USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:08

lifaya schreef:
wie heeft er hier ervaringen met bagage naar naar NL zenden vanuit US zodat je minder hoeft mee te zeulen? Ik wil gewoon mijn gebruikte, NL, kleding terug naar NL sturen zodat ik wat ruimte in mijn koffer heb, maar dit is dus al van mij, geen gift of commerciele verzending, is het mogelijk dat als de douane het onderschept ik werkelijk moet betalen voor mijn eigen kleren? :+

Geen punt hoor. Mijn moeder heeft het vorige week ook gedaan uit New York naar huis en dat was een doos van een kilo of 10.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:36

Douraque schreef:
Als je van plan bent om naar Australië te gaan, raad ik je aan om met United Airlines te vliegen en gelijk miles te sparen. 1x een retour naar Australië en je hebt gelijk een retour bij elkaar gespaard om gratis naar de VS te gaan.

Wij zijn met de miles al 2x gratis naar amerika gevlogen. Bij hun miles zit ook alamo en veel hotel ketens

Maar dit is ook een tip voor iedereen die vliegt met één van de aangesloten maatschappijen. Je spaart altijd deze miles waar je ook naar toe gaat in de wereld zolang je maar vliegt met de aangesloten maatschappijen (of hotels). Wij spaarde ze ook op vakantie naar Kenia. Het gaat naar kilometer, daarom zei ik ook naar australië is gelijk zoveel kilometer dat je gratis naar amerika kan. Maar amerika of afrika is minder kilometer dus spaar je minder punten

Rennie89

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:38

Ik ben dus via UA gevlogen naar Amerika, kan ik dan wel ergens anders heen vliegen gratis? :))

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:45

Wat ik zojuist aangaf, het gaat maar kilometer. Ik ben 5 a 6x op en neer maar amerika gevlogen eer dat ik gratis kon vliegen. Naar australië is gewoon zoveel dat je gelijk gratis kunt. Maar check de website van ua, ook voor welke andere maatschappijen er zijn aangesloten. Ze geven niet zomaar iets weg, je moet gewoon vaste klant zijn

en lifaya, jij hebt niet je mileage aangevraagd op moment dat je vertrok dus voor de heenreis heb je al niets. Terug aangeven op het airport of nu via de website dat je wilt gaan sparen
Laatst bijgewerkt door Douraque op 30-05-12 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:47

lifaya schreef:
Ik ben dus via UA gevlogen naar Amerika, kan ik dan wel ergens anders heen vliegen gratis? :))
Als je voor het boeken van je ticket geen lidmaatschapsnummer het doorgegeven dan heb je sowieso geen punten gespaard.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 22:48

Ahhhh jammer, haha. Ik had er geen weet van :') Heb gewoon de goedkoopste vlucht geboekt (UA) en klaar was Renee. Was ook wel erg kortdag allemaal (2 weken van tevoren geboekt :P )

Lovely schreef:
lifaya schreef:
wie heeft er hier ervaringen met bagage naar naar NL zenden vanuit US zodat je minder hoeft mee te zeulen? Ik wil gewoon mijn gebruikte, NL, kleding terug naar NL sturen zodat ik wat ruimte in mijn koffer heb, maar dit is dus al van mij, geen gift of commerciele verzending, is het mogelijk dat als de douane het onderschept ik werkelijk moet betalen voor mijn eigen kleren? :+

Geen punt hoor. Mijn moeder heeft het vorige week ook gedaan uit New York naar huis en dat was een doos van een kilo of 10.

Oh dat klinkt goed, via welke maatschapij (of hoe het ook noemt) heeft je ma het verzonden en hoeveel dollar was ze kwijt?

