Griekenland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Simoon__

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:55

Mijn vriend en ik zijn beide ziek geweest afgelopen vakantie op Corfu, waarschijnlijk door het eten.. maar hoe het kan??

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:32

ook ik ben dit jaar, gelukkig de laatste avond ziek geworden op vakantie. Op de terugweg lag ik op de bankjes bij de stewardessen. Kon 2 dagen lang niets binnen houden ook nooit klachten gehad eerder.
Wat een toeval allemaal.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:58

Fitzroy schreef:
Ik ben heel snel ziek en ook dit jaar een nacht goed ziek en nog een nacht niet lekker. Beide keren na het eten van verse melitzanosalata. En die is daar juist zo lekker -O-
Ik mocht het niet meer nemen van manlief |(

Wat sneu, zeker als je het zo lekker vindt. :(:)
Ik moest ff opzoeken wat melitzanosalata was... :o :')
Ik heb dat echt nog nooit op de kaart zien staan in de restaurants waar wij waren.
Maar aubergine vindt ik sowieso niet weg te krijgen in welke vorm dan ook. _O-

We zijn ooit 1 x samen enorm ziek geweest in Spanje, voedselvergiftiging.
Hadden toen toevallig hetzelfde gegeten, dat doen we sindsdien ook nooit meer.
Maar op Corfu nog nooit.
Tja, kan overal gebeuren, maar zó niet leuk als dat tijdens je vakantie gebeurt!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 09:26

Ik weet zeker dat je die ook echt heerlijk zou vinden, MarvanTom :j
Het is een combinatie van lauwe verse aubergines, tomaat, ui, oregano, peterselie en olijfolie en echt zo lekker. En alles vers uit eigen tuin!
Het is dus geen bakje met een smeerseltje a la tzatziki , zoals je hem meestal ziet in Griekenland, maar echt meer als salade opgediend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 13:55

Ik ben ook snel ziek van eten, maar dit jaar geen last gehad op Corfu, en ik heb gekke dingen gegeten hoor :P

Fitz, nog foto's van de knetterende bui? :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 14:27

Nee, we waren drukker met onze tafel en het eten/de wijn naar binnen te verplaatsen.
Maar echt een gigantische knal, waarna de elektriciteit ook even uitviel. Sloeg echt wel vlakbij in.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:16

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:56

merel_gomez schreef:
We zijn vanmorgen vroeg thuis gekomen van weekje kos. Dinsdag giga veel regen gehad.. woe. en do. even een bui. verder gelukkig zonnig mooi warm weer gehad.

Balen van al die buik klachten... hier nergens last van gehad. Nu moet ik wel zeggen dat ik vrij moeilijk/selectief ben met eten in andere landen.

Ja wij waren maandag net voor het slechte weer weg van Kos. Hoe vond je Kos?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:14

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:34

Nee ik zou ook niet weer naar kos gaan omdat ik alles gezien heb. Maar vond het wel een leuk eiland.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:10

Ik kom weer even binnenvallen!
Misschien al een beetje vroeg maar ik denk dat hier wel wat kenners zitten :D
Dit jaar doen een vriendin en ik eindexamen en na onze examens zouden we graag naar Griekenland gaan! Ik ben zelf 2 jaar geleden naar Skiathos geweest en afgelopen zomer naar Zakynthos. De periode dat we gaan zou begin Juni zijn. We houden allebei van het kleinschaliger, mooie omgeving, lekker eten maar niet de massatoerisme enzovoorts. Kreta of Rhodos zien we daarom niet echt zitten. Zelf vinden we Santorini heel erg mooi maar we twijfelen of dit wel geschikt is voor ons, aangezien we geen massatoerisme willen en natuurlijk nog geen auto kunnen huren om zo de kleine stadjes en strandjes te bezoeken. Ook moet het allemaal niet ontzettend duur zijn dus ik weet niet of Santorini dan wel geschikt is?
We overwegen ook Skiathos, hier ben ik dan zelf 2 jaar geleden geweest en ben echt verliefd geworden op dit kleine eiland dus hier kan ik mijn weg wel vinden!

Zijn er nog andere mooie, kleinere, minder bekende eilandjes waar je toch wel redelijk uit de voeten kan zonder auto? :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 22:44

Geen massa-toerisme op Syros (klein) en Tinos (stuk groter). Deze kan je ook samen combineren.
Folegandros is ook klein en leuk. Het zijn net als Santorini Cycladen-eilanden, maar veel minder toeristisch en ook goedkoper.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:08

Santorini is en duur en massatoerisme.
Absoluut mooi en zeker wel een aanrader om te zien hoor.
Maar ik zou eerder voor de eilanden die Electra voorstelde gaan.

