USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:02

Nee, dat is echt heel raar. Normaal krijg je tussendoor regelmatig drankjes aangeboden en als je dan nog dorst hebt kun je naar de galley lopen en daar wat te drinken krijgen. Allemaal gratis.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:10

Meestal krijg je op die lange vluchten een snack, warm eten en ontbijt ook nog :) En idd meerdere keren drinken en je kan altijd meer vragen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:12

Té lang niet ver gevlogen denk ik :P Dacht dat de uitgeklede manier al zo ingeburgerd was bij alles :=
Voor de volgende keer wel iets om op te letten, had alles al geboekt etc. toen ik het zag. Alles via het reisbureau gedaan en die bij mij in de buurt vlogen alleen met arke... vandaar.

Maar goed, ik laat mij verrassen! Wie weet krijg ik nog wat tussendoor aangeboden :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:14

MissAnnemijn schreef:
Meestal krijg je op die lange vluchten een snack, warm eten en ontbijt ook nog :) En idd meerdere keren drinken en je kan altijd meer vragen.

Ontbijt is enkel bij terugvluchten, omdat je dan door de nacht heen vliegt. Als je van Europa naar USA vliegt is het eerst drankje met snack (nootjes of pretzels), dan een maaltijd en vlak voor de landing nog een snack. En drank inderdaad heel regelmatig, zoals Katja zegt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:20

Toch met de verkeerde maatschappij geboekt... hmm jammer! Naja mijn boterhammen smaken ook goed! Ik hoop wel dat ze ook aangepaste maaltijden hebben, even nog overleggen met het reisbureau hoe het zit. Want ik zit met wat voedselintoleranties.

Toch nog even hun site langsgelopen maar helaas: maar 2 drankjes: Op verre bestemmingen krijgt u één gratis maaltijd inclusief een drankje (keuze uit jus d’orange, appelsap, water, bier of wijn) en een kopje koffie of thee. Tegen betaling keuze uit het ArkeFly (Grand) Café-assortiment. (als ik wel 2 maaltijden+drankjes wou hebben had ik de hoogste klasse moeten boeken, maar goed; dan is het toch goedkoper om maar water te kopen en zelf brood mee te nemen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:34

ArkeFly gaat dus off the list, ik vind het echt geen stijl om zo zuinig te zijn op eten en drinken. Je kunt zelf niks te drinken meenemen als je pas aan de gate je security check krijgt en dat maakt het wel heel lastig om tijdens de vlucht genoeg te drinken.

Voor het voorjaar wil ik in Europa iets gaan doen en dan kom je ook al gauw bij een vliegende busmaatschappij uit die ook zo knierterig doen, maar dan kost een retourtje ook nauwelijks meer dan 100 euro en die kaartjes voor de US zijn toch nog steeds flink aan de prijs.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:43

Ik had ook niet verwacht dat ze zo knieperig zouden zijn... anders had ik dat toch even goed bekeken voordat ik bij het reisbureau ging boeken.
Naja, als ik maar heelhuids aankom ben ik al tevreden!
(ik hoop wel dat ze zo aardig zijn om mij wat water te geven voor de medicatie... zou het wel erg zuinig vinden als ze zelfs dat niet zouden doen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:46

Bij de KLM heb ik geen honger of dorst gehad en alleen op de terugweg gedurende de 'nacht' zat er een groot gat tussen de voerrondes, maar dat spreekt voor zich.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:54

Hmm volgende keer toch maar naar de oude vertrouwde maatschappijen (weet niet of martinair ook vliegt op de VS, maar daar heb ik met andere vluchten wel goede ervaringen gehad.)
Jeetje, had ik het maar van te voren geweten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 01:22

Het is geen ramp, vuurneon, je overleeft het wel. Gewoon genoeg te eten meenemen :) Wees blij dat je het op voorhand weet, zou pas vervelend zijn als je daar op de luchthaven pas achter komt :+

Ik neem zelf ook altijd wat mee om te eten, want zoals Lovely zegt vind ik dat er tussen de laatste 2 momenten altijd heel veel tijd zit. En het is altijd fijn als je iets mee hebt waar je op kan terugvallen als je plots heel veel honger krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 01:24

vuurneon schreef:
Hmm volgende keer toch maar naar de oude vertrouwde maatschappijen (weet niet of martinair ook vliegt op de VS, maar daar heb ik met andere vluchten wel goede ervaringen gehad.)
Jeetje, had ik het maar van te voren geweten.

