USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:26

Lovely schreef:
Dat is Amerika he, alles is te koop :D.

:D

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:14

Lovely schreef:
Ik heb bij South Seas tussen de 90 en 110 dollar per nacht betaald. Kijk anders eens bij het Royal Palm, het Albion of het Catalina.

Echt waar?! Waar had je dat geboekt? Ik heb zowel op de site van South Seas als op Booking en Expedia gekeken, maar zulke prijzen heb ik niet gezien.

Bij die andere hotels zal ik ook eens kijken. Heb zelf Hotel 18 ook als optie gezien, heeft wel geen zwembad, maar dat maakt voor die ene nacht ook niet uit. Ligt wel in de buurt bij Lincoln in ieder geval.

Douraque, ik zal ook eens bij exit-reizen kijken, die ken ik nog niet.

Katja, Priceline vind ik niet zo, ik weet graag waar ik beland bij deze reis :o

Anoniem

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:31

Yep, echt waar. Maar misschien kwam dat omdat ik 2 maanden van tevoren geboekt heb? Wanneer ga jij ook alweer? Hotel 18 is ook dichtbij Lincoln, 2 blocks en het strand is ook maar 2 blocks. Dat zwembad is natuurlijk helemaal niet belangrijk als je maar 1 dag gaat, als er geen kwallen zijn kan je toch in zee als je wilt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:34

Zijn die vreselijke kwallen er vaak? := Of alleen bij aflandige wind?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:45

Toen ik er was heb ik 3 of 4 dagen de paarse vlag zien hangen bij Ocean Rescue, maar of dat vaker is dan normaal weet k niet.

Oh ja, voor iedereen die naar Miami Beach of een ander toeristengebied gaat, let op de fooien die je geeft in de horeca. In de US is het gebruikelijk dat bedieningsgeld niet in de prijs inbegrepen is en dat betaal je dus achteraf middels het geven van fooi. In Miami Beach en ongetwijfeld ook elders is het gewoonte geworden om het bedieningsgeld wel op je bon te zetten. Controleer dit voordat je gaat betalen en bepaal dan of je nog extra fooi wilt geven (zoals we hier in NL doen). Ga er ajb niet vanuit dat het bedieningsgeld er niet bij zit, want dan geef je misschien per ongeluk 2 x tip. Op je bon staat het als service charge of gratuity. Wij Hollanders maken die fout niet zo gauw, maar ik heb Amerikanen erover horen klagen.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:48

Wij blijven eerst 3 dagen in Fort Lauderdale, om daarna een week te gaan cruisen op de Oasis of the Seas (Bahamas, St Thomas en St Maarten, elk eiland maar 1 dagje hoor) en dan nog 2 dagen in Miami.

We hebben dus ook helemaal niet zo lang in Miami, ik denk dat we zaterdag rond 12/13 uur in Miami zullen zijn en zondagavond vliegen we om 22.50 uur terug en dan moet je natuurlijk op tijd op het vliegveld zijn, dus ik denk dat we die tijd prima kunnen besteden aan lekker rondbanjeren daar en wat laatste spulletjes kopen.

Goeie tip, zei gisteren nog tegen mijn zusje toen we uit eten waren geweest, dat we daar straks in Amerika rekening mee moeten houden dat we meer geven, maar tegenwoordig zetten ze dat dus alvast erbij op de bon en geef je dus alsnog gewoon extra fooi zoals wij dat doen?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 15:59

Waar veel toeristen komen zetten ze de fooi soms vast op de bon. Dat is dan tussen de 15 en 18 procent vaak. Maar het is nog lang niet overal zo, dus kijk goed op de bon of er 'gratuity' op staat.

Zo niet, dan is een fooi van zo'n 20 procent heel normaal, je betaalt namelijk als klant het eten van de serveerster, de baas doet dat niet. Anders dan in Nederland, maar voor de USA wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:52

Ninanka, klopt. Als er al gratuity of service fee is gerekend, dan ben je vrij om nog extra te tippen zoals we hier ook doen en dat hoeft dan dus geen 15, 18 of 20% te zijn. Als het niet op je bon staat, geef je dat wel.

Als je een keer in Miami Beach op Ocean Drive wat gaat drinken en je hebt zin in zo'n mooie exotische cocktail, vraag dan eerst wat die kost. Het is geen uitzondering dat zo'n jetser van een drankje 30 of 40 dollar kost en dat kan een aardige domper op je avond geven als je moet afrekenen. Als de prijzen van drankjes niet op de kaart staan, kun je het dus beter eerst vragen. Je kan altijd nog naar Wet Willie's (8th) of Fat Tuesday's (10th-11th geloof ik) om voor 10 dollar een forse beker met frozen daiquirie naar keuze te halen en met die in je hand over Ocean Drive te slenteren. Als je die achter je kiezen hebt, dan heb je genoeg alcohol in je bloed om niet meer te mogen rijden :D.

