Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:00

Ik heb 1 x met Syntus-trein gereisd, en toen was k ook vergeten in te checken O:) Godzijdank werd er toen niet gecontroleerd hahah :)) anders was k ook de banketstaaf := Was ook de 1e en enige keer dat k met Syntus ging xD
Sindsdien kijk ik altijd een keer extra of het een NS-trein is :P Nja van mijn vaste-trajecten weet ik het natuurlijk wel :j

_Mara_

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:33

Naja, ik reis dus echt alleen met NS en met de bus, en bij de bus moet je gewoon inchecken, je kan er niet omheen. Maar ik had geen idee dat je bij andere vervoersbedrijven van treinen wel moest inchecken. Is bij mijn weten nooit duidelijk ergens aangegeven. Ja, op de site van Arriva staat het, maar wanneer kom ik daar nou? Nooit, plan mijn reis altijd via ns.nl of 9292ov.nl Maar oké, mijn proces verbaal klopt ook niet, er staat dat mijn reis 2 euro heeft gekost omdat ik zonder korting reisde.. oké, dat klopt dus in de zin van, ik reisde gratis! En als ze dat niet goedkeuren hoort er alsnog een 40% korting af te gaan en kost het ritje 90 cent... Dus misschien dat ik 1 euro kan besparen.. al maakt dat weinig meer uit bij een boete van 37 euro voor een gratis ritje..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 01:59

ukje schreef:
Werd gister opeens ook weer gecontroleerd, Na twee weken bijna niet. Kan die mensen soms wel schieten. Ik heb mijn ov altijd zo in mijn portemonnee zitten dat ik hem er niet hoef uit te toveren. Zijn er van die conducteurs die perse je kaart zelf vast willen houden. Had laatst ook een keer dat ik dubbel gecontroleerd werd. :+

Het is wel zo dat we meer in evenwicht staan als we de kaart tijdens het scannen zelf in handen hebben. Jij hieft alleen je kaart er even uit te halen voor de controle, wij zouden anders voor elke kaart die niet uit de protomonee word gehaald die scanner in de juiste positie moeten manouvreren, wat voor ons toch meer energie en tijd kost, en dus ook nog meer kans geeft op een valpartij. Ik heb dus ook liever zelf de te scannen kaart vast. Het is trouwens een feit dat er, sinds het scannen, meer conducteurs rondlopen met nek en schouderklachten.

Konstantine schreef:
Vinden jullie het trouwens ook altijd zo KOUD in de trein? Als ik 's morgens instap (2e station) blazen die blazers nog warme lucht, maar daarna gaan ze koud blazen en zo halverwege heb ik het ZO koud dat ik van ellende m'n jas maar aantrek :=

Het is echt altijd zo, en dan zie je de hele reis geen conducteur dus kun je er nog niks van zeggen ook...

Heeft totaal geen zin om dat bij de conducteur te melden, wij kunnen er ook niks mee. De temperatuur in de trein is niet instelbaar namelijk. Beter is het om dergelijke klachten naar NS klantenservice te sturen. Als er daar genoeg klachten van reizigers binnen komen over de temperatuur in de trein word er wat aan gedaan.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:41

Mara ik heb ze de afgelopen tijd daar telkens over horen praten en vanaf 3 november zijn ze daar super streng mee, controleren ze alles en word ook iedereen beboet.
Ze riepen het ook nog om op cs maar goed dat moet je ook maar net horen of van een ander horen natuurlijk.
Wel mooi klote, oh veder snap ik er ook geen reet meer van en mijn ov doet toch dom dus voor die enkele reisjes voor mij in het weekend koop ik gewoon braaf een kaartje.
Als ik straks me ov weer nodig heb dan regel ik het wel _O-

Mooi zuur..

Ik houd me jas ook altijd aan, heb ook altijd 2/3 dikke tassen bij me en als ik dan ook met jas enzo aanmoet trekken en er iemand naast me zit enzo *wat een gedoe*
Maar ik heb dus zon vette winterjas en die kan ik gewoon aanhouden dus warm is het niet.
Overgens heb ik vorige keer pas echt gemerkt dat ze koude lucht blaasden maar toen stonden we als sardientjes in een blik.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 17:39

Ik ga altijd ergens zitten waar die blazers niet bij m'n voeten zitten, wil graag nog gevoel in m'n tenen hebben bij aankomst.
Fijn om te weten dat er nog niks aan te doen is ook, lekker geregeld. -O-

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:55

Jans schreef:
Jup.. maar de makkelijke trajecten pakken ze vaak niet.. moeite doen is leuker. En vaak is er voorkeur voor de "echte" intercities.. op trajecten waar ze volle snelheid mogen.. waar ik vroegr woonde, Nieuwerkerk / Capelle, daar sprongen ze echt vaak. Daar mogen de treinen het hardste van Nederland..

ik ga dan nou niet élke dag met de trein maar wel bijna alle werkdagen en heb dit dus nog nooit gehad in de iets meer dan 2 jaar dat ik tussen rdam alex en utrecht reis.

