Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abracadabra9

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:39

Ja knap banketstaaf is dat, want zo ben je dus snel door 't geld heen .. (en blijft er minder over om van te ebay-en :') )

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:12

Oh ik dacht altijd dat het 10euro was, zal eens in de gaten houden.
Op zich is het voor mij met chip handiger, heb vaak korte overstaptijd tussen bus en trein, maar moet dan idd goed saldo in de gaten houden.

Wil geen automatisch laden, voor mn gevoel kom je er makkelijker aan dan af. := Kan volgens mij wel online laden. :j

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:23

Klopt je komt er ook moeilijk vanaf heb ik me laten vertellen, maar weet al hoe het anders gaat bij mij. Heb soms maar net tijd om nog in te checken, of ik vergeet het gewoon.
Het liefst zou ik ook steeds met 10 euro laden maar volgens mij is dat automatisch niet mogelijk.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:25

Je kunt dus met de trein ook nooit je geld ermee opmaken? Stel dat je kaart verloopt en je moet steeds minimaal er 20 op hebben staan :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:36

Volgens mij kan je het resterende geld wel terug laten storten, maar weet ik niet zeker..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:19

Als je met 40% korting reist, hoef je maar 10 euro erop te hebben. Heb je geen korting, dan moet je er 20 euro op hebben.
Hoe het zit met 20% korting weet ik niet.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:20

15 euro? :+

Ik vandaag een heerlijk ritje Almelo-Gouda gehad. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:11

Zaterdag even op en neer van hier naar Purmerend Overwhere... enkele reis van 3 uur en 46 minuten... :D
Ik houd nu al van mijn Weekend Vrij abbo voor de actieprijs van €25,-- per maand :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:02

Als je kaart verloopt kan je het geld op je rekening laten storten inderdaad. Toevallig heb ik paar maanden terug een nieuwe kaart moeten aanschaffen.

Banjer, fijne actie was dat he :D Ik heb hem ook, vooral om naar Antwerpen en terug te gaan, maar in vakanties ideaal om wat verder weg te gaan.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 22:35

MarrieLeen schreef:
Volgens mij kan je het resterende geld wel terug laten storten, maar weet ik niet zeker..

ik weet niet of dat voor de trein anders is maar weet nog van het verleden dat dat via de RET dacht ik, dan wel administratie kosten was :roll: Of is dat tegenwoordig niet meer? Was toen de ov chip er nog niet zo lang was.

MoosjeWings

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:01

MoonChloe schreef:
Als je met 40% korting reist, hoef je maar 10 euro erop te hebben. Heb je geen korting, dan moet je er 20 euro op hebben.
Hoe het zit met 20% korting weet ik niet.

Dit klopt niet helemaal.
Het opstaptarief bedraagt €20,- (anonieme of persoonlijke OV-chipkaart) met uitzondering van houders van één van de nieuwe abonnementen (van NS) of een Voordeelurenabonnement, deze hebben een instaptarief van €10,-

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:19

idinn: beste actie ooit :D hoe doe je dat als je naar Antwerpen reist? Check je dan uit op het laatste NL'se station?

Ik heb voor mijn abbo ook een nieuwe ov chipkaart moeten aanvragen.. het geld op mijn oude kaart kan ik terug laten storten door de organistatie achter de ov chipkaart, zei de klantenservice van NS... :D

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:46

Banjer schreef:
idinn: beste actie ooit :D hoe doe je dat als je naar Antwerpen reist? Check je dan uit op het laatste NL'se station?

Ik heb voor mijn abbo ook een nieuwe ov chipkaart moeten aanvragen.. het geld op mijn oude kaart kan ik terug laten storten door de organistatie achter de ov chipkaart, zei de klantenservice van NS... :D

Bij een reis naar het buitenland check je NIET in, indien je vrij reizen hebt koop je een kaartje vanaf de grens.
Anders koop je dus een kaartje met korting, die zouden deze maand verdwijnen maar dat is nog even uitgesteld.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 11:18

Goed om te weten Maaike :)

Nog Bokkers tussen Groningen en Purmerend vandaag? :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:48

Ja hoor, ik kon erop wachten... Als je ruim 25 uur per week met de trein reist, dan zou je toch een keer een persoonsaanrijding mee moeten maken. Vandaag gelukkig niet gebeurt, maar ik wilde mijn vriend ophalen van het station. Ik woon praktisch náást het station en had me al verbaasd over alle sirenes, maar verder nergens bij nagedacht. Kom ik op het station, zijn ze de laatste sporen van een persoonsaanrijding aan het wegwerken. Inclusief ongevallentransportbak (lijkwagen met rails eronder) voorbij zien komen, etc. Dat hakt er meer in dan ik dacht. Ben er nu nog stil van. Het idee dat ze voor je neus iemand voorbij rijden die een uur geleden nog leefde. Heel bizar. Heerste ook een rare sfeer op het station, die ik eerst niet kon plaatsen omdat het kwartje zo laat viel (het was donker, dus ik zag niet wat er aan de hand was). Hopelijk heeft hij/zij de rust gevonden :) Wat verschrikkelijk. Ik hoop nooit meer zoiets te zien...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:22

