denk dat ik even naar de buurboer ga en vraag of zij het zien zitten een deze dagen er even subtiel met een tractorband overheen te gaan. Of afwachten op minder stortregen. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-24 21:15

Weer een houtopslag erbij. Nu heb ik flink voldoende hout klaarliggenAfbeelding

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 22:55

grote sprongen gemaakt daar en fijn om te lezen dat het beter met papa gaat!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 12:00

Zo een heel schattig taartje met kaars. <3 Ik kan er helaas alleen maar naar kijken :') framboos, witte chocolade en nog wat laagjes. Het ruikt wel goed.

Vanmorgen in de miezer regen alle planten de grond in gezet. Ik snap nu de enorme hoeveelheid molshopen, elke schep zit barstensvol regenwormen, van dikke lange worsten tot ieniemienie roze babys.

Zo verder buiten met roosters en dan hout slepen, bed verplaatsen enz

O ja ik kwam er vanmorgen achter dat de uiteindelijk badkamerkachel die nu in de keuken hangt gewoon werkt, :+ ik zag nergens een snoer en ik weet dat ik hem gekocht heb zonder snoer. Ik drukte vanmorgen even voor de grap op een knop zo van wie weet maar zal wel niet. Maar hoep ging aan :oo hoewel deze bij lange na niet genoeg is voor de keuken houdt hij een kil hoekje wel fijner. Waardoor we niet aan een kant warm en een kant koud blijven. Als daar de juiste kachel hangt zal dat echt fijn zijn als ik geen hout wil of kan stoken. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 14:38

Zo de middagpauze update.

De klus waar ik het meest tegenop zag is klaar, gelukkig met wat hulp. *\%/* Anders waren we er nog wel even mee bezig geweest. Wij hebben gister en vanmorgen staan beulen op 3,5 metaalplaat. De buurboer hop hop 8 keer heen en weer en binnen 5 minuten lagen er 6,5 metaalplaat ingereden op zijn plek. :+

Wij hebben daarna oudhollands molshoop graven gedaan door deze van boven weg te scheppen en dat over de metaalplaten gedaan. Daar over een paar weken graszaad zaaien en met een jaar zie je er niks meer van

De grasplaten van kunststof liggen bij de personenauto plek en op het pad naar boven.

De plantjes van vanmorgen, een appelboompje staat nog niet op de foto. Ik zag hier en daar al een knopje groen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het gereedschap van de dag
Afbeelding

Net de rest ingereden, de achterste paar is ons graafwerk geweest
Afbeelding

Molshopen zand erop en afgevlakt
Afbeelding

Het looppad naar de achtertuin
Afbeelding

Gratis modderpakking, mijn vinger is er niet echt blij mee maar het is goddank klaar

Afbeelding

Mijn plateau zolen waren hier al wel ontdaan van een paar kilo modder

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 15:42

Veel werk verzet zo te zien. Handig zo'n buur boer.
Wij maken onze laarzen altijd schoon in zo'n afvoergeul langs de weg, lekker makkelijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 17:52

Die buurboer bood het zelf aan uiteindelijk. :D De zijgoot was voor de eerste reiniging. Daarna zagen ze er nog zo uit. Dat moest ik schrapen in langer gras en daarna mijn schraapmat.

Nog een laatste puist werk verzet, hout slepen kloven en stapelen. Maar ik kan nu weer een jaartje vooruit denk ik. Hoewel het er niet zo uitziet ligt er nu meer hout dan toen ik het huis kocht. Voorlopig geen kloven en slepen. Alleen bijvullen in de keuken. *\o/*

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 19:01

O ja de wasmachine heeft twee proef rondjes gedaan zonder leegloop. Er zat een stukje hout vast in het filter. Nu een rondje voor het echt wat daarna nog in de droger kan. Dan zijn de vieze kluskleren weer klaar voor de volgende keer. Geen vieze werkjes meer. Alleen het bed in het slaap huisje verplaatsen en de bus verder leegruimen. En zuurkool eten voor gv en pasta voor mij morgen maandag de keuken vloer goed schoonmaken voor vertrek.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:09

karuna schreef:
O ja de wasmachine heeft twee proef rondjes gedaan zonder leegloop. Er zat een stukje hout vast in het filter. Nu een rondje voor het echt wat daarna nog in de droger kan. Dan zijn de vieze kluskleren weer klaar voor de volgende keer.

Gelukkig, ik was al bang dat hij stukgevroren was.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 19:11

Ik ook :+ ik was al aan het rondkijken naar een nieuwe voor het geval dat. Het is ook niet meer de piepjongste machine -O- maar hij wast goed. Fijne keuze aan programmas ook en echt de fijnste machine die ik ooit heb gehad

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:15

Maar er is toch iets niet goed aan die machine. De meeste machines slaan op storing als ze hun water niet kwijt kunnen en pompen het er niet uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 19:17

Geen idee, ik heb dit nog nooit gehad. Misschien in combinatie met een stukje ijs. Hoe dan ook het werkt voor nu

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 06:28

karuna schreef:
Die buurboer bood het zelf aan uiteindelijk. :D De zijgoot was voor de eerste reiniging. Daarna zagen ze er nog zo uit. Dat moest ik schrapen in langer gras en daarna mijn schraapmat.

Nog een laatste puist werk verzet, hout slepen kloven en stapelen. Maar ik kan nu weer een jaartje vooruit denk ik. Hoewel het er niet zo uitziet ligt er nu meer hout dan toen ik het huis kocht. Voorlopig geen kloven en slepen. Alleen bijvullen in de keuken. *\o/*

[ [url=m/WN0u6i.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* goed bezig!!

:wave: