USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:13

Stel je vraag eens op het forum van Alles Amerika.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:29

Yasmine schreef:
Incl. alles inderdaad :j

Weet iemand hoe veilig het is om als 21-jarige door het zuiden (Louisiana, Tennessee etc.) te reizen? Ik heb in januari een maand om te reizen in Amerika en wil graag een LA naar NYC trip doen. Het zuiden is het enige deel van Amerika dat ik nog niet gezien heb, dus zou dat liever doen dan een rondje westkust waar ik alles al 1 of 2 keer heb gezien. Ik ben wel van plan om met 3 anderen te gaan (minstens 2 jongens erbij), maar ik weet niet hoe doenbaar het is qua veiligheid. Mijn vader zit me altijd af te schrikken, maar zijn ervaringen zijn van 20 jaar geleden dus weet niet hoe realistisch ze nu nog zijn. En is de afstand realistisch in één maand?

denk dat TN net zo veilig en onveilig is als de rest. Het is maar waar je bent op welk moment.
Maar in TN en KY is nog steeds de southern hospitality erg aardige mensen....maar het is ook redneck country dus ook enge creeps :-)

Smocky mountains, Big South fork, Memphis, Nashville allemaal leuk om te doen...en uiteraard Hidden Cave Ranch maar 15 mile van de TN border dus erg dichtbij ;-)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:38

Ik Heb me in Louisiana vaker onveilig gevoeld dan elders, maar kan niet precies aangeven waarom. Wel kregen we zeker in New Orleans de waarschuwing om weg te blijven buiten het cenyrum.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 17:49

Thirty schreef:
Weet iemand hier een webshop die Nlse producten verstuurd (hagelslag, satesaus etc). Maar dan niet vanuit NL maar vanuit de US (gevestigd in de US)? Ik weiger namelijk t/m5 kg over de $40 verzendkosten te betalen...Dat kan vast goedkoper. Kom er met Google ff niet goed uit :)
Wat en hoeveel wil je hebben? Ik kom volgende maand die kant op en heb op de heenweg niet zoveel in mijn koffer dus kan best wat spullen meenemen en ter plekke versturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:58

Ik volgende week al en wil dit ook best voor je doen, mits me goed verteld wordt hoe dit moet ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:04

Katja schreef:
Thirty schreef:
Weet iemand hier een webshop die Nlse producten verstuurd (hagelslag, satesaus etc). Maar dan niet vanuit NL maar vanuit de US (gevestigd in de US)? Ik weiger namelijk t/m5 kg over de $40 verzendkosten te betalen...Dat kan vast goedkoper. Kom er met Google ff niet goed uit :)
Wat en hoeveel wil je hebben? Ik kom volgende maand die kant op en heb op de heenweg niet zoveel in mijn koffer dus kan best wat spullen meenemen en ter plekke versturen.

oh! Dat zou geweldig zijn. Niet zo heel veel hoor. Wellicht een pakje kwinkslag, een zakje van die Bourgoinne saus die je kan aanmaken met mayo en een bakje aanmaak pindasaus *\o/* Laat me hier even op terug komen. Anders moet familie maar wat voor me inslaan en opsturen*D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:09

Ik heb dus rent a wreck gemaild, en zij verhuren in Utah ook niet onder de 21.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:10

Jammer.

Ik ben de hele dag al vrolijk vanwege mijn onverwachte reis :):)

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:08

Meiden, ik ben op zoek naar een hotel in Miami, maar jeetje wat is er een keus.

Ik wil graag in de buurt van Lincoln Mall zitten. Lovely, jij had het over South Seas, maar die vind ik nog best prijzig. Ik heb al gemerkt dat de hotels in Miami wel duurder zijn als de hotels in Fort Lauderdale, dus ik hoef ook niet voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten ;)
Maar 100 à 150 euro per nacht vind ik wel genoeg.

Iemand die al vaker in Miami geweest die suggesties heeft?

Nog 2 weekjes en dan gaan we *\o/*

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 23:13

Voor zo'n grote stad als Miami zou het de moeite kunnen zijn om je eens in Priceline te verdiepen maar dat moet je wel willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 01:46

Ik heb bij South Seas tussen de 90 en 110 dollar per nacht betaald. Kijk anders eens bij het Royal Palm, het Albion of het Catalina.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 02:04

MoniqueT schreef:
Stel je vraag eens op het forum van Alles Amerika.

