Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 11:26

Mijn foto's zijn gedownload vanaf Facebook en weer geupload met bokt.... dus kwalitatief niet haleluja, maar toch leuk om te delen.....

Afbeelding

Foto met de compact-camera, met m'n 70mm kreeg ik alleen de kleine in beeld :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kon niet verder uitzoomen :=
Afbeelding

Afbeelding

Het blijven een soort van paardjes he :D
Afbeelding

AfricanLady

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:27

Prachtig

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:33

Heerlijke fotospam <3 Ik zal ook eens kijken van de week.

Deze is ook wel gaaf, ik bovenop Mariepskop, een niet-toeristisch uitzichtpunt van de Drakensbergen.
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 12:45

Ja daar willen wij ook nog eens heen. Heel gaaf!!! Gaat de eigenaar van die lodge heen met z'n gasten. Hadden wij helaas geen tijd voor toen we er waren. Klonk heel gaaf. En zo ziet het er ook uit op jouw foto!
Laatst bijgewerkt door manzano op 04-03-17 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:15

Wat een heerlijke foto's allemaal! <3 Die fish eagle, wow! :wow:

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:29

:j Is supermooi manzano, echt de moeite! Wel funest voor je auto :P Er is geen echte weg, dus terwijl je over de rotsen naar boven bonkt, moet je soms ook koeien ontwijken. Maar zo mooi <3

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 14:19

MarijeR schreef:
Manzano, bed vaak wel, plek in de auto wordt lastiger :P

Mawrr, hele mooie foto's! Had je in Kruger nog veel wilde honden gezien?

Ookal zulke mooie foto's Iriscope!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik vind ze echt fantastisch. Die kleuren ook!

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:50

@MarijeR jaa in kruger 2x een pack van 14 gezien (wss ook dezelfde pack). en aangezien ik onderzoek naar ze deed ging ik speciaal naar Hluhluwe Umfelozi om ze te tracken. Nou wat denk je, 41 graden en alle honden zaten af te koelen in de wilderness, waar dus niemand kan komen. Heb ze daar dus nooit gezien.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:56

Vraagje... wij vliegen vrijdag naar Kaapstad (komen zaterdagochtend aan), blijven daar 2 nachten en reizen daarna door naar Stellenbosch. Wat moeten we absoluut doen in Kaapstad volgens jullie? :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 14:32

xLoki schreef:
Vraagje... wij vliegen vrijdag naar Kaapstad (komen zaterdagochtend aan), blijven daar 2 nachten en reizen daarna door naar Stellenbosch. Wat moeten we absoluut doen in Kaapstad volgens jullie? :D

Poeh.... Je bent er dan dus zaterdag en zondag begrijp ik?
- Table Mountain (liefst beklimmen, maar met korte tijd is lift vast sneller).
- Via Chapman's Peak naar kaap de goede hoop etc. en dan terug via Boulders (Pinguins), is wel dagtrip
- Robbeneiland vind ik toch ook wel een must, maar betwijfel of je dat gaat redden.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:29

Chapmans Peak en Noordhoek mag je inderdaad absoluut niet overslaan. Dan moet je naar Monkey Valley in Noordhoek voor heerlijk eten en een geweldige wandeling naar het strand.

Robbeneiland vind ik heel indrukwekkend, maar de tour is langdradig en kost je veel tijd.
Dan zou ik liever naar Lions Head gaan of Boulders Beach doen inderdaad.

Probeer te gaan lunchen in Hout Bay als je dan toch richting Chapmans gaat. De haven is geweldig, zeeleeuwen, heerlijke verse vis. Kalk Bay is ook prima trouwens, ook een leuke haven. Stop even bij the Brass Bell als je kunt, of bij Cape to Cuba.

Het zal wel lekker druk zijn in het weekend, hou daar rekening mee want het is hier nog steeds zomer en dus hoog seizoen.

Als je tips voor restaurantjes etc wilt, dan hoor ik het wel :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 15:35

Kaartjes voor de lift van Table Mountain kan je via internet bestellen.... dat scheelt je volgens mij ook de wachtrij.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:38

Oh wow, ik kom op het goede moment even buurten zie ik. Wat een PRACHTIGE foto's komen er voorbij <3 <3.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:03

Super, dank jullie!!!
We hebben dus de zaterdagmiddag en zondag hele dag. En wellicht maandagochtend, afhankelijk van hoe laat mijn ouders naar Stellenbosch willen.
Mijn vader wilde graag met de lift naar de Tafelberg (slechte knieën dus beklimmen geen optie) en hij wilde ook graag naar Robbeneiland. Ik wil graag de pinguins zien. We hebben een huurauto. Denken dat jullie dat dit in 1,5/2 dagen te doen is?
Is het een idee om via Houtbaai/Chapmans naar Stellenbosch te gaan of is dat niet leuk?

Tips voor restaurantjes zijn altijd welkom!!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 16:42

Je zou vanaf Kaapstap via Chapmans Peak naar Boulders Beach kunnen rijden.... en vanuit daar dan naar Stellenbosch. Dat is wel te doen op zich (verkijk je niet op de afstanden overigens).
Helemaal naar de punt van de kaap is misschien wel veel als je overal wat rond wil kijken.