Ik denk dat als het over de 50 dollar verzenden is dat ik toch overweeg een extra koffer aan te schaffen en het zo maar te doen :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:35

Ik denk dat er wel een mogelijkheid is om achteraf je miles te claimen als je alle reisdocumenten bijhoudt. Dat hebben wij iig gedaan bij Brussels Airlines. Die gaven ons achteraf de mileage alsnog en daar hebben we een mooie citytrip mee kunnen doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:43

oh dat is een handige tip! Ik zal dat wel doen als ik terug in NL ben :P

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:54

Je kan op het vliegveld als je teruggaat aangeven dat je ze wilt gaan sparen, weet je iig dat je ze voor de terugreis hebt. Ik kwam er bij terugkomst achter dat brussel airlines ook was aangesloten, maar ik kreeg ze niet (ook al ben ik al 16jaar mileage member, vond het wel banketstaaf)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 23:57

Dat is wel een bummer zeg :oo

Ik ga als ik het niet vergeet het dan wel aangeven :j

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 01:10

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffff.. ik kreeg net een mailtje van hotwire in m'n mailbox met een aanbieding. Dus ik denk, hee leuk! Vind ik ook nog eens een hotel waar ik tevreden over ben voor een goede prijs. Dus ik wou 'm graag boeken, de aanbieding was slechts 8 uur geldig. Ik wacht even af of m'n reispartner toevallig antwoord. Doet ie niet, dus ik vul alles in, creditcardinfo enzo, wacht nog heel even en druk dan op de knop 'book now'. Krijg ik ineens in beeld 'hotel no longer available'. Serieus???? wat is dit? Het mailtje kwam nog niet eens 40 minuten geleden in m'n mailbox. Ik was helemaal blij dat ik eindelijk een goed hotel had gevonden in SF :( nu maar slapen, morgen vroeg op en ben al veel te lang opgebleven door dat stomme hotwire..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 02:59

Wow we hebben een heftige thunderstorm met veel regen, EINDELIJK! maar er ziet ook iets uit als een tornado boven ons :+
Manman TV doet het niet meer, onweer en keiharde wind :')

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:23

Over de mileage van UA, kan je per persoon een lidmaatschap aanvragen en sparen? Wij gaan met ons gezin, dus 4 personen, dat betekend dan 4 x punten toch?
Eventueel kan je ze dan later weer samenvoegen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:55

FOG schreef:
Pfffffffffffffffffffffffffffffffffff.. ik kreeg net een mailtje van hotwire in m'n mailbox met een aanbieding. Dus ik denk, hee leuk! Vind ik ook nog eens een hotel waar ik tevreden over ben voor een goede prijs. Dus ik wou 'm graag boeken, de aanbieding was slechts 8 uur geldig. Ik wacht even af of m'n reispartner toevallig antwoord. Doet ie niet, dus ik vul alles in, creditcardinfo enzo, wacht nog heel even en druk dan op de knop 'book now'. Krijg ik ineens in beeld 'hotel no longer available'. Serieus???? wat is dit? Het mailtje kwam nog niet eens 40 minuten geleden in m'n mailbox. Ik was helemaal blij dat ik eindelijk een goed hotel had gevonden in SF :( nu maar slapen, morgen vroeg op en ben al veel te lang opgebleven door dat stomme hotwire..

Dat is balen zeg :oo Houd www.travelzoo.com ook in de gaten, die hebben vaak ook goede aanbiedingen.

jottum schreef:
Over de mileage van UA, kan je per persoon een lidmaatschap aanvragen en sparen? Wij gaan met ons gezin, dus 4 personen, dat betekend dan 4 x punten toch?
Eventueel kan je ze dan later weer samenvoegen

Miles zijn normaal gezien per persoon, dus individueel.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:57

Oeh dat klinkt wel goed, ik vlieg toevallig met UA, maar heb niet via hun site geboekt maar via het reisbureau... Kan ik dan alsnog mijn miles krijgen? Kan het zo snel niet vinden op de site..

Renee, lijkt me wel eng hoor! Heb je er foto's van?

