Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:08

In de woonkamer had je een pelletkachel toch?
Das geeft minder werk toch?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-24 13:14

Klopt daar kiep ik eens in de 1,5 dag een zak pellets in. Schoonmaken aanzetten de temperatuur instellen en de hoogte van de aanjager en klaar. Enige nadeel daarvan is dat er een continue geluid is van de pellets de worm beweging en de aanjager. En heeft stroom nodig. Maar die staat in drie stukken in de schuur nu te wachten tot de vloer weer klaar is. :P

De keuken doet het altijd als ik hout heb, en is geluidloos. En kan ik op koken als ik wil. Ook wel lekker, en handig als de stroom uitvalt om een of andere reden.

O ja mijn was vanmorgen die in de schuur lag te "drogen" deels werkt de bevries sublimatie truc goed, deels niet.

Mijn vader kon daardoor een goocheltrucje *\%/* <:) :))

Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 14:23

Brrr... kkkkoud!

Sorry, moest even lachen om die foto van jou met die fluorescerende muts, zo kunnen ze je goed vinden in de sneeuw!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 11:57

Ik heb bewust een fel gekleurde gekocht. Valt inderdaad beter op dan een saai gekleurde. En het is een leuke kleur natuurlijk ook :D

Hier brrr weer, er lag een rare mix van slush, smeltende sneeuw en soort ijskorrels op deweg vanmorgen. Dat samen metfikse regen en wind bij net boven 0. De bakker was zelfs een uur later omdat het niet veiilig was op de weg. Ze hebben wel de verplichting te rijden als het even kan begrijp ik. gemeentes moeten kennelijk zorgen voor brood, groente (dan moet deze wel stoppen grr) en eventueel kaas of vlees aan huis. Voor de ouderen en niet mobiele inwoners. Ze kwam met trillende handen aansukkelen. Morgen sneeuw geloof ik en is ze mogelijk weer flink later.

Gister een luie dag gemaakt uiteindelijk. Houthakken en daarna lui gezeten, middag dutje en gisteravond een film gekeken op mijn ipad (dat blijft behelpen) en vanmorgen wat uitgeslapen nadat de bakker er was geweest. Mijn lijf heeft het nodig. :(:)

Vandaag weer vol aan de slag voor zover het kan. Mijn papa slaapt nog. Die begint door te krijgen dat als je eigenlijk niet zoveel hoeft je net je zo goed kan blijven liggen als je moe bent *\o/* het kost 89 jaar om dat door te krijgen maar beter zo dan zichzelf continue overvragen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 16:21

Vanmorgen twee kasten ontdaan van losse dingen die niet achter een deurtje lagen. Radio verplaatst en twee rekken leeggehaald.

Afbeelding

Nu zoet bezig,

Afbeelding

Het is 20 graden warmer dan gister ochtend, bizar eigenlijk :oo wel een stuk natter ook. Alle sneeuw is weggeregend, morgen komt er weer sneeuw :P en duikt de temperatuur weer flink onder 0 :')

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 16:37

karuna schreef:
Vanmorgen twee kasten ontdaan van losse dingen die niet achter een deurtje lagen. Radio verplaatst en twee rekken leeggehaald.

[ [url=m/Be7cHa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu zoet bezig,

[ [url=m/AjSkGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is 20 graden warmer dan gister ochtend, bizar eigenlijk :oo wel een stuk natter ook. Alle sneeuw is weggeregend, morgen komt er weer sneeuw :P en duikt de temperatuur weer flink onder 0 :')

20 graden warmer binnen of buiten.
Hier voor het huis/bos spekglad loop op eieren weer stijf en au,niks aan die sneeuw en gladdigheid.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 16:58

Buiten, het was gister ochtend -11 en nu ruim +9. Ik ben wel gek op sneeuw en kou zolang het veilig is. :D

De weg is weer helemaal ontdaan van glad spul, en dat komt er morgen vroeg weer op terecht. Vandaag gewoon een rare warme tussendag. Komende nacht 8 graden en in de middag wordt het weer -1 en de nacht -5. :+

Binnen merk ik ook dat het buiten warmer is, ik zat net in mijn t shirt :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 19:12

Heb je geen groter scherm/tv waar je Ipad aan kunt hangen zodat je niet op zo'n klein schermpje hoef te turen? Of een google chromecast aan een groter beeldscherm, neem aan dat je wel wifi hebt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 20:18