Voor Robbeneiland zou ik dan wel van te voren kaartjes boeken. Zij werken met vaste tijden en zeker in de drukke periode zit dat heel snel vol.
In mijn herinnering kun je bij de kaartjes van Table Mountain nog switchen van dag en zit je niet vast aan een vaste tijd. Ik meen dat je een begindatum aangeeft en dat ze vanaf dan een paar dagen geldig zijn (wel maar 1x uiteraard). Dat is wel handig mocht het bijv. mistig zijn en de lift is dicht. Dan kan je bijv. de dag erna nog een keer proberen.

Misschien de middag van aankomst dan Table Mountain doen (zodat je ook nog speling hebt).... op zondag Robbeneiland en de haven/stad verkennen en maandag via Chapmans Peak/Boulders naar Stellenbosch (als je daar niet vroeg hoeft te zijn).

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:49

Ik zou niet zo snel een kaartje halen voor Table Mountain want er staat hier de laatste tijd onwijs veel wind en de lift is meer dicht dan open. Zou zonde zijn als je een kaartje hebt en die nooit gebruiken kunt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 18:06

Iriscope schreef:
Ik zou niet zo snel een kaartje halen voor Table Mountain want er staat hier de laatste tijd onwijs veel wind en de lift is meer dicht dan open. Zou zonde zijn als je een kaartje hebt en die nooit gebruiken kunt.

Als hij vaak dicht is zou ik dat ook niet doen nee.... was meer met het idee dat je dan volgens mij de rijen over kan slaan. Dat is wel fijn als je weinig tijd hebt. Maar hoe dat zit "tegenwoordig" weet ik ook niet precies.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:07

Jullie zijn echt top, ga vanavond even met de oudjes overleggen wat ze willen. :D

Wat ik tot nu toe in mijn hoofd heb:
Zaterdagmiddag: Kaapstad verkennen, misschien Tafelberg (ook afhankelijk van jetlag, nachtvlucht met overstap...)
Zondag: Robbeneiland of Tafelberg
Maandag: 's ochtends vroeg vertrekken, via Chapmans Peak en Boulders Beach naar Stellenbosch, misschien in de middag nog een winefarm?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 18:09

Op zich kun je Robbeneiland en Tafelberg ook wel combineren.... Wij hadden volgens mij de vroege tour op Robbeneiland. Waren we met lunchtijd weer in de haven (heel vervelend ;))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 18:13

Tickets (voor beiden) kan je hier vinden: http://webtickets.co.za/events/tourism/ ... tour/76219

Ik werd overigens flink beroerd op de ferry naar Robbeneiland, dus als je snel zeeziek wordt, neem ff een reispilletje mee. Zeker als het hard waait zoals hierboven staat dan kan de zee best ruw zijn.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:21

Je kunt op zondag makkelijk nog wel iets meer doen inderdaad! Zelf vind ik het altijd leuk om een drankje in Camps Bay te doen op zondag. Of om de zonsondergang te bekijken vanaf signal hill.
Verder zijn er op zondag concerten in Kirstenbosch, weet alleen zo uit mijn hoofd niet wat er dit weekend te doen is. Winefarms moet je eigenlijk niet overslaan :)

Als je lekker en betaalbaar wilt lunchen in de Waterfront dan is Quay4 heel erg leuk. Voor goede sushi, service en hoge prijzen ga je naar Sevruga (meer dan alleen sushi trouwens)
Simpele steak en een leuke kroeg vind je bij Van Hunks, Kloof Street. Verder eet ik graag lekker simpel Mexicaans eten bij de Fat Cactus, kun je bij Sotano bij de vuurtoren ook geweldig lekker eten en zo kan ik nog wel even doorgaan haha.

Voor een echt Afrikaanse sfeer moet naar Mzoli's waar ze je vlees vers braaien voor je en je de township sfeer kan proeven. Echt heel gaaf om heen te gaan, maar hou je spullen goed in de gaten want dit is een hotspot voor zakken rollers.

Ben helemaal enthousiast voor je, je gaat een super tijd hebben! Waar ga je na Kaapstad naartoe?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 11:54

Wij hebben heerlijk gegeten bij The Hussar Grill in Camps Bay. Super lekker vlees!!
Maar ik geloof niet dat we ooit ergens slecht hebben gegeten in SA :D :D
Ooooh wat mis ik dat lekkere eten daar <3

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:21

Ik heb het lekkerst gegeten bij de City Grill, bij Victoria Wharf in Cape Town. <3 Beef fillet met de olive oil/lemon basting. Echt belachelijk lekker!

Verder ook bij een ander tentje in Cape Town, maar dat was niet in het centrum. Daar hadden ze geen kaart, maar een krijtbord. Zat elke avond stampvol.

In Hoedspruit, waar ik zat, zijn ook heel veel goede restaurants, mocht iemand daarlangs komen. Hat & Creek is top, Sleepers is ook leuk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 14:10

Of Pioneer's Butcher & Grill in Hazyview. Zit beetje op rare plek (niet in zicht) en is niet meest sfeervolle restaurant (wij zaten lekker buiten, dat was prima), maar ik heb daar de lekkerste kudu-fillet ever gegeten. Het water loopt me nog in de mond als ik er aan denk :9 :9 :9
Is ook eerste restaurant waar ik zag dat je uit 6 varianten kon kiezen ipv 3 (rare, medium, welldone). Zij hadden dus nog tussenvarianten en echt helemaal perfect gebakken.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 14:23

Kudu <3 Ik vind ze echt prachtig, maar ook lekker :+ Geldt eigenlijk voor alle antilopes :=