Ik ga me registreren! Wist helemaal niet dat het bestond. Of ja, wel eens van gehoord maar nooit verder bij nagedacht :o

Thnx :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 08:27

EvaC schreef:
MacavityL! Jij zit toch ook in het Criminal Minds topic? Hoe was NYC? :D
Een vriendin en ik gaan 22 december naar NYC, heb je nog leuke insider tips voor ons wat we absoluut moeten doen?

Ja daar zit ik ook :D

NYC was helemaal geweldig - 7 maanden en had er nog niet genoeg van! Daarom wil ik weer terug :D Insider tips voor de winter vind ik lastiger dan voor de zomer. Zou Stone Street aanraden (klein straatje waar iedereen aan piknick tafels zit te eten en drinken), maar dat is dus ook meer iets voor mooi weer dan midden in de winter! Rondje Central Park is wel mooi als het gesneeuwd heeft! Oh, en als je een mooie foto van de NYC skyline wilt moet je naar Hoboken/New Jersey en dan stukje naar het water lopen (5 minuten).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 09:57

Speciaal voor HC Ranch een quote van een vriendin van me op Facebook:
Citaat:
Ben ook bij HC Ranch geweest,was ook erg leuk,aanrader!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:09

Balen zeg, Karin -O-

MacavityL, wat een geweldig vooruitzicht! Ik zit stiekem ook al te denken dat ik hier graag een PhD zou willen doen, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waarover :+ Rond welke periode ben je van plan om te gaan?

Na een hele dag Google Maps-en en Googlen heb ik een ruw schema, vertrekken op 20 december en eindigen op 24 januari.
Los Angeles - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas - Flagstaff/Grand Canyon
Flagstaff - Santa Fe
Santa Fe - Dallas met tussendoor één overnachting in Amarillo om de afstand te verdelen
Dallas - Houston
Houston - New Orleans/Baton Rouge
New Orleans - Memphis (nog niet zeker, ligt nogal uit de weg maar staat zeker op mijn verlanglijst)
Memphis - Atlanta
Atlanta - Tallahassee
Tallahassee - Tampa
Tampa - Everglades City
Everglades - Miami
Miami - Orlando en dan weer naar Vancouver met 't vliegtuig.

Zitten een paar flinke stukken in qua reistijd, daarmee dat ik nog wat twijfel over de indeling. We gaan iig met 4 personen en mogen allemaal rijden, dus we kunnenv voldoende afwisselen. Heb ook nog geen idee hoe lang we waar blijven, zoals ik al zei heb ik helemaal geen ervaring met Texas, Louisiana etc. Maar heb de lijst al doorgemaild naar mijn vader, die is al in praktisch heel Amerika geweest dus die gaat het even bekijken.
Dinsdag spreek ik mijn reisgenoten dus dan gaan we bekijken wie waar graag bepaalde dingen wilt zien.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:54

Ninaka schreef:
Meiden, ik ben op zoek naar een hotel in Miami, maar jeetje wat is er een keus.

Ik wil graag in de buurt van Lincoln Mall zitten. Lovely, jij had het over South Seas, maar die vind ik nog best prijzig. Ik heb al gemerkt dat de hotels in Miami wel duurder zijn als de hotels in Fort Lauderdale, dus ik hoef ook niet voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten ;)
Maar 100 à 150 euro per nacht vind ik wel genoeg.

Iemand die al vaker in Miami geweest die suggesties heeft?

Nog 2 weekjes en dan gaan we *\o/*

Kijk eens op www.exit-reizen.nl, daar staan een aantal goedkope hotels. Zelfs beveel ik de Best Western Oceanfront aan, iets meer dan 100euro maar dan heb je wel een keuken en direct aan het strand van Miami Beach (nabij de Ball Harbour Shops) en bus voor de deur

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:22

Yasmine schreef:
Balen zeg, Karin -O-

MacavityL, wat een geweldig vooruitzicht! Ik zit stiekem ook al te denken dat ik hier graag een PhD zou willen doen, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waarover :+ Rond welke periode ben je van plan om te gaan?

Na een hele dag Google Maps-en en Googlen heb ik een ruw schema, vertrekken op 20 december en eindigen op 24 januari.
Los Angeles - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas - Flagstaff/Grand Canyon
Flagstaff - Santa Fe
Santa Fe - Dallas met tussendoor één overnachting in Amarillo om de afstand te verdelen
Dallas - Houston
Houston - New Orleans/Baton Rouge
New Orleans - Memphis (nog niet zeker, ligt nogal uit de weg maar staat zeker op mijn verlanglijst)
Memphis - Atlanta
Atlanta - Tallahassee
Tallahassee - Tampa
Tampa - Everglades City
Everglades - Miami
Miami - Orlando en dan weer naar Vancouver met 't vliegtuig.