Ja die heb ik wel :j en gebruik ik normaal ook. Maar ik zit nu in een half gedemonteerde keuken zonder plek voor iets groters dan mijn ipad. :+ En het zal tot vermoedelijk eind februari duren voor mijn woonkamer weer geschikt is voor een tv. Tot die tijd is het behelpen. Het is beter dan niks kunnen kijken. :P

Waar ik/we alleen tegenaan lopen is een dwarse netflix, een huishouden maar zowat elke film in nl of hier komt er een melding pas je huishouden aan. Of moet gv met zijn mail bevestigen dat ik hier een film wil kijken. Met ipad niet met de mobiele wifi. De chromecast met dezelfde mobiele wifi dan komt er gegarandeerd een melding. Alsof ze denken dat het een account delen is ipv een huishouden -O- dat is best irritant.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 08:39

Hè, waarom dan...? Hier hebben we met de familie met 4 verschillende huishoudens 1 account. Nooit problemen. Maar wonen wel binnen 20km van elkaar. Zou de buitenlandse verbinding het probleem niet zijn...? Dat het een Nederlands account is en ze het raar vinden dat het zo vaak via een Franse verbinding gebruikt wordt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 09:45

Ik heb echt geen idee, de wifi loopt middels een mobiel wifi kastje via kpn sim kaart vanaf het zelfde adres als het netflix account. Met ipad krijg ik de melding niet. Streamen via de ipad en chromecast naar de tv dan krijg ik hem wel. En ook als ik rechtstreeks via de chromecast kijk. Terwijl die ook via dezelfde wifi lopen dan.

Het is iets van de laatste 8 weken. Voor die tijd geen problemen gehad, ik vermoed dat het te maken heeft met de jacht op account delers, maar in dit geval wordt er niks gedeelt maar is het een adres alleen dan afwisselend van locatie, ze maken zelf reclame van kijk ook onderweg maar dan doen ze dus moeilijk als je dat doet via iets anders dan een ipad. Er staat zelfs dat je kan koppelen aan een hotelwifi zonder problemen. -O-

Vandaag de laatste dag van operatie keuken leegtrekken. Vanaf vanavond kan ik alleen koken in de schuur of camper. :+ Het is nu wel flink boven 0 wind regen en erg onaangenaam bah buiten. Vandaag daalt de temperatuur weer en gaat de regen over in sneeuw is de voorspelling. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 14:10

Pauzetijd. Haardhout weer aangevuld in de keuken.weer even staan kloven. De voorraad vriezer (koffie thee enz) staat in de schuur en bruikbaar, de oven inmiddels ook. Dat kreng is zwaar en onhandig breed. Of mijn armen te kort dat kan ook. Ik moest op mijn tenen en bovenarmen klemmen om hem van de aanrecht te krijgen zonder dat de scherpe onderkant de boel kapotmaakte. Daarna schuiven over de oprijplaat van de aannemer. }> Op een karretje zetten en daarna weer powerliften om hem op de plek te krijgen. Mijn kookplaat komt daar ook. Net als waterkoker en koffiezet apparaat. Dan blijft het bruikbaar voor het geval dat.

Mijn spieren zijn even niet blij nu. %) Mijn linkerarm doet gemeen zeer en is al blauw aan het worden. #) Iets met snel schade oplopen en zo. Even goed gekoeld ook net. Gelukkig voor de rest later vanmiddag tilhulp. Mijn papa heeft eerst weer hout gestapeld, de dingen van de muur gehaald wat geholpen met tegenhouden van dingen en die slaapt nu in de stoel bij de kachel :z

Hij gaat vanmiddag wat herstelwerk met naald en draad doen. :j Ik rommel dan nog even door met keuken verplaatsbaar maken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 19:44

De kast afgedekt, de keuken staat veilig beschermd, de koelkast staat stabiel en redelijk vlak in de schuur. Die kan over een uur aangezet worden. En ik ben helemaal verrot gesloopt met veel pijn. %)

Maar voor morgen staat er niks op de planning. Dit weekend nog een beetje doen als het weer meewerkt en de laatste dingen verwijderen die ik nu nog nodig heb maar dat is een kleinigheid bij vergeleken afgelopen weken.

Hierna volgt wel een periode van rustig aan doen. Vooral kijken hoe anderen hun werk doen en hier en daar overleggen en wat aanrommel dingen lijkt het voor nu.
Afgedekte kast met de keuken ervoor,
Afbeelding

De lege keukenplek met de kapotte muur -O-
Afbeelding

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:46

karuna schreef:
De kast afgedekt, de keuken staat veilig beschermd, de koelkast staat stabiel en redelijk vlak in de schuur. Die kan over een uur aangezet worden. En ik ben helemaal verrot gesloopt met veel pijn. %)

Maar voor morgen staat er niks op de planning. Dit weekend nog een beetje doen als het weer meewerkt en de laatste dingen verwijderen die ik nu nog nodig heb maar dat is een kleinigheid bij vergeleken afgelopen weken.

