Wintersport 2011/2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:09

Misschien moet ik ook zoiets gaan doen... ben mn werk beu!
Krijg je eigenlijk ook betaald voor zoiets? Zit hier toch met vaste lasten :s

Eigenlijk wel krom... als je zonder cap op je paard gaat zitten krijg je half bokt over je heen... maar zonder helm skien/boarden kraaide nooit een haan na. Best krom als je bedenkt met wat voor snelheiden je naar beneden suist!

Mitch_Beauty

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:11

Als het goed is krijg je wel betaald! Maar veel is het niet... Bovendien is de opleiding vrij duur geloof ik. Ik wil het voor 2 jaar doen ongeveer en daarna hup hup door naar de politie/marechaussee! :D

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:11

Oh, wat een leuke filmpjes hierboven!!
Ik ga 9 februari voor 5 dagen naar Noorwegen!!!
Super zin in!!!
veel plezier allemaal in de sneeuw (er ligt genoeg ;))

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:17

Noorwegen, ook heel gaaf (lijkt me :)) )

Seizoen in de bergen werken en zomers in een indoorhal lesgeven? Hoeveel je in het buitenland verdient weet ik niet, maar weet dat snowworld best leuk verdiend (voor studentjes in ieder geval wel :+ als je van een vaste baan daar naar overstapt weet ik het nog zo niet)

Rugprotector wil ik eigenlijk wel. Klap weleens achterover en met name op ijsplaten..auw ;( waardoor ik n beetje terughoudend word (met als gevolg dat je eigenlijk alleen maar sneller een klap maakt :') ) en in het park wil ik eigenlijk ook wel meer gaan doen maar ik durf niet omdat ik bang ben voor m'n rug :+

Maar tot nu toe niemand die kan helpen met de keuze die ik op de vorige pagina had gezet O:) ?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:21

miccamaaike schreef:
Misschien moet ik ook zoiets gaan doen... ben mn werk beu!
Krijg je eigenlijk ook betaald voor zoiets? Zit hier toch met vaste lasten :s

Eigenlijk wel krom... als je zonder cap op je paard gaat zitten krijg je half bokt over je heen... maar zonder helm skien/boarden kraaide nooit een haan na. Best krom als je bedenkt met wat voor snelheiden je naar beneden suist!

Maar een snowboard of ski kan niet steigeren of bokken of op je hoofd trappen Kans dat je op je hoofd valt met snowboarden of skieeën is natuurlijk ook wat kleiner. Is veelal arm of beenletsel. En ja, het is gewoon een beetje eigen verantwoordelijkheid, maar dat geldt natuurlijk ook voor zonder cap rijden. :j

Waarom duurt de vakantie nog zo lang?? -O-

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:25

Manlief kwam na het kopen van zijn spullen thuis zonder helm. Ik heel verontwaardigd "heb je geen helm gekocht?" (ik moet van hem ook met cap rijden dusse)
De volgende dag heeft hij een goede helm gekocht en is er erg blij mee, want het is lekker warm en je weet nooit wat een ander doet op de piste.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:30

crazycat: gave foto's in je profiel! Mooie paarden

Bij ons hebben alle snowboarders een helm, de skiers niet.
De skiers zijn ook meer de "rustige" types, maar je weet idd nooit wat een mede-piste-gebruiker doet!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:37

Nefertarie schreef:
crazycat: gave foto's in je profiel! Mooie paarden

Dank je :)
Jammer genoeg is mijn merrie nog niet hier die komt pas volgend jaar na afspenen van haar veulen.
Deze winter rij ik ook nog de zweeds warmbloed merrie van mijn stalgenoot bij die lastige werktijden heeft in de winter.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:42

Indoor lesgeven is inderdaad ook nog een optie! Had ik nog niet eens aan gedacht...

Ik zou echt niet meer weten wat ik zonder mijn helmpie zou moeten, hij zit lekker, is veilig en heerlijk warm :D al moet ik eerlijk bekennen dat ik hem indoor niet altijd opheb :o

@Dielle, Je hebt me toegevoegd op facebook zag ik *\o/*

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:44

:D

Indoor heb ik 'm ook niet op nee, tenzij besloten wordt het park in te gaan...

Ik gok trouwens dat we binnenkort een 2e topic aan moeten maken :Y)
En daarna een hk-topic om het hele jaar door te komen O:)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:48

Ik moet eigenlijk nog kniebeschermers en polsbeschermers kopen. Helm heb ik al. Geen koude oortjes dit jaar! :D Weet iemand polsbeschermers voor een goed prijsje? Ik wil graag zachte, maar ik ben her en der aan het kijken en vergelijken.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:49

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:53

Ik heb sinds dit jaar een helm en ben er toch wel blij mee. Ook 1 keer vol achterover gevallen en dus ook op m'n hoofd geklapt. Sneeuwscooter kwam me al redden maar dat was niet nodig haha. En ik heb ook nog kniebeschermers waar ik erg blij mee ben!

