USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 03:20

Ik hoef sowieso niet voor de volle 2 week een auto, dat is mij véél te duur! Maar goed, ik ga even met de sites en prijzen aan het vergelijk! :) En dan in overleg met vriendlief, want ik hoop dat hij een stadsbus in wil := (vast wel als hij ziet wat voor bedrag het scheelt!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 03:22

Lekker joh, even afkoelen in de airco bus :P.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 04:27

Janna538 schreef:
Oehh Florida klinkt ook goed Vuurneon! Met wie ga je? En al een planning gemaakt?
Ik overweeg om na mijn semester; 16 december die kant op te gaan. Omdat in Florida dan wel het mooiste weer is in de USA. Zit alleen even met autoverhuur, want meestal is de minimum leeftijd 21 of 25 jaar? Ik ben namelijk nog maar 20.. Zouden er misschien lokale autoverhuurders zijn die daar minder streng mee zijn? Heb overigens al wel 2 jaar mijn rijbewijs, omdat dat ook vaak een eis is.
Ik wil wel heel graag, maar weet nog niet met wie! De meeste studenten gaan naar huis, hebben geen geld of hebben al andere plannen. Misschien komt een vriendin van mij voor 2 weekjes naar de US om samen met mij vakantie vieren! Dat zou wel geweldig zijn! <3

Maar eerst met Thanksgiving New York & Washington DC *\o/*

Als je onder de 21 bent moet je er niet op rekenen dat je een auto kan huren. Verzekering in Amerika is erg streng.

Als je 21 tot 25 bent is usareisen.de ook veel goedkoper, in plaats van een dagelijkse toeslag van minstens $30, krijg je gewoon eenmalig een extra bedrag erbij. Ik ga in januari 4 weken rondreizen en kan voor die periode voor €1200 een auto krijgen. Ga nog met 3 anderen dus dan is het behoorlijk doenbaar.

Ilse_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 04:32

€1200,- voor de volle 4 weken inclusief alles?
Dat is echt prima te doen dan ja! Zeker als je met 4 mensen ben en je kan je overal verplaatsen :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 05:51

Incl. alles inderdaad :j

Weet iemand hoe veilig het is om als 21-jarige door het zuiden (Louisiana, Tennessee etc.) te reizen? Ik heb in januari een maand om te reizen in Amerika en wil graag een LA naar NYC trip doen. Het zuiden is het enige deel van Amerika dat ik nog niet gezien heb, dus zou dat liever doen dan een rondje westkust waar ik alles al 1 of 2 keer heb gezien. Ik ben wel van plan om met 3 anderen te gaan (minstens 2 jongens erbij), maar ik weet niet hoe doenbaar het is qua veiligheid. Mijn vader zit me altijd af te schrikken, maar zijn ervaringen zijn van 20 jaar geleden dus weet niet hoe realistisch ze nu nog zijn. En is de afstand realistisch in één maand?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:59

Lovely schreef:
Bij de KLM heb ik geen honger of dorst gehad en alleen op de terugweg gedurende de 'nacht' zat er een groot gat tussen de voerrondes, maar dat spreekt voor zich.
Je kunt altijd even naar de galley lopen bij de KLM daar hoef je niet eens om wat te drinken of eten te vragen dat staat er gewoon.

Yasmine schreef:
http://www.usareisen.de (heeft ook een Engelse variant waar ik nu niet op kan komen) is bij verre het goedkoopste voor autohuur.
Eautohuur is vaak nog goedkoper. Ik kijk altijd eerst wat USA Reisen aanbied en dan bel ik Eautohuur en die gaan daar vrijwel altijd onder zitten. Onder de 21 is het lastig ik hoorde dat http://www.rentawreck.com/index.html vanaf 18 jaar verhuurt maar heb niet op hun site gekeken.

In een maand moet dat we te doen zijn Yasmine maar je zit op ongeveer 2 uur rijden per dag als je er 30 dagen over doet. Als je dan tussendoor een aantal dagen op één plaats blijft moet je daarna een rijdag inplannen om weer wat kilometers te maken. Veiligheid zou ik niet over inzitten.
Het beste kun je een indeling gaan maken met wat je wilt zien en dan de reistijden erbij dan krijg je een goed idee of wat je mogelijkheden zijn en kunnen anderen weer tips geven over wat er eventueel op je route te zien is.

