Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:16

Tsja, Vancouver heb ik niet gezien dus dat weet ik niet haha, heb meer kleine dorpjes gezien enzo. Vind het vooral heel duur :))

En ja :j We zijn nog maar 9 maanden bij elkaar en je moet 12 maanden bij elkaar zijn om een partner sponsorship aan te vragen, maar we willen sowieso nog een jaar wachten met het aanvragen zodat we nog kunnen sparen en wat met school kunnen doen enzo. Emigreren naar Nederland klinkt moeilijker als emigreren naar Canada en hij heeft ook niks met Nederland en ik ook vrij weinig dus we gaan het maar proberen. Hij gaat straks met me mee terug naar Nederland maar hij mag maar 3 maanden in Nederland blijven en dan lopen we net nieuwjaar mis -O-

HippoLogic

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:31

Ik denk dat het ook moeilijker is om naar Nederland dan om naar Canada te emigreren. Hoewel, Canada de regels nu ook aanscherpt om te voorkomen dat er een vloed aan economische vluchtelingen binnenkomt rollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:55

Ik ben van plan om of in maart weer een maandje naar Calgary te gaan of kijken of ik een working holiday visum kan krijgen voor ergens in 2013 maar ik heb geen idee hoe dat werkt.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:39

Anthea schreef:
Ik ben van plan om of in maart weer een maandje naar Calgary te gaan of kijken of ik een working holiday visum kan krijgen voor ergens in 2013 maar ik heb geen idee hoe dat werkt.

Voor wat je allemaal moet regelen voor je WHP heb ik veel gehad aan het Wereldwijzer forum. T is in het begin ff zoeken maar als je uiteindelijk het goede topic hebt staat er een heel lijstje met dingen die je moet regelen en links naar dingen die je moet invullen :)
Ik hoop in april ofzo te gaan op zo'n visum :)

Wat betreft school dacht ik laatst ergens gelezen te hebben bij DUO dat het wel mogelijk is om gewoon stufi te krijgen ookal studeer je in het buitenland...
http://education.kilroyworld.nl/univers ... /financien

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 05:03

Blacky94 schreef:
Anthea schreef:

Voor wat je allemaal moet regelen voor je WHP heb ik veel gehad aan het Wereldwijzer forum. T is in het begin ff zoeken maar als je uiteindelijk het goede topic hebt staat er een heel lijstje met dingen die je moet regelen en links naar dingen die je moet invullen :)

Wat betreft school dacht ik laatst ergens gelezen te hebben bij DUO dat het wel mogelijk is om gewoon stufi te krijgen ookal studeer je in het buitenland...

Klopt, maar dan moet er een onderzoek ingesteld worden naar je opleiding. Dat duurde bij mij vanaf oktober tot februari en werd toen afgewezen met wat onbenullige redenen. Het wordt binnenkort alleen nog maar strenger dus ik zou er als ik jou was niet vanuit gaan.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:06

vivian_ve schreef:
Blacky94 schreef:

Klopt, maar dan moet er een onderzoek ingesteld worden naar je opleiding. Dat duurde bij mij vanaf oktober tot februari en werd toen afgewezen met wat onbenullige redenen. Het wordt binnenkort alleen nog maar strenger dus ik zou er als ik jou was niet vanuit gaan.

Okee dat wist ik niet. Ik ga zelf op een WHP die kant op, is althans de bedoeling. Vind school daar ook veel te duur en heb daarnaast kans dat ik dan thuis net zo goed weer vooraan mag beginnen. Verder vind ik met een WHP gaan om te werken en rond te reizen veel meer vrijheid hebben dan voor school. Als ik dit hierboven dan zo lees moet je dan zoveel en mag je zo weinig...

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 04:28

Toch jammer dat het lastig is om je opleiding ergens abroad te doen, het is een hele mooie toevoeging aan je CV!

