Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:41

Logisch, paps is nu eenmaal geen piepkuiken meer.... hopelijk krijgen ze de boel onder controle / voelt hij zich beter :(:)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 10:43

Heel veel sterkte Karuna, hopelijk komt je vader er weer bovenop!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 11:59

Och, wat een zorgen, heel veel sterkte voor jullie!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 22:25

Heel veel sterkte samen :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 15:53

Heel veel sterkte!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:21

Hoe is het vandaag met je papa?
En met jou?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:22

Sterkte, Karuna, hoop dat het goed met jullie gaat, :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-24 16:40

Mijn papa voelt zich ietsje beter weer gelukkig en klinkt ook veel beter, ook is zijn nierwaarde ietsje minder beroerd, en de andere waardes zijn op een na weer waar ze moeten zijn :) maar ook houdt hij vocht vast nu en gaat eten en drinken moeizaam omdat zijn maag niet heel veel binnen wil krijgen. Dat is nu nog best een probleem

Een wisselend beeld dus helaas -O- maar op zich gaat het omhoog :j en zijn ze nu aan het kijken wanneer hij stabiel genoeg is om naar huis te kunnen met veel mitsen en maren en extra hulp comtrole enz. Voor nu is dat nog lang niet aan de orde maar ze beginnen daar voorzichtig aan te denken. Dat is al een heel stuk meer dan ze vrijdag avond gedacht hadden

Maar dan is goed mogelijk dat ik een tijdje daar moet bijspringen kwa koken en extra ondersteuning zodat hij het weer ok op de rit heeft. Zal even aanpassen zijn maar dat is ook wel weer op de een of andere manier te regelen.

Ikzelf tsja mijn vanmorgen bezorgde laminaat *\o/* heeft me ook meteen vleugellam gemaakt -O- en me/ons een ochtendje medisch bezoek opgeleverd. Het eerste pak daarvan schoot een stuk plastic los terwijl gv hem overpakte van de bezorger. Helaas ondersteunde ik het pak ook zodat het net iets makkelijker de bus inging. Het pak schuift kantelt en plet mijn linker wijsvinger tussen de scherpe rand van het pak en de zijkant van mijn busdeur. %)

Er zei iets knak, meteen blauw dik open en heel erg pijnlijk. De huisarts vertrouwde het niet, na heel veel extra fotos want er leek wat te zien is het voor nu voordeel van de twijfel geven en toch geen scheurtje, maar als de zwelling weg is kan dat mogelijk alsnog en moet ik alsnog terug komen. Nu dus een onbruikbare erg pijnlijke linker wijsvinger die als een dik kleurrijk stokje recht naar voren steekt en mag ik de komende paar dagen zeker geen auto rijden. -O-

Kortom echt een heel toffe planning, ze hadden ook gewoon kunnen melden dat ik even niet in Frankrijk mag zijn ipv al deze hierhoudende situaties, :+ dan had ik ook wel geluisterd.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 17:13

karuna schreef:
Mijn papa voelt zich ietsje beter weer gelukkig en klinkt ook veel beter, ook is zijn nierwaarde ietsje minder beroerd, en de andere waardes zijn op een na weer waar ze moeten zijn :) maar ook houdt hij vocht vast nu en gaat eten en drinken moeizaam omdat zijn maag niet heel veel binnen wil krijgen. Dat is nu nog best een probleem

Een wisselend beeld dus helaas -O- maar op zich gaat het omhoog :j en zijn ze nu aan het kijken wanneer hij stabiel genoeg is om naar huis te kunnen met veel mitsen en maren en extra hulp comtrole enz. Voor nu is dat nog lang niet aan de orde maar ze beginnen daar voorzichtig aan te denken. Dat is al een heel stuk meer dan ze vrijdag avond gedacht hadden

Maar dan is goed mogelijk dat ik een tijdje daar moet bijspringen kwa koken en extra ondersteuning zodat hij het weer ok op de rit heeft. Zal even aanpassen zijn maar dat is ook wel weer op de een of andere manier te regelen.

Ikzelf tsja mijn vanmorgen bezorgde laminaat *\o/* heeft me ook meteen vleugellam gemaakt -O- en me/ons een ochtendje medisch bezoek opgeleverd. Het eerste pak daarvan schoot een stuk plastic los terwijl gv hem overpakte van de bezorger. Helaas ondersteunde ik het pak ook zodat het net iets makkelijker de bus inging. Het pak schuift kantelt en plet mijn linker wijsvinger tussen de scherpe rand van het pak en de zijkant van mijn busdeur. %)

Er zei iets knak, meteen blauw dik open en heel erg pijnlijk. De huisarts vertrouwde het niet, na heel veel extra fotos want er leek wat te zien is het voor nu voordeel van de twijfel geven en toch geen scheurtje, maar als de zwelling weg is kan dat mogelijk alsnog en moet ik alsnog terug komen. Nu dus een onbruikbare erg pijnlijke linker wijsvinger die als een dik kleurrijk stokje recht naar voren steekt en mag ik de komende paar dagen zeker geen auto rijden. -O-

Kortom echt een heel toffe planning, ze hadden ook gewoon kunnen melden dat ik even niet in Frankrijk mag zijn ipv al deze hierhoudende situaties, :+ dan had ik ook wel geluisterd.