Martinair vliegt niet meer op de US, wel nog op wat bestemmingen in de caribean, je kunt het terugvinden op de website van KLM.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 01:27

Ik vrees dat dit wel voor de komende tijd mijn laatste dure vakantie is (normaal ga ik met de caravan op pad :=). Misschien na mijn afstuderen volgend jaar haha, deze reis was eigenlijk al bedoeld daarvoor; in februari al vrij geregeld. Maar ja... de studievertraging was helaas onvoorzien. Dan maar als scriptieonderbrekende reis ;)
Wil ooit nog eens echt touren door de VS voor een huwelijksreis oid :+ : maar nu toch maar 2 week florida :) Beetje zon haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 02:20

lekker hoor 2 weken Florida. Heen naar Orlando en dan terug vanuit Miami? Ik ben net en week terug en ik mis de zon en de oceaan wel hoor.

Wat betreft je voedselintoleranties is het belangrijk dat je dat ook bij het cabinepersoneel meldt, zij zorgen dan voor de rest. Je kunt wel nog op de site kijken of je apart nog iets kunt bestellen voor je maaltijden. Bij ons in het vliegtuig zat iemand met pinda allergie en toen werd verzocht om alles waar pinda in zat niet open te maken tijdens de reis.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 02:29

Zowel heen als terug via miami, (wel tussenstop orlando)

Nog goede tips voor uitstapjes en autohuur? :) De zon en zee lijken mij zalig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 02:39

Waar logeer je?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 02:45

www.usareisen.de (heeft ook een Engelse variant waar ik nu niet op kan komen) is bij verre het goedkoopste voor autohuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 02:48

In en vanuit Miami kun je veel excursies doen met de miamitourcompany.com. Daarnaast heb je een goed openbaar vervoernet en is het dus een afweging of je echt een auto wilt huren. Op SoBe zit je niet te wachten op de parkeerkosten en gedoe om een plek te vinden, etc.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 02:55

Yasmine: Super! Dank je, zal overdag even kijken of ik mijn Duits weer op kan veizelen :D

Lovely: parkeren is inderdaad erg duur... Ben al de hele tijd aan het wikken en wegen daardoor, omdat ik ook met een underage toeslag zit erbovenop. En voor dat geld kan ik ook iets anders doen. Dus ik maak even afwegingen.
Openbaar vervoer wil ik ook zeker gebruiken en op SoBe kan ik wel fietsen. Maar ik wil wel graag richting de keys, ik zal je link ook even goed bestuderen!

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 02:57

Oehh Florida klinkt ook goed Vuurneon! Met wie ga je? En al een planning gemaakt?
Ik overweeg om na mijn semester; 16 december die kant op te gaan. Omdat in Florida dan wel het mooiste weer is in de USA. Zit alleen even met autoverhuur, want meestal is de minimum leeftijd 21 of 25 jaar? Ik ben namelijk nog maar 20.. Zouden er misschien lokale autoverhuurders zijn die daar minder streng mee zijn? Heb overigens al wel 2 jaar mijn rijbewijs, omdat dat ook vaak een eis is.
Ik wil wel heel graag, maar weet nog niet met wie! De meeste studenten gaan naar huis, hebben geen geld of hebben al andere plannen. Misschien komt een vriendin van mij voor 2 weekjes naar de US om samen met mij vakantie vieren! Dat zou wel geweldig zijn! <3

Maar eerst met Thanksgiving New York & Washington DC *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 03:00

vanaf 21 en onder de 25 betaal je een toeslag a 25 dollar (tenminste bij de meeste verhuurbedrijven) :)

