Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 01:58

Klinkt goed :j

Wie, wat, waar en wanneer precies? :+ Dan kunnen we eventueel verder praten via mail of PB ;-)

Zaterdag rond de middag ga ik toeren, eerst twee dagen hiken in Banff met overnachting in Alpine Hut. Ben benieuwd!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 03:59

Mij maakt het niet uit, ik kan altijd wel als ik niet moet werken. Ik moest wel in Oktober ergens op een Zaterdag werken en ook op een Maandag maar ik weet niet meer welke, kijk van de week wel even op het rooster. Ik weet niet hoe we afspreken.. Een soort meeting met z'n alle? En wie willen (kunnen) er dan mee? :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 10:16

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:40

Ik ga vanaf vandaag ronttrekken, weet niet of ik vaak internet heb. Ik zal Esmee mijn nummer PB'en, dan kan ze mij een berichtje sturen om verder af te spreken. Zou het gezellig vinden :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:28

Gezellig! :j

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:04

Weet een van jullie misschien of dit voldoende is?

Ik wil een WHP aanvragen voor 2013 en daarvoor moet je een VOG opsturen met engelse versie (volgens Wereldwijzer forum). Nu heb ik mijn VOG binnen. Hierop staat in het NL dat uit onderzoek is gebleken dat ik geen belastende dingen heb gepleegd blablabla en in het engels staat het er nog een keer (in het kort) onder. Op de achterkant staan alle functieaspecten (werken met informatie, geld, goederen enz) maar alleen in het Nederlands.
Weet een van jullie of dat engelse stukje waarin staat dat ik niks belastends heb gedaan voldoende is? Of moeten die functieaspecten ook in het engels?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:16

@ Blacky94: ja dat is voldoende.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 16:18

Mag ik mij hier melden?

Mijn broer en schoonzus gaan volgend jaar voorgoed emigreren naar Calgary. Wel ver weg, maar een mooi vakantieadresje voor mij. :D Ik heb al gebackpacked in Australië en dan tegen die tijd wil ik het ook gaan doen in Canada. :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:11

SF, wat grappig, mijn neef en aangetrouwde nicht komen na 20 jaar in januari juist weer terug. Heb er dan alleen nog een tante, oom en mijn nicht en haar man en kids wonen. Calgary is helemaal geweldig.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:52

Wat toevallig! Ben heel benieuwd. Duurt nog wel even voordat ik erheen kan, eerst moeten mn broer en schoonzus een huis enzo vinden. Tot die tijd blijven ze volgens mij bij familie van haar.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:08

Haha huis kopen? Dat van mijn neef komt in januari vrij. Haha.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:05

Kunnen ze misschien mooi ruilen :))

Wat zijn de Rockies toch fantastisch!!!! Ademloos van wat ik de afgelopen dagen heb gezien, dit is b.v Peyto lake:
Afbeelding

Nu 2 dagen in Jasper, en hopelijk vrijdag aankomen in Vancouver!
Mijn centjes gaan hard daarom, en eigenlijk alleen maar aan benzine, eten en verblijf... Mocht iemand nog een low budget adresje weten om te overnachten/eten in of bij Vancouver?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 07:56

Ik denk dat dat de meest gefotografeerde foto is van de Icefield's parkway :-). Maar het blijft moooooooiiiii.
Ik heb nog eentje van Medicine Laker bij Jasper deze blijft mijn favoriet:

Afbeelding

Eten kan goedkoop in een foodcourt van de grote winkelmall's. b.v. Metro town of Pacific in downtown.
Overnachten is niet duur in Vancouver bij de YMCA.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:19

Ik kwijl echt van jullie verhalen en foto's! Kan echt niet wachten op volgend jaar! Ik loop helemaal op schema gelukkig met werken/sparen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:44

Goed zo! +:)+
Wij gaan ook weer volgend jaar *\o/* voor de tiende keer! Voor 4 weken.
Wij gaan kamperen :brr:, nou zo erg is het ook niet (ik ben gek op kamperen) gewoon om de kosten te drukken. Wij zijn verslaafd aan bergwandelen en misschien gaan we weer backpacken de bergen in.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:01

Ik probeer een vlucht te vinden in November of December naar Calgary. Maar veel goedkope vluchten heb je een tussenstop in Amerika, ansich best leuk, maar kom je makkelijk Amerika in voor een tussenstop?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:14

Ja, dan moet je gewoon een ESTA aanvragen. Die krijg je makkelijk, tenzij je een strafblad hebt ofzo :P

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:21

Oké, en hoever van te voren moet je die aanvragen? Ik wil namelijk in November al gaan, haha.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:22

Maar de douane is een groot drama!!! nooit weer vliegen op de USA! voor mij dan....
Ik kijk voor je op ebookers en kom op 711,- euro met British Airways met een stop in Londen. Niet echt goedkoop, maar geen gedoe bij de douane in de USA en dat is ook wat waard... eeeh,..voor mij dan :-).

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:23

Ja daarom, daar ben ik dus bang voor idd. De stops zijn prima, maar de meeste vluchten duren dan gelijk 18 uur etc. Voor 200 euro meer heb je een directe vlucht. Ooit ben ik voor 650 gegaan last minute en stiekem hoop ik zo'n vlucht te vinden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:26

Zo'n groot drama vind ik het ook weer niet... Gewoon meteen je ESTA aanvragen wanneer je weet dat je door Amerika moet. Houd er wel rekening mee dat je dan door de douane moet (kan soms een uur duren) en je bagage weer zelf moet inchecken, dus zorg dat je minstens 1,5-2u overstaptijd hebt.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 11:32

De stop in Londen is vrij eenvoudig, je kan in de terminal 5 blijven. Je moet wel nogmaals door de security.
Maar dat is een fluitje van een cent.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:04

Als je in transit bent is de US douane normaal gesproken helemaal niet zo moeilijk. Ze stellen wat vragen omdat het hun plicht is, maar ze zijn niet echt geinteresseerd in jouw want je gaat toch op doorreis. Heb zelf douanes gehad die dan gewoon een sociaal praatje ervan maken. Maar als je het kan je de states kan mijden, zou ik het wel doen. Gewoon omdat het iets meer werk is, zelfs in schiphol wordt je al ondervraagd, dan in de states nog een keer en dan als je Canada in gaat weer. Maar voor een goede prijs is het waard ;) .

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:52

yarrah schreef:
Ik denk dat dat de meest gefotografeerde foto is van de Icefield's parkway :-). Maar het blijft moooooooiiiii.
Ik heb nog eentje van Medicine Laker bij Jasper deze blijft mijn favoriet:

Haha, het is gewoon prachtig, moest ook over het hek klimmen langs een tiental anderen voor dit plaatje :P
Ik ben nu in Jasper, dus medicine Lake kom ik misschien ook nog wel tegen :j

Ik vlieg twee keer door de U.S. ging even niet anders.. terugweg is wel even rottig, want vlieg 'om' via Houston. Gaat een reis van 14 uur worden met de ene nacht om 3 uur uit bed, en een aankomst van half negen 's ochtends de dag erna. Hoop dat ik een beetje kan slapen in m'n vliegtuigstoeltje :O

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 16:57

Prachtig die foto's. Ik ben gister om Deer Lake gaan wandelen, hier in de buurt. Dat is ook erg mooi! Wel vlak. En vandaag ga ik een rondje Burnaby lake wandelen met een groepje (10 km). Tien km leek me vroeger ongelooflijk ver, maar nu een peulenschil.