Griekenland

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:59

Ik ben er nog niet. Ga 10 september weg. Kan je het dus nog niet vertellen.
Welk Hotel zit je?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 14:46

En hoe is het met de Griekenlandgangers? Wij zitten nu op Kefalonia en het is weer zalig! Ooit als ik rijk en groot ben ga ik rentenieren in Griekenland :+
Fiskardo is trouwens wel enorm toeristisch geworden, dat vond ik wel een tegenvaller. Je kunt door de jachten de gekleurde huizen niet eens meer zien. Wanneer was jij er voor het laatst, Natasja en was het toen ook al zo erg? We hebben dan wel weer genoten van alle aanlegperikelen :)) en ook besloten dat het definitief echt niets voor ons is. Wij zijn teveel luxebeestjes.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:46

Fitzroy schreef:
Fiskardo is trouwens wel enorm toeristisch geworden, dat vond ik wel een tegenvaller. Je kunt door de jachten de gekleurde huizen niet eens meer zien. Wanneer was jij er voor het laatst, Natasja en was het toen ook al zo erg? We hebben dan wel weer genoten van alle aanlegperikelen :)) en ook besloten dat het definitief echt niets voor ons is. Wij zijn teveel luxebeestjes.

5 jaar terug denk ik. Ja zoiets. En ja was al toerie toen. Wij gaan liever naar Assos. Al is Fiskardo erg leuk hoor.
Dat het nu in september nog steeds zo druk is vind ik wel opvallend.

Is best luxe hoor zo'n jacht. Meeste hebben net zo veel voorzieningen als een appartement. (inclusief airco en een ijsblokjesmachine)

Ja de botenshow(het aanleggen en alle "problemen" daarom heen) in Fiskardo is geweldig :') Vooral als die gammele bak van een ferry ook nog eens binnen komt :')
Moet zeggen dat wij die problemen eigenlijk nooit hebben.

Maar wij komen ook op tijd de haven binnen en letten goed op de ferry. Even de kapitein vriendelijk groeten en niet te gestresseerd doen en ook de ferry houd rekening met je.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 11:09

Nu had een boot zijn anker in het touw van een anker van een ander jacht gekregen. De havenmeester moest er met rubberbootje aan te pas komen om een en ander te bevrijden.
Assos is idd ook leuk, daar lagen van de week niet heel veel jachten. Hebben jullie nog een extra bootje bij je om aan wal te komen als er geen ligplaatsen meer zijn aan de kade ? En hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk: first come first serve of kun je ligplaatsen van tevoren reserveren?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:47

Fitzroy schreef:
Nu had een boot zijn anker in het touw van een anker van een ander jacht gekregen. De havenmeester moest er met rubberbootje aan te pas komen om een en ander te bevrijden.
Assos is idd ook leuk, daar lagen van de week niet heel veel jachten. Hebben jullie nog een extra bootje bij je om aan wal te komen als er geen ligplaatsen meer zijn aan de kade ? En hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk: first come first serve of kun je ligplaatsen van tevoren reserveren?

In Griekenland kan je doorgaans geen ligplaatsen reserveren.(er zijn soms uitzonderingen en dan hebben het vaak wel over dirty money.)
Wie het eerst komt wie het eerst maalt inderdaad.

Wij hebben een bijbootje inderdaad met een motortje. In de baai liggen is doorgaans geen probleem.

Wel proberen wij als we graag aan de kade willen liggen gewoon vroeg binnen te zijn.
En soms knopen we de boot gewoon aan een andere boot vast.(in de laag liggen)
Maar dat laatste kan niet in iedere haven.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 06:44

manzano schreef:
x_spekkie_x schreef:
Mijn rondreis Griekenland gaat helaas niet door, maar ik ga volgende week wel een weekje naar Lesbos (Molyvos) 8-)
Hebben jullie nog tips voor leuke dingen om te doen en voor lekkere restaurantjes?

Restaurant Tropicana. Ligt niet in de haven, maar wat verder naar boven op een pleintje. Terras onder een enorme boom (Plataan?).

Daar hebben we de laatste avond gegeten! :)

Ik ben dus net terug van een weekje Lesbos. Schrijnend om de vluchtelingen te zien. In de afgelopen weken schijnt het nog erger/drukker geworden te zijn. Dinsdag waren we met een boot weg en zagen we drie (!) vluchtelingen rubberboten aankomen aan het eind van de ochtend (terwijl ze normaal bewust in de schemering 's ochtends of 's avonds aankwamen). Overal langs de kust lagen lek gestoken rubberboten en oranje reddingsvesten. Veel vluchtelingen in Molyvos en Mitilini en op de weg ertussen. Maar verder heel gemoedelijk, geen directe overlast. Zonde dat het toerisme van het eiland hieronder moet lijden.

En een beetje jammer dat er een buikgriep virus heerst... ik heb anderhalve dag vakantie gehad totdat de toiletpot mijn grote vriend werd en heb de rest van de vakantie alleen maar buikpijn gehad en niet fatsoenlijk kunnen eten ;( heb misschien nog twee dagen wat kunnen ondernemen, de rest alleen maar in bed gelegen of (in de schaduw) bij het zwembad. Echt flink balen!

