Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:07

Ik vond het zo grappig, zo'n klein bakkie dat zo'n groot bakbeest sleept :P
Zit nu weer in zo'n bakbeest, hopelijk zit alles me mee vandaag! (Ziet er wel naar uit, had al het geluk dat 'ie 2 minuten te laat was, anders had ik hem gemist...)

Konstantine

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:07

Ahhh, ik kan het niet zien nu, heb geen wifitrein en geen 3G ontvangst -O-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:31

Hanafubuki schreef:
En een heeeeeeel lang treintje :))

http://www.youtube.com/watch?v=tr1otAio9A4

Valt wel mee hoor, het zijn er maar 12 :D .

Hanafubuki schreef:
De NS heeft geleerd van vertraging en heeft nu ook een wegdienstregeling :')

http://www.youtube.com/watch?v=dCmxkdpXTz8

Dit heb ik vanuit de trein ook gezien _O- .
Wat een asohufter trouwens, bellen achter het stuur _-:(

Hanafubuki schreef:

Zo hebben ze jaren terug tussen Den Haag en Venlo heen en weer gereden. Daar zaten soms wel 4 verschillende rijtuigen in 1 trein _O- _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:50

Hahahahahaha die trein op die oplegger _O-
Die ICM met Buffel heb ik wel eens in het echt gespot een paar jaar geleden, en gisteren zag ik ook een filmpje van een VIRM die een ICM sleepte, maar vond die met het hondekopje net wat leuker :P
Weet één van jullie trouwens waarom er soms verdwaalde MerwedeLingelijn-treintjes op Rotterdam C staan?
Ik heb trouwens ook heeeeeel vaak die Beneluxtrein met dat ene gewone rijtuig, ziet er ook zo dom uit... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:27

Hoe krijgen ze zoveel rijtuigen in 1 trein joh.. net of dat een restjeslijn was _O- ik heb er toen ook ingezeten _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:38

Spot ik uitgerekend nu een trein bestaande uit loco + ddar + van die andere rijtuigen. Als je het over de duivel hebt zeker... :P
Ik moet straks op Roosendaal gaan overstappen, omdat die ellendige lange sp(l)itstrein altijd zo'n takkeeind doorrijdt op Rotterdam... Kan het dus wel vergeten een zitplaats te hebben, bah. Ben in staat op de stoptrein te gaan wachten dan.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:41

Wat een leuke filmpjes! :D Heb ik nog nooit gezien, moet zeggen dat ik niet eens wist dat dat kon. :Y)

Ino, hoe zit het nu met inchecken bij NS met studentenkaart, hoeft toch nog niet? :)
Hoorde verschillende geluiden, maar ik ben nog nooit iets officieels tegengekomen dat het moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:41

Rijden die raar gecombineerde treintjes nog? Wat grappig :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:55

Ja, ik dacht eerst dat ik het verkeerd zag, maar hij reed echt in die opstelling :P
Moest er wel om lachen, als ze met die modernere rijtuigen samen rijden zie je pas écht goed hoe lelijk en lomp die DD-ARs eigenlijk zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:00

Ik mag zo weer in een DDAR.. :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:27

Ik zit in een VIRM...
Ik weet ineens weer waarom ik de pest aan die vis-a-vis opstelling heb. -O-
*kan benen niet nog verder in nek leggen*

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:25

Konstantine schreef:
Ik zit in een VIRM...
Ik weet ineens weer waarom ik de pest aan die vis-a-vis opstelling heb. -O-
*kan benen niet nog verder in nek leggen*

is dat dat de stoelen tegen over elkaar staan? Heb ik ook een hekel aan met mijn lange benen. Stoelen zijn sowieso te laag voor mij dus ja wat krijg je dan, benen maar uit strekken. Maar vaak kan dat dus niet dus zitten mn knieën lekker opgevouwen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:15

Jep, dat is dat met de stoelen tegenover elkaar en ik heb dus precies hetzelfde probleem als jij... Komt er ook nog iemand met een hond bij je zitten, die ging er natuurlijk ook bij liggen. Ik trek van die dingen waar ik niet op zit te wachten aan, echt :')

Als het coachopstelling is doe ik altijd het prullenbakje van de stoel voor me omkieperen (zoals wanneer ze geleegd worden) en m'n voeten daar losjes op leunen, heeft als bijkomend voordeel dat mensen niet zo snel zomaar naast je neerploffen :Y)
(Als het écht nodig is maak ik wel plaats hoor. Maar als er nog 10 andere lege plekken zijn schuift maar mooi iemand anders op.)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:19

ja dan vind ik stoelen achter elkaar veel fijner, sowieso als ik iets moet leren heb je plankje/tafeltje en ik kan mn benen gewoon uitstrekken onder de stoel voor me.

