Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

TinkerTreas schreef:Heel bizar hoor.
Het is wel een leukerd om te zien.
Maar hij heeft 2 halsters om en een hoofdstel? En ik kan op mn telefoon niet goed zien waar de teugels aan vast zitten. Lijkt wel of ze aan de bakstukken zitten?
Hopelijk bij de volgende een betere ervaring.
Monique1963 schreef:O ja en onderweg ging bij het Duitse meisje haar paard de teugel los. Zij had gespteugels en die halsterring was eigenlijk te dik voor de ruimte die de gesp van de teugel had en zij had ook de stoot niet door de passant gekregen en dus ging het los in de enige paar meter galop die we hadden. Lekker dan. Ze kregen het ook niet meer vast en dus reed ze verder met een halstertouw aan de ene kant en een teugel aan de andere kant.
Ik heb in de week ervoor altijd bizarre dromen en ben niet de enige. Er is zelfs een topic voor ons slechte volle maan slapers op bokt
Prairy schreef:Wat een vreemde optoming zo. Bizarre ervaring.
Voor wat betreft je droom, het is vrijdag volle maanIk heb in de week ervoor altijd bizarre dromen en ben niet de enige. Er is zelfs een topic voor ons slechte volle maan slapers op bokt
noordje schreef:He getsie wat naar zo'n nachtmerrie![]()
Klinkt inderdaad niet o.k. daar bij die verkoper
En best een hoop geld
Ik wil eigenlijk het liefst een warmbloed,maar die zijn er niet zoveel in een normale prijsklasse
Een vriendin vond dat ik alles vergeleek met mijn EV die ik 3 jaar geleden moest in laten slapen,maar ja : hij was bij mij geboren en is op een maand na 28jaar geworden dus die laat je niet zomaar los
Hier zie je veel koudbloed dravers te koop staan
Ik heb er 17 jaar geleden ook 1 gekocht en hoewel het niet mijn type paard is, zijn ze echt super veelzijdig.
Nu mag ik een Engels volbloed op proef ,een vos![]()
![]()
Het paard is nog via de eigenaresse verzekerd en ik heb nu 3 winters iedere x een ander paard te leen (op voer zoals ze hier zeggen) gehad en dat is altijd goed gegaan
Prairy schreef:Ik denk dat confier goed kan werken, aan de andere kant heb je nu ook Prisca staan die je blijkbaar ook zo op contract had, en kun je daar ook niet mee wat je wil.
Dus dan zou je jezelf goed moeten afvragen of je een paard terug zou brengen als het toch niet precies is wat je zoekt, ook al zijn de terug breng plekken misschien niet zo als je graag zou hopen, dus dat de paardjes het slechter krijgen als bij jou.
Marilu schreef:Ook ik vind het een leuk paardje. Je past er ook mooi op, vind ik.
Maar jouw type is het duidelijk niet, hé, Monique.
Je hebt het in ieder geval een kans gegeven.
De optoming is inderdaad behoorlijk bizar. Ik zou me er niet veilig bij gevoeld hebben (al weet ik wel dat als een paard écht weg wil, dat bit het verschil niet echt gaat maken).
Heb je nu ook echt moeten betalen voor die zogezegde buitenrit ? Dat zou het nog bizarder maken ...
Wat prijzen betreft ... ik vind de genoemde prijzen ook zeker genoeg voor het type paarden dat je bezocht hebt.
Maar ik zag hier enkele dagen terug op Bokt een topic over de huidige paardenprijzen. En daar kwam eigenlijk uit naar voren, dat EUR 4.000 spotgoedkoop zou zijn, want dat dan enkel alle kosten van het fokken van een veulen daarmee betaald zijn. Dat is natuurlijk het standpunt van fokkers die de zaken bekijken vanuit een winstoogmerk.
Ik vind EUR 5.000 toch zeker ook meer dan voldoende voor een 'gewoon en gezond' paard.
Tinka schreef:In Frankrijk zijn de paarden wel een stuk goedkoper dan in Nederland hoor.
Vind het een rare gang van zaken, maar sommige paarden mensen zijn heel raar.
Die vrienden van ons spaargeld hebben ook heel wat paarden bekeken voordat ze een geschikte vonden, ook in Frankrijk dus.
Gewoon blijven zoeken, neem er de tijd voor, dan duurt het maar wat langer. Ik denk dat een ijslander heel geschikt zou zijn, maar die zijn vaak wel duurder.
Tinka schreef:Huh, mijn telefoon maakt er weer rare dingen van.
Teken kan je overal oplopen, die gaan niet snel van dier op mens. Eerder in het bos loop je ze op. Die vrienden hadden een vergelijkbaar budget.

Tinka schreef:Wij hebben tot nu toe ook weinig teken, die komen in het voorjaar wel weer.
Tinka schreef:Aoutats heb ik niet gezien bij de honden. Bij ons is het gras ook steeds gemaaid. En in de zomer was het te heet en te droog denk ik. Daarom ook geen teken in de zomer.