Szan schreef:
Ja hoor, ik kon erop wachten... Als je ruim 25 uur per week met de trein reist, dan zou je toch een keer een persoonsaanrijding mee moeten maken. Vandaag gelukkig niet gebeurt, maar ik wilde mijn vriend ophalen van het station. Ik woon praktisch náást het station en had me al verbaasd over alle sirenes, maar verder nergens bij nagedacht. Kom ik op het station, zijn ze de laatste sporen van een persoonsaanrijding aan het wegwerken. Inclusief ongevallentransportbak (lijkwagen met rails eronder) voorbij zien komen, etc. Dat hakt er meer in dan ik dacht. Ben er nu nog stil van. Het idee dat ze voor je neus iemand voorbij rijden die een uur geleden nog leefde. Heel bizar. Heerste ook een rare sfeer op het station, die ik eerst niet kon plaatsen omdat het kwartje zo laat viel (het was donker, dus ik zag niet wat er aan de hand was). Hopelijk heeft hij/zij de rust gevonden :) Wat verschrikkelijk. Ik hoop nooit meer zoiets te zien...

Hhmm, dat zijn geen ervaringen waar je nu met smart op zit te wachten........
Doe je even voorzichtig met jezelf.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 00:10

Heftig zeg.. Sterkte! Volgens mij kan je, mocht het er zo hard inhakken, nu ook slachtofferhulp krijgen hoor. :(:)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:55

Na een nachtje slapen voel ik me stukken beter! Het blijft een beetje door je hoofd spoken, zo'n lijkwagen die op een spaceshuttle lijkt die langsrijdt. Maar gelukkig ben ik (een beetje te) nuchter en kan ik het goed relativeren. Dit soort dingen relativeren je eigen zorgen wel ineens een hoop :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:20

Inderdaad heftig! Ik heb keer in een trein gezeten die iemand aanreed/overreed ... dat geluid is uhm echt geen pretje. Tevens was het die dag 30 graden en zat de trein stampvol richting festival waar we heen gingen. Duurde gigantisch lang voor we door mochten (dan moet er eerst bepaald iemand bij zijn geweest etc. ... weet niet precies hoe het zit, maar we stonden nogal in de middle of nowhere). Toen langzaam doorgereden naar een station verderop waar we dan konden overstappen op een nieuwe trein. Werd vooral aangeraden om zonder om te kijken de trein uit te stappen en de volgende in te stappen. Heb er daarna wel last van gehad met reizen. In begin muziek hard om maar niks te horen, als trein wat afremde waar dat niet hoorde hield ik mijn adem al in. Paar jaar erna naar mijn stage maakte de trein een noodstop ... schrok me echt helemaal kapot, greep m'n stoel vast, kneep ogen dicht, deed die weer wijd open en bedacht toen dat ik m'n vingers in mijn oren moest stoppen, hartslag zat echt torenhoog ... was het een test riepen ze daarna doodleuk om -O- Die persoon naast me kreeg bijna een hartverlamming van mijn reactie geloof ik, volgens hem zag ik ook opeens wat bleek :o Had ook helemaal niet gedacht dat ik er na die tijd nog zo op zou reageren, het gewoon remmen was ik alweer aan gewend, zaten namelijk best wat jaar tussen. Denk dat ik ondertussen wel weer tegen een noodstop kan, maar probeer het liever niet uit. Als ze soms harder remmen als normaal schiet het toch wel even door je hoofd nog.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:11

Gelukkig Szan!

Brr, ik heb het ook hoor als ie hard remt. Dan hou ik mn hart vast. Pas ook een ATB, wat we eerst niet wisten. :=

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:50

Iemand op dit moment ook in de trein richting [***]? Ik heb de beste treinreis ooit. :') ik stapte om 6.55 op in [***]. 7.15 in zwolle... aanrijding met een voertuig tussen meppel.. uur wachten. Met de bus naar meppel toe. Nu zit ik in de trein richting steenwijk, omdat er een bommelding is op wolvega.. daar moet ik met de bus naar heerenveen en dan met de trein naar [***].. ik zou om 8.19 aankomen maar ben benieuwd hoelaat dat nu wordt :P

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:14

Oh ik heb vanmorgen 1,5 uur in Meppel gestaan. :D was erg gezellig!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:45

Ik ga morgen naar Den Bosch, ook een reis van 2 uur.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:01

myxlea schreef:
Iemand op dit moment ook in de trein richting leeuwarden? Ik heb de beste treinreis ooit. :') ik stapte om 6.55 op in raalte. 7.15 in zwolle... aanrijding met een voertuig tussen meppel.. uur wachten. Met de bus naar meppel toe. Nu zit ik in de trein richting steenwijk, omdat er een bommelding is op wolvega.. daar moet ik met de bus naar heerenveen en dan met de trein naar leeuwarden.. ik zou om 8.19 aankomen maar ben benieuwd hoelaat dat nu wordt :P

haha succes! want ik las dat het nog wel tot 13.00 kan duren voordat wolvega weer open is

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:04

Ook mijn trein heeft wel eens iemand aangereden, en ook heb ik het wel eens gezien, dat het gebeurd was, maar ik heb nooit zo'n last van die aftertrauma's gelukkig :). Het lijkt me wel heel naar als je dat hebt. Het spookt bij mij natuurlijk wel even door je hoofd, maar echt ondersteboven ben ik er nooit van.