Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sundral schreef:Ik meld me na een lange tijd ook maar weer hier. Mijn plan om in februari mijn afstudeerstage in canada te doen heb ik helaas naast me neer moeten leggen. Ik heb helaas twee weken geleden mijn rug op drie plekken gebroken. Erg vervelend, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Ik heb echt een engel op mijn schouder gehad dat ik nog leef en daardoor ben ik me wel gaan realiseren dat je maar een keer leeft en als je iets heel graag wilt je daar voor moet gaan. Ik heb een bedrijf in de arm genomen die mij gaat helpen bij mijn droom. Ik wil nu volgend jaar naar Canada om mijn associate degree te halen als dat mogelijk is en daarna verder te studeren aan de university. Ik was van plan om dat eerst in NL te halen en daarna naar canada te gaan maar door oa dit ongeluk wil ik graag mijn droom achterna en als het mogelijk is, waarom zou ik dan nog langer wachtentoevallig mensen hier die op dit moment in canada studeren?
Yasmine schreef:Je mag het eerste half jaar wel werken tijdens je studie, maar dan moet je een study permit hebben. Study permit is nodig als je minder dan 6 maanden verblijft om te studeren én wilt werken, of als je langer dan 6 maanden blijft. Als je minder dan 6 maanden studeert heb je helemaal niks nodig.
Ik heb op uitwisseling in Vancouver gezeten, aan de University of British Columbia. Super universiteit, prachtige campus, heerlijke accommodatie. Omdat het een uitwisseling was betaalde ik mijn studiegeld aan mijn eigen universiteit (wat maar €600 is) en niet aan UBC. Maar als ik rechtstreeks aan UBC zou gaan studeren, zou het me tussen de $30.000 en $50.000 kosten. Dat is het me niet waard, zeker omdat mijn universiteit eigenlijk nog beter is dan UBC
Eskimo schreef:Sundral, net even je stukje gelezen, maar wat heftig zeg! Ik snap dat je dan je droom achterna wilt gaan.. Canada is heel erg gaaf, ik hoop dat je het kan realiseren..!
Anthea, wat grappig, ik vond Calgary juist helemaal niks.. Terwijl ik mijn hart 3 jaar geleden verloren heb verloren aan Vancouver, BC.. Zo zie je maar weer, smaken verschillen