Het lijkt nu wel alsof ik mijn vakantie het liefst el cheapo door breng, maar dat valt reuze mee hoor, ik vind alleen een bepaalde manier van toeristen afzetten altijd erg vervelend, of dat nu in IJmuiden, Barcelona of Miami Beach is :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 02:05

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 04:28

goedenavond, of eigenlijk bij jullie goedennacht.

wij zitten nu in moab utah, wat een leuk stadje.
we zijn begonnen in las vegas, daar getrouwd :P
toen naar de grand canyon, page, monument valley en nu dus moab.. kan zijn dat in nog wat vergeten ben haha.

amerika is erg mooi.. :D

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:44

Gefeliciteerd Joltsje!
Moab is zeker leuk.
Wij zijn getrouwd in Bluff,Utah.Ook leuk,echt zo'n gat waar iedereen elkaar kent.2 jaar later kwamen we er nog eens en toen herkenden ze ons nog :D
Amerika is zeker mooi,vooral dat gebied.Veel plezier nog!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 10:13

Klinkt leuk Joltsje! Utah is prachtig!
En gefeliciteerd met jullie huwelijk!! Ik kan aansluiten in het rijtje, wij zijn 3 maanden geleden getrouwd op Miami Beach. :D

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:17

Dat is ook leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:22

Joltsje, gefeliciteerd!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:53

Oh ik mis Utah! Echt zo'n prachtige staat. :)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:45

Joltsje, gefeliciteerd.

Lovely, wederom een goede tip. We zijn drinken eigenlijk zelden alcohol, dus daar zullen we niet op leeglopen. Maar ik probeer ook altijd wel de beste prijs te vinden hoor. Niet direct goedkoopste is het beste, maar als je iets voor een leuk prijsje weet vinden is dat altijd fijn toch ;) we blijven Hollanders _O-

Ben nu aan het kijken voor hotels in Miami (gaat trouwens om de nacht van de 29 op 30 oktober).
Albion heeft volgens eigen site geen kamers meer, maar booking.com nog wel een kleine tweepersoonskamer voor 1600 dollar :oo zal wel een typfoutje zijn, tenminste dat hoop ik dan maar :o die zal ik in ieder geval niet boeken.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:54

Gefeliciteerd Joltsje!!!

Wat leuk allemaal stellen die trouwen in US of A.

Eerste week november gaan wij naar NY. Mijn vader (81) gaat mee

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:08

Katja schreef:
Speciaal voor HC Ranch een quote van een vriendin van me op Facebook:
Citaat:
Ben ook bij HC Ranch geweest,was ook erg leuk,aanrader!

dank je Katja :-) we hebben al wat bokkers mogen verwelkomen hier echt geweldig!!

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:12

Joltsje schreef:

toen naar de grand canyon, page, monument valley en nu dus moab.. kan zijn dat in nog wat vergeten ben haha.

gefeliciteerd!!! wij zijn daar op huwelijksreis geweest...pfff alweer 12,5 jaar geleden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:13

Ninaka, 29 oktober is wel een beetje kort dag om nog een goeie deal te krijgen, maar ik weet zeker dat je wel wat kan vinden als je goed zoekt. Ik heb ook even gekeken op booking.com en twee vakjes aangevinkt voor prijs (50-140) en South Beach. Dan komt er nog wel het een en ander uit, waaronder Eva, Clay, President en 18. Eva is bij de 15e straat op Collins. Clay bij de 14e op Washington, President bij de 14e op Collins en 18 op de 18e straat tussen Collins en James.

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:15

Thanks voor het meezoeken. Op die hotels was ik ook al uitgekomen en volgens mij krijgt 18 de beste rating, dus denk dat ik moet stoppen met zoeken en die gewoon boeken. Het is tenslotte maar voor 1 nacht en ziet er prima uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:19

Boek die maar :). Vanaf daar ben je in 5 minuten op Lincoln en ook met 5 minuten op het strand, kan je daar de rest van de dag winkelen/zonnen.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:59

Joltsje schreef:

Gefeliciteerd!! Hoop dat jullie een dag om nooit te vergeten hebben gehad!

Nog een hele fijne reis door Amerika! :)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:08

welke winkels zijn nou de leuksten in new york en heb je daar ook overdekte winkelcentrums?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:16

Welke winkels het leukste zijn ligt maar net aan wat je voorkeur is. Ik kan niet naar Amerika zonder Sephora en Barnes & Noble te bezoeken en dan nog een outlet van Premium Outlets.