Wat een pech weer zeg,is de vinger gespalkt dat helpt ook tegen de pijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 17:09

Inmiddels weer terug na een bezoek, ik had op verzoek een strook laminaat meegenomen :)) zodat mijn papa hem kon zien en voelen. De foto is met toestemming gemaakt en mag ik plaatsen net als een beknopte update. :)

En zoals te zien, rechtop, uit bed, geen infuus meer in de arm sinds vanmorgen, we waren erbij met eruit halen. *\o/* en een beetje eetlust terug wat er in blijft ook nog. Hij is er nog lang niet maar zo ver als nu had niemand durven hopen afgelopen vrijdag avond, duidelijk is wel als hij niet door de visite naar de huisarts gesleept was, was hij gegarandeerd overleden die nacht zo kritiek was de situatie. |(

Er worden nu voorzichtig plannen gemaakt voor wat als hij naar huis kan. Dat duurt nog wel even omdat er meer dingen nog lang niet ok zijn maar er is in ieder geval een flinke sprong vooruit gemaakt vandaag.

O ja en hij had al aan de artsen bij de visite vandaag gevraagd of hij nog mee zou mogen naar Frankrijk. _O- Als hij stabiel is en fit genoeg en niet aan de dialyse mag dat gewoon weer. :+ En iedereen die binnenkwam van de verzorging moest even naar het laminaat kijken van hem, zucht hihi :')

Afbeelding

O ja mijn uitdossing is nu om hem te beschermen. Hij is besmettingsvrij verklaard maar gezien zijn kwetsbaarheid moeten we ons blijven inpakken

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 17:47

Fijn dat hij zo opgeknapt is nu duimen dat dit allemaal vooruit blijft gaan!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 18:44

Wat goed zeg, je zou niet zeggen dat hij zo ziek is,zo als hij erbij zit.
Nu met kleine stapjes vooruit en straks in het voorjaar lekker mee naar Frankrijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 18:49

Dat is ook het verradelijke aan de situatie, zoals hij afgelopen paar dagen is zou je niet zeggen dat hij zo ontzettend kritiek ziek was. En zo voelde hij zich eigenlijk vanaf zondag ook niet meer. Maar toch is het gevaar nog niet geweken maar wel een stuk kleiner geworden gelukkig. We zijn blij dat hij zich op zich aardig ok voelt. Maar beseffen ook dat het elk moment weer kan omslaan met wat pech. -O-

Maar nu genieten van elke dag/elk uur dat het ok is en hard duimen voor een verdere stabilisering en vooruitgang,

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:25

Hij heeft wel een tikje gehad :(:)

Staat ze daar met dat laminaat _O-

Gelukkig een raam met een beetje een groen uitzicht +:)+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 19:58

Fijn dat je paps met stapjes vooruit gaat!
En hij bemoeit zich alweer met het laminaat, goed teken +:)+

Moet wel een beetje lachen om je foto hoor, snap waar het voor is maar toch ziet het er grappig uit. Je lijkt ook echt op je vader

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 10:49

Ik doe maar steeds een matchend blauw vest aan om in het kleurenschema te passen.

Even iets ander, los van hoe ga ik de septic tank plaatsing inpassen in dit alles, met een nog steeds onrijdbare camper tot er een passende spiegel is gevonden.

Dat gedoe gaat vrezen we nog een naar randje krijgen, %) en hadden we achteraf gezien de politie moeten bijhalen. -O-

Gister een naar intimiderend ietwat bedreigend telefoontje van de tegenpartij (de sjit van schadeformulieren, je weet zo ongeveer alles van de tegenpartij -O- ). Dusdanig van aard dat we eerst de verzekering hebben gebeld voor advies (zijn verhaal dat hij oa ophangt opeens kwa afwikkeling klopt van geen kanten) na dat telefoontje op advies vande verzekeraar een melding naar de politie gedaan. Nadat deze het verloop van het gesprek (er is idd sprake van intimidering en mogelijk bedreiging) hebben aangehoord wilden ze de gegevens van de man weten. En na check hiervan het zeer dringende advies elk contact op te schrijven en meteen te melden aan hun en steeds te melden het ligt bij de verzekeraar en geen contact aub. En als hij in de straat opduikt. Alles afsluiten, niet binnenlaten en 112 bellen. :oo %)

