USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FOG

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:19

Ik vlieg eind juni van dusseldorf - Atlanta - San Francisco
Eind augustus weer terug vanaf Las Vegas - Atlanta - Dusseldorf.
Hopen dat het wat puntjes oplevert!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:55

naar californië is 5000 punten enkele reis, dus met een retour heb je 10.000 punten.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:10

Wauw, dat klinkt goed! Is het niet erg dat ik een tussenstop heb in Atlanta? het zijn aparte vluchten.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:15

Nee maakt niets uit, heb zelf ook altijd tussenstops gehad in new york, dallas en dc

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:22

Maar wat ik mij afvraag is of ik als ivory member ook bij de priority naar binnen mag op schiphol of dat ik netjes in de rij moet aansluiten...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:26

daar moet je op de website voor kijken of bellen

Even een kleine correctie op het aantal punten, hoor net van mijn moeder iets: californië 12.000, orlando 9000 retour

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:12

Hm.. heb net even gekeken voor vliegtickets. Ik zou via World Ticket Center 1150 euro kwijt zijn via Qantas (vliegen via Londen.. wat ik een stuk liever heb dan Maleisië of Japan O:) ) Als ik bij united airlines kijk kom is op 6500... Weet niet of het die Miles dan nog waard is.. :P

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:30

Kijk eens op exit-reizen.nl voor tickets, bij zulk soort ticketsites's ben je altijd duurder uit (geloof me, ik vergelijk elk jaar en exit is altijd de goedkoopste). En kijk voor die miles ook naar de aangesloten luchtvaartmaatschappijen, bij UA mileage zitten meer maatschappijen dan alleen UA en dus moet je je niet blindstaren op UA en ook naar andere maatschappijen kijken

Edit: dit zijn de aangesloten maatschappijen:
ADRIA Airways
Aegean Airlines
Air Canada
Air China
ANA
Air New Zealand
Asiana
Austrian
BLUE1
Bmi
Brussels Airlines
Croatia Airlines
EgyptAir
Ethiopian Airlines
LOT Polish Airlines
Lufthansa
SAS
Singapore Airlines
South African Airways
SWISS
TAM
TAP Portugal
THAI
Turkish Airlines
United® Airlines
US Airways

Andere aangesloten zijn nog: Air Lingus, Aeromar, British Midland International, Cape Air, CopaAirlines, Eva Air, Hawaiian Airlines, Island Air, Jet Airways, Qatar Airlines, Silver Airways, Taca, Virgin Atlantic.

Voor hotelpartners: https://www.united.com/CMS/en-US/market ... tners.aspx

Voor autohuur: https://www.united.com/cms/en-US/market ... tners.aspx

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:40

Debbie, je kan het beste eens rondkijken op http://travels.kilroyworld.nl/ of contact opnemen met hen. Voor studenten hebben zij uitstekende reizen en ik heb van anderen gehoord dat ze erg klantvriendelijk zijn. Ze stellen ook wereldtickets etc. op :j

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 17:57

Ik heb in m'n korte leventje voor een maatschappij gevlogen als paarden begeleider aan boord van een vliegtuig. (Animal attendant)
Veel in NY, LA, Mexico en veel andere landen geweest op kosten van de maatschappij. Terug vliegen meestal in business class tenzij er geen plaats was.

We zaten altijd in een 4 of 5 sterren hotel, samen met de crew. Het ticket waarmee we vlogen was drie maanden geldig.
Aller leukste was dat we er ook nog voor betaald kregen!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:32

Kilroy heeft idd echt een prima service, snel antwoord en altijd bereid om je te helpen!

