Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:13

Een jaar of 5 terug en ik ben de naam van de straat vergeten. Verder gaf ik les in Frieschepalen tot moment van emigratie.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:30

Ik meld me na een lange tijd ook maar weer hier. Mijn plan om in februari mijn afstudeerstage in canada te doen heb ik helaas naast me neer moeten leggen. Ik heb helaas twee weken geleden mijn rug op drie plekken gebroken. Erg vervelend, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Ik heb echt een engel op mijn schouder gehad dat ik nog leef en daardoor ben ik me wel gaan realiseren dat je maar een keer leeft en als je iets heel graag wilt je daar voor moet gaan. Ik heb een bedrijf in de arm genomen die mij gaat helpen bij mijn droom. Ik wil nu volgend jaar naar Canada om mijn associate degree te halen als dat mogelijk is en daarna verder te studeren aan de university. Ik was van plan om dat eerst in NL te halen en daarna naar canada te gaan maar door oa dit ongeluk wil ik graag mijn droom achterna en als het mogelijk is, waarom zou ik dan nog langer wachten :-) toevallig mensen hier die op dit moment in canada studeren?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:28

Inderdaad, je leeft maar een keer en waarom dingen 'later' doen als je ze nu ook kunt doen. Ik hoop dat het lukt!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 06:29

Wow, heftig Sundral! Maar je motivatie wordt door zulke dingen wel sterker! Ik geloof dat voor studie naar North America gaan (dus ook de US) niet ongebruikelijk is. Succes met uitzoeken! Misschien eens waarbenjij.nu uitpluizen, daar ben ik volgens mij wel mensen tegengekomen die hier studeren vanuit NL.

Ik ben vandaag de Rockies ingeweest... echt verpletterend zo mooi en groots! Kreeg het niet eens allemaal in een foto, ondanks dat wel mooie plaatjes kunnen schieten:

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:05

Wow, mooie foto's!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:43

Sundral schreef:
Ik meld me na een lange tijd ook maar weer hier. Mijn plan om in februari mijn afstudeerstage in canada te doen heb ik helaas naast me neer moeten leggen. Ik heb helaas twee weken geleden mijn rug op drie plekken gebroken. Erg vervelend, maar het heeft me wel aan het denken gezet. Ik heb echt een engel op mijn schouder gehad dat ik nog leef en daardoor ben ik me wel gaan realiseren dat je maar een keer leeft en als je iets heel graag wilt je daar voor moet gaan. Ik heb een bedrijf in de arm genomen die mij gaat helpen bij mijn droom. Ik wil nu volgend jaar naar Canada om mijn associate degree te halen als dat mogelijk is en daarna verder te studeren aan de university. Ik was van plan om dat eerst in NL te halen en daarna naar canada te gaan maar door oa dit ongeluk wil ik graag mijn droom achterna en als het mogelijk is, waarom zou ik dan nog langer wachten :-) toevallig mensen hier die op dit moment in canada studeren?

Ik heb gekeken of ik een bachelor in Canada kon doen, maar dit ging helaas vanwege het financiële plaatje niet door. Het collegegeld is voor internationals echt belachelijk hoog, helaas. In plaats daarvan ga ik over vier dagen naar Schotland verhuizen voor mijn studie en hopelijk kan ik 1 jaar van mijn bachelor in Canada volgen :) Het kan zijn dat voor een asociates degree andere kosten gelden (maar ik kan me niet voorstellen dat het heel goedkoop is). Hou er ook rekening mee dat housing aardig duur kan zijn! Maar buiten dat, heel veel succes! Ik hoop dat je rug voorspoedig geneest en je inderdaad je droom waar kan maken :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:04

Killyenn bedankt voor je reactie! Ja dat Canada heel duur is weet ik.. En wat ik er van begrijp is dat jij en ik al het collegegeld zelf moeten betalen, dus niet zoals hier dat een deel van de overheid het betaald. Dat maakt het natuurlijk direct al een stuk duurder. Daarnaast moet ik er inderdaad echt 20 uur bij kunnen werken, maar ook dat is niet overal hetzelfde en ik moet dus echt goed uitzoeken waar ik daar voor in aanmerking kom en waar niet. Het is idd best wat geregel enzo, maar goed daar heb ik nu tijd genoeg voor :+ . Schotland lijkt me overigens ook heel gaaf! Heel veel plezier daar.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:42

Ik betaal nu zo'n $7000.- per semester (4 in een jaar) en op de uni is het zo'n $8000,-. NL betaald helemaal niets voor je, ik krijg niet eens stufi. Daarbij mag je het eerste half jaar niet werken en moet je na dat half jaar een permit aanvragen. Daarmee mag je 20u per week werken.

@hippologic; wat voor een visum heb jij dan? Ik vond het erg lastig allemaal omdat voor mijn studyvisa nergens precies stond wat ik moest doen en de juiste formulieren waren niet via internet verkrijgbaar, erg lastig allemaal. Ook mijn schoolpapieren etc waren verwarrend.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:46

Je mag het eerste half jaar wel werken tijdens je studie, maar dan moet je een study permit hebben. Study permit is nodig als je minder dan 6 maanden verblijft om te studeren én wilt werken, of als je langer dan 6 maanden blijft. Als je minder dan 6 maanden studeert heb je helemaal niks nodig.

