iirrssjjee schreef:Tsjechië hoor ik ook veel mensen over. Wel ver, maar zeker niet duur.
Ikzelf ga altijd naar Frankrijk, behalve aankomend seizoen. Dan zitten we (hopelijk) in Finland (Lapland).
Tjechie, ik heb daar leren skien, maar het is het allemaal net niet. Ik heb leren skien in Cerny Dul, dat dorp heeft nu een skipas en bus naar meerdere dorpen, maar het zijn allemaal kleine stukjes, korte pistes. Vrchlabi heeft iets van 25km aan piste, het grootste gebied zeg maar, en als ze die 4 persoons zitters nog hebben, dan kunnen ze de hoeveelheid skiers niet aan. Er is daar 1 leuke zwarte piste en offpiste kan daar ook niet. Vrchlabi Herlikovice heeft een paar pistes, waarvan 1 leuke, maar is niet verbonden met. En zo is het overal. Wij gingen elke dag ergens anders skiën met de auto en uiteraard kennen ze daar ook parkeergelden. De prijzen per pistekilometer waren 15 jaar terug al erg hoog.
Dus leuk als je nog moet leren skien, maar voor de verwende wintersporter is het helaas erg beperkt.
Italie is wel mooi, maar verder rijden.