Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 01:05

Bedankt! En ik wilde in ieder geval ook proberen om te gaan whale spotten...

Eskimo, gefeliciteerd!

Anthea, wij reizen dan net tegengesteld straks, ik ga begin oktober de Rockies in en dan BC in...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 04:19

Anthea schreef:
Eskimo schreef:
Sundral, net even je stukje gelezen, maar wat heftig zeg! Ik snap dat je dan je droom achterna wilt gaan.. Canada is heel erg gaaf, ik hoop dat je het kan realiseren..!

Anthea, wat grappig, ik vond Calgary juist helemaal niks.. Terwijl ik mijn hart 3 jaar geleden verloren heb verloren aan Vancouver, BC.. Zo zie je maar weer, smaken verschillen :))

:))

In Vancouver ben ik niet geweest, wie weet.. Alleen Kelowna, Salmon Arm and Sicamous. Vooral Kelowna vond ik zo boring, kaal.. :=

Ohhhh je moet Vancouver een keer zien.. Je wordt verliefd op de stad!! Met de prachtige ligging aan de oceaan met uitzicht op de Rocky's.. I love it! Kelowna ben ik geweest maar ben vergeten hoe het daar was.. Banff en Lake Louise zijn ook prachtig :j

Btw, weet iemand een leuke reisblog die een beetje makkelijk is en waar ik al mijn foto's kan plaatsen? Bij Waarbenjij.nu moet ik namelijk nu geld gaan betalen als ik nog meer foto's erop wil zetten (belachelijk :roll: ), dus ik ga eens overstappen van blog

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 04:44

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 05:06

Haha grappig, Kelowna is altijd zoooo mooi volgens anderen maar ook ik vond er echt niets aan. In Stanley park heb ik 2 jaar terug toen mijn eerste wasbeer en stinkdier gezien, vond dat een mooi park :) Ik heb goede ervaringen met www.gaatverweg.nl .

psst; Victoria is toch veel mooier??! ;)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 06:00

Sandra, thanks, zal even kijken!

Vivian_ve: Zal ook daar ook even op kijken! Victoria wil ik graag nog een keer heen.. :j

Mijn eerste stinkdier heb ik ergens vorige week hier voor de deur gezien :D Was donker dus schrok in het begin nog al, en de hondjes (chihuahua's) al helemaal! :))

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:08

Is blogspot een idee?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:50

Kelly_ann, en vooral ook naar Granville Island gaan! Prachtige uitzichten met alle boten én een leuke markt :)
En natuurlijk naar de campus van UBC gaan, daar heb ik gestudeerd en die is prachtig! Het is echt een stad op zich en vooral de museum of anthropology, botanical gardens en Wreck Beach zijn mooi!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:08

De ene vindt Vancouver helemaal top de ander weer niet etc. Net waar je van houdt. Ikzelf was blij toen ik na 4 dagen Vancouver verliet ;) .

Onze trip naar de yukon en noorden BC was super, echt gave tijd geweest. Maar ook erg veel rijden, ong5600km, dus gemiddeld 5-6 uur per dag rijden (we hadden trailer mee, met een auto zou het sneller gaan). Voor de afstand maar het minimale hoeveelheid wildlife gezien. Wat beren en caribou. De Stewart-Cassiar highway (37) is echt een aanrader, dat was de mooiste route van onze trip. Verder gewoon heel veel wildernes, wat erg gaaf is. Denk je dat banff of jasper wildernes is, dat stelt werkelijk niks voor als je naar de yukon gaat. Dawson city was ook interessant om te zien, voor de rondleiding op de dredge (die werd gebruikt voor goud te vinden). Helaas gaat de dredge dicht mid september en zal voorlopig niet meer geopend worden ivm bezuinigen van parks canada. Erg jammer, is toch wel de grootste attractie daar. Je kunt het wel van de buitenkant zien, maar dat is toch totaal niet hetzelfde als vanbinnen. We hadden graag Skagway gedaan, maar dat moeten we op een andere trip doen ;) .

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:21

Ik ben vorig jaar naar Skagway gegaan. De route van Whitehorse naar Skagway is de mooiste route die ik ooit heb gezien!!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 05:54

Klinkt waanzinnig Linda! Maar ik heb maar 7 tot 10 dagen vanuit vertrekpunt Lethbridge, dus al te ver naar het noorden zal niet lukken zonder af en toe uit de auto te stappen om rond te kijken ;-) Bovendien is het al bijna oktober als ik ga.

