USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:17

Zat vanmorgen Air Crash Investigation te kijken op NGC. Een passagiersvliegtuig dat Anchorage vertrok kwam per ongeluk in Russisch luchtruim terecht en werd neergeschoten omdat de Russen dachten dat het een spionage toestel was.
Wij vliegen ook naar en vanaf Anchorage bedacht ik me toen :D Gelukkig zijn de banden met Rusland nu een stuk verbeterd.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 10:23

Haha! Air Crash Investigation kijken is sowieso altijd erg onverstandig voordat je gaat vliegen. :D
Ik heb een keer toen ik ziek thuis was van 10:00 - 20:00 ACI gekeken en ging een week later naar de VS met ook nog eens heel veel vluchten. (Amsterdam - Chicago - Los Angeles - Hawaii - Los Angeles - Washington DC - Amsterdam :+) Toen kneep ik m ook wel ff hoor!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:29

Voor het brood moet je de goedkoopste nemen. Als we in de USA zijn de goedkoopste van de Walmart. En in Canada Dempster wholegrain. En pasop voor boter die is errruuuggg zout. Neem daarvoor Becel.

Uums leuk dat je ook naar de USA gaat :D . Wij gaan over een week naar Canada (Calgary) en gaan zo snel mogelijk naar het zuiden gaan daar de grens over en rijden door naar Yellowstone NP. Waar we 2 weken zullen blijven..... of misschien wel 3 als we het mooi en leuk vinden.
Ons doel is zoveel mogelijk wolven en beren zien en heel, heel veel wandelen :-).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:07

Dat lijkt op de route die wij de vorige keer hadden! Wij hadden helaas maar 3 dagen in Yellowstone, en dat was veel te kort. Beren hebben we daar niet gezien. Wel slangen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:53

Leerzaam topic dit, fijn :)
EvaC schreef:
Gaaf! Wat voor rondje ga je maken?

Ik hoop het! :D Begin & einde = L.A. (iig een aantal filmstudio`s & the Pacificen Highway), verder willen we San Francisco, Las Vegas, Yellowstone of Death Valley & the Grand Canyon (liefst met minimaal één overnachting & helikoptervlucht) bezoeken. Nog niet zo vastomlijnd dus, maar dat gaan we nog wat invullen :)

yarrah schreef:
Uums leuk dat je ook naar de USA gaat :D . Wij gaan over een week naar Canada (Calgary) en gaan zo snel mogelijk naar het zuiden gaan daar de grens over en rijden door naar Yellowstone NP. Waar we 2 weken zullen blijven..... of misschien wel 3 als we het mooi en leuk vinden.
Ons doel is zoveel mogelijk wolven en beren zien en heel, heel veel wandelen :-).

Jeeej! Jullie gaan weer woest aan de wandel? :D

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:36

alaska lijkt me ook super om heen te gaan, geweldige natuur.

yellowstone vond ik echt veruit het mooiste wat ik in Amerika gezien heb, wij waren er half juni en dat was een perfecte tijd, net voor de grote vakanties.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 18:45

Ik schrijf dat van french bread echt op in een boekje wat dat zijn hele handige dingetjes! Hebben jullie nog meer van dat soort tips? :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:42

Michael1104 schreef:
alaska lijkt me ook super om heen te gaan, geweldige natuur.

yellowstone vond ik echt veruit het mooiste wat ik in Amerika gezien heb, wij waren er half juni en dat was een perfecte tijd, net voor de grote vakanties.

Dan heb je Glacier NP denk ik nog niet gezien. Bij de wandeling naar Hidden Lake... Echt, mijn broek viel zowat naar beneden toen ik aan de top kwam en dat meer zag :~ Ongelooflijk zoiets moois.
Maar toegegeven, Yellowstone is ook ontzettend mooi (stinkt alleen iets meer :D)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:15

Glacier vind ik tot nu de mooiste park die heb gezien (we zijn er al 3 := keer geweest :o ) . Hopelijk hebben we er nu ook weer tijd voor en hopen dan naar " The ptarmigan tunnel " te wandelen of een stuk van de highline trail (vlakbij hidden lake :) ) maar we denken dat we daarvoor te vroeg zijn er is nog heel veel sneeuw. Naja, we zien wel we komen er vast weer.
We plannen nooit teveel dat geeft bij ons teveel stress we hebben het een keertje gedaan, maar na een paar dagen kwamen we er achter dan dat niet ons manier van reizen was en hebben de planning weggedaan en nooit meer naar omgekeken. En een super vakantie gehad. Reserveren doen we ook niet aan. We kamperen altijd met camper of tent dit keer met camper :j . Wel luxe hoor.

