Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:05

Ik heb dus bij oad geboekt, maar wel met een 50% kortingsactie, was toen een paar dagen.
Wij gingen donderdag t/m zondag.
Vrijdag t/m zondag was 80! Euro duurder, voor een dag korter, raar toch!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:18

Moet zeggen dat ik een foutje maakte!

We hebben €607,50 betaald incl alles. Zonder dat was enkel de boeking €528.00.
Dit is dus :
2 personen
2 nachten + 3 dagen onbeperkt beide parken (22,23,24 december)
Incl verzekeringen
Verzorging : Logies

Normaliter was alleen deze boeking, dus excl extra's : € 880,00

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:24

Ooh, dan valt het nog niet tegen, de prijzen.
Het is in de kerstvakantie volgens mij namelijk wel duurder.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:25

Ja sowieso is het dan duurder.
Wij hebben bewust voor deze datums gekozen omdat we de 23e een jaar bij elkaar zijn en we dit gewoon leuk willen hebben :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:36

Aah, leuk om dat in Disneyland te vieren ja.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:43

Wooow wat een prijzen hier! Dan had ik nooit heen gekund.

Wij gaan 30 december heen met de bus en dan kun je 's avonds eten in de Village. Dan 31 december hele dag Disney tot 01:00 dus daar oud & nieuw vieren. Dan 1 januari weer Disney en dan eind van de dag weer naar Nederland. Dus bus + 2 dagen entree + 2 nachten hotel + ontbijt voor 210 per persoon.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:58

En in welk hotel logeer je dan. Dat is inderdaad niet teveel geld.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:48

Niet in een Disney hotel maar een gewoon simpel hotel. Hoef er ook alleen maar te slapen! De bus brengt je naar het park en naar hotel.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:04

Prima toch! Net wat je zegt, je slaapt er alleen maar.
Zelf vind ik het leuker om in een Disneyhotelt te verblijven, puur omdat je in dat wereldje blijft en lekker dichtbij het park is natuurlijk. Maar hotels buiten Disney zijn vaak ook prima en veelal goedkoper.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:08

Heb ooit in het Kyriad gezeten :) en daar stopte de bus naar het park voor de voordeur :) dat vond ik dichtbij genoeg :)
Was net zover met de bus van het Kyriad als vanaf Santa Fé :)

Wil graag weer naar Disney, maar mijn lief vind er geen bal aan helaas. We willen volgend jaar naar USA dus probeer een paar daagjes Disney daar in te plannen :D

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:54

Ja is uiteraard ook wel super als je in zo'n hotel kan verblijven maar dat was voor ons echt te duur dus dan is dit prima!

Nu nog bedenken hoeveel geld ik mee moet. Wat doen jullie voor 3 dagen waarvan 2 in Disney?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:14

Wij moeten met eigen vervoer naar het park vanaf de bungalow.. :=
En de reis betalen we ook zelf :+

Dure auto van vriendje... dat word me wat...
Ding rijd 1 op 10... *zucht*

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:27

Santa Fe is wel iets dichterbij dan het Kyriad, tenminste als je lopend naar het park gaat.

Tja, moeilijk te zeggen hoeveel geld je mee moet nemen. Als je niet te uitgebreid uit eten gaat en niet teveel shopt, is het sneller te doen. Kortom, het is erg afhankelijk van je eigen wensen.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:08

Wij zitten ook bij oad en doordat wij 20 dec aankomen ipv 21 scheelde het bij ons inderdaad ook 100 pp echt bizar..ik doe tanken in het buitenland trouwens contant betalen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:06

Jippie, wij gaan morgen, van het weekend voorspellen ze aardig weer dus heb er helemaal zin in :D Wij tanken sowieso in België omdat we een tankpas van het werk hebben en we wonen in België, als we hem voor de grensovergang België - Frankrijk volgooien dan kunnen we ruim op en neer naar Disney. Bij terugkomst weer bij dezelfde grensovergang tanken en we reizen gratis, hihihi. Alleen de tol betalen we dan zelf, scheelt een hoop dus.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:07

AngelofLove schreef:
Jippie, wij gaan morgen, van het weekend voorspellen ze aardig weer dus heb er helemaal zin in :D Wij tanken sowieso in België omdat we een tankpas van het werk hebben en we wonen in België, als we hem voor de grensovergang België - Frankrijk volgooien dan kunnen we ruim op en neer naar Disney. Bij terugkomst weer bij dezelfde grensovergang tanken en we reizen gratis, hihihi. Alleen de tol betalen we dan zelf, scheelt een hoop dus.

