Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yasmine schreef:Incl. alles inderdaad
Weet iemand hoe veilig het is om als 21-jarige door het zuiden (Louisiana, Tennessee etc.) te reizen? Ik heb in januari een maand om te reizen in Amerika en wil graag een LA naar NYC trip doen. Het zuiden is het enige deel van Amerika dat ik nog niet gezien heb, dus zou dat liever doen dan een rondje westkust waar ik alles al 1 of 2 keer heb gezien. Ik ben wel van plan om met 3 anderen te gaan (minstens 2 jongens erbij), maar ik weet niet hoe doenbaar het is qua veiligheid. Mijn vader zit me altijd af te schrikken, maar zijn ervaringen zijn van 20 jaar geleden dus weet niet hoe realistisch ze nu nog zijn. En is de afstand realistisch in één maand?
Thirty schreef:Wat en hoeveel wil je hebben? Ik kom volgende maand die kant op en heb op de heenweg niet zoveel in mijn koffer dus kan best wat spullen meenemen en ter plekke versturen.Weet iemand hier een webshop die Nlse producten verstuurd (hagelslag, satesaus etc). Maar dan niet vanuit NL maar vanuit de US (gevestigd in de US)? Ik weiger namelijk t/m5 kg over de $40 verzendkosten te betalen...Dat kan vast goedkoper. Kom er met Google ff niet goed uit
Katja schreef:Thirty schreef:Wat en hoeveel wil je hebben? Ik kom volgende maand die kant op en heb op de heenweg niet zoveel in mijn koffer dus kan best wat spullen meenemen en ter plekke versturen.Weet iemand hier een webshop die Nlse producten verstuurd (hagelslag, satesaus etc). Maar dan niet vanuit NL maar vanuit de US (gevestigd in de US)? Ik weiger namelijk t/m5 kg over de $40 verzendkosten te betalen...Dat kan vast goedkoper. Kom er met Google ff niet goed uit
EvaC schreef:MacavityL! Jij zit toch ook in het Criminal Minds topic? Hoe was NYC?
Een vriendin en ik gaan 22 december naar NYC, heb je nog leuke insider tips voor ons wat we absoluut moeten doen?
Ninaka schreef:Meiden, ik ben op zoek naar een hotel in Miami, maar jeetje wat is er een keus.
Ik wil graag in de buurt van Lincoln Mall zitten. Lovely, jij had het over South Seas, maar die vind ik nog best prijzig. Ik heb al gemerkt dat de hotels in Miami wel duurder zijn als de hotels in Fort Lauderdale, dus ik hoef ook niet voor een dubbeltje op de 1e rang te zitten![]()
Maar 100 à 150 euro per nacht vind ik wel genoeg.
Iemand die al vaker in Miami geweest die suggesties heeft?
Nog 2 weekjes en dan gaan we
Yasmine schreef:Balen zeg, Karin
MacavityL, wat een geweldig vooruitzicht! Ik zit stiekem ook al te denken dat ik hier graag een PhD zou willen doen, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten waaroverRond welke periode ben je van plan om te gaan?
Na een hele dag Google Maps-en en Googlen heb ik een ruw schema, vertrekken op 20 december en eindigen op 24 januari.
Los Angeles - Death Valley
Death Valley - Las Vegas
Las Vegas - Flagstaff/Grand Canyon
Flagstaff - Santa Fe
Santa Fe - Dallas met tussendoor één overnachting in Amarillo om de afstand te verdelen
Dallas - Houston
Houston - New Orleans/Baton Rouge
New Orleans - Memphis (nog niet zeker, ligt nogal uit de weg maar staat zeker op mijn verlanglijst)
Memphis - Atlanta
Atlanta - Tallahassee
Tallahassee - Tampa
Tampa - Everglades City
Everglades - Miami
Miami - Orlando en dan weer naar Vancouver met 't vliegtuig.
Zitten een paar flinke stukken in qua reistijd, daarmee dat ik nog wat twijfel over de indeling. We gaan iig met 4 personen en mogen allemaal rijden, dus we kunnenv voldoende afwisselen. Heb ook nog geen idee hoe lang we waar blijven, zoals ik al zei heb ik helemaal geen ervaring met Texas, Louisiana etc. Maar heb de lijst al doorgemaild naar mijn vader, die is al in praktisch heel Amerika geweest dus die gaat het even bekijken.
Dinsdag spreek ik mijn reisgenoten dus dan gaan we bekijken wie waar graag bepaalde dingen wilt zien.
MacavityL schreef:EvaC schreef:MacavityL! Jij zit toch ook in het Criminal Minds topic? Hoe was NYC?
Een vriendin en ik gaan 22 december naar NYC, heb je nog leuke insider tips voor ons wat we absoluut moeten doen?
Ja daar zit ik ook
NYC was helemaal geweldig - 7 maanden en had er nog niet genoeg van! Daarom wil ik weer terugInsider tips voor de winter vind ik lastiger dan voor de zomer. Zou Stone Street aanraden (klein straatje waar iedereen aan piknick tafels zit te eten en drinken), maar dat is dus ook meer iets voor mooi weer dan midden in de winter! Rondje Central Park is wel mooi als het gesneeuwd heeft! Oh, en als je een mooie foto van de NYC skyline wilt moet je naar Hoboken/New Jersey en dan stukje naar het water lopen (5 minuten).