Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mawrr

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:59

^ Mozambique is ook wel veilig hoor! Ik weet alleen niet of er een bus oid naar de kust gaat vanuit ZA. Namibie heeft wel een fijne bus vanaf Jozi, dus wellicht ook vanuit Kaapstad of iets anders.
Balen trouwens van je visum! Ik moet ook terug vanwege mn visum... Zou trouwens wel goed checken of ze je gewoon binnenlaten als je even in een buurland bent geweest, want ze zijn tegenwoordig best wel streng en pikken het niet zomaar.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 02:58

De Intercape gaat via Nelspruit naar Maputo. :j

Iriscope: ik heb iig een rijbewijs, dus afhankelijk van wanneer je eruit wilt/moet, kan ik wellicht een stukje met je meereizen, maar ik heb momenteel een stage op het oog, dus ik moet even kijken hoe en wat... als ik word aangenomen, that is. Namibië is in ieder geval heel veilig; m'n vader en ik werden in Keetmanshoop nog net niet uitgelachen toen we vroegen of het oké was om met onze camera's het centrum in te gaan. :+

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:42

Wat een lief aanbod, thanks! Ik moet inderdaad even informeren of het zo makkelijk werkt, het zou zomaar kunnen dat ik een land over moet slaan en dus niet naar buurlanden kan, maar iets verder weg moet. We gaan het zien :)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 15:21

Hoi! Ik ben inmiddels 1,5 week 'bewoner' van Kaapstad :D En nu ik een beetje gesetteld ben dacht ik, even in het topic kijken haha.

Iris, wat jammer zeg.. kan je ook geen volunteer visum krijgen voor 3 jaar? Ben vorige week een Nederlands stel tegengekomen die ik hier 3 jaar blijven met een volunteer visum. Woon je nu nog wel in Kaapstad?

En op de vorige pagina vroeg iemand naar de kosten voor een visum. Ik ben er zeker 4 maanden mee bezig geweest om mijn studievisum te krijgen, ookal ben ik hier voor stage. Ik heb me ingeschreven bij de universiteit hier zodat ik een studievisum kon krijgen en dit is voordeliger. Verder heb ik ongeveer 400 euro betaald.. Onder andere voor:
- röntgenfoto
- verklaring gedrag
- medische verklarig
- zuid Afrikaanse zorgverzekering af moeten sluiten (150 euro de goedkoopste)
- nog veel andere dingen die ik even niet meer weet
Verder kostte het super veel moeite allemaal omdat je ook je bankafschriften moet laten ondertekenen, zelfs verklaringen van mijn ouders ect. moeten hebben terwijl ik 20 ben.

Maaar nu zit ik er dus! Straat waar ik woon is een beetje onveilig (wynberg) maar wel dichtbij de office van de organisatie waar ik stage loop. Verder hebben we al het een en ander gezien, camps bay was wel een hoogtepuntje afgelopen weekend :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:05

Leuk haha boktmeeting in kaapstad haha :D 10 mei ? XD

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 09:05

I'm in :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:00

:D leuk

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:47

Hi! Ik denk dat ik me hier ook maar eens aan zal melden als dat mag :j

Ik ben alweer bijna 4 weken terug van 3 maanden zuid-afrika, waarbij ik 1 maand met bokker Iriscope heb rondgereisd, gelachen, geleefd en gezopen! :P en 2 maanden vrijwilligerswerk heb gedaan in de paardenbranche.

Ik ben he-le-maal verliefd op het land geworden :) En ook verliefd geworden daar haha. Ik ga rond juni/juli weer terug om daar 2 maanden nogmaals te reizen en waarschijnlijk weer werken op dezelfde plek -al moet ik dat nog even vragen- .

Daarna wil ik eind dit jaar rond oktober voor 6 maanden terug komen om weer rond te reizen en vrijwilligerswerk te doen. En als het dáárna nog steeds bevalt kan ik niet wachten om daar uiteindelijk te gaan wonen. Oa de natuur daar is zo adembenemend dat ik me echt besefte dat ik mezelf zeker niet in NL zie wonen :o

Maar nou m'n visum regelen voor eind dit jaar. Wat een gedoe. Ik heb intergate gemaild en uitgelegd dat ik eind dit jaar terug wil gaan om 6 maanden daar rond te reizen en op ±3 verschillende plekken vrijwilligerswerk wil doen. Maargoed, dit 'mag' dus officieel niet, je kunt je maar binden aan 1 bedrijf en die moet dan tekenen dat je 6 maanden daar gaat werken.