Hierna volgt wel een periode van rustig aan doen. Vooral kijken hoe anderen hun werk doen en hier en daar overleggen en wat aanrommel dingen lijkt het voor nu.
Afgedekte kast met de keuken ervoor,
[ [url=m/EkSbU2.jpg]Afbeelding[/url] ]

De lege keukenplek met de kapotte muur -O-
[ [url=m/QGxMZv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blijft je vader in Frankrijk?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 19:57

Nee dit weekend volgt op de een of andere manier een papa wissel. Omdat ik niet wist toen we vertrokken dat de electricien zo snel kon beginnen had ik verwacht dit weekend op mijn gemakje terug te rijden naar Nederland en ergens na 10 februari weer retour te gaan als de aannemer zou beginnen met de tegels leggen of de laatste cementlaag aanleggen. Het loopt ietsje anders :+

Als het weer meewerkt en de wegen vrij blijven van sneeuw komt gv morgen met een propvolle bus deze kant op. Houtklover, de laatste kast, nieuwe metalen roosters, boodschappen en meer. Dan doen we zaterdag een paar klusjes waar een extra hand voor nodig is en wordt de aanhangwagen geleegd zodat ik die weer kan volstorten. Met de camper kom ik de gemeentewerf niet op. :n daarvan moet de bus dus hier zijn.

Dan afhankelijk van een bericht van de electriciën gaat gv samen met mijn papa op zondag of maandag vroeg weer retour nederland en blijf ik hier. Of als de werkzaamheden toch op dinsdag beginnen rijdt ik een stukje mee op op zondag, gaan we een hapje eten en rijden we maandag allebei de andere kant op.

Als morgen de wegen niet ok blijken te zijn voor de hele rit voor gv, dan rijdt ik zover ik kan en gv ook. En ontmoeten we elkaar ergens halfweg op een sneeuwloze locatie en gaat hij vandaar op zondag of maandag weer retour met mijn papa en ik ook afhankelijk dus of maandag of dinsdag gestart wordt met de stroom

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-24 14:53

Hier vandaag soort van zon en best aardig weer hoewel iets onder 0. Vanmorgen nog wat dingen veilig neergezet en mijn houtvoorraad stukje geleegd. De laatste blokkennliggen klaar voor kloven. En het voorraad stuk is nu iets groter is klaar voor vullen weer. Komende dagen gebruiken voor het opnieuw volstapelen. Maar dan wel met meteen de juiste groottes ipv iedere keer moeten kloven. Dat zal een stuk fijner zijn denk ik

Leeg en redelijk schoon weer en klaar voor gebruik

Afbeelding

De laatste blokjes moeten nog, dan kan ik daar komende periode ook weer schoonmaken :j
Afbeelding

Vandaag verder een rustdag. Gv is al twee uur onderweg met een volgepakte bus. *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 12:39

Afbeelding

Zoet bezig

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 13:29

karuna schreef:
[ [url=m/GO9Eod.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoet bezig

En het zonnetje schijnt!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-24 19:47

Ja heerlijk weer hoewel diep onder 0.

Vandaag een lange heel volle en vermoeiende dag. %) gaap.

Vanmorgen vroeg opgestaan, stukje gewandeld met zijn tweeen. Daarna poging gedaan om wat dakplaten uit het slaaphuisje te verwijderen zodat ze mee konden. Maar helaas stijf bevroren. -O-

Dan maar een andere bezigheid zoeken. Houtslepen en de klover uitproberen en een kast in elkaar zetten. De kast zit in elkaar. En drie kruiwagens met een kop zijn gekloofd en gestapeld op een halve kruiwagen dikke hompen die niet met de klover konden. Die moet ik met de hand doen,

Toen we vol bezig waren stond de burgemeester op de stoep met excuses. Er was idd een heel gegronde reden waarom ze niet kon komen :(:) affijn huisje mag ik alles mee doen zolang het kleiner blijft als 20m2. *\o/*

De parkeerplaats de platen ingraven en bedekken geen probleem zolang ze onder het maaiveld blijven, daarna grind of gras, zonnepanelen ook op de grond heeft ook een melding/vergunning nodig. De aed een heel goed plan en wordt nagevraagd bij de pompiers die er voor verantwoordelijk zijn.

