Wanneer Ben je er?
Niet de bus nemen, zonde. Het weer is perfect nu. Ik zou 'n fiets huren (die staan hier en daar langs de kant. Zijn rood en kun je overal waar zo'n ophaal/afhaal punt is terug geven.) je betaald met kaart.
Je kan dan langs de monumenten fietsen. Gaat sneller dan de bus of lopen.
Waterfront in Georgetown bezoeken nadat je de gewone winkelstraat hebt gedaan. Er zijn veel visrestaurants daar. Normaal gesproken leuk uitzicht op de potomac,vorige week waren echter de 'sluizen' dicht omdat de rvier buiten zn oever ging. Zal nu wel weer gezakt zijn. Georgetown is wel prijzig.
Naar Georgetown zijn overigens geen metro's. Je kan de metro nemen naar Rosslyn en over Key Bridge lopen en dan ben je er snel.
Als je the exorsist hebt gezien en leuk vind kun je gelijk n kijkje nemen bij die trappen en het huis. Wwant daar loop je tegen aan.
Je kan ook de metro nemen naar Foggy bottom . Dan loop je vanaf DC naar GT.
Neem GEEN taxi. GT staat altijd vol met autos. Je doet er een eeuw over en de meter blijft lopen. Bus is een optie maar neemt ook veel ytijd in ivm traffic.
Dan heb je de standaard monumenten en musea.
Ik vind downtown dc juist meer hebben. Leuk om eens doorheen te lopen. Dingen zoals chinatown etc. (stap uit w metro @gallary place of metro center)
Als je van pasta houdt en je bent niet alleen is eten bij Carmines leuk. Krijg je een gigantische portie die je deelt. (ik kon er 3X van eten nadat ik het al gedeeld ha met vriendin).
Er zijn veel (goedkope) baseball games nu, mocht je iets in de avond zoeken. (metro @navy yard)
Als je minder toeristisch wilt neem de metro naar Old Town in Alexandria. Leuk,dorp achtig gevoel ook aan het water. Boetiekjes, leuke restaurants etc.
Arlington cemetery is ook goes te bereiken met de metro.
Ehh, qua eten heb ik niet veel tips omdat ik over het algemeen vooral goedkoop ga, haha!
Ga ervanuit dat je niet uitgaat in die tijd..zo ja vraag maar..
Sorry voor spelfouten ben op telefoon, Internet ligt eruit.