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:16

Yasmine, kan je de punten van de individuen later samenvoegen?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:21

De mileage gaat per persoon inderdaad en nee niet samenvoegen. Maakt niet uit waar je hebt geboekt, wij boekte ook bijna altijd bij exit reizen. Je kan de nederlandse tak van ua bellen, moet je even op de website bellen. Maar nogmaals iedereen die maar VS of ergens anders naartoe vliegt check of het een member is. En kijk of je hotel of auto ook aangesloten is.

En delta airlines heeft ook een dergelijk apart programma waar ook klm bij is aangesloten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:24

Hangt waarschijnlijk van de maatschappij af, maar lijkt me logisch dat dat niet kan. Anders zou het wel makkelijk zijn.

Overigens kan je door al die besparingen niet meer zoveel met die punten als vroeger. Maatschappijen geven niet zo makkelijk meer gratis vluchten weg. Wij konden vroeger bv. met 5000 miles de VIP lounge in van Brussels Airlines en nu heb je er 50.000 nodig voor een vlucht naar Engeland. Dus ik denk niet dat het er nu nog in zit om gratis naar Amerika te vliegen na slechts één reis, hoewel het vroeger wel kon :)

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:28

Wat ik op de site begrijp is dat je het wel kan aanvragen om het samen te voegen, met toestemming van de andere kaart houders. De anderen kunnen hun punten ook weggeven (aan jou).
Op die manier heb je aardig wat punten.
Zoals ik het lees, heb je voor een retour vlucht al ruim 13000 punten per persoon. In ons geval maal 4 is al weer een gratis vlucht voor 1 persoon.
Daarnaast ook autohuur voor 3 weken bij Dollar en overnachtingen bij Best Western, kom je toch op een leuk aantal.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:36

Nou het is nog wel mogelijk, ik heb namelijk kennissen werken bij ua en had het laatst nog gevraagd. En een vlucht amsterdam orlando is al 3500. Zoals ik al zei ik deed er 5 a 6x over voor een gratis vlucht te hebben, met 1 vliegen naar amerika en een gratis vlucht is nooit mogelijk geweest (ik vlieg al net ua sinds 1996). Maar met 1x retour australië is nog steeds een gratis vlucht naar de VS volgens mijn contacten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:47

Dan zal het gewoon verschillend zijn per maatschappij. Wij vliegen nooit met United en hebben een Miles & More kaart (oa. Brussels Airlines) en daar zijn ze veel veeleisender voor het aantal miles.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:52

miles and more is heel anders dan mileage plus van ua, maar brussel airlines is wel aangesloten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:45

Ik ben zelf ook lid van het Skyteam, dat idd samen is met Delta Airlines enzo. Dus in oktober heb ik er weer een paar miles bij. Ben net begonnen en heb pas 1124 miles.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:50

Ik heb me nu aangemeld voor SkyMiles van Delta, want daar vlieg ik ook mee. Die miles komen er vast pas op nadat je gevlogen hebt, of niet :P? Staat er ook ergens hoeveel miles je voor welke vlucht krijgt? kan het niet vinden!
Het is wel handig, kon nu ook m'n stoel kiezen enzo! Ze hadden m'n vluchten al gevonden, maar moet ik dan ook nog apart miles aanvragen ofzo? Ingewikkeld allemaal zeg :P
En kan ik me nou ook nog aanmelden voor Skyteam?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:56

Van waar naar waar vlieg je? Want ik weet alleen dat ik iets van over de 3000 miles krijg van Amsterdam naar New York. Helaas hebben ze mijn vluchten nog niet gevonden(logisch als ik pas 13 oktober ga) Dus ik denk dat ik wel over de 6000 miles ontvang voor mijn reisje. Nog anderhalve maand en dan mag ik mijn stoel ook reserveren, heb al bij mijn voorkeur aangegeven via mijn profiel dat ik een stoel bij het raam wil hebben, nu maar afwachten of ik er zit.

Wie van jullie heeft ervaring met Jersey Gardens? Ik las ergens anders dat het daar ook wel leuk is.