USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:59

Haha Purny jij bent net zoals ik :D . Op Starbucks wordt niet bezuinigd :D

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:59

Het water in LA (heel usa eigenlijk) is niet echt lekker om koffie van te maken. Je kan het beste een flesje water kopen of je ijsemmer vullen met ijsblokjes die de volgende morgen ontdooid zijn, dat water is wel geschikt om lekkere koffie te maken. (IJsmachines staan op de gang.)
En de koffie produkten bij Starbucks zijn te duur.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:02

MontyRulezz schreef:
Haha Purny jij bent net zoals ik :D . Op Starbucks wordt niet bezuinigd :D

Ik houd niet van koffie, maar de caramel apple spice van Starbucks is overheerlijk :~

purny

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:06

ik ben de enige echte starbucks addict :P Maak ook altijd een reisje om omdat ze op schiphol de Raspberry white choclatecake hebben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:13

Een ontbijtje met omelet en gebakken aardappeltjes gaat er bij mij ook wel in hoor en ik sla de lunch dan gewoon over. Starbucks doet mij niks, maar ik vind die milkshake met koffiesmaak van McDonalds wel erg lekker.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:29

Starbucks rulez!!! Maar wel duur, das weer jammer. Ach en jongens, geniet lekker van het eten daar en gooi er af en toe een balansdagje tussendoor :D

Grappig om te zien dat er veel mensen in dezelfde hoek zitten dit jaar.

Kreeg nog even schrik, had een MileagePlus kaart aangevraagd voor iedereen in ons gezin (kan je later overdragen op 1 kaart), en krijg een mail terug dat de namen niet overéénkomen met de namen op de tickets. Ik kijken, en ja hoor, niet de volledige namen op de tickets :oo
Dus mevrouw van MileagePlus program heeft namen op de kaarten aangepast aan wat op de ticktets staat, wat maar goed is, want na net gebeld te hebben met WTC blijkt alleen de 1e voornaam op het paspoort maar op het ticket vermeld te zijn.
Pffft, opluchting

Bij elkaar nog net niet genoeg voor een gratis vlucht, maar scheelt niet veel

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:58

Vergeet niet te kijken of je hotel ook niet is aangesloten. Maar het gaat best hard met de mileage, 4 a 5 keer naar VS is al een gratis ticket.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:34

Ahh, wij vliegen met US airways, dacht United, maar US heeft ook een soort miles-programma :) ook gewoon met Alamo als partner en super 8/travellodge :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:00

US Airways is partner van United en dus van het Mileage program. Mensen let daar op: Mileage plus is niet enkel United, maar ook andere maatschappijen. Kijk naar mijn eerdere post op pag.83 voor de aangesloten maatschappijen.

Iedere maatschappij heeft ook zijn eigen programma, maar die hebben ook weer andere partners. En je kan ze dan weer heel moeilijk overdragen, wij hebben ook Delta miles maar die kunnen weer niet naar Mileage aangezien het geen partner is. Je kan beter het Mileage Plus nemen van United aangezien dat het meest uitgebreide programma is met de meeste partners

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:10

Ohja ik zie het, zat net wel al te kijken maar er gewoon overheen gekeken.
Bedankt voor je uitleg :)

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:52

Douraque, klopt. Heb ook de punten aangevraagd voor Best Western overnachtingen en autohuur via Dollar. No problem.
Alleen voor de vliegtickets zie je gelijk hoeveel punten je krijgt en bij de hotels en autohuur niet

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 16:34

Best western is dacht ik 250 punten per nacht, staat op de site van united. Zie mijn link op pagina 83

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:07

Fitzroy schreef:
Ik ben echt verzot op het Amerikaanse ontbijt. Heerlijk, eggs, pancakes, waffles en niet te vergeten hashed browns. Dat ik een kilo of wat aankom neem ik voor lief, die werk ik er later wel weer af. Maar al dat lekkere eten ga ik me niet ontzeggen op vakantie.

zelfde hier, en gezond eten kan je ook overal in Amerika wel alleen moet je het wel opzoeken.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:40

Oh ik vind dat juist helemaaaal niks als ontbijt :+ Wij gaan gewoon naar de supermarkt om broodjes te kopen om die als ontbijt te eten. Mijn ouders en ik zijn helemaal niet van vet eten bij het ontbijt :')

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:09

Wij gaan idd ook naar de supermarkt voor plain bagels. Pakje ham, of smeerkaas en nutella erbij en we hebben prima ontbeten.