Heel veel plezier in NY en DC Janna538, Washington is mijn favoriete stad in Amerika. In ieder geval op dit moment je weet natuurlijk nooit wat je nog tegen gaat komen. Mocht je nog tips willen over beide steden dan hoor ik het wel.

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:16

Wij gaan 1 tot 7 november naar NY. We slapen in Queens en zitten vlak bij halte voor lijn 7 naar Manhattan.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:34

Rentawreck heb ik ook al naar gekeken, maar die hebben een $30/dag extra fee voor -25-jarigen. USAreisen is voor mij goedkoper vanwille de jonger dan 25 jaar. Ik zit nu aan €1400 voor een maand, wat volgens mij erg netjes is! We gaan met z'n vieren, dus dat komt neer op iets van een €350 pp. Voor hotels moeten we ook niets heel chique hebben, we zijn tevreden met fatsoenlijke motels en hostels.

Route ga ik nog uitzoeken, een vriendin hier heeft exact hetzelfde gedaan in augustus dus ik ga haar route als inspiratie nemen. Ik heb wel een paar dingen die ik absoluut wil doen (Orlando (Harry Potter World!), New Orleans, Atlanta, Everglades, misschien Memphis), maar een concrete route heb ik nog niet. Ga ik de komende dagen uitzoeken, maar wat gepruts met Google Maps heeft me wel geleerd dat de dingen inderdaad niet té ver van elkaar liggen. Sommige dagen met 6-8u rijden vind ik niet erg, ik en een ander meisje gaan al zeker rijden (usareisen under 25 package heeft gratis 2de bestuurder) en waarschijnlijk nemen we er nog één extra driver bij, dus dan kunnen we mooi afwisselen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:40

Yasmine schreef:
Rentawreck heb ik ook al naar gekeken, maar die hebben een $30/dag extra fee voor -25-jarigen. USAreisen is voor mij goedkoper vanwille de jonger dan 25 jaar. Ik zit nu aan €1400 voor een maand, wat volgens mij erg netjes is! We gaan met z'n vieren, dus dat komt neer op iets van een €350 pp. Voor hotels moeten we ook niets heel chique hebben, we zijn tevreden met fatsoenlijke motels en hostels.
Ik had ook niet gezegd dat Rent a wreck goedkoper was maar volgens mij ligt hun leeftijdsgrens lager ;)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:41

Ooh he tklinkt allemaal zo leuk Yasmine!

Ik heb dus weer een ticket geboekt naar het vertrouwde Salt Lake City voor 2 weken. :D Ik baal zo dat ik als 19-jarige geen auto kan huren... ^)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:47

Yasmine schreef:
Weet iemand hoe veilig het is om als 21-jarige door het zuiden (Louisiana, Tennessee etc.) te reizen?

Zijn daar verder nog interessante steden en natuurparken zover jij weet?
Dat gedeelte hebben wij ook nog niet gehad en ik moet als TWH-eigenaar toch eigenlijk wel eens naar Tennessee :j
Maar wat er verder in die regio interessant is? Geen idee nog...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:48

_karin_ schreef:
Ik heb dus weer een ticket geboekt naar het vertrouwde Salt Lake City voor 2 weken. :D Ik baal zo dat ik als 19-jarige geen auto kan huren... ^)
Bij de site die ik hierboven genoemd heb kun je bij bepaalde locaties al vanaf 18 jaar huren.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:49

_karin_ schreef:
Ik heb dus weer een ticket geboekt naar het vertrouwde Salt Lake City voor 2 weken.

Have fun!
Wij zijn net terug en hebben de Utah State Fair mogen meemaken in Salt Lake City. Erg leuk :D

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:50

Daar ben ik ook geweest een paar jaar geleden, is inderdaad leuk! :D Waar zijn jullie nog meer geweest? :)

@Katja, ik heb op d esite gekeken en zie dat ze in Ogden Utah wel een rental hebben, maar hoe oud je moet zijn??