Echt een heel geruststellende mededeling. :n En niet iets waar we op zitten te wachten. Het is een simpele verzekeringszaak met een relatief laag schadebedrag aan beide zijden waar hij zelf mee accoord is gegaan na het invullen en opsturen van het schadeformulier. Maar dergelijke ontwikkelingen maken ons wel ongerust. Vooral omdat hij alle gegevens heeft ook. %)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 11:21

Niet te druk om maken, maar gewoon alleen voorzichtig zijn. En je houden aan advies politie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 11:44

Meer kunnen we niet doen, maar het feit dat hij ons adres heeft voelt toch niet zo tof, -O-

Maar ik zit hier nu :oo :wow: een beetje sprakeloos te zitten. Mijn papa mag lijkt het vanmiddag naar huis als zijn laatste bloeduitslagen goed genoeg zijn. Die had ik niet zien aankomen eigenlijk. Toch minstens het weekend over was gisterochtend de melding. Maar hij is kennelijk zoveel verbeterd weer sinds gisterochtend dat ze het vertrouwen hem te laten gaan, *\o/* aan de ene kant ben ik erg blij, aan de andere kant slik ik vind het wel erg snel na zo heel ziek te zijn geweest.

Hij heeft zo in eerste instantie alleen douchehulp nodig ter ondersteuning. Zijn vriezer zit nog vol met ok maaltijden en hij wilde het toch eerst zelf proberen zonder mij erbij.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:03

Zo die veert goed terug dan :oo Die moet je nog niet onderschatten _/-\o_
Mooi man +:)+

Wel beetje spannend ja, zo met de neus op de feiten gedrukt dat hij ineens hulp nodig kan hebben.
Misschien nog iets op verzinnen zodat het wat geruster voelt....?

Akelig van dat bedreig gebeuren -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 12:16

Een rollercoaster van emotie zo, nog geen week geleden een race tegen de klok om op tijd in Nederland te zijn en nu naar huis met best ok waardes. 8)7 Een verschil zijn waardes gaan nu veel vaker gecheckt worden ipv eens in de 6 weken als voorheen. Mogelijk toch dialyse opgestart snel. Dan kan hij niet meer mee naar Frankrijk verdrietig genoeg ondat er dan te weinig tussentijd is, maar hij zegt ook als ik daarmee nog een tijd meekan met acceptabele nierwaardes en een fijn leven kan hebben nog is hem dat veel waard. Dan moet hij het doen met fotos, beeldbellen en de verhalen.

Maar eerst de bloeduitslagen afwachten nog, die kunnen nog wat roet in het eten gooien. Maar het feit dat ze er al aan denken is echt niet voor te stellen na nog geen week geleden :n

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 12:18

Is er eventueel dan niks te regelen met een goed ziekenhuis bij jou in de buurt....?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 12:20

Mm geen idee of dat zo kan. Het dichtbijzijne die dit zeker zou kunnen is waar we eerder zijn geweest ruim 40 km . Er is een kliniek op 20 km maar dat is verworden tot een polikliniek en geen idee of die dit aanbieden. Eerst naar huis in ok toestand en die ok toestand houden ook, dan kijken of er wat opgestart kan worden, dan kijken hoe dat valt bij hem, hij zegt ook als dat echt teveel impact heeft wil hij er ook niet mee doorgaan, dan maar met medicatie zo lang rekken als kan. En daarna zal hij dat vast wel gaan navragen als ik hem zo inschat :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 17:57

Toch niet naar huis lijkt het, een waarde wil toch niet lekker blijven. Op zich ben ik daar blij mee even een paar dagen extra bijkomen met toezicht hij vindt het jammer maar ook ok nog even te blijven

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-24 23:07

Even een korte update. Mijn papa ligt nog in het ziekenhuis. Gister toch weer een infuus nodig. Wel uit isolatie en verhuisd per dag wordt bekeken of hij naar huis kan.

Wij zijn gister een dag offline geweest met de telefoon wel Standby even ontspannen was nodig.
Na overleg gaan we donderdag of vrijdag voor een weekend heen en weer om een overvolle bus te legen en oa de keuken bruikbare te maken voor gebruik soort van. En de rijplaten goed weg te werken

En ik kreeg vanavond bericht er is contact tussen vloer meneer en isolatie man. Die laatste komt morgen vroeg met de eerste kijken wat en hoe wanneer voor hoeveel

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 11:54

Wat jammer dat de stijgende lijn even onderbroken wordt ik duim verder dat hij snel mag opknappen en wellicht in het voorjaar nog met jullie naar Frankrijk kan.