Nou zat ik dus te denken. Is het niet veel makkelijker om gewoon m'n toeristenvisum te verlengen? Heeft iemand van jullie dat toevallig al eens gedaan?

Sorry voor dat ik zo binnen val :') Lees eigenlijk al een klein tijdje mee sinds dat het ging over aanbiedingen naar ZA. Altijd handig om te weten.

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:06

10 mei ben ik er dus dat kan! *\o/*

Ik heb je topic gezien Wilke! (even snel je naam gespiekt op je profiel haha). Echt heel erg vet! En ik zit hier nu nog maar 2 weken maar de tijd vliegt echt voorbij.. en de dingen die ik zie zijn inderdaad echt prachtig. As zondag ga ik Lions Head beklimmen als het goed weer is. En morgen voor het eerst hier stappen! Zuid Afrika is echt een land waar je mensen over hoort praten, in Nederland iedereen die ik sprak was er zo positief over. Bijzonder eigenlijk! Gaaf dat je terug wilt komen en je leven in Nederland zelfs 'voorgoed' achter wil laten!

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 23:13

Sokje_6 schreef:
casperzazoe schreef:
Vet! Ik heb hier een keer gereden terwijl ik in Hoedspruit verbleef. Je rijdt echt op een heel mooi reservaat <3 paarden zagen er netjes uit, sowieso 10x beter dan ik had verwacht op een 'toeristische' manage.. In Zuid-Afrika.. haha! Eigenaar kwam een beetje hectisch over maar wel heel aardig

Hoed! <3 Ik heb een halfjaar bij ADHS gezeten, heerlijke tijd gehad.

Traci is inderdaad lekker chaotisch, maar dat is omdat ze altijd voor iedereen klaar staat. Dus werkelijk iedereen met een vraag of probleem belt haar :P
Ik vond vooral haar man Glen een geweldig persoon. Je moet 'm om verhalen vragen, huilen van het lachen!

Paarden zien er inderdaad prima uit, wordt goed voor gezorgd. In de winter een deken op had ik in Afrika niet verwacht :D :P

Leuk om te horen! :D

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:15

Hoi allemaal,

Nog een maand voordat ik naar Kaapstad vlieg!!! :):) Ben druk bezig met de (fotografie) voorbereidingen, zit er nog over na te denken om een goede broek en wandelschoenen te kopen, raden jullie dat aan?

Even een vraagje voor de Kruger-experts onder ons: kan je de open-vehicle drives ook ter plekke boeken voor dezelfde dag, of moet je dat echt lang van tevoren boeken?

Heb er echt zoveel zin in!
Onze reis is als volgt: Kaapstad (2 nachten), Stellenbosch (1 nacht), Swellendam (2), Wilderness (2), Addo (2), Port Elizabeth --> Johannesburg --> Sabie (1), Phalaborwa (2), Letaba (2), Hazyview (2) --> Johannesburg en dan weer naar huis.
Iemand nog leuke tips voor dingen om te doen in Wilderness en Swellendam? Had al het Bontebok NP gezien waar we wel heen willen! En we willen vanaf Sabie via de panoramaroute doen naar Phalaborwa.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:43

Ik neem zowiezo in april mijn wandelschoenen mee en een afritsbroek

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:45

xLoki schreef:
Hoi allemaal,

Nog een maand voordat ik naar Kaapstad vlieg!!! :):) Ben druk bezig met de (fotografie) voorbereidingen, zit er nog over na te denken om een goede broek en wandelschoenen te kopen, raden jullie dat aan?

Even een vraagje voor de Kruger-experts onder ons: kan je de open-vehicle drives ook ter plekke boeken voor dezelfde dag, of moet je dat echt lang van tevoren boeken?

Heb er echt zoveel zin in!
Onze reis is als volgt: Kaapstad (2 nachten), Stellenbosch (1 nacht), Swellendam (2), Wilderness (2), Addo (2), Port Elizabeth --> Johannesburg --> Sabie (1), Phalaborwa (2), Letaba (2), Hazyview (2) --> Johannesburg en dan weer naar huis.
Iemand nog leuke tips voor dingen om te doen in Wilderness en Swellendam? Had al het Bontebok NP gezien waar we wel heen willen! En we willen vanaf Sabie via de panoramaroute doen naar Phalaborwa.

