Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 19:24

0,0 problemen gehad vandaag en gister heen met 5 minuten vertraging in Den Haag aangekomen. Terug ook geen problemen. :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:18

Heerlijk ! Fijn dat het goed is gegaan !

Morgen weer de normale dienstregeling *\o/* *\o/*

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:14

Ik ben gestrand in gouda. Door storing aan bedieningspaneel van seinen en wissels ging de trein, na een uur stilstaan, niet verder dan gouda. Ik moet naar den haag. Mijn moeder komt mij zo gelukkig ophalen, anders moest ik 2,5 uur met de bus. Ben al vanaf 14:10 onderweg vanuit arnhem
Mijn laptop is mijn redding. Mijn mobiel was later leeg, ik ben hem nu aan het opladen aan mijn laptop. Anders had ik mijn moeder niet kunnen bereiken.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:41

Hier ook gouda problemen gehad. Sprinter uit Uitgeest ging prima op tijd weg, na woerden een tijd stil gestaan. Zag langzaam de tijd voorbij tikken, na een tijdje was het duidelijk dat ik mijn overstap op gouda niet ging halen.. Eenmaal met 23 kilometer per uur aangekomen in gouda, mocht ik wachten op de sprinter naar alphen. Las op facebook dat die stilstond en uiteindelijk maar met de bus naar huis gegaan. Gouda stond propvol en reed ook niets weg vanaf t perron :n

blij dat ik nog thuis ben gekomen :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:50

Hhhmmmm, ik had enkel wat vertraging op Utrecht. Blijkbaar was dat redelijk uitzonderlijk, ook gezien de leegte op het station (er stond alleen een trein naar Hilversum).
Pfieuw *mist de hoofdafveegsmilie*

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:57

Ik zit nog steeds op gouda station. Moeder komt zo als het goed is xD treinverkeer wordt weer langzaam hervat. Daar heb ik niet veel meer aan

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:00

Ik heb 2.5 uur gedaan over amsterdam culemborg! (wel van deur naar deur) dus viel opzich nog mee gezien de problemen rondom utrecht.

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:52

Wat een drama weer zeg. Eerst dat met utrecht al waardoor ik via schiphol moet omreizen vanuit groningen om in rotterdam te komen, had de trein ook nog iets aangereden tussen meppel en zwolle waardoor er nog een half uur vertraging bij op komt...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:03

Ik ben thuis, heb over mijn reis 4,5 uur gedaan. Als ik niet opgehaald zou worden dan was het wel 6 uur geworden.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:08

Ik was eigenlijk alleen maar sneller thuis. De sprinter die een kwartier daarvoor zou vertrekken stond er nog dus kon ik gelijk doorhuppelen naar de volgende. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:29

'Dames en heren, er moet een trein voor ons langs, daarom staan we even stil. Maar we gaan er zo snel mogelijk achteraan!'

pak die trein, pak die trein :')

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:14

Hier ook last gehad van de storingen bij Gouda en Utrecht. Was naar Jumping Amsterdam geweest. Op Duivendrecht, waar ik moest overstappen was me geadviseerd om via Leiden / Den Haag CS naar huis te gaan, maar daar werd juist geadviseerd om weer terug te gaan via Duivendrecht, waar ik dus net vandaan kwam. Uiteindelijk wel een trein gehad van Den Haag naar Gouda.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:15

Toevallig zou vriendlief me vandaag oppikken en ben enorm blij dat ik niet terug hoefde met de trein vandaag _/-\o_ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:20

Ik let even niet op en kom allemaal berichten tegen dat Fyra verboden is in Belgie vanwege de veiligheid :')

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 8_00438028

Citaat:
Het verbod van de DVIS kan enkel worden opgeheven als de NMBS aantoont dat de treinstellen opnieuw betrouwbaar zijn.

Weer betrouwbaar ... zijn ze dat al geweest dan :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:24

De service van 9292 was ook waardeloos. Mijn moeder belde daarnaar om te vragen hoe ik vanuit Gouda naar Den Haag kon komen het beste, en toen kwamen ze met het advies om dan via rotterdam naar schiphol te reizen. Maar dat kan helemaal niet, want vanuit Gouda vertrokken er geen treinen naar welke richting dan ook. Bleek dat er bij hun geen storingen bekend waren. Toen gaven ze daarna nog een paar keer onzin adviezen, dat ik via utrecht naar rotterdam moest gaan, en dan naar Den Haag. Maar dat kon ook niet want er reden daar geen treinen.
Conclusie: 'ja dan weten wij het ook niet, dan moet ze maar wachten tot er meer informatie beschikbaar is.'
Ja daar hebben we veel aan :j Toen had mn moeder maar zoiets van, dan haal ik dr wel op. (half uurtje rijden)