Janna: gaaf zeg!!! :D NY staat ook nog op mijn wenslijstje! :D

Ik ga met mijn lief :) Echt plannen nog niet gemaakt; willen wel graag snorkelen (twijfel nog tussen key largo of key biscayne), everglades natuurlijk :P En miami seeaquarium haha :D Orlando trekt mij niet zo... maar naar de ruimtevaart gebeuren wil ik wel heen :)

(de familie van mijn vader vond het ook wel gezellig als ik langskom... maar laten die nou in een zwaar christelijk gat wonen... dus daar kunnen mijn vriend en ik niet samen overnachten haha omdat wij ongehuwd zijn :P Was wel goedkoper geweest natuurlijk }> Maar nee, ik ga voor zon en strand!)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-10-11 03:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 03:06

vuurneon schreef:
Yasmine: Super! Dank je, zal overdag even kijken of ik mijn Duits weer op kan veizelen :D

Lovely: parkeren is inderdaad erg duur... Ben al de hele tijd aan het wikken en wegen daardoor, omdat ik ook met een underage toeslag zit erbovenop. En voor dat geld kan ik ook iets anders doen. Dus ik maak even afwegingen.
Openbaar vervoer wil ik ook zeker gebruiken en op SoBe kan ik wel fietsen. Maar ik wil wel graag richting de keys, ik zal je link ook even goed bestuderen!

Als je naar Key West wilt, dan kun je echt beter met de Miami Tour Company gaan zodat je zelf onderweg ook nog iets ziet. Voor 69 dollar ben je heen en weer en ik kan me haast niet voorstellen dat het met een huurauto goedkoper en minder vermoeiend kan.

Met het openbaar vervoer kun je bijvoorbeeld naar Bayside downtown Miami en verder naar Little Havana of Designer District. Je kan met de bus naar Aventura Mall in het Noorden als je de Amerikaanse winkelexperience wilt opdoen. Op SoBe zijn er ook genoeg buslijnen die je even kan pakken, maar eigenlijk is alles onder de 20e straat wel te lopen, maar dat hangt ook erg van jezelf af. Voor twee dollar zit je in de bus en de fiets is volgens mij toch nog wel iets duurder, maar je hebt van die fietsen die je her en der kan pakken en ergens anders weer kan inleveren. Als ik het goed heb onthouden is het minimum bedrag 4 dollar, dus dat is wel iets om even goed naar te kijken als je daar bent.

En nog even een kleine tip als je toch een dagje een huurauto wilt om bijvoorbeeld naar Seaquarium te gaan, de ophaaladressen zijn niet altijd in een fijne buurt. Het kan geen kwaad om bij een local even wat inlichtingen daarover in te winnen zodat je weet waar je heen gaat. Miami is best veilig, maar je bent als argeloze toerist altijd kwetsbaar, of je nou daar bent of in appelscha.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-10-11 03:08, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 03:07

Is het bussysteem wel een beetje overzichtelijk? (wij zitten op SoBe)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 03:11

vuurneon schreef:
Is het bussysteem wel een beetje overzichtelijk? (wij zitten op SoBe)

Waar op SoBe zitten jullie?
Yep, bussysteem is best overzichtelijk, waar je op moet letten is dat sommige buslijnen elkaar overlappen en de ene minder haltes aan doet dan de andere.
http://www.miamidade.gov/transit/routes.asp

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 03:13

Thanks voor de info! :) (scheelt iig weer huur en parkeerkosten ;) )
Ehm ehm.... wel in het art deco district.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 03:16

Dan zit je ergens tussen de 1e en de 20e straat en dan zit je goed. Je hebt dan sowieso winkels en strand op loopafstand, maar sommige dingen kunnen wat verder lopen zijn dan andere. Tijdens mijn eerste SoBe tripje dit jaar logeerde ik op Ocean Drive en de tweede keer ben ik bewust wat dichterbij Lincoln Road gaan zitten.