Hee Caroline wat leuk dat jij ook naar ZA gaat :D Wilderness vond ik echt heel tof! Als je naar m'n facebook gaat en m'n filmpje aanklikt zie je vanaf 0.50min tot 1.22min Wilderness. Zeker de grot staat in m'n top 3 van wat ik heb gezien :j Veel plezier!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:46

In het Kruger park konden we steeds nog wel mee met zo'n tour. Hoefde je dus niet tijden van tevoren te boeken.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:08

Een afritsbroek, dat is het woord wat ik zocht inderdaad! *\o/* Van de week maar even naar de outdoorwinkel.

Wilke! :D Ik vond jouw foto's en filmpjes echt zoooo tof, zeker samen met dat verhaal erbij. Waar precies zit die cave?

Miccamaaike, dankjewel! Het is ook buiten het hoogseizoen dus dan komt het wel goed denk ik :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:22

xLoki schreef:
Een afritsbroek, dat is het woord wat ik zocht inderdaad! *\o/* Van de week maar even naar de outdoorwinkel.

Wilke! :D Ik vond jouw foto's en filmpjes echt zoooo tof, zeker samen met dat verhaal erbij. Waar precies zit die cave?

Miccamaaike, dankjewel! Het is ook buiten het hoogseizoen dus dan komt het wel goed denk ik :)

Haha leuk om te horen! Die cave zit net voor die grote brug (waar je zeker overheen moet lopen haha) :j Als je een spoorlijn vindt die gewoon volgen, er rijdt daar geen trein meer :P

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 11:19

Ik ben me aan het orienteren op de mogelijkheid wat vrijwilligerswerk met paarden te doen in Namibie en ben heel benieuwd of er hier mensen zijn die al eens op safari zijn geweest daar en die me bedrijven of resorts kunnen aanraden waar dit mogelijk is?
Ik ben niet van plan om voor vrijwilligerswerk te gaan betalen, zeker niet omdat ik gewoon met paarden wil werken en dus niet bijdraag aan non-profit organisaties. Ik heb net een aantal websites gevonden van verschillende maneges en organisaties en die al gemaild maar als er tips zijn of suggesties dan hoor ik het graag!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:15

Oei paarden in Namibië? Ik heb alleen wat wilde paarden voorbij zien komen. Resorts is ook een groot begrip, het is veel kleinschaliger dan in bijvoorbeeld ZA. Maar goed, zelf zoek ik nooit de paarden op als ik op vakantie ben, maar kan me weinig herinneren dat er trektochten of dergelijke waren met paarden. Heb één keer een soort van stal gezien met heel veel hindernismateriaal in de bak.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:31

Er zijn wel aardig wat game reserves die safari's te paard aanbieden. Of paarden safari's door de woestijn, 10 dagen rondtrekken en dan richting het strand. Ik weet wel dat er optie's zijn, maar ze zijn inderdaad beperkt. Thanks!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-17 16:00

Ik weet dat Trailfinders verschillende ruitervakanties aanbiedt in Namibie. Misschien kan je hun eens contacten voor info.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:14

Het lijkt erop dat ik iets gevonden heb, fingers crossed graag :D
Zodra het rond is meer erover :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 09:12

Ik heb gisteren contact gehad met een NL dame in Namibie die hulp nodig heeft met onder andere het voorbereiden van paarden voor een grote show in Windhoek, endurance wedstrijden etc. Verder help ik met het beleren en trainen van de andere (jonge) paarden en met de ritten die gasten komen maken in het game reserve <3.
De periode dat zij hulp kan gebruiken sluit mooi aan bij het einde van mijn visum en na de 3 maanden Namibie kan ik weer terug naar ZA om daar nog een tijdje rond te reizen etc.

Mijn dag kan niet meer stuk!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:10

Wauw wat super leuk Iris! klinkt als een buitenkansje!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:23

Wauw wat een mooie kans Iris!! Wanneer vertrek je?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:14

Ik vlieg op 27 april waarschijnlijk.
Kan het nog even niet bevatten hoor. Spontaan idee van 3 dagen terug en toen gister wat random stallen en reserves gemaild, nu is het allemaal geregeld.