Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 12:01

Zeker, het is enorm vervelend als het op jouw traject gebeurd, het is sowieso voor iedereen meer dan vervelend.
Ik baal zelf altijd net zo hard. :j Maar ik wilde ook even aangeven dat die persoon dat allang niet meer in de gaten heeft dat je iedereen erbij betrekt.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:08

Nee nee dat weet ik, dat weten ze ook echt niet en er zijn ook wel eend gevalllen dat ze niet echt zelfmoord plegen.
Ken ook een ongeval van iemand die soort van visoenen dacht te hebben.
Dat had die al veel vaker gehad maar nu was het dus zo dat die iets met de trein waarschijnlijk zag gebeuren en wou de trein tegen houden.
Ja diegene stond op het spoor om de trein tegen te houden maar de reed op dat stuk ook hard genoeg en kon ook niet meer remmen dus hij was daarna dood.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:28

Dat is lief van je Lonniej! :)) Hopelijk zal het nooit nodig zijn, maar je weet maar nooit...

Ik weet best dat die mensen zich daar al lang niet meer bewust van zijn, maar als het net als gisteravond nog nauwelijks boven het vriespunt is en je tóch al zo'n rotdag waarop alles tegen zit (Heen óók een trein die niet op kwam dagen, dus tentamen gemist!) hebt gun je het zo iemand toch haast dat die trein er nog 5 keer overheen rijdt -:(-

Mijn tip aan alle zelfmoordenaars-in-spé is dan ook: spring voor de Fyra. Die gaat hartstikke hard en er reist nooit iemand mee, dus je doet bijna niemand kwaad. :Y)
Of zoek gewoon hulp, dat is natuurlijk het slimste. :j

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:50

Nou liever niet voor de trein geeft alsnog zoveel ellende.
Dan maar met een steen aan je been een kanaal in springen.
Nee je mag er eigenlijks geen grapjes overmaken, kan me er zelf niks bij voorstellen als je zelfmoord wilt plegen.
Maar idd op zo'n moment denk je even wat anders :o

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:00

Het is bij ons in gronigen blauw van de agenten, uhm geel ze hebben gele jassen aan ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:42

Oei, dat lijkt me niet best...
Ik zit in een heeeel erg volle VIRM met wat oudere dames en hun kleindochter en speel voor reisplanner :P En ik whatsapp intussen met een klasgenoot die 3 stoelen verderop zit.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 16:46

Whahaha ja ze zijn druk bezig ket controleren op geldig voerbewijs enzo.
Maar mijn ov doet het niet dus kocht heel braaf een kaartje.
Komen ze net controleren pak ik mijn ov *zucht* mevrouw zei die en toen riep ik al heel hard "oh wacht heb een kaartje"
in de stress haha dit domme blondje (verf niks voor niks mijn haar).
Kon ik dat kaartje ook nog niet eens vinden dus hij zal wel dachten er rijd iemand zwart mee maar gelukkig trok ik mijn kaartje te voorschijn.
Inmiddels stonden er drie van de ns om me heen maar we konden er gelukkig om lachen en ik schaamde me dood :o

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:03

oohw.. wat heerlijk om te lezen dat andere ook zoveel problemen hebben.. zo voel ik me niet zo alleen op de wereld :P
Nee vind het echt super vervelend dat andere er ook zoveel last van hebben met die stomme NS!!!
Ik ben wel gewend dat mijn reis van 4 uur.. bijna nooit maar 4 uur.. het record staat op 9uur.. en dit werd me laatst toch wel weer bijna verbroken.. (7uur!)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 17:43

Ik heb me net echt moeten inhouden.
Zon kerel met een bolle kop en van die grote uitpuipende ogen keek me de hele tijd stom aan.
Van top tot teen, hij werkte nogal op mijn zenuwen.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:07

pff.. das echt irritant he!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:15

In arnhem zag het ook al geel :') eerst al bij een bushalte (zown grote bushalte-plaats waar heel veel bussen komen :j) moest de bus heel lang wachten door die stomme gele mannetjes :') Daardoor had ik mn trein gemist :(
Vervolgens staat het op Arnhem Centraal ook helemaal vol met die mannetjes!
Toen ik aan kwam lopen bij de roltrap naar mn perron, stonden daar ook 3 mannen, 1 vroeg iets maar kon t niet verstaan omdat ik net te verweg was xD Dus ik zo vragen' wat zei u?' en toen reageerde die heel geirriteerd xD Volgens mij dacht ie dat ik geen vervoersbewijs mee had ofzow. :+ mjaah kon zo mn ov-chipkaart uit mn tas toveren.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 18:19

Ja dom is dat ik had ook in deventer dan moet je uitstappen komen ze nog kaartje controleren pfff.
Nou volgens mij is het nationale vervoerbewijs controle dag ofzo. Haha:+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:03