Het weer was trouwens ook van slag :D Twee keer regen gehad! Maar regen is daar misschien een kwartier en een uurtje bewolkt, daarna trok het gelukkig weer open met een zonnetje en 28 graden. Echt een prima temperatuur voor vakantie (niet te heet en niet te koud).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:23

Ik zit op kos nu. Echt heerlijk weer. Elke dag strak blauw en rond de 30 graden. Vind het meevallen met de vluchtelingen ja in kos stad zijn ze in tentjes rond het politiebureau. Maar buiten de stad kom je ze eigenlijk weinig tegen.
Je ziet wel her en der zwemvesten liggen langs het strand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:19

MarvanTom schreef:
Ik ben een beetje op...
Lang verhaal, zeg maar.
En we zoeken 1 weekje weg in 1e week van oktober.
En we blijven toch plakken bij Griekenland...

Heeft iemand een goed plekje als aanrader voor die periode?
Waar het warm is?
Gewoon een appartement, kleinschalig en 1 must: zee dichtbij.
Graag zonder vluchtelingen.
Dat laatste klinkt cru, maar wil gewoon ff helemaal niks.
Heb dat nodig.

Qua temperatuur weet ik niet, maar wij zijn naar Paleokastritsa geweest en zaten in geweldig leuk hotel/appartementencomplex met maar 10 kamers :D Was heel rustig, ook omdat het ver van de weg lag en je terras was aan de zeekant en daar had je van niemand last. Het strand is 5 min lopen, ook heel kleinschalig en supermooi <3 Verder verschillende restaurantjes op loopafstand, supermarkten op loopafstand, bootjes huren, snorkelen, watersporten, alles kan :)
http://www.booking.com/hotel/gr/valley- ... ight_room=

Mocht je het aandurven, bel dan Dimitri even zelf. Supervriendelijke man en het is goedkoper als je via hem boekt.
Wij vlogen goedkoop met Ryanair vanaf Weeze :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 22:23

Corfu, 1e week oktober, lijkt me nu niet echt betrouwbaar qua weer. Ik zou zeker zuidelijker gaan. Kreta of zo.
Hoewel het hier op Kefalonia op dit moment zelfs te warm is voor de tijd van het jaar. Wij komen net uit de taverna en het was nog 27 gr (om 23.00 uur dus)
Maar volgende week voorspellen ze weer regen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:03

Ja hier op kos is het ook te warm voor de tijd van het jaar. Gisteren 34 graden maar vw word het minder. Ik zou zo laag mogelijk gaan Kreta of Rhodos

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:17

Ennnn dan is het bijna zo ver! Vrijdag naar Kreta! :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:28

Roosch schreef:
Ennnn dan is het bijna zo ver! Vrijdag naar Kreta! :D

Lekker. Vorige week was het nog heel warm. Vandaag regende het een beetje.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:40

Zag net de weersverwachting en die ziet er goed uit!

Wij willen graag de dagtocht doen naar Santorini. Heeft iemand die ooit gedaan? Ik kan er heel weinig over vinden op Internet en ben wel benieuwd naar prijzen en excursies etc.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:03

Veel plezier Roosch! Ik ga over een kleine drie weken naar Kreta :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:03

Ik zal vast voor je gaan testen hoe het weer is. :))

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:26

Prijzen weet ik zo niet van een dagtrip Santorini.
Wij ziijn met een fastferry gegaan en een nacht daar gebleven in een budgethotel.
Was met 1 gezin 100 euro.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 20:18

Wij zijn helaas weer terug. We hebben 12 dagen prachtig heet weer gehad van dagelijks 32 gr. en strakblauwe luchten. Zondagavond terwijl we in de taverna zaten echt knetterend onweer en daarna was het dik 10 graden kouder. Vandaag gingen we met 20 gr. weer naar huis. Voor morgen en de rest vd week is er weer regen voorspeld dus we hebben het echt super getroffen!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:20

Da's geluk hebben, Fitz! Heerlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:23

Zo das geluk hebben. Mooie vakantie en afsluiten met vuurwerk.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:52

Hier ook weer thuis na 11 dagen strak blauwe lucht op kos. Elke dag tussen de 30 en 34 graden. Kortom perfect

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:03

Vorig jaar kwam ik met voedselvergiftiging terug van Griekenland, nu vertrek ik met een soort van buikgriep. :')

Hoop dat het morgen beter is.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:11

Ik zit momenteel in een studio in Chania. De afgelopen 2 weken bij zoraida horseriding gewerkt. Nu nog even samen relaxen voor we naar huis gaan maandag.
Het weer is nu weer tegen de 30 graden.
Afgelopen maandag hebben we de hele dag storm regen en onweer gehad. Dinsdag ook nog de hele dag regen.

Balen Roosch. Voel je je inmiddels al wat beter? Ik werd na 3 dagen hier ziek. Erg last van mijn buik en ook alles eruit gegooid. Was na een dag gelukkig weet over. Helaas is mijn vriend sinds vanmiddag hartstikke ziek zijn nog niet van de hotelkamer afgeweest. Net wel alles eruit gegooid dus hopelijk snel weer beter.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:16

Ik ben nog nooit ziek geweest/geworden tijdens vakantie in Griekenland. Hebben jullie last van de olijfolie? Dat hoor ik wel vaker.

Fijne vakantie Roosch.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:16

Dit jaar voor het eerst 1 dag. maar ik denk dat dat aan de golfslag lag.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 20:29

Ik ben heel snel ziek en ook dit jaar een nacht goed ziek en nog een nacht niet lekker. Beide keren na het eten van verse melitzanosalata. En die is daar juist zo lekker -O-
Ik mocht het niet meer nemen van manlief |(