En dat vind jullie werk ook goed? Dat jullie op hun kosten naar Parijs op en neer rijden voor een vakantie?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:14

Wij hebben ook een werkauto dus net voor de grens in Nederland vol gegooid en wij konden ruim heen naar Disney en terug en over de grens in Nederland weer tanken. Betaalden ook alleen tol haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:18

Maar wist je baas daarvan? Dat hij betaalde voor de benzine voor je privevakantie? Of mogen jullie een bepaald aantal kilometers prive in de auto rijden?
Anders vind ik het gewoon diefstal namelijk

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:24

Keet, dat vinden ze idd goed, wij betalen maandelijks een premie om ook privekilometers te mogen rijden, maar dit is zo weinig dat de kosten van verzekering/diesel/en nieuwe auto met onderhoud niet opwegen tegen het rijden in een eigen auto. Vooral niet met de kilometers die wij rijden. Ze wisten van te voren al hoeveel kilometers wij rijden op jaarbasis en zijn ermee akkoord gegaan, ik vind het dus geen diefstal. Daarbij werkt het in België ook heel anders als in Nederland om een auto via het werk te rijden. Er rijden er hier veel met auto's van het werk.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:59

Ook wij betalen maandelijks een bedrag en mogen zoveel privé rijden als we willen ;)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:40

Verder gaat het ons, of in ieder geval mij niets aan.

Veel plezier! Geniet ervan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:45

AngelofLove schreef:
Keet, dat vinden ze idd goed, wij betalen maandelijks een premie om ook privekilometers te mogen rijden, maar dit is zo weinig dat de kosten van verzekering/diesel/en nieuwe auto met onderhoud niet opwegen tegen het rijden in een eigen auto. Vooral niet met de kilometers die wij rijden. Ze wisten van te voren al hoeveel kilometers wij rijden op jaarbasis en zijn ermee akkoord gegaan, ik vind het dus geen diefstal. Daarbij werkt het in België ook heel anders als in Nederland om een auto via het werk te rijden. Er rijden er hier veel met auto's van het werk.

Maar dan is het anders ;) dan vind ik het geen diefstal ;) want jullie betalen er gewoon voor toch? Alleen wat goedkoper :)
Er zijn voldoende die op kosten van de baas privekilometers maken ;) en daar niet voor betalen en ook geen toestemming voor hebben. Dan is het wel diefstal :)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:50

Nee hoor wij betalen elke maand een bedrag.
Het weegt echt niet op tegen eigen auto kosten en benzine en alles.
En de baas weet hoeveel er gereden wordt want je vult altijd je kilometerstand in.

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:50

Aaah ik ben er 2 jaar geleden geweest, we waren op vakantie vlakbij Parijs, een uurtje rijden van Disneyland af.
Ben er maar 1 dag geweest en daarvoor is het veel te klein.
We waren een halfuur voor officiele openingstijd al binnen en toen stond er voor een saaie treintjesachtbaan (die niet over de kop ging) al een halfuur wachtrij, en toen we daar uitkwamen was de wachtrij al veranderd in 50 minuten..
In Disneyland zijn 2 parken, ik weet niet precies hoe ze heten, dat ene is iets met moviepark ofzo?
Wij zijn in die andere geweest. (dat park waar je ook die parade etc hebt..)
Er was 1 achtbaan die helemaal geweldig was, weet niet precies meer hoe die heet, volgens mij iets van space mountain mission 2 ofzo, dan werd je ineens weggeschoten!
Achteraf bleek volgens mij dat het andere park leuker was, met meer achtbanen enzo, dat hoorden wij van vakantievrienden etc. Maar we hebben wel een leuke dag beleefd!
Het is alleen superduur.... Maar mn ouders hadden het er voor over, normaal gaan we nooit naar zulke dure dingen en volgensmij konden we via het vakantiepark ook nog klein beetje korting krijgen?
Het was echt geweldig! Zou zo nog een keer willen, en dan een heel weekend in beide parken!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:20

xxLady schreef:
Aaah ik ben er 2 jaar geleden geweest, we waren op vakantie vlakbij Parijs, een uurtje rijden van Disneyland af.
Ben er maar 1 dag geweest en daarvoor is het veel te klein.We waren een halfuur voor officiele openingstijd al binnen en toen stond er voor een saaie treintjesachtbaan (die niet over de kop ging) al een halfuur wachtrij, en toen we daar uitkwamen was de wachtrij al veranderd in 50 minuten..
In Disneyland zijn 2 parken, ik weet niet precies hoe ze heten, dat ene is iets met moviepark ofzo?
Wij zijn in die andere geweest. (dat park waar je ook die parade etc hebt..)
Er was 1 achtbaan die helemaal geweldig was, weet niet precies meer hoe die heet, volgens mij iets van space mountain mission 2 ofzo, dan werd je ineens weggeschoten!
Achteraf bleek volgens mij dat het andere park leuker was, met meer achtbanen enzo, dat hoorden wij van vakantievrienden etc. Maar we hebben wel een leuke dag beleefd!
Het is alleen superduur.... Maar mn ouders hadden het er voor over, normaal gaan we nooit naar zulke dure dingen en volgensmij konden we via het vakantiepark ook nog klein beetje korting krijgen?
Het was echt geweldig! Zou zo nog een keer willen, en dan een heel weekend in beide parken!

Bedoel je hiermee dat het park veel te klein is voor 1 dag?
En heb je de achtbaan die niet over de kop gaat wel gedaan? Die vind ik, ondanks dat hij misschien niet zo spannend is, wel heel leuk.