Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Ik gebruik de app All language translation, heeft een turquoise met geel logo. Ik heb ooit 5€ betaald geloof ik, was een goede investering. Zo ongeveer alle talen staan erin, maar het grootste voordeel vind ik, is dat je er tegen kunt praten en dat hij dan vertaalt. Dat werkte heel fijn met bijv makelaars.
Je kunt ook fotos maken van tekst en dat vertalen, handig voor menu maar ook voor bijv toeristische uitleg.
JudithO schreef:Hier nog de mooie vertaling van tekst, waar ik net over schreef.
[ [url=m/hFIhPK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5DTYmF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat het had moeten zijn, voor de niet-fransozen onder ons: Groente en fruit worden bij de kassa gewogen. Bedankt. De directie.
lizy29 schreef:JudithO schreef:Hier nog de mooie vertaling van tekst, waar ik net over schreef.
[ [url=m/hFIhPK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5DTYmF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat het had moeten zijn, voor de niet-fransozen onder ons: Groente en fruit worden bij de kassa gewogen. Bedankt. De directie.
Hoe komt google in vredesnaam op die vertaling.
Voor wat betreft de taal vind ik eigenlijk dat je het verplicht zou moeten leren als je er gaat wonen. En nee dat betekend echt niet dat je het foutloos moet kunnen spreken maar een basis gesprek kunnen voeren is toch wel het minste. Wat mij betreft een kwestie van respect.
Tinka schreef:Nou dan moeten wij maar heel snel terug naar Nederland.
Zoals ik al heb gezegd lukt het mij niet goed om Frans te leren door geheugen problemen, kennelijk vind je dat mensen met zo'n beperking niet in het buitenland mogen wonen. Het is niet dat ik het niet probeer. Ik word best wel verdrietig van dit soort opmerkingen, leuk als je al zwaar depressief bent.
lizy29 schreef:Tinka schreef:Nou dan moeten wij maar heel snel terug naar Nederland.
Zoals ik al heb gezegd lukt het mij niet goed om Frans te leren door geheugen problemen, kennelijk vind je dat mensen met zo'n beperking niet in het buitenland mogen wonen. Het is niet dat ik het niet probeer. Ik word best wel verdrietig van dit soort opmerkingen, leuk als je al zwaar depressief bent.
Je kunt toch een basis gesprek voeren? Dan is het prima. De houding van je man daarintegen vind ik persoonlijk niet ok.