Zitten een paar flinke stukken in qua reistijd, daarmee dat ik nog wat twijfel over de indeling. We gaan iig met 4 personen en mogen allemaal rijden, dus we kunnenv voldoende afwisselen. Heb ook nog geen idee hoe lang we waar blijven, zoals ik al zei heb ik helemaal geen ervaring met Texas, Louisiana etc. Maar heb de lijst al doorgemaild naar mijn vader, die is al in praktisch heel Amerika geweest dus die gaat het even bekijken.
Dinsdag spreek ik mijn reisgenoten dus dan gaan we bekijken wie waar graag bepaalde dingen wilt zien.

Leuke trip. 3 jaar terug zijn wij ook zoiets wezen doen:
LA - Death Valley - Monument Valley - Las Vegas - Hollywood - Grand Canyon - Phoenix - San Diego.
Vraag me alleen niet wat de volgorde was maar ik vond het een geweldige reis ;)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:18

MacavityL schreef:
EvaC schreef:
MacavityL! Jij zit toch ook in het Criminal Minds topic? Hoe was NYC? :D
Een vriendin en ik gaan 22 december naar NYC, heb je nog leuke insider tips voor ons wat we absoluut moeten doen?

Ja daar zit ik ook :D

NYC was helemaal geweldig - 7 maanden en had er nog niet genoeg van! Daarom wil ik weer terug :D Insider tips voor de winter vind ik lastiger dan voor de zomer. Zou Stone Street aanraden (klein straatje waar iedereen aan piknick tafels zit te eten en drinken), maar dat is dus ook meer iets voor mooi weer dan midden in de winter! Rondje Central Park is wel mooi als het gesneeuwd heeft! Oh, en als je een mooie foto van de NYC skyline wilt moet je naar Hoboken/New Jersey en dan stukje naar het water lopen (5 minuten).

Iig bedankt! Die van de skyline schrijf ik op. We hebben helemaal een notitieboekje met dingen die we niet mogen vergeten om te doen :P
Echt gaaf dat je er zo'n leuke tijd hebt gehad!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:51

Thanks Katja,ik had al vermeld dat HCRanch een aanrader was ;) (ook hier).Vooral de grot was erg gaaf.En de honden die ook gewoon mee naar binnen gingen.In het donker,want mijn zaklamp deed het niet zo best en de mannen waren al een stuk vooruit gelopen.(iemand moet toch foto's maken :P )
Yasmine : Memphis - Atlanta is echt een volle dag rijden.Wij waren erg gaar na een hele dag in de auto.Maar we hadden ook niet het beste weer om te rijden,stortregens,wat het erg vermoeiend maakt en natuurlijk konden we daardoor ook niet zo hard.
Memphis is leuk.Genoeg te zien en te doen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:31

En zo tel je één en één opeens bij elkaar op :o

Slecht weer is wel iets waar je rekening mee moet houden in je planning want het is een enorme tegenvaller als je het plan hebt om 8 uur te rijden en je hebt echt heel slecht weer.

Iemand ervaring met duiken in Florida?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:32

*slik* parkeerkosten zijn voor mij bijna net zo hoog als autohuur := Ik kan voor een week voor 277 een auto huren bij die duitse site... maar er komt nog 30 eu per dag parkeerkosten bij op. En nog de parkeerkosten als ik ergens heen ga :=
Dus toch maar naar de everglades met de miamitourcompagny! Scheelt weer een dag. Voor de keys wel een auto huren omdat wij willen snorkelen. Dus wij denken nu aan max. 3 dagen een auto.

Hebben jullie thuis de excursies geboekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:42

Vuurneon, of je nu boekt of later hangt vooral af van de cancellation policy. Er staat waarschijnlijk wel genoeg over op de website en anders kun je altijd een mailtje sturen. Of je wordt lid op miamibeach411.com en stelt je vraag daar.

Miamitourcompany doet ook snorkelen voor 109 dollar alles inclusief. Misschien is dat ook het overwegen waard vanwege de toll en de vermoeidheid achteraf?? Kijk anders nog even goed na hoe het met de autohuur en de toll geregeld is, soms kun je goedkoper tollkaartje krijgen staat mij ergens bij.
http://miamitourcompany.com/snorkeling.html

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:58

die had ik gemist! Cool :D
Wij wouden sowieso niet helemaal naar key west met de auto, maar Key largo om te snorkelen ivm vermoeidheid.
Hmm even aan mijn vriend voorleggen dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:19

Dat is Amerika he, alles is te koop :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:25

Nog een week nog een week nog een week whoehoeeeeee :D