Inoterry schreef:
Heeft totaal geen zin om dat bij de conducteur te melden, wij kunnen er ook niks mee. De temperatuur in de trein is niet instelbaar namelijk. Beter is het om dergelijke klachten naar NS klantenservice te sturen. Als er daar genoeg klachten van reizigers binnen komen over de temperatuur in de trein word er wat aan gedaan.

huh wat raar joh dat slaat toch eigenlijk nergens op? Had laatst ook een hele tocht gewoon langs mn benen.
Maar hoe wordt dat dan ingesteld? Gewoon nou deze trein staat op 15 graden, klaar. Oh en als we eens een keer denken dat het winter wordt kijken we wel weer een keer :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 21:53

Er zitten temperatuurmeters in de trein die de temperatuur meten, en aan de hand van die dingen gaat de kachel of de airco aan. Dat die niet altijd kloppen is ons al een hele tijd duidelijk. In de nieuwe sprinters staat vaak op het binnenbeeldscherm dat het 21 graden is. 10.5 aan de ene kant en 10.5 aan de andere kant maakt tenslotte ook 21 graden :+ .
Maar vanwege die temperatuurmeters is het in mat64 ook niet verstandig om het raam open te zetten als het binnen te warm is, en buiten is het koud. Zodra er een vlaag koude lucht bij de temperatuurmeter komt gaat de kachel alleen maar harder loeien, en word het dus nog wamer binnen,

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:13

NienSCHaap schreef:
Ik houd me jas ook altijd aan, heb ook altijd 2/3 dikke tassen bij me en als ik dan ook met jas enzo aanmoet trekken en er iemand naast me zit enzo *wat een gedoe*
Maar ik heb dus zon vette winterjas en die kan ik gewoon aanhouden dus warm is het niet.
Overgens heb ik vorige keer pas echt gemerkt dat ze koude lucht blaasden maar toen stonden we als sardientjes in een blik.

Precies de reden waarom ik ook mn jas aanhoud :') hahah als er niemand naast je zit is het geen probleem, maar als dr iemand naast me zit dan verkoop ik diegene onbewust een paar klappen omdat ik niet zo lenig ben met jas aantrekken hahaha En heb ook altijd een rugzak, schoudertas en koffer mee :j

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:16

soms als ik hard heb moeten fietsen ofzo heb ik het wel echt te warm (zeker als de thermostaat dus verkeerd aan het doen is en het weer te warm is in de trein). Dan doe ik mn jas dus wel uit maarja als dan daarna weer iemand naast me komt heb ik ook geen idee hoe ik hem weer aan moet krijgen, doe het dan meestal pas als ik al eruit loop ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:46

Simone, ze springen vaak buiten de spitstijden.. ik heb het vaak genoeg meegemaakt (ook als ik er niet langs hoefde, als ik bijvoorbeeld op kantoor zat :+ ) en reisde het traject best wel wat jaartjes :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 22:53

Jans schreef:
Simone, ze springen vaak buiten de spitstijden.. ik heb het vaak genoeg meegemaakt (ook als ik er niet langs hoefde, als ik bijvoorbeeld op kantoor zat :+ ) en reisde het traject best wel wat jaartjes :+

ok ja dat zou kunnen al hoef ik gelukkig ook niet altijd met spitstijden :) maar misschien dat ik het gelukkig net steeds mis.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 02:50

Voor degenen onder ons die treinen ook gewoon leuk vinden om naar te kijken...
Vond dit net en vind het wel een leuk filmpje. :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 03:19

Oeps, VIRMpie stuk :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 07:34

Ik heb er idd ook nog nooit zef mee te maken gehad, dat iemand voor de trein sprong. (vorige week was er wel een lijk gevonden op mijn traject.)

Treinen zijn soms idd erg leuk om naar te kijken vooral de Thalys.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 08:09

Ik moet zo met de trein vanaf enschede naar groningen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:47

Nienschaap, succes met reizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:54

Het is behoorlijk mistig vandaag.. gelukkig rijden de treinen dan gewoon door, de snelweg stond er weer eens stil van _O-

Oeh, virmpie wordt getrokken door Plan T!
Plan T rijdt eigenlijk helemaal niet meer he? Alleen plan V?

(Raar eigenlijk, de Vierdelige heten Plan T, de Tweedelige heten plan V :') )

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:39

Dankje ik ben veilig aangekomen in groningen :)
Op het station stond ineens een boer met twee geiten haha dan kijk je even raar op.
Zullen geiten ook in de trein mogen? :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:52

ik zat echt te kijken eerst huh wat komt er nou achter :P Grappig dat die virm gesleept wordt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:54

Of dit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:57

Of dit:

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:59

ik heb dus nog nooit van die combi's zien rijden maar het ziet er echt niet uit :') _O- Die laatste is helemaal grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:02

En een heeeeeeel lang treintje :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:03

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 13:06

De NS heeft geleerd van vertraging en heeft nu ook een wegdienstregeling :')