Daarna de aanhangwagen aangekoppeld, en maandag gaat een lifter mee terug tot luxemburg waar hij vandaar uit hoopt een lift te kunnen krijgen tot Antwerpen. :')

Aanhangwagen geleegd en door naar de grotere stad. Compostbak kopen die ik voor misgrijp voor ook mijn gft, en daar was veel in de uitverkoop. Dus gv met schpenen vest en jas, ik laarzen en een waterdichte jas. Een hoop tape, touw, schroevendraaierset bloembollen voor bij de parkeerplaats. En gebruik makend van de aanhangwagen. 32 zakken pelletkorrels.

Morgen door met kloven en uitladen en hopelijk morgen eind van de middag een propvolle houtvoorraad in de schuur, de pelletzakken gestapeld en nog wat hoge dingen weggehaald. Ik heb tot en met dinsdag de tijd om de keuken te ontruimen, de electricien had door het weer wat vertraging op gelopen en start woensdag om 8.30.
Wij zijn nu kapotmoe allemaal

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 07:18

Wel een super productief dagje zeg! Morgen dan maar even een beetje meer tijd voor ook wat bijkomen :j

Wat is het verhaal achter die lifter...? :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-24 15:06

Eh de lifter. Tjsa ik zag iemand lopen langs de weg vanaf de peage al. Affijn toen die voorbij kwam waren we net de aanhanger aan het aankoppelen. Ik groet vriendelijk hij terug. En vraagt of we naar Nederland vertrekken. Nee vandaag niet maar maandag wel. Hij had een lift bord met een B bij zich. Gv vroeg of hij dan mee wilde een stuk tot het eerste tankstation in Luxemburg. De man spreekt Frans duits en engels. En hij woont twee dorpen verderop.en heet Anton. En dat hij even voor Antwerpen moet zijn. Maandag zou hij er even voor 9 zijn en weet dat stipt 9 gv wegrijdt. Dan moet hij nog weg eerst even 8 km.lopen voor die tijd langs een niet zo toffe weg. Dus of hij is er of niet hihi

Net gas en diesel getankt en rondje Vittel thermaal park gewandeld

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 11:26

Mezelf geinstalleerd in de camper.
Gisteravond na een leuke ontspannen dag wandelen in Vittel en rond rijden (camper had gas nodig en wat diesel, dan maar combineren met een ontspannen middag)

Verdraaide ik mijn slechte knie ontzettend. Die is nu dik blauw en ontzettend pijnlijk. En pijnlijker dan hij in jaren is geweest %) Helaas daardoor niet veel meer kunnen doen en heeft gv veel meer gedaan dan de bedoeling was. Omdat ik niet veel meer kan nu

Maar alles wat moest is soort van gedaan, vandaag gebeurd er kwa werkmensen niks, morgen maak ik de keuken leeg van alles wat er nog staat, daar vanavond nog even een keer afwassen na het koken in de camper. -O-

Maar voor vandaag pootje hoog in de camper onder een dekentje niks doen en hopen dat mijn knie snel bijtrekt, ik ga zo wel beginnen met wie is de mol :+

Afbeelding

Afbeelding

Gv en mijn vader zijn net vertrokken richting Nederland weer.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:39

Met of zonder lifter?

Balen van je knie!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 11:46

Zonder lifter, de arme man is ziek geworden en gaat nergens anders heen dan zijn bed voor even. Hij klonk echt ellendig beroerd. Dat kan natuurlijk ook nog. :(:) gelukkig niet dichtbij geweest zaterdag.

Mijn knie, is echt ellendig. Blauw op een plek waar ik liever geen blauwe plek heb #) (aanhechting van een eerder operatief iets ingekliefde knieband) en dik is vocht, ook geen heel goed teken. Ik strompel nu met krukken en een volledig ingetapete knie rond. En kan er geen kracht mee zetten of vol gewicht erop. Dus ook geen koppeling intrappen of zo. %)

Ik kan alleen maar hopen dat met rust de boel snel hersteld. Een voordeel als ik mezelf in de camper opsluit is echt alles dichtbij en kan ik ook niet meer dan met pootje hoog op de bank zitten, drie stappen naar het toilet en twee stappen naar het bed en een naar het fornuis. :')

Maar zonder dollen, de pijn is echt afschuwelijk %)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 11:50

Ach wat naar! Rust houden lijkt inderdaad het verstandigste nu, al kan ik mij voorstellen dat dit lastig is met al die klussen om je heen. Nu maar fijn bingen. :))