Had in die tijd ondertussen al ergens voorbij Parijs kunnen zijn _O-

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:18

Kom om 1710 aan op Utrecht Centraal, dacht rijdt alles weer, net trein gemist dus duik even de Bruna in :+ Wordt paar min later mijn trein omgeroepen, dat hij nog aankomt (naar Amsterdam CS en Den Helder). Dus nog even heen gerend, was het echt bizar druk! Maar zag toen ook opeens dat de volgende weer niet zo rijden. Dus me maar in de trein geduwd, onze coupe stond echt volledig vol met mensen en de tussenstukken ook :n Echt zo niet fijn

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:04

Bij ons viel de drukte in de treinen heel erg mee. Het was vol, maar niet dat mensen moesten gaan staan oid xD
Maar kwam ook omdat ik in de trein zat toen de seinstoring optrad. Daarvoor waren er nog geen problemen.
:P Had beide keren dus gewoon plek.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 08:45

Ik heb tot nu toe nog helemaal geen ellende gehad *klopt af*, maar vanmorgen toch wel zo gelachen! Ik ga straks met mijn moeder met de trein weg, en mijn vader was onze reis aan het plannen.

Pa:"Als je de trein van 8.41 van spoor 1 mist dan ga je gewoon naar spoor 2 en pak je die van 8.45"
Ma:"Ik ga niet overstappen!!"

:D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:36

tante_trien schreef:
Ik heb tot nu toe nog helemaal geen ellende gehad *klopt af*, maar vanmorgen toch wel zo gelachen! Ik ga straks met mijn moeder met de trein weg, en mijn vader was onze reis aan het plannen.

Pa:"Als je de trein van 8.41 van spoor 1 mist dan ga je gewoon naar spoor 2 en pak je die van 8.45"
Ma:"Ik ga niet overstappen!!"

:D

_O- _O-

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 12:19

Ik zit in de trein en we moeten helaas via Hilversum, aanrijding met persoon.
Echt, er is afgelopen week nog geen dag geweest zonder storing op mijn traject.

Maar goed, het is weekend! Hopelijk rijdt het morgen wel. :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 13:48

Ik zit ook op dat traject Marrieleen! Ik moet vanuit Deventer naar Utrecht Centraal, en nu moet op overstappen in Amersfoort en Hilversum. Normaal gesproken gaat er een rechtstreekse trein :P.

Ik vind het wel stom hoor, al dat gedoe steeds... zo ben je wel erg veel tijd kwijt aan treinreizen en als je elke dag een hel stuk moet doen (ik doe 5x in de week Groningen - Amsterdam en terug) dan heb je geen tijd meer over voor andere dingen. Je bent aldoor marge op marge aan het plannen en meestal gebruik je die marges ook nog -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:24

Sheran schreef:
Ik zit ook op dat traject Marrieleen! Ik moet vanuit Deventer naar Utrecht Centraal, en nu moet op overstappen in Amersfoort en Hilversum. Normaal gesproken gaat er een rechtstreekse trein :P.

Ik vind het wel stom hoor, al dat gedoe steeds... zo ben je wel erg veel tijd kwijt aan treinreizen en als je elke dag een hel stuk moet doen (ik doe 5x in de week Groningen - Amsterdam en terug) dan heb je geen tijd meer over voor andere dingen. Je bent aldoor marge op marge aan het plannen en meestal gebruik je die marges ook nog -O-

Voordat ik m'n huidige baan aannam, heb ik eerst gekeken of ze wel enigsinds bereikbaar waren per OV want de auto was geen optie vanwege files. Dat werkt prima. Gelukkig is het wel een traject met weinig toestanden. Er is eigenlijk altijd wel een optie om ergens te komen, waar ik desnoods per auto kan worden opgehaald.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 16:59

Was geweldig ja gister, was rond half 4 op utrecht centraal, eerst hele tijd in de trein van 15.47 naar rotterdam gezeten (ik moest naar rdam alex) toen bleek dat ie voorlopig nog niet ging. Storing zou pas rond half 7 verholpen zijn, wanneer ging het uiteindelijk eigenlijk weer rijden? Toen helemaal via schiphol naar rotterdam blaak gegaan en daar maar de metro gepakt, trein van rdam cs naar alexander vertrouwde ik ook niet echt meer. Was er rond kwart voor 7 ofzo.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:08

Rond kwart voor 6 kwam het bij Gouda heeeel langzaam weer een beetje op gang.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:17

Oke, dus eer dat treinen vanaf utrecht echt naar rdam door konden.