Ik heb op uitwisseling in Vancouver gezeten, aan de University of British Columbia. Super universiteit, prachtige campus, heerlijke accommodatie. Omdat het een uitwisseling was betaalde ik mijn studiegeld aan mijn eigen universiteit (wat maar €600 is) en niet aan UBC. Maar als ik rechtstreeks aan UBC zou gaan studeren, zou het me tussen de $30.000 en $50.000 kosten. Dat is het me niet waard, zeker omdat mijn universiteit eigenlijk nog beter is dan UBC :=

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:21

Pfoe... dat zijn flinke bedragen :\ Kan je bijna beter na je studie lekker op reis gaan :j

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:00

Wat een mooie foto's!!!

En goed nieuws hier.... Ik heb de baan!!! Ben helemaal happy!!! *\o/* *\o/* Ben er nog maar 3 weken, en gelijk eerste job interview raak :D :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:52

Gefeliciteerd!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 23:56

Dankjewel!

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 06:40

Yasmine schreef:
Je mag het eerste half jaar wel werken tijdens je studie, maar dan moet je een study permit hebben. Study permit is nodig als je minder dan 6 maanden verblijft om te studeren én wilt werken, of als je langer dan 6 maanden blijft. Als je minder dan 6 maanden studeert heb je helemaal niks nodig.

Ik heb op uitwisseling in Vancouver gezeten, aan de University of British Columbia. Super universiteit, prachtige campus, heerlijke accommodatie. Omdat het een uitwisseling was betaalde ik mijn studiegeld aan mijn eigen universiteit (wat maar €600 is) en niet aan UBC. Maar als ik rechtstreeks aan UBC zou gaan studeren, zou het me tussen de $30.000 en $50.000 kosten. Dat is het me niet waard, zeker omdat mijn universiteit eigenlijk nog beter is dan UBC :=

Ik heb een study visa en ik mag niet werken. Daar moet je afzonderlijk een work permit bij aanvragen wil je kunnen werken. Voor minder lang dan 6 maanden en via je eigen school is hoef je idd geen study permit. Anyways, als Sundral 4 jaar in Canada wilt studeren mag ze de eerste 6 maanden niet werken en moet je aan de ambassade in Berlijn laten zien dat je over genoeg financiele middelen beschikt om zonder te werken het eerste jaar door te kunnen komen met huur en eten etc.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:47

Bedankt allemaal! Gefeliciteerd Eskimo! Gaaf hoor! Bedankt Vivian, je laatste stukje is erg duidelijk over werk en langere tijd studeren, weer mooie info om mee te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 08:50

Gefeliciteerd! :D

Ik ben begin Oktober weer terug in Nederland.. Ik moet zeggen dat ik Alberta fijner vond dan BC, weet niet zo goed waarom. Voelde beter :') Maar goed, voor nu zitten we nog in BC, in Sicamous. :+ 2 oktober vliegen we weer via Calgary terug naar Nederland :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:20

Sundral, net even je stukje gelezen, maar wat heftig zeg! Ik snap dat je dan je droom achterna wilt gaan.. Canada is heel erg gaaf, ik hoop dat je het kan realiseren..!

Anthea, wat grappig, ik vond Calgary juist helemaal niks.. Terwijl ik mijn hart 3 jaar geleden verloren heb verloren aan Vancouver, BC.. Zo zie je maar weer, smaken verschillen :))

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:09

@ Eskimo; waar ga je nu werken? :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:12

The Holland shop, een Nederlands winkeltje hier bijna om de hoek.. Heeft een Nederlander als eigenaar die ook nog een winkeltje in Chilliwack heeft, en er werken Canadese meisjes. Dus het is een leuk begin hier. Zit hier nog maar 3 weken, dus echt de ideale start :j Moet zo om 9 uur beginnen, dus aardig zenuwachtig voor de eerste keer

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:14

Leuk hoor, heb ik idd ook over nagedacht om naar de NL winkel te gaan zodra ik mijn work permit krijg. Jij bent hier met je familie toch?

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:21

Ja, het is een leuk begin zo. Ik ben hier met mijn moeder en stiefvader :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:24

Eskimo schreef:
Sundral, net even je stukje gelezen, maar wat heftig zeg! Ik snap dat je dan je droom achterna wilt gaan.. Canada is heel erg gaaf, ik hoop dat je het kan realiseren..!

Anthea, wat grappig, ik vond Calgary juist helemaal niks.. Terwijl ik mijn hart 3 jaar geleden verloren heb verloren aan Vancouver, BC.. Zo zie je maar weer, smaken verschillen :))

:))

In Vancouver ben ik niet geweest, wie weet.. Alleen Kelowna, Salmon Arm and Sicamous. Vooral Kelowna vond ik zo boring, kaal.. :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:01

Ooh, maar je moet net naar Vancouver gaan, Anthea! Heeeeerlijke stad <3

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 00:54

Ik ben wel van plan om naar Vancouver te gaan? Een aantal van jullie wonen daar toch? Nog tips?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 01:00

Vancouver: Stanley park, met de Lion bridge, horse & carriage en het Vancouver aquarium. Het aquarium is niet heel groot maar ik vond de 3 witte baluga's toch erg bijzonder. In Stanleypark heb ik mijn eerste wilde bever gezien! En mijn eerste wasberen.

Grouse mountain (North Vancouver) is erg mooi. In North Vancouver kun je prachtige wandelingen maken met mooie uitzichten. Natuurlijk is de haven erg gaaf, waar de Holland-Amerika cruise ships liggen en down town.

Eigenlijk is er teveel om op te noemen. Het is zo groot!