Ik zie trouwens dat jij cutting en roping doet, ik ben erg onder de indruk geraakt hiervan nu ik de rodeo's hier in de buurt heb bezocht!

Vandaag naar Spruce Meadows geweest, wat een mega concours zeg! Erg leuk om een keer mee te maken :j

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:27

Wat een gave verhalen allemaal zeg!! Ik heb het al eens eerder gezegd, ik word daar gewoon een beetje verdrietig van haha! Zo graag wil ik ook. Ik zit momenteel echt met m'n handen in het haar. Ik ben even helemaal de kluts kwijt met hoe ik het nu wil doen met m'n studie, dus ben toch maar weer gaan kijken of ik toch in februari stage kan gaan lopen... Pff zo lastig, ik weet niet hoe het met m'n revalidatie gaat dan, m'n paard staat nog in training hier ( 500 pm ) en dan ook nog stage lopen in Canada... Ik ben alleen met m'n moeder dus dat is dan wel erg veel geld allemaal voor haar.. En tja een bijbaan zit er voor mij voorlopig niet in... Ah ik vind dit zo moeilijk :(!!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 02:37

Ik heb gekozen voor Gaatverweg.nl, mooie en duidelijke blog. Al moet je wel veel uitzoeken voordat je kan beginnen, beetje ingewikkeld haha maar wel erg leuk dat je het helemaal kan personaliseren!

Sundral, ik kan me het helemaal voorstellen.. Ik hoop dat iemand je hiermee verder kan helpen!!

Spruce Meadows lijkt mij zo gaaf, wil ik ook wel een keer mee maken!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 04:06

@ sundral, waarom niet eerst je studie afmaken, dan een tijdje werken en daarna bijv op een whp ofzo naar Canada? Dat heb ik zelf gedaan. Ik heb er ook over gedacht om m'n stage in Canada te doen, maar bedacht me dat als ik naar Canada ga ik gewoon m'n eigen ding wil doen, zonder aan school vast te zitten. Ik heb er absoluut geen spijt van gehad :) . Het gaf voor mij zelfs een extra motivatie om m'n studie zsm af te ronden ;) .

@ kelly_ann, we hebben hier een traditionele cow-calf operation, dus zoveel mogelijk te paard.
Enne nee, je wil idd niet naar yukon gaan. Sowieso niet in oktober en ook zeker niet als je maar een week ofzo hebt ;) .

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 04:50

Je tijd komt echt nog wel Sundral! Als je het slim aanpakt kan b.v na je afstuderen ergens aan de slag als working student, b.v in de paarden. Regelmatig paardenbedrijven die zulke mensen nodig hebben :j

Linda, mooi werk! Zou best even langs willen komen om je aan het werk te zien, maar je zit hier 6 uur vandaan geloof ik...

Morgen mag ik mee de bergen in op een van de Paints van een kennis, echt tof! Mag ik toch nog een dagje cowgirl zijn :))

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 05:32

Thnx voor de reacties. Na mijn studie is natuurlijk wel het meest praktische, maar ik wil hierna nog psychologie gaan doen dus ik ben nog wel even bezig.. Door mijn ongeluk wil ik niet meer met paarden werken, helaas... Dat had me natuurlijk heel gaaf geleken maar dat vertrouwen ben ik kwijt en ik denk dat mijn rug de lange dagen in de paarden niet meer aan zal kunnen.

Na deze studie een jaar er tussenuit is misschien ook een optie, maar dan duurt het nog weer langer voordat ik de papieren heb die ik wil... Moeilijk hoor.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 05:33

Wat is het stil in het topic...

Ik woon tegen het Ravine park aan, dus als ik de deur uitstap loop ik als het ware het Ravine park in, alleen staat er een groot hek om heen (gelukkig maar), maar een paar stappen verder zit er een groot gat in het hek waar je doorheen kan. Het Ravine park zelf is een heel wild, woest park.. De naam zelf zegt het al, als je niet goed te been bent moet je er zeker niet lopen.. Maar dat betekent dus ook dat er veel wilde dieren zitten. Ik heb al eerder gezegd dat er een aantal weken geleden een skunk hier zat.. Maar tegenwoordig horen wij dus hier de Coyotes janken.. En man oh man, wat een geluid maakt dat! Een aantal dagen geleden hoorde we het voor het eerst, midden in de nacht.. Ik schrok me dood! Realiseerde meteen weer dat ik in Canada woonde, waar wilde dieren zijn... En nu horen we het dagelijks, net weer.. Recht voor ons huis, gejank van een Coyote. Ik heb het opgenomen, ff kijken of ik het binnenkort kan uploaden :D Zo vreemd om dat te horen, ook wel een beetje beangstigend, onze hondjes reageren er meteen op, gekke Chihuahua's :D

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:46

Laat je katten en chihuahua niet s'avonds alleen in de tuin. Want Coyotes pakken ze. Vrienden van ons wonen in North Vancouver en hun zoontje heeft gezien dat een Coyote een kat pakte. In North Vancouver komen de beren ook regelmatig even buurten.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 09:20

Wow Eskimo klinkt wel echt super gaaf waar jij woont!! Lijkt me toch wel een beetje eng in het begin of niet??