Ik ben ook even naar vliegtickets aan het speuren, in augustus ga ik naar San Diego om daar een halfjaar te gaan studeren. De heenreis is geen probleem, maar ik zit met de terugreis: ik ga na mijn semester waarschijnlijk nog een aantal weken rondreizen met mijn ouders en ik weet dus nog niet wanneer ik dan terugga, en vanaf welk vliegveld. Ik wil eigenlijk wel een retour boeken, omdat dat wel zo voordelig heeft. Iemand hier ervaring mee?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 09:41

Dan zou ik als ik jou was een planning maken van de rondreis die je wil doen en pas als die definitief is een ticket gaan boeken. Anders blijft het gissen naar waar en wanneer je zou kunnen vliegen.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:06

Dat zou ik inderdaad ook doen. Ik doe ongeveer hetzelfde (alleen dan 6 weken studeren) en ik vlieg heen naar SF en terug vanaf Las Vegas.
Heb je al enig idee wat je wil zien met de roadtrip?
San Diego ligt mooi in het zuiden van Californie, dus als je een californie roadtrip doet, zou ik San Francisco als eindpunt nemen.
Maar mocht je denken, ik neem ook nog stukken Arizona (grand Canyon) en Nevada (Las Vegas) erbij, dan is dat misschien minder handig.
Ook als je nog hoger door wil dan San Francisco (Sacremento, misschien door naar Oregon oid), dan is dat natuurlijk niet handig.
Maar ik denk dat je toch snel uit zou komen op San Francisco als eindpunt, dus mocht je echt per se nu moeten boeken, kan je altijd SF als eindpunt nemen en daar je roadtrip omheen boeken.

Je zou qua roadtrip bijv. kunnen denken aan:
San Diego -via Phoenix naar Grand Canyon - Terug naar L.A.
Vanaf L.A. highway one met een paar tussenstops naar San Francisco.
Maar hoe je die roadtrip inricht, ligt natuurlijk helemaal aan hoeveel tijd je hebt en wat je wil zien.
Ik doe SF - L.A. - Grand Canyon - Las Vegas (met nog heel wat dingetjes daar tussen, stadjes en National Parken) en daar heb ik toch echt wel 3 weken voor nodig. Dus voor bovenstaand zou ik misschien wel 4 weken uit trekken?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:21

Many, je kan ook eens informeren hoeveel duurder een flexibel ticket zou zijn.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 15:46

Many schreef:
Kilroy heeft idd echt een prima service, snel antwoord en altijd bereid om je te helpen!

Ik ben ook even naar vliegtickets aan het speuren, in augustus ga ik naar San Diego om daar een halfjaar te gaan studeren. De heenreis is geen probleem, maar ik zit met de terugreis: ik ga na mijn semester waarschijnlijk nog een aantal weken rondreizen met mijn ouders en ik weet dus nog niet wanneer ik dan terugga, en vanaf welk vliegveld. Ik wil eigenlijk wel een retour boeken, omdat dat wel zo voordelig heeft. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb een flexibel ticket voor de terugreis geboekt bij KLM. Het ticket is niet volledig flexibel (annuleren niet mogelijk), maar als ik wil kan ik tegen een kleine vergoeding m'n ticket wijzigen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 21:03

Yasmine schreef:
Debbie, je kan het beste eens rondkijken op http://travels.kilroyworld.nl/ of contact opnemen met hen. Voor studenten hebben zij uitstekende reizen en ik heb van anderen gehoord dat ze erg klantvriendelijk zijn. Ze stellen ook wereldtickets etc. op :j

Ben alleen dus met ingang van september geen student meer.. ;( Niet leuk!
Maar ga eens rondkijken! (Edit: Zie net dat het Of onder de 26 Of student is... Gelukje dus :) )

@Douraque, via sites als World Ticket Center is het vaak te duur bedoel je?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 01:20

Wowwww, volgens mij was er een tornado hier! :wow:

We waren net een dagje uit winkelen en op de terugweg zat het verkeer muurvast. Allebei balen als een stekker, maar achteraf misschien wel goed want mooi dat er een grote boom over de weg gevallen is in de straat ... ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als het verkeer niet vast gezeten had, want dan hadden we er misschien wel onder gelegen. Er zijn meerdere grote bomen omgevallen in de buurt, waaronder helaas een grote bij ons in de tuin ... nog geluk gehad dat hij niet de andere kant op gevallen is, want dan was hij op het huis beland! Verder liggen overal kleine "stukjes boom" waar de storm grote takken los gerukt heeft en mijn recycle bak is van de voorkant van het huis naar het midden van de achtertuin geslinderd samen met de deksel van mijn vuilnisbak. :=