Folegrados heb ik vorig jaar gezien en Syros dit jaar.
Syros was erg leuk. Kan je veel dingen bekijken. Ermoupolis is echt prachtig.

Wil je toch een vulkaan dan is Milos ook nog leuk.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:33

Zondagochtend vertrekken we naar Kreta! Wat is het daar nog warm zeg :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:35

milatje schreef:
Zondagochtend vertrekken we naar Kreta! Wat is het daar nog warm zeg :D

Heerlijk toch? Veel plezier !!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 23:38

Ja! Mij hoor je niet klagen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 11:24

Robin_Rikkie schreef:
Ik kom weer even binnenvallen!
Misschien al een beetje vroeg maar ik denk dat hier wel wat kenners zitten :D
Dit jaar doen een vriendin en ik eindexamen en na onze examens zouden we graag naar Griekenland gaan! Ik ben zelf 2 jaar geleden naar Skiathos geweest en afgelopen zomer naar Zakynthos. De periode dat we gaan zou begin Juni zijn. We houden allebei van het kleinschaliger, mooie omgeving, lekker eten maar niet de massatoerisme enzovoorts. Kreta of Rhodos zien we daarom niet echt zitten. Zelf vinden we Santorini heel erg mooi maar we twijfelen of dit wel geschikt is voor ons, aangezien we geen massatoerisme willen en natuurlijk nog geen auto kunnen huren om zo de kleine stadjes en strandjes te bezoeken. Ook moet het allemaal niet ontzettend duur zijn dus ik weet niet of Santorini dan wel geschikt is?
We overwegen ook Skiathos, hier ben ik dan zelf 2 jaar geleden geweest en ben echt verliefd geworden op dit kleine eiland dus hier kan ik mijn weg wel vinden!

Zijn er nog andere mooie, kleinere, minder bekende eilandjes waar je toch wel redelijk uit de voeten kan zonder auto? :)

Ik denk dat Corfu ook wel geschikt is hoor, waar wij zaten was alles lopend te doen en niet zo druk. En dan zaten wij nog in het hoofdseizoen. Mocht je wat willen ondernemen, kun je altijd nog de bus pakken.

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 02:33

Aha geweldig, een topic over Griekenland! Ik heb Vorige week besloten naar Kos te gaan en ik vlieg maandag. Op Kos ga ik drie weken vrijwilligerswerk doen voor een organisatie die de vluchtelingen opvangt en helpt. Voor ik dan naar huis terug kom blijf ik vier nachten kn Athene. Ik ga dit topic dus eens uitpluizen op zoek naar tips :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:11

Ookami schreef:
Aha geweldig, een topic over Griekenland! Ik heb Vorige week besloten naar Kos te gaan en ik vlieg maandag. Op Kos ga ik drie weken vrijwilligerswerk doen voor een organisatie die de vluchtelingen opvangt en helpt. Voor ik dan naar huis terug kom blijf ik vier nachten kn Athene. Ik ga dit topic dus eens uitpluizen op zoek naar tips :)

Wat goed!!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 20:16

Ookami schreef:

Wat goed Van Je !!
Athene is een hele leuke stad, veel plezier!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 19:13

Het topic is al helemaal weggezakt maar wie heeft er al plannen voor volgend jaar of zelfs al geboekt?
Ik heb wel een villa al vastgelegd op Kefalonia maar deze is nog gratis te annuleren.
Ik wil eigenlijk ook wel eens naar Evia. Evia lijkt mij een heel mooi en niet toeristisch eiland.
Iemand daar al eens geweest?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:13

Bij ons is de boot al weer geboekt.

Dit jaar maken we ons klaar voor een rondje Peloponessos.
We willen graag weer de Zuidelijke Ionische eilanden zien. Zakyntos, Kefalonio en Itaca.
Een paar dagen Kythera,
Door het kanaal van Korinthie.

Plannen kunnen altijd weer veranderen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 00:15

Natasja, leuk, de Ionische eilanden :j
Maar naar Kythira is best nog een eind varen, denk ik?
Ga je heen of terug door het Kanaal van Korinthe?

Wij gaan alweer voor de derde keer op rij naar Kefalonia. Gewoon een super veelzijdig en groot eiland!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:18

We gaan er helemaal omheen.
Dus vertrekken vanuit Athene richting Hydra, dan Leonidion, Yerikas, Kytera.
En inderdaad terug via het kanaal van Korinthe.

We gaan weer een maand. We hebben de tijd.
Een keer een stuk in de nacht varen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:57

Ik heb Griekenland een beetje ingeruild voor curaçao geloof ik :=