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:51

Mikkee schreef:
Dat gedeelte hebben wij ook nog niet gehad en ik moet als TWH-eigenaar toch eigenlijk wel eens naar Tennessee :j
Kun je mooi combineren met de Great Smoky Mountains.

Dan moet je even contact met ze opnemen Karin. Ze verhuren vanaf 18 jaar maar de leeftijd is afhankelijk van de locatie.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:51

Ok ik email ze wel even!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:52

Mikkee schreef:
Yasmine schreef:
Weet iemand hoe veilig het is om als 21-jarige door het zuiden (Louisiana, Tennessee etc.) te reizen?

Zijn daar verder nog interessante steden en natuurparken zover jij weet?
Maar wat er verder in die regio interessant is? Geen idee nog...

Everglades wil ik sowieso doen. Qua natuurparken heb ik eigenlijk geen idee, ik wil de regio puur doen omdat het de enige streek is die ik nog niet heb gedaan :D Mijn vader zegt altijd dat er niks te doen is, maar de laatste keer dat hij daar was was 20 jaar geleden, dus daar hecht ik niet té veel belang aan :+

Karin, Rentawreck is vanaf 18 :j De prijzen zijn vrij goedkoop (toen ik keek $20 oid per dag), maar je moet wel $30 per dag inrekenen voor -25 fee en dan komen er nog verzekeringen bij. Ik had het uitgerekend omdat ik in Tofino (Canada) een auto wou huren voor 3 dagen en ik kwam uit op $210 incl. verzekeringen. Geen idee of de verzekeringen in USA duurder zijn, ik vermoed van wel?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 09:55

_karin_ schreef:
Daar ben ik ook geweest een paar jaar geleden, is inderdaad leuk! :D Waar zijn jullie nog meer geweest? :)

Grote lijnen: begonnen in Las Vegas > Salt Lake City > Yellowstone NP > Denver > Bryce Canyon etc. > Las Vegas. Ruim 5500 km gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:01

Katja schreef:
Lovely schreef:
Bij de KLM heb ik geen honger of dorst gehad en alleen op de terugweg gedurende de 'nacht' zat er een groot gat tussen de voerrondes, maar dat spreekt voor zich.
Je kunt altijd even naar de galley lopen bij de KLM daar hoef je niet eens om wat te drinken of eten te vragen dat staat er gewoon.

Dat weet ik, maar ik klaagde ook helemaal niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 10:06

Was meer een algemene opmerking voor mensen die misschien twijfelen of ze Arke of KLM moeten vliegen :D :+

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:55

Ik ga misschien weer naar NYC - dit keer voor een jaar :D

(deel van m'n PhD doen aan de universiteit waar ik ook de vorige keer een half jaar heb gezeten).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 11:58

Gaaf zeg voor een heel jaar!!

Hmmmmmm, dilemma. Betaalbaar ticket gevonden maar met een hele ongunstige overstaptijd op de terugweg. Moet namelijk al heel vroeg vliegen uit Tampa en dan 6,5 uur in DC. Voor dezelfde prijs kan ik ook op maandag vliegen met een gunstigere overstap, op maandag ben ik vrij dus dat is geen probleem alleen moet ik dan op dinsdag gelijk tot 22u werken :O

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:09

Hmm Yasmine, voor twee weken zou dat dus 1000 dollar zijn... := :=

Super gaaf Macavityl!

Dat zijn leuke plekken Mikkee! :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:15

MacavityL! Jij zit toch ook in het Criminal Minds topic? Hoe was NYC? :D
Een vriendin en ik gaan 22 december naar NYC, heb je nog leuke insider tips voor ons wat we absoluut moeten doen?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:28

Weet iemand hier een webshop die Nlse producten verstuurd (hagelslag, satesaus etc). Maar dan niet vanuit NL maar vanuit de US (gevestigd in de US)? Ik weiger namelijk t/m5 kg over de $40 verzendkosten te betalen...Dat kan vast goedkoper. Kom er met Google ff niet goed uit :)