Inderdaad Uums we gaan weer woest aan de wandel :D.
Death valley, las vegas en de grant canyon zijn zoooooo gaaf. je zult je daar wel vermaken.
Op www.rwndbr.nl staan onze verslagen van onze noord Amerika reizen, misschien heb je er iets aan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:56

Persoonlijk vind ik Yellowstone en Bryce de mooiste nationale parken die ik tot nu toe gezien heb. Glacier kan ik me niet veel meer van herinneren dus dat heeft dan weinig indruk gemaakt. Wel beren daar gezien, maar in Yellowstone ook.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:01

Ik ga denk ik ook voor yellowstone als mooiste park, hoewel we die dit jaar helaas niet doen.
En antelope canyon is prachtig maar geen NP!
Er is zoveel mooi daar <3

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:16

Mijn favorieten waren Arches NP (in Moab) en Monument Valley :+: En Grand Canyon natuurlijk. Ongelooflijk hoe wijds dat is.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 23:30

Ah ja monument valley is ook geweldig.. In arches zijn we niet lang geweest want het was heel slecht weer geloof ik!
Hmm ja dr grand canyon is mooi maar komt niet direct in mijn hoofd op als ik denk aan een mooi park..

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 00:00

Ik heb nu allerlei apps op mn ipod opgeslagen van de steden waar wij heen gaan :D super handig!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 00:06

Pfoe ik ben er nog steeds niet uit hoe ik in godsnaam online tickets kan kopen voor een trein... In nl heb je de ns.nl, superhandig, maar weet bij god niet hoe dat hier zit :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 00:07

http://www.amtrak.com is er één bekende :) Treinen tussen de steden wordt alleen niet zo ontzettend vaak gebruikt in Amerika, er zijn er meer die de bus of het vliegtuig nemen (omdat binnenlandse vluchten spotgoedkoop zijn). Veel mensen nemen de bus (www.greyhound.com of een andere).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 00:08

Ahhhh die had ik nét gevonden. Ik zat op Emtek te zoeken en dacht al dat er iets niet goed was :') oh wat een blunder hahahaha

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 00:11

Nou, ik heb begrepen dat de bus in mijn geval geen optie is omdat er vaak wat "minder veilig" volk mee reist :P Ik ga immers alleen als jong meisje :') Ik heb vliegen als optie maar vind vliegen niet leuk :') Ik ga liever met de trein, dan zie ik meer en is ook comfortabeler :P

Ik wil dan van Hutchinson naar Colorado Springs gaan

Even gekeken, met de trein is goedkoper, máár ik moet dan nog wel 2 uur met de bus :P denk dat dat dan niet echt een probleem is.
Trein is 116 euro (incl bus als ik het goed zie) en vliegtuig rond de 250 euro

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 01:04

vliegtuig is 216 dollar, denk dat dat em word! ga nog niet boeken want moet nog een paar dingen afwachten :P Het is de bedoeling dat ik naar Colorado Springs ga, mustangs ga kijken, Pikes Peek en dan weer terug naar Wichita en de volgende dag naar Nederland := word een hoop vliegen achter elkaar :')

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:57

ik hoop ook nog een keer te gaan dit jaar, nog geen idee welk gebied.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:49

Arches ja, die was ook heel erg mooi.
Bij Glacier baalde ik wel dat we maar 3 dagen daar geboekt hadden. Het was gewoon veel te weinig. En het Canadese deel zelfs helemaal niks van gezien.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 15:35

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:29

Hee, even een vraagje nog. Ik heb voor een tussenstop een hotel geboekt in Laughlin, nabij bullhead city, Harrah´s (volgens mij wel bekende keten).
Maar bij de voorwaarden staat dit:

Citaat:
Vooruitbetaling :
Zodra u geboekt heeft, wordt 100% van de prijs van de eerste nacht in rekening gebracht. Dit bedrag kan worden gerestitueerd.Op de dag van aankomst wordt een vast bedrag van USD 200 per kamer in rekening gebracht. Dit bedrag kan worden gerestitueerd.

Is dat dan bedoeld als borg ofzo? Dan vind ik $200 wel heel veel!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:43

Normaal vragen ze je credit card als waarborg (ze houden hem niet bij maar maken een kopietje) en als je die niet hebt vragen ze vaak een waarborg (die op sommige plaatsen vrij duur is, idd $200). Maar uit dat tekstje is me niet helemaal duidelijk of die $200 waarborg is? Misschien even mailen/bellen?

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:10

Ik heb inderdaad gemaild. En heel snel antwoord! Top van bookings.com. Het is borg, dus we krijgen het gelukkig weer terug. maar ik vind het wel erg veel borg zeg! Nou kost het hotel verder niks ($36) geloof ik, dus ik zal niet klagen :P