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 18:17

De huizen zijn hier erop gebouwd dat er geen wilde dieren in de tuinen kunnen komen. We wonen in een townhouse, dus als we naar binnen stappen moeten we een trap omhoog en dan zijn we in de woonkamer, we hebben dus 2 grote afgeschermde balkonnen, gelukkig kunnen coyotes daar niet bij.. En de tuin van de beneden buren is ook afgeschermd met een enorm groot hek, zodat dus beesten zoals coyotes er niet bij kunnen. Enige wat we af en toe eng vinden is 's avonds de hondjes uitlaten.. Ik had het gehoord over North Vancouver, ook dat de beren even regelmatig komen buurten, dat lijkt mij eng!

Sundral: Haha ja, is ook erg gaaf :D, het is net alsof we in de wildernis wonen als we vanuit onze raam kijken, maar het is inderdaad ook wel een beetje eng.. De eerste keer dat we ze hoorde janken 's nachts, deden we alle ramen en duren maar dicht, ook al kunnen ze er niet bij, gewoon voor de zekerheid.. Ik weet nog dat ik hier net woonde en het Ravine park uit liep met m'n hondjes en er een kind he-le-maal geschrokken was, ik moest daar maar niet meer wandelen met de hondjes want er waren coyotes! Nu ben ik daar overdag niet bang voor, 's avonds weer wel, ga dan ook voor een miljoen dat bos niet in 's nachts! :D

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 19:29

http://www.youtube.com/watch?v=vxMWP4w4 ... e=youtu.be
hier een filmpje, als je je geluid op z'n hardst zet hoor je af en toe gejank en geblaf van de Coyotes. Ook hoor je soms een blafje en een oefje (zo noem ik dat, Lola haar oefjes.. Dat zijn net geen blafjes :D) van onze Chihuahua's, dus die moet je niet in de war halen :D

Btw, ik ga zo naar de kapper.. Of dat is iig de bedoeling, maar het is normaal hier om bij de kapper tip te geven toch? En hoeveel moet ik dan denken..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 20:38

Gaaf ik moet zo nog even een rondje racen met de rollator daarna ga ik hem bekijken! Woon jij er trouwens al definitief of? Wat is jouw 'verhaal' als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? Mag ook per pb maar ben super nieuwschierig en kan een cheer up verhaal wel gebruiken!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:00

Ik woon hier definitief, ik zal je wel even een pb'tje sturen zo, lang verhaal :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:39

Ik heb verschillende canadezen gevraagd of je nu wel of niet een tip geeft aan de kapper, maar heb nooit een duidelijk ja gekregen. Ik heb het zelfs een kapper gevraagd en zij vertelde, sommige mensen geven een tip andere weer niet. Dus meestal geef ik 10-15% tip, of het nu wel of niet hoort :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:44

Ik ga de 27e of 28e weer terug naar Alberta, Calgary en ik kan niet wachten.. Zit nog steeds in BC en het voelt gewoon niet als 'home', terwijl ik zodra ik landde met het vliegtuig in Calgary echt het idee had van 'ik ben thuis' :=

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:50

Hmm, dan zal ik wel even kijken hoe ik dat daar ga doen.. Ligt er ook aan of ze mijn haar natuurlijk niet verpesten.. *D

Oh serieus Anthea? Ik vond Calgary juist 1 van de lelijkste plekken waar ik was geweest 3 jaar geleden toen we onze rondreis maakte door Canada.. Had er echt helemaal niks mee en was blij toen we daar weg waren. Eenmaal in BC, Vancouver verloor ik mijn hart :)) Maar zo heeft iedereen z'n eigen plekkie. Ik hou hier van de geweldige stad, de natuur erom heen, de oceaan en de bergen :D. Hoe lang blijf je nog in Canada? Ben je van plan om hier nog helemaal heen te emigreren? Lijkt me moeilijk om weer weg te gaan als je daar je vriend hebt..