Het valt me trouwens wel op dat je hier alles zelf mag samenstellen, vast staande menu's zijn er niet. Je krijgt een kom/bakje en die mag helemaal vol, waarbij je kan kiezen uit allerlei bakken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 17:15

Wat onwijs gaaf Marit! Zou zo met je mee willen ahah, alleen ben ik dan net een week in NL :')

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:37

Oeh, inderdaad lekker hoor zo'n uitgebreid Amerikaans ontbijt! Thuis eten we meestal gewoon bagels/brood/tostie of yogurt met cereal, maar als we buiten de deur eten dan prop ik mezelf helemaal vol met al dat lekkers :Y) Mijn favoriete ontbijtrestaurants zijn Cracker Barrel, Eggspectations en IHOP.

Het is juist erg handig als je op vakantie bent want 's middags heb je dan helemaal geen eetlust dus we nemen dan gewoon een appel mee of zoiets mee en verder slaan we middageten over (= meer tijd om leuke dingen te doen). Meestal zijn we als we op vakantie gaan sowieso erg actief dus het is gelukkig niet zo dat ik tonnetje rond weer thuis kom haha.

@Marit, mooie route hoor! Veel mensen slaan Tucson over bij het standaard rondje, maar Arizona is echt de moeite waard. Als je even tijd hebt stop dan onderweg bij Grapevine Canyon ... een ontzettend mooi, vrij afgelegen gebied waar je hele mooie petrogliefen kan zien. In en rond Phoenix is ook veel te zien; je kan bijvoorbeeld een uitstapje maken naar Tortilla Flats een grappig klein stadje. Vergeet ook het Sonoran Desert museum niet! Op mijn blog staat een foto verslag van onze route tussen LV en Tucson. Fijne reis gewenst!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:31

Deden wij ook altijd. Pot pindakaas en een pot jam gekocht, en daar hebben we de hele vakantie mooi van kunnen ontbijten. Ik had wel problemen met het brood. Het smaakt daar enorm naar suiker. Niet zo erg als je er jam op doet, maar met pindakaas minder geslaagd. Een keer gezegd in de supermarkt, maar zelf herkende het personeel dat niet. Werd ons aangeraden om bread voor diabetici te kopen, daar zou geen suiker in mogen zitten. Nou, wel dus. Met pindakaas erop smaakte het nog steeds naar jam! Bah!

Bij onze 2e vakantie liepen we in een grote supermarkt, en een hele aardige vrouw achter de balie daar. Ons probleem nog eens uitgelegd en zij zegt, jullie komen uit Europa, dus ik weet dat jullie een andere smaak hebben. Geeft ze ons om te proeven een sneetje sourdough bread. Was hartstikke vers gebakken, rook lekker. Wij nemen een hap en gaan allebei zowat over onze nek. Die vrouw lachen...
Dat was hem dus niet. Geeft ze ons een sneetje versgebakken French Bread. JAMMMM!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat was een boterham maar die smaakte naar vers stokbrood! Heerlijk!!!!! Nu wisten we wat we moesten nemen.
Sindsdien eten we French Bread als we daar zijn.

Weet alleen niet hoe groot de keuze in Alaska straks zal zijn.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:35

Haha thanks voor de tip van het brood Scum! French bread it is :D . Wij gaan als we aankomen eerst even inkopen doen bij de Walmart, koelbox, koelelementen, campingbordjes en bestek en dat zetten we achterin de auto zodat we onderweg kunnen graaien en eten als we er zin in hebben. Nog 3,5 maand wachten :D

Thanks Guinevere voor de ontbijt tips! Ik vind het altijd lastig om ontbijtrestaurants te vinden. Het blijft toch een beetje raar om voor je ontbijt naar een soort hamburger tent te gaan :D . Maar wij doen het ook vaak zo, smorgens goed ontbijt en dan de lunch overslaan. Alleen de vorige keer waren we niet echt aan het reizen en aten we pas rond 10 uur ontbijt, dan zijn we nu allang aan het rijden.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 07:44

Hey Scum, goeie tip! Is het French bread ook overal goed verkrijgbaar?

Guinevere, heb gister even in je blog gelezen, erg leuk! Zag dat je op een quest bent om alle staten te bezoeken. Schitterende quest :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:21

In alle grote supermarkten hadden ze dat wel liggen. Bleef ook best lang 'vers' smaken.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:24

Klopt French Bread zijn de gewone stokbroden die hier ook te vinden zijn, het andere brood vonden wij ook niet te eten. Je kan het bij Walmart, Target, Publix, inderdaad de grote supermarkten vinden. Maar het lekkerst vond ik het van een bakker vandaan, daar verkopen ze het ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:38

Ik zal het onthouden als ik er ben over 4 maanden. Vind het Amerikaanse brood ook echt niet te nassen!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:51

*Zwaankleefaan*
Ik lees even mee in dit topic, over een dikke maand vlieg ik met een vriendin naar L.A. voor een roadtrip :D

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:16

Gaaf! Wat voor rondje ga je maken?