Simone, ik had de trein van 17.29 uit Utrecht, toen reden we na Woerden ook al heel langzaam. Was toen een probleem met een wissel, dus wellicht dat jij daar ook nog last van hebt gehad.
SimoneDV
Geplaatst: 16-11-11 00:45
oh ja dat zou best kunnen, er reden geloof ik sowieso treinen voor ons ook in de weg maar kan natuurlijk weer gevolg zijn van die wissel
Inoterry
Geplaatst: 16-11-11 01:22
Konstantine schreef:
Stond een kapotte trein op Lage Zwaluwe of zo? Beetje vaag allemaal.
Alweer . Dat is al de 3de in 2 weken tijd waar ik vanaf weet
Konstantine
Geplaatst: 16-11-11 12:09
Jep... Is er daar niet iets anders mis? Evil magneetveld of zo? Aan de andere kant was er weer iemand gesprongen, dus dat reed ook allemaal niet... Omroep op R'dam C stond roodgloeiend en ze riepen steeds wat anders om.
Moest wel lachen hoor, je kon de effecten een heel stuk verder nog merken. Matjes die de intercitydienst vanaf Breda reden, DD-AR als intercity vanaf Breda de andere kant op (is normaal Koploper of loc met ICR's)...
ukje
Geplaatst: 16-11-11 19:10
Ik had vanmiddag ook vertraging. En dat kwam maar liefst doordat er tussen Amsterdam C en Amsterdam amstel een zwaan op het spoor liep.
Hmm dan zullen dat denk ik dan de redens zijn waarom de trein naar Groningen vertraging had.. Hij kwam te laat aan en vertrok daardoor 10 minuten later.. Niet fijn als je maar overstap tijd hebt van 5 min op Zwolle
Dadelijk dus lekker een half uur in de kou wachten..
Konstantine
Geplaatst: 16-11-11 23:27
Ahw, dat is echt balen, Zwolle is echt hét ergste station om te moeten wachten, niks van beschutting of zo, al-tijd steenkoud... (Ik reken Lage Zwaluwe en dat soort boerengaten niet mee, daar hoef je niet over te stappen neem ik aan. Heb wel eind november 2010 om 8:00 's morgens met -5 op Delden (Syntusstation, Middle of Nowhere) gestaan, maar dat was vrijwillig. )
Hopelijk zit je nu al lang en breed lekker warm thuis
Ja klopt, vreselijk.. Gelukkig was de volgende trein er al vrij snel en kon ik daar lekker warm in zitten. Oef, met -5 is ook geen pretje inderdaad! En dan ook nog vrijwillig haha!
Ik ben inderdaad nu al lekker warm thuis
Inoterry
Geplaatst: 16-11-11 23:43
Konstantine schreef:
Gaat zo'n stom beest niet opzij als je toetert dan?
Nee . En als een zwaan tegen een trein aan klapt, kan dat behoorlijke schade leveren.
Konstantine
Geplaatst: 16-11-11 23:46
Nou, gelukkig maar, Chrissie!
Haha, het weer had ik helaas niet besteld, maar ondanks het weer moest en zou ik naar Heerlen vanaf Delden die dag... Is uiteindelijk ook gelukt, helemaal niks tegen gehad zelfs! Alleen toen moest ik 's avonds nog terug naar Middelburg... Dat was een wereldramp.
Gaan die echt niet opzij? Das ook dom... Ja, als de trein 120 à 140 gaat kan ik me wel voorstellen dat dat ook schade geeft, dus dan heb je alsnog vertraging en waarschijnlijk nog meer ook. Toch jammer.
Inoterry
Geplaatst: 16-11-11 23:52
Sommige zwanen denken dat ze de hele wereld aankunnen . Maar ik heb dus een keer een trein gezien waar een zwaan tegenop was gevolgen. Heel de ruit was naar binnen geklapt en de cabine, inclusief machinist, zat onder het glas. En dan nog een vent die liep te mopperen dat het gewoon reizigertje pesten was om die trein niet door te laten rijden .
Als je soms ziet hoe zwanen op hun dooie gemak een gewone weg oversteken. Maar fijn is anders inderdaad.
Konstantine
Geplaatst: 17-11-11 00:04
Jemig, wat een onbegrip... Ik ben ook wel eens boos als de trein niet komt vanwege een zelfmoord of andersoortige aanrijding, maar het is niet anders.
Vond het gisteren wel een beetje onzin met die defecte trein. Het zal vast ingewikkelder zijn dan ik denk, maar er liggen zeker 8 sporen bij Lage Zwaluwe. Als een vrachtauto strandt in de Westerscheldetunnel laten ze op de overgebleven baan ook gewoon het verkeer doorrijden tot het na spitstijd rustig genoeg is om hem te bergen...
En anders, eh... Kwestie van werkende trein voor defecte trein zetten, koppelen en wegslepen. Fix und fertig! Tenzij het een goederentrein met 90 wagons is of zo, dat verandert de zaak dan wel een beetje.
Ommen, is dat niet aan dat boemellijntje dat ook naar Hardenberg gaat? Daar ben ik wel eens geweest! Deed me denken aan thuis als ik uit het raampje keek.
Jup, die gaat van Zwolle naar Emmen, en weer terug al het goed is.
Laatst riepen ze om "blabla bla rijd niet wegens defect materieel" dan denk ik zeg gewoon dat er weer eens een blaadje op het spoor lag, waardoor alles weer plat ligt..
lonniejj
Geplaatst: 17-11-11 00:20
Zo, morgen ga ik vanaf Oudenbosch naar Ede-Wageningen! Lekkere lange reis! Ben benieuwd hoe het zal gaan, hopelijk geen vertragingen etc!
Dat is een eindje zeg! Succes alvast, hopelijk zit alles je mee!
Szan
Geplaatst: 17-11-11 00:23
Een trein kan door een defect al snel niet rijden hoor Inoterry heeft geloof ik laatst in dit topic daar wat over uitgelegd. Als er bijvoorbeeld een sluitprobleem met de deuren is, dan is het al onverantwoord om een trein te laten rijden. Da's immers ook een defect wat verkeerd af kan lopen.
Ik geloof niet zo in vallende blaadjes op het spoor Wel in sneeuw op het spoor. En vastgevroren wissels. Maar niet in blaadjes.
Er is ook een heule tijd geleden een programma geweest over treinen, dat was zo leuk Het staat nog op YouTube, maar ik weet niet meer hoe het heet. Dan liep de cameraploeg een dag mee met een machinist of conducteur, of deden ze weer wat anders. Daar werd bijvoorbeeld ook een nieuw remsysteem (met zand strooien voor remmen) uitgelegd en getest. Echt leuk
Konstantine
Geplaatst: 17-11-11 00:30
Ah, oké, dat is natuurlijk ook defect! Ik dacht bij defect meer aan kapotte tractiemotor of zo, iets waardoor hij niet meer zelf kan rijden...