Ja dan denk je echt ga lekker bij iemand met korte benen die hond neerleggen :P

maar met dat prullenbakje, dan valt dus toch alles er uit?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:23

Vanochtend zat ik ook in zown opstelling in de trein (stoelen tegenover elkaar) en toen zat er een jongen schuintegenover mij, die blijkbaar heel moe was, want hij deed zn ogen dicht en even later zat ie te snurken hahaha K deed maar net alsof k niets door had, anders ook zo sneu voor hem xD

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:28

Ik stap op de heenweg altijd in bij het 2e station waar de trein stopt, dan zijn ze net geleegd en schoongemaakt, dus dan kan het wel :)
Terug kan het inderdaad meestal niet, maar terug heb ik vaak de stoptrein en dan zit ik vrijwillig op het balkon, onderuitgezakt op zo'n klapstoeltje :P

Hahahaha, oh dat lijkt me echt erg, in slaap vallen in de trein en dan keihard zitten snurken _O-

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:30

hahah jaah indd, ik wil dat zelf ook nooit overkomen O:) Voel me al ongemakkelijk als ik mn ogen dicht doe dan heb ik het idee dat ik aangestaard word of dat ik t station mis ofzow.
Hij had geluk dat het relatief rustig was in de trein xD

K was vanochtend wel snel wakker in de trein, normaal hoor je amper wat ze omroepen, maar nu hadden ze het volume 10 x hoger gezet ofzow xD Schrok me helemaal kapot :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:00

Haha, dat had ik in de metro net. Kreeg me daar toch bijna een hartverzakking :')

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:21

MarrieLeen schreef:
Ino, hoe zit het nu met inchecken bij NS met studentenkaart, hoeft toch nog niet? :)
Hoorde verschillende geluiden, maar ik ben nog nooit iets officieels tegengekomen dat het moet.

Ik ben laatst een keer aan een conducteur gaan vragen hoe het zat. Hij vertelde me dat het voorlopig nog niet nodig is om in te checken met je studentenkaart in je VRIJ reizen periode. Als je korting hebt moet je WEL in- en uitchecken (of gewoon een kaartje kopen met korting en dan hoef je dus NIET in en uit te checken.) Hij zei dat het eind 2012 verplicht zou worden. Maar ze adviseren van de NS wel om in en uit te checken om er alvast aan te wennen.
Bij de NS doe ik het niet, aangezien ik losse kaartjes koop als ik korting heb en in de vrij reizen periode is het me teveel werk en tegen die tijd dat ze het willen verplichten hoop ik ook zo ongeveer klaar te zijn met mijn studie.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:46

Hallo! Daar er zo goed als niets rijdt van, naar en rond Rotterdam bevind ik mij momenteel gratis in de eerste klas van Fyra naar Breda, zelfs al moet ik eigenlijk helemaal niet naar Breda, het is wel de snelste alternatieve route. Als we stranden zit ik in elk geval prima :Y)

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 19:50

Thanks Horsefreak, zo had ik het inderdaad ook begrepen. :j

Mazzel Konstantine! Alhoewel het volgens mij gewoon een veredelde koploper is, of niet? :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:48

Nee, het is zo'n andere, interieur lijkt wel op Koploper :j
Sommige bejaarden zijn zoooo asociaal! Komt zo'n oude heks aangestampt "doe die tassen maar mooi weg!" tegen mij en de jongen tegenover me. Ik wil best opzij gaan als je het VRAAGT, commando's zijn aan mij niet besteed. Denken ook maar dat ze alles kunnen maken, stel fossielen. _-:(

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:40

Konstantine schreef:
Hallo! Daar er zo goed als niets rijdt van, naar en rond Rotterdam bevind ik mij momenteel gratis in de eerste klas van Fyra naar Breda, zelfs al moet ik eigenlijk helemaal niet naar Breda, het is wel de snelste alternatieve route. Als we stranden zit ik in elk geval prima :Y)

oh wat was er aan de hand dan? Ik had eindelijk eens een keer wél de trein van 18.02 gehaald van utrecht naar rotterdam, maar die reed dus idd super sloom en kwam met een kwartier vertraging aan bij rotterdam alexander. (stond daar op het bordje dat het zogenaamd de trein van kwart voor naar rotterdam centraal was terwijl het dus eigenlijk die van half was +15 min).

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:49

Stond een kapotte trein op Lage Zwaluwe of zo? Beetje vaag allemaal.
Ik was uiteindelijk met die Fyra via Breda net zo snel op Roosendaal als de mensen die op R'dam C hadden gewacht, maar zij moesten staan in een volgepropt oud barrel en ik zat lekker eersteklas in de Fyra. :Y)

Op R'dam A klopt er nooit ergens wat van met die tijden en zo... Ik heb zó vaak gehad dat ik op de trein wachtte daar, dat er dan een Sprinter moest komen maar de Koploper die erna hoorde te komen was er dan eerder, dus dan nam ik die maar :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:57

oh dat heb ik eigenlijk bijna nooit bij rotterdam alexander :P Maar misschien ligt het er wel aan dat ik altijd de kant van utrecht op moet, volgens mij gaat er wel meer fout bij de kant naar rotterdam C toe vanaf alexander :P