Mijn huis links
Afbeelding

Die mensen hebben ook geluk gehad, alleen een stukje hek kwijt.
Afbeelding

Nu staan we nog steeds onder een tornado warning, dus willen jullie voor ons duimen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 01:22

:wow: Die tweede foto! Vrienden van mij zitten nog steeds in DC en die zeiden al dat er een tornado warning was. Maar dat is wel echt serieus, zeg :oo Hopelijk is het ergste voorbij!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 02:02

Ik heb hier wel tornado's voorbij zien gaan (althans, nog geen tornado's, werden wel tornado's. Wij kregen keigrote hagelstenen en keiharde regen) en zagen eergisteren een tornado bijna ontwikkelen (kolkende wolken) maar godzijdank is niks aan de grond gekomen. Wat ziet het er heftig uit zeg! Wel apart da alle blaadjes er nog aan zitten, hier zijn de meeste bomen kaal dan :P

Ik duim voor je dat je niks boven je hooft krijgt! Ik hoop wel een tornado te zien, maar dan op afstand zodat de paarden safe zijn :')

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 02:09

Ja, vond het eigenlijk best grappig dat er nou net bij mij een tornado langskomt, terwijl jij aldoor tornado watches hebt haha. :P En stiekem baal ik best dat ik het zal niet echt meegemaakt heb.

Helaas is er net iemand tegen onze (geparkeerde) auto gereden. Bye, bye autodeur! :evaw:
Afbeelding

Gaat lekker vandaag! :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 03:19

Haha ja, Kansas is echt een tornado staat :')

Woow :oo hoe is dat gebeurd? Hopelijk wel de dader gevonden?

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 03:50

Ja, gelukkig wel.

Het waren hele aardige mensen die langskwamen om te kijken of onze buren (zijn op vakantie) schade hadden aan hun huis. Toen ze achteruit weer de oprit afreden hebben ze blijkbaar een inschattingsfout gemaakt en in plaats van te draaien zijn ze stug rechtdoor gereden. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 06:45

Lekker handig :')

Foto van mij van maandag in Wichita :P Ik had verwacht dat ik na een maand Amerika wel wat aangekomen zou zijn, maar godzijdank is dat niet het geval, terwijl ik nou niet echt gezond eet :') (elke dag ijs, hotdogs etc :') echt, ik heb een eetlust... logisch met een niet helemaal naar behoren functionerende schildklier maar toch :') ) Toen ik in Aruba was voor 2 weken was ik 8 kilo aangekomen, niet eens ongezond eten, maar dat was dan ook het moment dat het met mijn schildklier fout ging (nooit bewezen, maar is niet normaal, 8 kilo in 2 weken, en daarna vloog alles er aan... )

Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 10:46

Wow Guinevere!! :wow:
Das geen klein boompje!

Dat is weer een meevaller lifaya, leuke foto ook!

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:04

Je bent inderdaad nog netjes in shape Lifaya.
Ik ben eerlijk gezegd best bang om aan te komen. Ik sport nu vrij veel en eet gezond, maar ik weet niet of ik dat vol ga houden in de VS. Plus ik zit 6 weken op de campus en eet daar ook, ze bieden 3 maaltijden per dag aan. Ik hoop dat er ook wat gezonds tussen zit, anders heb ik echt een probleem :P En sowieso hoop ik dat het lukt om te blijven sporten. ze hebben op Berkeley sowieso wel faciliteiten daarvoor, maar of dat te betalen enzo is, weet ik niet.

Poeh, die tornado's. Eng wel, maar ook spannend :P ik vind onweer hier in NL soms al zo heftig. Maar dan ga ik wel lekker uit het raam kijken, want ik vind het ook heel mooi.