Vanaf volgende week zondag ga ik rondtrekken, eerst Banff, Jasper en dan hopelijk richting Vancouver! Mocht iemand het leuk vinden om wat af te spreken? lijkt me gezellig!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 04:40

Banff en Jasper.. Ik vond het erg mooi daar, voor wat ik mij nog kan herinneren.. Kan me ook vergissen, ben er wel geweest maar ik haal wel vaker plaatsen door elkaar. Als je naar Vancouver komt lijkt het me leuk om te meeten!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 04:58

Leuk :j

Ik ben nu 3 keer in Waterton geweest, en vind het waanzinnig! Zondag nog bovenop een berg gestaan met prachtig uitzicht! Banff en Jasper is ook genoeg te beleven volgens mij :D
Ik weet nog niet precies wanneer ik in Vancouver zal zijn, waarschijnlijk rond het eerste weekend van oktober ;-)

Ik zal je wel een PB'tje sturen als ik meer weet :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 05:52

Kelly_ann schreef:
Toch jammer dat het lastig is om je opleiding ergens abroad te doen, het is een hele mooie toevoeging aan je CV!

Vanaf volgende week zondag ga ik rondtrekken, eerst Banff, Jasper en dan hopelijk richting Vancouver! Mocht iemand het leuk vinden om wat af te spreken? lijkt me gezellig!

bokt meeting dan maar? :D

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 06:10

Alle bokkers in en rondom Vancouver(Island) *D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:42

Lijkt me leuk!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 00:44

:D
Edit: *\%/*

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 17:24

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:55

Vancouver was ook een hele tijd de meest leefbare stad ter wereld. Spijtig dat Melbourne hen van de troon heeft gestoten...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:02

Ik dacht dat Vancouver was uitgesloten van die wedstrijd omdat ze toch altijd winnen. Dacht ik hoor.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:59

HippoLogic schreef:
Ik dacht dat Vancouver was uitgesloten van die wedstrijd omdat ze toch altijd winnen. Dacht ik hoor.

Haha, dat zou wel een mooie zijn :))

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 23:27

Ik ben als het goed is 6, 7 en 8 oktober in Vancouver meiden ;-)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 04:57

6 en 7 Oktober valt in het Weekend toch? Dan kan ik wel even langs Vancouver gaan!

Zat voor de tv toen ik ineens zo veel Coyotes hoorde, het leken wel grote alarmen die af gingen, heel het Ravine park was aan het janken.. Het kwam echt overal vandaan, wist niet dat er zo veel Coyotes hier zaten.. http://www.youtube.com/watch?v=5Bat3AYT ... e=youtu.be heb het opgenomen, je hoort ook af en toe de hondjes blaffen achter mij.. Let niet op mijn stem :D Heb meerdere filmpjes, maar heb het nog nooit zoals dit mee gemaakt.. Zelfs de medebuurtbewoners kwamen even naar buiten

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 06:46

Hm das thanksgiving weekend. Dat gaat het voor mij sowieso niet worden.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 07:29

Wij doen nog niet aan Thanksgiving.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:57

Wij hebben gister in het veld nog een jonge Coyote opgeschrikt toen we met de paarden langsreden. Was tien meter bij ons vandaan en te verbaasd om snel weg te rennen ;-)

Is er een leuke plek in/bij Vancouver om af te spreken? Ik kan eventueel ook wel een rondleiding gebruiken :)) Zie er ineens een beetje tegenop om zo'n mega stad in te moeten, na al die tijd hier op het overzichtelijke platteland :P

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:10

BIj de haven? Daar waar die cruiseschepen liggen? Volgens mij kun je daar iemand prima vinden namelijk. Verder ben ik ook niet bekend downtown

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:53

Granville Island is prachtig :j Je hebt er een kleine haven, leuke versmarkt (met heerlijke gebakjes!) en een prachtig uitzicht op downtown Vancouver.
In Granville Street zitten veel leuke eettentjes/cafés maar daar heb je minder aan de omgeving waar je zit omdat het een drukke winkelstraat is. Aan Canada Place heb je dan weer leuke cafés met prachtig uitzicht op North Vancouver en de bergen :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 03:56

HippoLogic schreef:
BIj de haven? Daar waar die cruiseschepen liggen? Volgens mij kun je daar iemand prima vinden namelijk. Verder ben ik ook niet bekend downtown

Ja Waterfront Vancouver <3 Prachtig daar, altijd als we naar Downtown gaan, gaan we even langs het Waterfront, naar de grote cruiseschepen kijken en ff de tourist uithangen.