Snowboardleraar lijkt me ook echt leuk, maar daar ben ik niet goed genoeg voor :+

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:09

Ik ben ook geen pro hoor! Maar je leert een hoop tijdens de opleiding! Ik neem aan dat je tenminste niet al jaaaaren snowboardervaring hoeft te hebben? Ik snowboard dit jaar pas voor het 4e jaar :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:11

Het is wel handig als je netjes naar beneden komt zonder al te vaak te vallen.Vind het nogal tjappie overkomen als je boardleraar regelmatig onderuit gaat. Een reden voor mezelf om het niet te doen, helaas, want het lijkt mij echt geweldig.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:15

Dielle, jij hebt mij uitgenodigd op facebook, toch? :') :))
Ik denk dat deze al heel wat scheelt. Ik zit er ook zeker aan te denken. Ik draag een helm en kniebeschermers, rug zou ook wel wat bescherming kunnen gebruiken ja.

Flinke smakkerd dan, Anne. Gelukkig is je hoofd nog heel en was het je helm 'maar'. Zo zie je maar inderdaad waar het goed voor is!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:17

Wat voor een kniebeschermers heb je Fee? Kun je dan nog wel genoeg buigen?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:17

Stimmt :))

Ga vd week denk maar ff kijken voor die beschermer, of het een beetje zit enzo :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:20

Heb ik het toch goed! :D Hoe heet dat ex-stalgenootje? Kan best kloppen, paard komt uit Den-Haag.

Uh, geen idee, Cap. Zijn van m'n moeder geweest. Maar je kan inderdaad gewoon nog buigen. Alleen de voorkant is hard, de achterkant is gewoon helemaal zacht en soepel. Is heerlijk als je even op je knieën zit. En scheelt heel wat blauwe plekken. :D

Ik ben nog even naar de Daka geweest voor die jas. Ze hadden alle kleuren van dat model, behalve die ik wil. Dus nu echt maar bestellen. :))

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:38

Capopjekop ik heb " zachte". Kniebeschermers, speciaal voor de wintersport. Je ziet ze niet, zitten onder de broek, en kan nog helemaal buigen. Zijn van spex, van perry... Merk wel dat t elastiek wat slechter wordt, maar ze blijven goed op hoogte zitten.

Anne schrikken van je val zeg!

Overigens heb ik een helm, kniebeschermers dus, en handschoenen met polsberscherming erin. Echt wereld dingen!

Heb van dakine ook losse beschermers met neopreen, en dan bij de onderkant wel hard, maar die zitten in combi met handschoenen toch vervelend bij mij. Dan moet je denk ik echt wanten hebben denk ik..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:44

Dit is een andere Nederlander die hier woont (vanaf kind). Ik ga hem vragen of ie me snowboard lessen wil gaan geven, weet je tenminste zeker dat je het meteen goed leert.

Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:58

Wie had hier nou dat kleine camera'tje gekocht? Zou ik misschien de link mogen hebben waar je hem vandaan hebt? We gaan hem hier waarschijnlijk ook aanschaffen. :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:04

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:06

capopjekop schreef:
Het is wel handig als je netjes naar beneden komt zonder al te vaak te vallen.Vind het nogal tjappie overkomen als je boardleraar regelmatig onderuit gaat. Een reden voor mezelf om het niet te doen, helaas, want het lijkt mij echt geweldig.

Dat is ook zo inderdaad! Ik ga tegen die tijd (na volgend jaar) bekijken hoe ik dan op mijn board sta en of het haalbaar is! Ik vind lesgeven (in snowboarden) iig helemaal geweldig dus dan maar even advies inwinnen over mijn boardskills... Als ik niet goed genoeg ben is het jammer maar dan heb ik het geprobeerd :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:31

Fee_ schreef:
Wie had hier nou dat kleine camera'tje gekocht? Zou ik misschien de link mogen hebben waar je hem vandaan hebt? We gaan hem hier waarschijnlijk ook aanschaffen. :))

Was Fanta die hem had toch? Ben benieuwd naar de resultaten, ook of die een beetje waterdicht is :+
Hier kwam ik 'm voor het goedkoopst tegen (€15-,)
http://www.euro-electronics.nl/a-201761 ... met-camera

Sicke foto trouwen hierboven <3 zal vast wel een goede leraar kunnen zijn :))