Ik ben niet gecontroleerd :P Moet zeggen dat ik haast nooit gecontroleerd word op mijn traject :n

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:11

Ik ben ook weer eens gecontroleerd vandaag tussen Utrecht en Schiphol. Misschien moet ik eens vragen of ze die oude kaartjes eens stempelen, heb nog zo'n verzameling kaartjes van weekenden van de zomer, maar nooit controle gehad.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:18

Werd gister opeens ook weer gecontroleerd, Na twee weken bijna niet. Kan die mensen soms wel schieten. Ik heb mijn ov altijd zo in mijn portemonnee zitten dat ik hem er niet hoef uit te toveren. Zijn er van die conducteurs die perse je kaart zelf vast willen houden. Had laatst ook een keer dat ik dubbel gecontroleerd werd. :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:23

Ik word ook niet altijd gecontroleerd, maar meestal wel :j Vooral in het begin bijna altijd xD De laatste tijd minder. Soms schrik ik me dood als er van achteren ineens een controleur hard komt roepen om een vervoersbewijs :') Sommige conducteurs zijn gelukkig niet zo chagrijnig als de meesten :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:32

Ik word in de metro soms wel 4 (!) keer gecontroleerd op een stukkie van 6 minuutjes... Ga verdorie iets nuttigs doen, denk ik dan altijd!
Gelukkig loopt bij de NS de conducteur soms ook gewoon alleen maar langs om mensen een prettige reis te wensen +:)+

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:39

Ja ik ben laatst van groningen naar enschede 5x gecontroleerd.
De laatste keer tekende ze ook niet meer af.
Toen waren we nog geen minuut van het station af en kwamen ze al langs voor controle.
Pff ik word altijd wel 1x gecontroleerd.
Maar dit keer geen problemen met de ns :) wel met mijn vriend die moest en uur overwerken en hij zou me ophalen van het station whaha.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:52

Op mijn traject ook niet vaak controles en ook geen zelfmoorders gehad nog (nu maar afkloppen :P) Het gaat trouwens om Amsterdam - Utrecht ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:16

Moet je inderdaad maar even afkloppen! :))

Vinden jullie het trouwens ook altijd zo KOUD in de trein? Als ik 's morgens instap (2e station) blazen die blazers nog warme lucht, maar daarna gaan ze koud blazen en zo halverwege heb ik het ZO koud dat ik van ellende m'n jas maar aantrek :=

Het is echt altijd zo, en dan zie je de hele reis geen conducteur dus kun je er nog niks van zeggen ook...

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:18

Ik doe nooit mijn jas uit :') Ik heb het altijd kouder in de 11 of 12, maar de trein kan zeker fris zijn ja!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:45

Ik houd ook altijd mn jas aan. Zoveel gedoe om em dan later weer aan te doen. :+ Maar zit ook max 35 min, in de trein,

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:10

Wat gebeurt er eigenlijk als er eigenlijk als er iemand voor je trein springt, je staat stil offcourse :Y) maar moet je uit de trein overstappen of wachten tot het opgeruimd is en dan verder :o

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:50

Nou, ik was dus mooi de sjaak vanmorgen bij die controle op Groningen Centraal. Ik kwam van Groningen Noord met een Arriva trein en ik stapte uit maar kon niet verder voordat mijn pas gecontroleerd was. Maar... ik had niet ingecheckt... wat bij mijn weten ook niet nodig was aangezien ik een studenten-ov heb met een weekabbonnement. Nou, ik heb dus nu mooi een proces verbaal aan me laars van 37 euro.. vond het echt te belachelijk voor woorden. Maar nee, ik had moeten weten dat je bij Arriva verplicht moet inchecken. Maar die paar keer dat ik met Arriva reis... ga wel een bezwaarschrift aantekenen maar moet eerst die boete betalen anders komt er nog eens 10 euro bij.

Echt, wat een zielig gedoe. Als mensen niet inchecken terwijl ze op saldo reizen oké, dan snap ik het. Maar ik heb gewoon een geldig vervoersbedrijf.. echt arg! Ik fiets voortaan wel naar centraal station en vermijd de Arriva treinen. Stom vervoersbewijs. De reden dat ik moest inchecken was dat ze geld krijgen van het rijk voor iedere persoon die incheckt... het gaat dus alleen maar weer om geld.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:56

Je moet bij alle vervoersbedrijven inchecken m.u.v. de NS.
Dat je in moet checken vind ik ook logisch, zo kunnen ze bijhouden hoeveel personen met een trein reizen op een bepaald traject.
Zuur dat je toch een boete hebt, ook al heb je gewoon een geldig vervoersbewijs